Przejdź do treści
Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy
 

Coaching - nowoczesne metody pracy w oświacie

O kierunku

Coraz częściej w pracy z dziećmi i młodzieżą poszukujemy metody, która trafi, która pomoże znaleźć rozwiązania. Okazuje się, że tradycyjne podejście do nauczania i wychowania nie zawsze przekłada się na sukces, bo „nauczyciel nie ma już takiego autorytetu jak kiedyś”, bo młodzież jest inna, bo rodzice są inni. Otoczenie, w którym żyjemy zmienia się, a to pociąga konieczność zmian w nas samych. Coaching, od kilku lat w Polsce popularny styl działania w procesie zmiany i rozwoju ma też swoje odniesienie do pracy w szkole.

Coaching jest czymś więcej niż zbiorem narzędzi i technik. Jest najzwyczajniej stylem budowania relacji, stylem towarzyszenia drugiej osobie w jej zmianie i rozwoju. I jak pokazują badania jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi zmiany.

Dzięki coachingowi zmieniają się liderzy, organizacje, może zmieniać się także nauczyciel – wychowawca i szkoła.

Uczestnicząc w studiach podyplomowych nauczyciele – wychowawcy, poznają zarówno specyfikę pracy coachingowej, jej styl, odmiany, ale także zdobędą bardzo konkretne narzędzia do pracy w ich codziennym zadaniu – towarzyszeniu dziecku i jego rodzicom w rozwoju.

Adresaci:

Oferta studiów skierowana jest do osób pracujących w obszarze edukacji i wychowania, których działalność związana jest z pracą z dziećmi i młodzieżą i ich rodzicami: nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów szkolnych, psychologów szkolnych.

Uzyskane kwalifikacje i kompetencje:

  • budowanie procesu nauczania i wychowania z wykorzystaniem umiejętności coachingowych
  • narzędzia i techniki pracy coachingowej
  • najnowsza wiedza z zakresu rozwoju i zmiany dotycząca dzieci i młodzieżyi
  • ndywidualizacja procesu nauczania i wychowania

Metody pracy:

  • Zajęcia będą miały charakter warsztatowy. Najczęstszą formą pracy będą praktyczne ćwiczenia w parach/małych zespołach, które będą umożliwiały przećwiczenie nowej umiejętności/modelu i otrzymanie informacji zwrotnej.
  • Przez cały okres studiów nabywanie kompetencji będzą wspierane przez pracę superwizyjną (grupową) i sesje mentorskie (indywidualne).
  • Praca z materiałem video.
  • Praca w parze coachingowej.

Atuty:

  • dostosowanie nowego podejścia do rozwoju i zmiany, znanego w środowisku biznesu do miejsca, jakim jest szkoła.
  • prowadzący to praktycy, którzy pracują w szkole i na rzecz szkoły. Pasjonaci coachingowej pracy.
  • Najnowsza wiedza z dziedziny rozwoju, uczenia się, psychologii.
  • Praktyczny wymiar studiów. Każdy zjazd to okazja do praktykowania siebie w roli coacha.

Kadra dydaktyczna:

Kadrę prowadzących stanowią wyłącznie praktycy, certyfikowani coachowie, specjaliści z dziedziny oświaty.

Wśród kadry m.in.:

mgr Joanna Szeluga

Psycholog, Trener, Coach. Absolwenta Katolickiego Uniwersytetu Lubelskim, Podyplomowe Studium Trenerów Grupowych oraz Studium Coachingu w SWPS. Posiada uprawnienia do prowadzenia grup wsparcia. Wieloletni trener. Dzięki doświadczeniu zdobytemu w dziale HR prowadzi także szkolenia z narzędzi HR. Główny obszar jej zainteresowań w pracy trenera to rozwój umiejętności osobistych. Zajmuje się coachingiem skierowanym do menedżerów, właścicieli małych firm i indywidualnych klientów. Pracowała dla wychowawców Domów dla Dziecka w Gdańsku nad rozwojem postawy mentorskiej w pracy z dzieckiem. Zaangażowana w prowadzenie zajęć dla wychowawców klas w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno – Społecznych i Szkoleń.Od marca 2014 roku pełni funkcję Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE), w ramach której pełni funkcje organizacyjne procesu wspomagania w 13 warszawskich szkołach. Prowadzi zajęcia dla nauczycieli, rad pedagogicznych oraz sesje coachingowe dla nauczycieli, którzy za pomocą pracy coachingowej chcą wprowadzać zmiany w swoim życiu zawodowym i osobistym.

mgr Izabela Podsiadło - Dacewicz

Trenerka, coach, mediatorka, socjoterapeutka. Absolwentka SWPS w  Warszawie, Podyplomowego Studium Trenerów Grupowych (Laboratorium Psychoedukacji i SWPS) oraz Studium Coachingu  i Studium Mediacji Akademii TROP, studium Analizy Transakcyjnej, studium Terapii Systemowej. Ukończyła Helsińską Szkołę Praw Człowieka oraz roczne kursy z zakresu superwizji i prowadzenia grup wsparcia. Od kilkunastu lat zawodowo związana z oświatą oraz pracą w środowisku biznesu, administracji publicznej i NGO. Jest współautorką publikacji dla nauczycieli i trenerów. Specjalizuje się w treningach z zakresu rozwijania umiejętności psychospołecznych oraz zarządzania różnorodnością, przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w środowisku pracy. Zajmuje się superwzją pracy trenerskiej, doradztwem oraz coachingiem indywidualnym i zespołowym. Prowadzi mediacje i procesy facylitacji w organizacjach biznesowych i administracji publicznej. Od 15 lat pracuje jako trener z rożnymi grupami zawodowym

  • kadrą kierowniczą oświaty, prawnikami – sędziami i prokuratorami, dziennikarzami, policjantami, lekarzami, pracownikami administracji publicznej (m.in. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, MRR, MEN, Ministerstwo Sprawiedliwości, MSWiA, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Bank Światowy, NBP, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, Instytut Spraw Publicznych, Urząd m.st. Warszawy, Mazowiecki Urząd Wojewódzki, Mazowiecka Jednostka Wdrazania Programow Unijnych, IOM Międzynarodowa Organizacja ds. Migracji, Urząd ds. Cudzoziemców),
  • przedstawicielami biznesu (m.in. DT Partners, Laboratorium Psychoedukacji, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, EURO PARTNER, firma MANTHEY, Instytut Rozwoju Biznesu „Laudator”, Mazowieckie Centrum Doskonalenia Kadr, Deloite, SPRAY, Netia S.A, PKO BP, Kredyt Bank, ING, Orlen, Coca-Cola HBC Polska, Berlin Chemie Menarini, Medicover, LUXMED, AXA, AVIVA, Poczta Polska).
  • studentami i przedstawicielami organizacji pozarządowych (Collegium Civitas, Polska Fundacja im. R. Schumana, Amnesty International, PAH, MKCK i PCK

mgr Katarzyna Radziszewska

Trenerka, coach, liderka grup wsparcia w nurcie NVC (porozumienie bez przemocy). Absolwentka SGGW w Warszawie oraz podyplomowych studiów w SGH z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, bankowości i finansów, prawa spółek handlowych i administracji. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w administracji publicznej w zakresie nadzoru właścicielskiego oraz w biznesie w obszarze budowania długookresowych strategii firm. Była trenerem wewnętrznym w firmie informatycznej, szkoliła pracowników IT. NA przestrzeni ostatnich lat współpracuje z Instytutem Rozwoju Biznesu, gdzie w ramach firmy Noble Manhattan prowadzi zajęcia pogłębiające umiejętności praktyczne przyszłych coachów. Aktualnie działa na rzecz młodzieży z rodzin zastępczych stojącej u progu samodzielności w ramach projektu prowadzonego przez Fundację Ernst & Young. Wraz z Fundacją Robinson Crusoe przygotowała i koordynowała program wakacyjnych staży zawodowych dedykowanych młodym ludziom z pieczy zastępczej. Obecnie pełni funkcję Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE) w projekcie dedykowanym oświacie, realizowanym w 150 szkołach na terenie m.st. Warszawy. Pracuje także z kobietami w każdym wieku i na każdym etapie życia w ramach grup wsparcia i indywidualnej pracy coachingowej.

mgr Alicja Rasmus

Trenerka, psycholog, coach.Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego oraz podyplomowych studiów trenerskich w SWPS. Od ponad 10 lat pracuje jako trener i psycholog; certyfikowany coach International Coaching Community (ICC), konsultant Thomas International. Specjalizuje się w indywidualnych konsultacjach dla nauczycieli  a także tworzeniu profili kompetencyjnych oraz warsztatach rozwojowych; ma na koncie ponad 700 indywidualnych konsultacji w zakresie rozwoju zawodowego. Współpracuje w charakterze doradcy, coacha oraz trenera z licznymi placówkami edukacyjnymi, fundacjami oraz firmami. Współpracowała z Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, realizując spotkania diagnozujące potrzeby szkoleniowe nauczycieli a także prowadząc szkolenia i sesje coachingowe z nauczycielami i dyrektorami szkół.

Program

Program studiów:

Coaching
( moduł obejmuje m.in. czym jest coaching, inne metody rozwoju: mentoring, tutoring, doradztwo. Kiedy warto być coachem w szkole? Wyzwania etyczne w pracy coacha nauczyciela)
Ja jako coach
(moduł poświęcony rozwijaniu postawy coacha: zasoby, potencjał, filozofia, kompetencje interpersonalne: słuchanie i komunikowanie się, emocje i inteligencja emocjonalna, pozytywna postawa, uważność, empatia.
Uczeń jako klient coachingu
(moduł poświęcony rozpoznawaniu potencjału i zasobów ucznia i organizowania pracy na „miarę” ucznia. (osobowość, temperament, talenty, siły charakteru, style uczenia się, inteligencje wielorakie, neurodydaktyka, psychologia rozwojowa).
Narzędzia w pracy Nauczyciela – Coacha
(warsztaty narzędziowe polegające na prezentacji danego narzędzia i ćwiczeniu go w zastosowaniu w mniejszych zespołach, tak, że każdy będzie mógł przećwiczyć dane narzędzie i otrzymać informację zwrotną. (słuchanie na wielu poziomach, zadawanie pytań coachingowych, formułowanie celu, koło w coachingu, action plan, model GROW – model sesji, metafora/bajka, praca z filmem, artterapia, wyrażanie informacji zwrotnej, wyrażanie uznania).
Coaching w klasie
(zasady coachingu zespołu, proces grupowy, metody pracy coachingowej z grupą; facylitacja i moderowanie.
Coaching w pracy z rodzicami
(moduł obejmuje poznanie narzędzi coachingowych w pracy z rodzicami dziecka)

Łączna liczba godzin: 200 h

Organizacja zajęć:
Zajęcia odbywają się w trybie weekendowym (co dwa tygodnie w sobotę i w niedzielę).

Opłaty

Atuty:

  • Niezmienne czesne
  • Brak dodatkowych opłat (np. za materiały szkoleniowe, egzaminy, egzamin dyplomowy)
  • Brak opłaty wakacyjnej
  • Możliwość płatności w ratach (nie powoduje zwiększenia ceny studiów)

W roku akademickim 2020/2021 kierunek realizowany jest w ramach projektu "Partnerstwo dla wiedzy".

Warianty płatności Płatność w 8
ratach
Płatność w 2
ratach
Cena
studiów
Cena regularna 525 zł 2 100 zł 4 200 zł
Cena dla uczestników projektu
"Partnerstwo dla wiedzy"
350 zł 1 400 zł 2 800 zł

Szkolenia

Osoby zainteresowane rozszerzeniem wiedzy z zakresu tematyki studiów podyplomowych zapraszamy do udziału w szkoleniach: