O kierunku
CEL STUDIÓW
Celem studiów podyplomowych jest wyposażenie specjalistów pracujących lub rozpoczynających prace w obszarze zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w praktyczne narzędzia i umiejętności z zakresu terapii poznawczo-behawioralnych III fali, obejmujących terapie akceptacji i zaangażowania (ACT) oraz terapie oparte na współczuciu (CFT) w kontekście klinicznym.
Program rozpoczyna się od modułu dedykowanego dla osób profesjonalnie zajmujących się pomocą psychologiczną i psychoterapeutyczną. Całość programu został zaprojektowana tak, aby zaoferować uczestnikom nie tylko zestaw umiejętności praktycznych w pracy z dziećmi i młodzieżą, ale również, aby wspomóc profesjonalistki i profesjonalistów w dbaniu o własny komfort i zdrowie w pracy ukierunkowanej na niesienie wsparcia i dbaniu o zdrowie młodych ludzi. Na początkowych etapie uczestnicy i uczestniczki otrzymają solidną wiedzę teoretyczną. Wiedza teoretyczna umożliwi uczestnikom pełniejsze zrozumienie modelu terapii poznawczo-behawioralnej III fali oraz klinicznego podejścia w pracy z młodymi pacjentami. Poszczególne elementy programu zostały zaprojektowane w sposób inkluzywny wobec szerokiego wachlarza ujęć psychoterapeutycznych.
Studia te mają na celu rozwijanie umiejętności integrowania różnych podejść terapeutycznych, w tym CBT, ACT oraz CFT, co umożliwia bardziej holistyczne i skuteczne podejście do terapii dzieci i młodzieży. Szczególny nacisk kładziony jest na kliniczne aspekty pracy terapeuty, z uwzględnieniem najlepszych praktyk opartych na dowodach naukowych. Kadra dydaktyczna składa się z doświadczonych praktyków, którzy na co dzień pracują w różnych obszarach psychologii klinicznej, co zapewnia uczestnikom bezpośredni kontakt z metodami i narzędziami terapeutycznymi.
ADRESACI
Studia te są skierowane do psychologów, terapeutów, pedagogów, lekarzy oraz innych specjalistów pracujących lub zamierzających pracować z dziećmi i młodzieżą, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie współczesnych terapii poznawczo-behawioralnych. Uczestnicy będą mieli możliwość rozwinięcia swoich kompetencji zawodowych, co przyczyni się do podniesienia jakości świadczonych usług terapeutycznych oraz lepszej efektywności w pracy z młodymi pacjentami.
ATUTY
ABSOLWENT STUDIÓW
Absolwent studiów podyplomowych będzie posiadał praktyczne umiejętności i teoretyczną wiedzę w zakresie terapii poznawczo-behawioralnych III fali, w tym terapii akceptacji i zaangażowania (ACT) oraz terapii opartej na współczuciu (CFT). Po ukończeniu studiów, absolwent będzie:
1. Wiedział i rozumiał:
• Zasady i teoretyczne podstawy terapii poznawczo-behawioralnych III fali.
• Najnowsze badania i dowody naukowe wspierające skuteczność tych terapii.
• Koncepcje elastyczności psychologicznej, uważności oraz współczucia w kontekście terapii.
2. Potrafił:
• Zastosować narzędzia i techniki CBT, ACT oraz CFT w pracy z dziećmi i młodzieżą.
• Skutecznie komunikować się z młodymi oraz ich rodzinami, dostosowując metody terapeutyczne do ich indywidualnych potrzeb.
• Pracować zgodnie z etyką i zasadami pracy z dziećmi i młodzieżą.
• Zadbać o własny komfort pracy i zdrowie oraz higienę psychiczną przeciwdziałając wypaleniu zawodowemu.
3. Znał:
• Specyfikę pracy z dziećmi i młodzieżą oraz adaptowanie metod terapeutycznych do ich potrzeb.
• Narzędzia i techniki wspierające zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży.
• Metody monitorowania postępów terapii i oceny jej skuteczności.
• Sposoby tworzenia bezpiecznego i wspierającego środowiska terapeutycznego.
4. Był w stanie:
• Pracować w zespole interdyscyplinarnym, współpracując z innymi specjalistami z zakresu zdrowia psychicznego.
• Samodzielnie rozwijać swoje kompetencje zawodowe, śledząc najnowsze osiągnięcia w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnych.
FORMY PRACY
Program
RAMOWY PROGRAM:
Bloki tematyczne zostały skonstruowane tak, aby każdy moduł stanowił samodzielną, a jednocześnie integralną część programu, umożliwiając uczestnikom efektywne włączenie zdobytej wiedzy i umiejętności do swojej codziennej praktyki.
Czas trwania studiów:
Daty zjazdów:
26.10.2024
27.10.2024
23.11.2024
24.11.2024
21.12.2024.
22.12.2024
25.01.2025
26.01.2025
08.02.2025
09.02.2025
.03.2025
12.04.2025
13.04.2025
24.05.2025
25.05.2025
14.06.2025
15.06.2025
05.07.2025
06.07.2025
Organizacja zajęć:
Zajęcia realizowane są w ciągu stacjonarnych weekendowych zjazdów w soboty i niedziele.
Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów oraz zdanie praktycznego egzaminu końcowego.
Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Kontakt:
tel.: 32 363-12-21 (ZADZWOŃ TERAZ)
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl
Kadra dydaktyczna
Jestem psychologiem oraz certyfikowanym psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym (CBT) i Compassion Focus Therapy (CFT). Moje doświadczenie zawodowe obejmuje pracę na oddziałach klinicznych, takich jak oddział onkologii, hematologii dzieci i młodzieży, oddział rehabilitacji neurologicznej oraz oddział geriatrii. Pracowałem również na oddziałach środowiskowych terapii dzieci i młodzieży oraz w szkołach. Obecnie pracuję w Katedrze Psychologii Behawioralnej Uniwersytetu SWPS w Warszawie na stanowisku dydaktycznym. Jestem również współtwórcą pierwszej w Polsce Szkoły Podyplomowej w terapii akceptacji i zaangażowania (ACT). Z dużym zaangażowaniem propaguję oraz praktykuję Compassion Focus Therapy (CFT). Prowadzę szkolenia z zakresu pomocy i wsparcia dla terapeutów, psychologów i psychoterapeutów, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Moje artykuły są publikowane w czasopismach, między innymi w “Mindfulness” oraz “Psychologia w praktyce”. Jestem członkiem ACBS Polska oraz Compassion Mind Foundation w Wielkiej Brytanii.
Jestem absolwentką psychologii oraz Studiów Podyplomowych Stosowana Analiza Zachowania na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Certyfikowaną Psychoterapeutką Poznawczo-Behawioralną (nr 677) oraz Psychoterapeutką Terapii Skoncentrowanej na Współczuciu (CFT). Superwizorką Poznawczo-Behawioralną (nr 101). Rozwijając zainteresowanie aktywnością elektryczną mózgu człowieka oraz zależnością między stanem psychofizycznym a częstotliwością fal mózgowych, uzyskałam certyfikat i tytuł trenera neurofeedbacku, EEG-Biofeedback. W 2011 roku założyłam Centrum Psychoterapii i Rozwoju Osobistego Empatia w Kielcach, gdzie prowadzę terapię indywidualną z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Współpracuję z Kliniką terapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS, gdzie prowadzę psychoterapię z pacjentami.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam w Świętokrzyskim Centrum Psychiatrii w Morawicy na Oddziale Psychiatrycznym dla Dzieci. W trakcie Studiów Podyplomowych ze Stosowanej Analizy Zachowania odbyłam staż w Fundacji Na Rzecz Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju i Ich Rodzin „Krok po Kroku” w Warszawie. Wybrałam pracę z dziećmi i rodzinami w Niepublicznym Przedszkolu Specjalnym Dla Dzieci z Autyzmem "Słowicza Ferajna" oraz w Ośrodku Rehabilitacyjno - Edukacyjno - Terapeutyczno - Wychowawczym Dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Kielcach.
W roku 2018 ukończyłam z wyróżnieniem 4-letnie Studia Podyplomowe z psychoterapii poznawczo-behawioralnej realizowane przez Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS w Warszawie.
Od 2019 roku jestem wykładowcą w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS pod kierownictwem prof. Agnieszki Popiel i dr Ewy Pragłowskiej w Warszawie, Poznaniu, Sopocie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie i Rzeszowie. Jestem także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu, Krakowie, we Wrocławiu na Studiach Podyplomowych „Uważność i Współczucie”.
Obecnie, w kadencji 2024-2026r., jestem Członkinią Komisji Naukowo-Dydaktycznej PTTPB.
Moje zainteresowania naukowo-terapeutyczne związane są z pracą z rodzinami, dziećmi i młodzieżą, przede wszystkim w kontekście neuropsychofizjologii łącząc pracę terapeutyczną z zastosowaniem neurobiofeedbacku. Rozwijam zainteresowania podejść kontemplacyjnych w zastosowaniu terapeutycznym, wspomnianego współczucia i uważności. Interesuje mnie również temat ekopsychologii, i jej wykorzystanie praktyczne w ekoterapii.
Prowadzę warsztaty z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej dla studentów, kadry w placówkach oświatowych, kadry menadżerskiej, rodziców. Przeprowadzam wykłady oraz warsztaty na konferencjach, m.in. na Międzynarodowej Konferencji Naukowej, Terapia Poznawczo-Behawioralna w Polsce i na Świecie (Gdańsk 2018), którą również współorganizowałam; na Ogólnopolskim Kongresie Psychologicznym Forum Media (Warszawa 2019); na I Ogólnopolskim Kongresie Psychologów, Pedagogów Specjalnych i Terapeutów (Warszawa 2020); Konferencji Online Trzeciej Fali Terapii Behawioralnych (online 2022) czy na Konferencji Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę (Gdańsk 2023). Piszę artykuły m.in. do czasopism Mindfulness, Psychologia w Praktyce, Medycyna Praktyczna, Charaktery, Newsweek Psychologia.
Prowadziłam diagnozy i psychoterapie osób z PTSD w projekcie badawczym TRAKT III „PTSD – Diagnoza, Terapia, Profilaktyka” w protokole zorientowanej na poczucie własnej skuteczności terapii poznawczej PTSD, realizowanym przez Interdyscyplinarne Centrum Genetyki Zachowania Uniwersytetu Warszawskiego, kierowanego przez profesora Bogdana Zawadzkiego. Byłam psychoterapeutką w programie badawczym
E-COMPARED na Uniwersytecie SWPS, gdzie prowadzone były europejskie badania porównawcze nad efektywnością terapii z wykorzystaniem internetu dla osób z depresją pod kierownictwem profesora Romana Cieślaka. W latach 2016–2018 byłam Członkiem Zarządu Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej im. Zdzisława Bizonia. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, Association for Contextual Behavioural Science (ACBS) oraz polskiego oddziału ACBS Polska.
Jestem certyfikowanym psychoterapeutą European Association for Psychotherapy (EAP), absolwentem Polskiego Instytutu Psychoterapii Integratywnej w Krakowie oraz psychologiem. Jestem członkiem Polskiej Federacji Psychoterapii oraz Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
Od 2015 mieszkam w Wielkiej Brytanii, gdzie prowadzę praktykę prywatną w północnej Anglii, w Cheshire. Posiadam brytyjską rejestrację jako Counselling Psychologist (HCPC) i Integrative Psychotherapist (BACP). Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy w brytyjskiej służbie zdrowia NHS. Ukończyłem całościowe szkolenie w terapii traumy EMDR oraz hipnoterapii (National College of Hypnosis and Psychotherapy, UKCP).
Na co dzień pracuje z osobami dorosłymi, młodzieżą, parami i rodzinami, doświadczającymi problemów z obniżonym nastrojem, lękiem, stresem oraz pod postacią somatyczną. W swojej pracy łączę podejście psychodynamiczne, systemowe, poznawczo-behawioralne i ericksonowskie.
Psycholożka, coach, terapeutka ACT („Acceptance and Commitment Therapy" - Terapia Akceptacji i Zaangażowania), specjalistka ds zarządzania zasobami ludzkimi, wykładowca akademicki Uniwersytetu SWPS (Wydział Zamiejscowy w Katowicach), psycholog szkolny w szkole ponadpodstawowej, koordynatorka programu Edukacja Przyszłości Jaworzno. Właścicielka firmy: Magdalena Dziedziak – Wawro Positive Life, świadczącej usługi szkoleniowe w zakresie rozwoju osobistego oraz indywidualne sesje coachingowe i psychologiczne w nurcie ACT. Specjalizuje się w łagodzeniu ludzkiego cierpienia oraz budowania dobrostanu psychicznego w oparciu o kontekstualny behawioryzm i psychologię pozytywną. Członek ACBS Polska (Association for Contextual Behavioral Science).
Autorka książek:
• „Alfabet szczęścia z coachingiem w tle i kotem na kolanach” (Katowice 2018, Wydawnictwo KOS)
• „Opowieści Szczęścia. 50 lekcji dobrostanu” (Jaworzno 2020, Magdalena Dziedziak-Wawro Positive Life)
nominowanych w konkursie Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej „POZYTYW 2018” na najlepszą publikację popularyzującą psychologię pozytywną dla książki: „Alfabet szczęścia z coachingiem w tle i kotem na kolanach”. Katowice, 2018, Wydawnictwo KOS i „POZYTYW 2020” na najlepszą publikację popularyzującą psychologię pozytywną dla książki „Opowieści Szczęścia. 50 lekcji dobrostanu. Jaworzno, 2020, Magdalena Dziedziak-Wawro Positive Life, oraz autorka publikacji:
• Dziedziak-Wawro M.: „Sposoby na niedobre myśli i czyny”, w: Psychologia w szkole, 2012, nr 4 (36) Kielce, Wydawnictwo Charaktery
• Dziedziak-Wawro M.: „Energią w wypalenie” w: Psychologia w szkole, 2012, nr 3 (35) Kielce, Wydawnictwo Charaktery
• Dziedziak-Wawro M.: „Szczęśliwi nauczyciele” w: Psychologia w szkole, 2011, nr 4 (32) Kielce, Wydawnictwo Charak
Członkini komitetu organizacyjnego oraz naukowego Międzynarodowej Konferencja ACT 2024 Katowice „Od studenta do eksperta” 15-17 marzec 2024: oraz autorka warsztatu podczas konferencji: „Jak się robi życie będąc Tobą”
Autorka warsztatu „Warto w wartości. Wartości w służbie dobrostanu. Perspektywa psychologii pozytywnej i terapii ACT” podczas I Wojewódzkiej Konferencja Psychologii Pozytywnej w Edukacji i Wychowaniu „Po szczęście i zdrowie do szkoły” - 22.11.2023 Kluczbork
Autorka wykładu: „Dobrostan psychiczny w szkole” podczas Wojewódzkiej konferencja: Zdrowie jako wartość i zasób wykład - 24.10.2019 Opole
Opłaty
Wariant płatności |
Cena studiów |
Płatność
|
Cena regularna |
7 500 zł |
625 zł
|
Bonifikata terminowa 800 zł
|
6 700 zł |
11 x 559 zł
|
Bonifikata dla absolwenta
|
6 375 zł |
11 x 532 zł
|
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką 6 375 zł
Rekrutacja
Etapy rekrutacji
1. Wypełnij i wydrukuj kwestionariusz on-line
2. Skompletuj następujące dokumenty:
3. Dokonaj opłat za studia:
(wpłat należy dokonywać z wpisanym czytelnie imieniem, nazwiskiem oraz adresem)
opłata rekrutacyjna - 85 zł,
KONTO
Akademia Humanitas
ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu
24 1050 1360 1000 0008 0337 9932
4. Wybierz formę podpisania umowy finansowej.
Wariant 1
Skompletowane dokumenty dostarcz osobiście do punktu rekrutacyjnego w siedzibie Akademii Humanitas w Sosnowcu
Wariant 2
Skompletowane dokumenty wyślij na adres e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl i oczekuj kontaktu od nas.
Po zweryfikowaniu dokumentacji otrzymasz od nas umowę finansową i dalsze szczegółowe informacje.
*W przypadku zapisu ONLINE na wybrany kierunek proszę o wysłanie skanów wymaganych dokumentów jako standardowe załączniki PDF (zdjęcia dokumentów nie są przyjmowane do dokumentacji).
W razie pytań zachęcamy do kontaktu!
Punkt Rekrutacyjny
ul. Kilińskiego 43, Sosnowiec
tel. 032 - 36 - 31 - 206
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl