Przejdź do treści
Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy

Akademia III fali terapii poznawczo-behawioralnych dzieci i młodzieży Podejście kliniczne z elementami terapii CFT


ZAPISZ SIĘ


W razie pytań zachęcamy do kontaktu:

ZADZWOŃ TERAZ   FORMULARZ KONTAKTOWY

O kierunku

CEL STUDIÓW  

Celem studiów podyplomowych jest wyposażenie specjalistów pracujących lub rozpoczynających prace w obszarze zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w praktyczne narzędzia i umiejętności z zakresu terapii poznawczo-behawioralnych III fali, obejmujących terapie akceptacji i zaangażowania (ACT) oraz terapie oparte na współczuciu (CFT) w kontekście klinicznym.

Program rozpoczyna się od modułu dedykowanego dla osób profesjonalnie zajmujących się pomocą psychologiczną i psychoterapeutyczną. Całość programu został zaprojektowana tak, aby zaoferować uczestnikom nie tylko zestaw umiejętności praktycznych w pracy z dziećmi i młodzieżą, ale również, aby wspomóc profesjonalistki i profesjonalistów w dbaniu o własny komfort i zdrowie w pracy ukierunkowanej na  niesienie wsparcia i dbaniu o zdrowie młodych ludzi. Na początkowych etapie uczestnicy i uczestniczki otrzymają solidną wiedzę teoretyczną. Wiedza teoretyczna umożliwi uczestnikom pełniejsze zrozumienie modelu terapii poznawczo-behawioralnej III fali oraz klinicznego podejścia w pracy z młodymi pacjentami. Poszczególne elementy programu zostały zaprojektowane w sposób inkluzywny wobec szerokiego wachlarza ujęć psychoterapeutycznych.

Studia te mają na celu rozwijanie umiejętności integrowania różnych podejść terapeutycznych, w tym CBT, ACT oraz CFT, co umożliwia bardziej holistyczne i skuteczne podejście do terapii dzieci i młodzieży. Szczególny nacisk kładziony jest na kliniczne aspekty pracy terapeuty, z uwzględnieniem najlepszych praktyk opartych na dowodach naukowych. Kadra dydaktyczna składa się z doświadczonych praktyków, którzy na co dzień pracują w różnych obszarach psychologii klinicznej, co zapewnia uczestnikom bezpośredni kontakt z metodami i narzędziami terapeutycznymi.

ADRESACI

Studia te są skierowane do psychologów, terapeutów, pedagogów, lekarzy oraz innych specjalistów pracujących lub zamierzających pracować z dziećmi i młodzieżą, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie współczesnych terapii poznawczo-behawioralnych. Uczestnicy będą mieli możliwość rozwinięcia swoich kompetencji zawodowych, co przyczyni się do podniesienia jakości świadczonych usług terapeutycznych oraz lepszej efektywności w pracy z młodymi pacjentami.

 ATUTY

  • Zintegrowane podejście terapeutyczne – Program łączy różne podejścia terapii III fali, w tym CBT, ACT oraz CFT, oferując holistyczne metody pracy z dziećmi i młodzieżą, a także podejście kliniczne i stosowanej analizy zachowania.
  • Włączamy i szanujemy każdą z trzech fal terapii poznawczo-behawioralnych:tzw. I, II, III, które wraz z modelem i podejściem Terapii opartej na współczuciu (CFT) i ujęciem klinicznym tworzy całość naszego programu.
  • Kadra doświadczonych praktyków – zajęcia prowadzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem psychoterapeutycznym i klinicznym, co gwarantuje wysoką jakość nauczania oraz praktyczne podejście do terapii.
  • Praktyczne moduły szkoleniowe – Program kładzie duży nacisk na praktyczną stronę terapii, zapewniając uczestnikom liczne warsztaty i ćwiczenia praktyczne, oraz superwizje.
  • Dowody naukowe jako podstawa – metody i techniki nauczane w ramach programu są oparte na dowodach naukowych, co gwarantuje skuteczność i aktualność zdobytej wiedzy.
  • Kompleksowy program nauczania – bloki tematyczne zostały zaprojektowane w sposób kompleksowy, tak aby każdy moduł był samodzielny, ale jednocześnie stanowił integralną część całościowego programu.

ABSOLWENT STUDIÓW

Absolwent studiów podyplomowych będzie posiadał praktyczne umiejętności i teoretyczną wiedzę w zakresie terapii poznawczo-behawioralnych III fali, w tym terapii akceptacji i zaangażowania (ACT) oraz terapii opartej na współczuciu (CFT). Po ukończeniu studiów, absolwent będzie:

 1. Wiedział i rozumiał:

• Zasady i teoretyczne podstawy terapii poznawczo-behawioralnych III fali.
• Najnowsze badania i dowody naukowe wspierające skuteczność tych terapii.
• Koncepcje elastyczności psychologicznej, uważności oraz współczucia w kontekście terapii.

2. Potrafił:

• Zastosować narzędzia i techniki CBT, ACT oraz CFT w pracy z dziećmi i młodzieżą.
• Skutecznie komunikować się z młodymi oraz ich rodzinami, dostosowując metody terapeutyczne do ich indywidualnych potrzeb.
• Pracować zgodnie z etyką i zasadami pracy z dziećmi i młodzieżą.
• Zadbać o własny komfort pracy i zdrowie oraz higienę psychiczną przeciwdziałając wypaleniu zawodowemu.

3. Znał:

• Specyfikę pracy z dziećmi i młodzieżą oraz adaptowanie metod terapeutycznych do ich potrzeb.
• Narzędzia i techniki wspierające zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży.
• Metody monitorowania postępów terapii i oceny jej skuteczności.
• Sposoby tworzenia bezpiecznego i wspierającego środowiska terapeutycznego.

4. Był w stanie:

• Pracować w zespole interdyscyplinarnym, współpracując z innymi specjalistami z zakresu zdrowia psychicznego.
• Samodzielnie rozwijać swoje kompetencje zawodowe, śledząc najnowsze osiągnięcia w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnych.

FORMY PRACY

  • Wykłady interaktywne – teoretyczne podstawy terapii poznawczo-behawioralnych III fali prezentowane w formie interaktywnych wykładów, wzbogacone o dyskusje i pytania od uczestników.
  • Warsztaty praktyczne – zajęcia warsztatowe umożliwiające uczestnikom praktyczne ćwiczenie technik i narzędzi terapeutycznych w symulowanych sytuacjach klinicznych.
  • Studia przypadków – analiza rzeczywistych przypadków klinicznych, umożliwiająca uczestnikom zastosowanie zdobytej wiedzy w kontekście konkretnych problemów terapeutycznych.
  • Superwizje grupowe – regularne sesje superwizji, podczas których uczestnicy mogą omawiać swoje przypadki z praktyki zawodowej pod kierunkiem doświadczonych superwizorów.
  • Praca w grupach – zajęcia w małych grupach, które promują współpracę, wymianę doświadczeń oraz rozwijanie umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych.
  • Role-playing – ćwiczenia symulacyjne, w których uczestnicy wcielają się w role terapeuty i pacjenta, pozwalające na praktyczne przećwiczenie scenariuszy terapeutycznych.

Program

RAMOWY PROGRAM:

Bloki tematyczne zostały skonstruowane tak, aby każdy moduł stanowił samodzielną, a jednocześnie integralną część programu, umożliwiając uczestnikom efektywne włączenie zdobytej wiedzy i umiejętności do swojej codziennej praktyki.

  • Nie trać z oczu siebie – Warsztat dla osób profesjonalnie zajmujących się pomocą. W podejściu terapii ACT i CFT
  • Wstęp do terapii ACT, terapii trzeciej fali oraz do terapii CFT - Compassion Focused Therapy
  • Podstawy terapii poznawczo-behawioralnych trzeciej fali, zasady pracy i konstruowania planów terapeutycznych dla dzieci i młodzieży
  • Diagnostyka psychologiczna kliniczna dzieci i młodzieży oraz systemów rodzinnych w procesie umacniania zdrowia – “Od orchidei do dębu”
  • Terapia zaburzeń seksualnych, metody pracy z młodzieżą w ujęciu trzeciej fali.
  • Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) – praca z dysregulacją emocjonalną u młodzieży
  • Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży
  • Zaburzenia lękowe i zaburzenia nastrojów w ujęciu terapii akceptacji i zaangażowania oraz terapii kontekstualnych
  • Uważność i współczucie (CFT) w pracy z dziećmi i młodzieżą.
  • Terapia dzieci ze spektrum autyzmu oparta na zasadach SAZ
  • Praca kliniczna w ujęciu somatycznym
  • Praca terapeuty w środowisku wielokulturowym w ujęciu integratywnym z młodzieżą i młodymi dorosłymi
  • Praktyczne zastosowanie ACT w środowisku szkolnym
  • Superwizja
  • Dzień mocy dla przyszłej pracy w ujęciu trzeciej fali z dziećmi i młodzieżą – integracja

Czas trwania studiów:

  • 2 semestry
  • 171 godzin dydaktycznych

Daty zjazdów:

26.10.2024
27.10.2024
23.11.2024
24.11.2024
21.12.2024.
22.12.2024
25.01.2025
26.01.2025
08.02.2025
09.02.2025
    .03.2025
12.04.2025
13.04.2025
24.05.2025
25.05.2025
14.06.2025
15.06.2025
05.07.2025
06.07.2025

Organizacja zajęć: 

Zajęcia realizowane są w ciągu stacjonarnych weekendowych zjazdów w soboty i niedziele.

Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów oraz zdanie praktycznego egzaminu końcowego. 

Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

Kontakt:
tel.:
 32 363-12-21 (ZADZWOŃ TERAZ)
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl

ZAPISZ SIĘ

Kadra dydaktyczna

Sebastian Korfel

Jestem psychologiem oraz certyfikowanym psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym (CBT) i Compassion Focus Therapy (CFT). Moje doświadczenie zawodowe obejmuje pracę na oddziałach klinicznych, takich jak oddział onkologii, hematologii dzieci i młodzieży, oddział rehabilitacji neurologicznej oraz oddział geriatrii. Pracowałem również na oddziałach środowiskowych terapii dzieci i młodzieży oraz w szkołach. Obecnie pracuję w Katedrze Psychologii Behawioralnej Uniwersytetu SWPS w Warszawie na stanowisku dydaktycznym. Jestem również współtwórcą pierwszej w Polsce Szkoły Podyplomowej w terapii akceptacji i zaangażowania (ACT). Z dużym zaangażowaniem propaguję oraz praktykuję Compassion Focus Therapy (CFT). Prowadzę szkolenia z zakresu pomocy i wsparcia dla terapeutów, psychologów i psychoterapeutów, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Moje artykuły są publikowane w czasopismach, między innymi w “Mindfulness” oraz “Psychologia w praktyce”. Jestem członkiem ACBS Polska oraz Compassion Mind Foundation w Wielkiej Brytanii.

Marta Szydłowska

Jestem absolwentką psychologii oraz Studiów Podyplomowych Stosowana Analiza Zachowania na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Certyfikowaną Psychoterapeutką Poznawczo-Behawioralną (nr 677) oraz Psychoterapeutką Terapii Skoncentrowanej na Współczuciu (CFT). Superwizorką Poznawczo-Behawioralną (nr 101). Rozwijając zainteresowanie aktywnością elektryczną mózgu człowieka oraz zależnością między stanem psychofizycznym a częstotliwością fal mózgowych, uzyskałam certyfikat i tytuł trenera neurofeedbacku, EEG-Biofeedback. W 2011 roku założyłam Centrum Psychoterapii i Rozwoju Osobistego Empatia w Kielcach, gdzie prowadzę terapię indywidualną z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Współpracuję z Kliniką terapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS, gdzie prowadzę psychoterapię z pacjentami.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam w Świętokrzyskim Centrum Psychiatrii w Morawicy na Oddziale Psychiatrycznym dla Dzieci. W trakcie Studiów Podyplomowych ze Stosowanej Analizy Zachowania odbyłam staż w Fundacji Na Rzecz Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju i Ich Rodzin „Krok po Kroku” w Warszawie. Wybrałam pracę z dziećmi i rodzinami w Niepublicznym Przedszkolu Specjalnym Dla Dzieci z Autyzmem "Słowicza Ferajna" oraz w Ośrodku Rehabilitacyjno - Edukacyjno - Terapeutyczno - Wychowawczym Dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Kielcach.
W roku 2018 ukończyłam z wyróżnieniem 4-letnie Studia Podyplomowe z psychoterapii poznawczo-behawioralnej realizowane przez Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS w Warszawie.
Od 2019 roku jestem wykładowcą w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS pod kierownictwem prof. Agnieszki Popiel i dr Ewy Pragłowskiej w Warszawie, Poznaniu, Sopocie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie i Rzeszowie. Jestem także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu, Krakowie, we Wrocławiu na Studiach Podyplomowych „Uważność i Współczucie”.
Obecnie, w kadencji 2024-2026r., jestem Członkinią Komisji Naukowo-Dydaktycznej PTTPB.
Moje zainteresowania naukowo-terapeutyczne związane są z pracą z rodzinami, dziećmi i młodzieżą, przede wszystkim w kontekście neuropsychofizjologii łącząc pracę terapeutyczną z zastosowaniem neurobiofeedbacku. Rozwijam zainteresowania podejść kontemplacyjnych w zastosowaniu terapeutycznym, wspomnianego współczucia i uważności. Interesuje mnie również temat ekopsychologii, i jej wykorzystanie praktyczne w ekoterapii.

Prowadzę warsztaty z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej dla studentów, kadry w placówkach oświatowych, kadry menadżerskiej, rodziców. Przeprowadzam wykłady oraz warsztaty na konferencjach, m.in. na Międzynarodowej Konferencji Naukowej, Terapia Poznawczo-Behawioralna w Polsce i na Świecie (Gdańsk 2018), którą również współorganizowałam; na Ogólnopolskim Kongresie Psychologicznym Forum Media (Warszawa 2019); na I Ogólnopolskim Kongresie Psychologów, Pedagogów Specjalnych i Terapeutów (Warszawa 2020); Konferencji Online Trzeciej Fali Terapii Behawioralnych (online 2022) czy na Konferencji Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę (Gdańsk 2023). Piszę artykuły m.in. do czasopism Mindfulness, Psychologia w Praktyce, Medycyna Praktyczna, Charaktery, Newsweek Psychologia.
Prowadziłam diagnozy i psychoterapie osób z PTSD w projekcie badawczym TRAKT III „PTSD – Diagnoza, Terapia, Profilaktyka” w protokole zorientowanej na poczucie własnej skuteczności terapii poznawczej PTSD, realizowanym przez Interdyscyplinarne Centrum Genetyki Zachowania Uniwersytetu Warszawskiego, kierowanego przez profesora Bogdana Zawadzkiego. Byłam psychoterapeutką w programie badawczym
E-COMPARED na Uniwersytecie SWPS, gdzie prowadzone były europejskie badania porównawcze nad efektywnością terapii z wykorzystaniem internetu dla osób z depresją pod kierownictwem profesora Romana Cieślaka. W latach 2016–2018 byłam Członkiem Zarządu Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej im. Zdzisława Bizonia. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, Association for Contextual Behavioural Science (ACBS) oraz polskiego oddziału ACBS Polska.

Dominik Zagała

Jestem certyfikowanym psychoterapeutą European Association for Psychotherapy (EAP), absolwentem Polskiego Instytutu Psychoterapii Integratywnej w Krakowie oraz psychologiem. Jestem członkiem Polskiej Federacji Psychoterapii oraz Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.

Od 2015 mieszkam w Wielkiej Brytanii, gdzie prowadzę praktykę prywatną w północnej Anglii, w Cheshire. Posiadam brytyjską rejestrację jako Counselling Psychologist (HCPC) i Integrative Psychotherapist (BACP). Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy w brytyjskiej służbie zdrowia NHS. Ukończyłem całościowe szkolenie w terapii traumy EMDR oraz hipnoterapii (National College of Hypnosis and Psychotherapy, UKCP).

Na co dzień pracuje z osobami dorosłymi, młodzieżą, parami i rodzinami, doświadczającymi problemów z obniżonym nastrojem, lękiem, stresem oraz pod postacią somatyczną. W swojej pracy łączę podejście psychodynamiczne, systemowe, poznawczo-behawioralne i ericksonowskie.

Magdalena Dziedziak-Wawro

Psycholożka, coach, terapeutka ACT („Acceptance and Commitment Therapy" - Terapia Akceptacji i Zaangażowania), specjalistka ds zarządzania zasobami ludzkimi, wykładowca akademicki Uniwersytetu SWPS (Wydział Zamiejscowy w Katowicach), psycholog szkolny w szkole ponadpodstawowej, koordynatorka programu Edukacja Przyszłości Jaworzno. Właścicielka firmy: Magdalena Dziedziak – Wawro Positive Life, świadczącej usługi szkoleniowe w zakresie rozwoju osobistego oraz indywidualne sesje coachingowe i psychologiczne w nurcie ACT. Specjalizuje się w łagodzeniu ludzkiego cierpienia oraz budowania dobrostanu psychicznego w oparciu o kontekstualny behawioryzm i psychologię pozytywną. Członek ACBS Polska (Association for Contextual Behavioral Science).

Autorka książek:

• „Alfabet szczęścia z coachingiem w tle i kotem na kolanach” (Katowice 2018, Wydawnictwo KOS)
• „Opowieści Szczęścia. 50 lekcji dobrostanu” (Jaworzno 2020, Magdalena Dziedziak-Wawro Positive Life)

nominowanych w konkursie Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej „POZYTYW 2018” na najlepszą publikację popularyzującą psychologię pozytywną dla książki: „Alfabet szczęścia z coachingiem w tle i kotem na kolanach”. Katowice, 2018, Wydawnictwo KOS i „POZYTYW 2020” na najlepszą publikację popularyzującą psychologię pozytywną dla książki „Opowieści Szczęścia. 50 lekcji dobrostanu. Jaworzno, 2020, Magdalena Dziedziak-Wawro Positive Life, oraz autorka publikacji:

• Dziedziak-Wawro M.: „Sposoby na niedobre myśli i czyny”, w: Psychologia w szkole, 2012, nr 4 (36) Kielce, Wydawnictwo Charaktery
• Dziedziak-Wawro M.: „Energią w wypalenie” w: Psychologia w szkole, 2012, nr 3 (35) Kielce, Wydawnictwo Charaktery
• Dziedziak-Wawro M.: „Szczęśliwi nauczyciele” w: Psychologia w szkole, 2011, nr 4 (32) Kielce, Wydawnictwo Charak

Członkini komitetu organizacyjnego oraz naukowego Międzynarodowej Konferencja ACT 2024 Katowice „Od studenta do eksperta” 15-17 marzec 2024: oraz autorka warsztatu podczas konferencji: „Jak się robi życie będąc Tobą”

Autorka warsztatu „Warto w wartości. Wartości w służbie dobrostanu. Perspektywa psychologii pozytywnej i terapii ACT” podczas I Wojewódzkiej Konferencja Psychologii Pozytywnej w Edukacji i Wychowaniu „Po szczęście i zdrowie do szkoły” - 22.11.2023 Kluczbork

Autorka wykładu: „Dobrostan psychiczny w szkole” podczas Wojewódzkiej konferencja: Zdrowie jako wartość i zasób wykład - 24.10.2019 Opole

 

Opłaty

Akademia III fali terapii poznawczo-behawioralnych dzieci i młodzieży. Podejście kliniczne z elementami terapii CFT
  • Niezmienne czesne
  • Brak dodatkowych opłat (np. za materiały szkoleniowe, egzaminy, egzamin końcowy)
  • Brak opłaty wakacyjnej
  • Możliwość płatności w 12 rat (nie powoduje zwiększenia ceny studiów)

Wariant płatności

Cena studiów

Płatność 
12 rat

Cena regularna

7 500 zł

625 zł

Bonifikata terminowa 800 zł 
do 09.03.2025 r. 

6 700 zł

11 x 559 zł 
1 x 551 zł 

Bonifikata dla absolwenta 
-15%

6 375 

11 x 532 zł
1 x 523 zł 

 

 

 Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką 6 375 zł 

Rekrutacja

Etapy rekrutacji

1. Wypełnij i wydrukuj kwestionariusz on-line 

2. Skompletuj następujące dokumenty: 

  • Wydrukowany kwestionariusz (on-line)
  • Kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych I,II stopień lub jednolite magisterskie (oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu)
  • Suplement do dyplomu lub akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela (wymagane odnośnie studiów podyplomowych kwalifikacyjnych) 
  • Dowód osobisty (należy przedstawić do wglądu w celu potwierdzenia tożsamości, podczas zapisu osobistego nie kserować)
  • Potwierdzenie dokonania wymaganych wpłat.

3. Dokonaj opłat za studia:​ 
(wpłat należy dokonywać z wpisanym czytelnie imieniem, nazwiskiem oraz adresem)
opłata rekrutacyjna - 85 zł, 

KONTO 
Akademia Humanitas 
ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu 
24 1050 1360 1000 0008 0337 9932 

4. Wybierz formę podpisania umowy finansowej. 

Wariant 1 
Skompletowane dokumenty dostarcz osobiście do punktu rekrutacyjnego w siedzibie Akademii Humanitas w Sosnowcu 
Wariant 2 
Skompletowane dokumenty wyślij na adres e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl i oczekuj kontaktu od nas.
Po zweryfikowaniu dokumentacji otrzymasz od nas umowę finansową i dalsze szczegółowe informacje.  

 *W przypadku zapisu ONLINE na wybrany kierunek proszę o wysłanie skanów wymaganych dokumentów jako standardowe załączniki PDF  (zdjęcia dokumentów nie są przyjmowane do dokumentacji). 

 W razie pytań zachęcamy do kontaktu! 

Punkt Rekrutacyjny 
ul. Kilińskiego 43, Sosnowiec 
tel. 032 - 36 - 31 - 206 
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl