Przejdź do treści
Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy

Aktualności

12/06/2019

V Kongres Praktyków Biznesu zakończony sukcesem!

Za nami kolejna, piąta już edycja Kongresu Praktyków Biznesu. 12 czerwca  2019 r., w murach Wyższej Szkoły Humanitas, z setkami pasjonatów psychologii, biznesu i nowych mediów, spotkali się wybitni i znani w całej Polsce eksperci. Cieszymy się, że po raz piąty Sosnowiec stał się stolicą praktycznego biznesu.

Budowanie i zarządzanie zespołem, przywództwo i liderstwo, motywacja i rozwiązywanie konfliktów oraz wyróżnienie się w pełnej konkurencji i coraz bardziej wymagającej przestrzeni social media – były tematami wiodącymi tegorocznej, V jubileuszowej edycji Kongresu Praktyków Biznesu. Wśród prelegentów: Jacek Santorski, Maciej Budzich, Jakub Biel, dr Krystian Dudek, Konrad Wilk, dr Joanna Tokar, Angelika Chimkowska oraz Tomasz Palak i Agata Majewska.

V Kongres Prakyków Biznesu uświetniło również wystąpienie wybitnego człowieka nauki - prof. Štefana Kassay'a pt. ,,Wspólna Europejska Platforma Produkcyjna''. Prof. Štefan Kassay to ceniony w świecie ekspert w dziedzinie inżynierii zarządzania, skupiający się na teorii i jej praktycznym zastosowaniu w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Odznaczony m.in. orderem Krzyż Pribiny II klasy, przyznanym przez prezydenta Republiki Słowackiej za znaczący wkład w rozwój gospodarki słowackiej. Autor wydanej w języku polskim pentalogii ,,Przedzsiębiorczość i Przedsiębiorstwo''. Prezes Rady Nadzorczej I.D.C. Holding S.A. - przedsiębiorstwa, które zostało Partenerem tegorocznej edycji Kongresu.

Prof. Štefan Kassay został uhonorowany Wyróżnieniem Specjalnym HumanitAs Biznesu za wybitne osiągnięcia dla nauki i biznesu. Dzięki uprzejmości Pana Profesora uczestnicy V Kongresu Praktyków Biznesu otrzymali bezpłatny dostęp do elektronicznej biblioteki z wybitnymi książkami prof. Štefana Kassay'a.

W trakcie V Kongresu zostały uroczyście podpisane porozumienia o współpracy pomiędzy Wyższą Szkołą Humanitas a Zakładem Ubezpieczeń Społecznych a także pomiędzy WSH a Towarzystwem Naukowym Prakseologii reprezentowanym przez prezesa prof. ndzw. dr. hab. Piotra Masiukiewicza.

Współorganizatorami wydarzenia byli Urząd Miasta w Sosnowcu oraz Powiatowy Urząd Pracy w Sosnowcu – tradycyjnie organizujący towarzyszące Kongresowi Praktyków Biznesu Targi Pracy.

Tradycja zapraszania przedsiębiorców i osób aktywnych na rynku pracy do Humanitas ma już 5 lat, a dotychczasowe edycje Kongresu Praktyków Biznesu zgromadziły blisko 1,5 tys. osób. To otwarte i bezpłatne wydarzenie wpisuje się w cele sosnowieckiej uczelni, która stawia na praktyczny wymiar kształcenia: Kształcąc studentów, od lat stawiamy przede wszystkim na umiejętności praktyczne i użytkową wiedzę, którą łatwo można wykorzystać na rynku pracy. Absolwenci WSH to ludzie kreatywni, liderzy, będący motorami nowych pomysłów. Udało nam się znaleźć równowagę między edukacją teoretyczną a praktyczną. I dlatego odnosimy sukcesy, kształcąc najlepszych specjalistów, przygotowanych do tego, aby radzić sobie we współczesnej, opartej na wiedzy, gospodarce. W realizacji tego zadania wydatnie pomagają nam przedsiębiorcy, którzy prowadzą u nas zajęcia na wielu kierunkach. To z myślą o nich organizujemy Kongres Praktyków Biznesu. Uważamy, że spotkania ludzi nauki i gospodarki przynoszą same korzyści. Pozyskujemy w ten sposób nowych wykładowców reprezentujących środowiska biznesowe, ale także dzielimy się z przedsiębiorcami wiedzą i doświadczeniami naukowymi. Uczymy się od siebie nawzajem, poznajemy wzajemne potrzeby i kompetencje. Kongres jeszcze bardziej otwiera uczelnię na świat gospodarki i odwrotnie – mówi  dr hab. Michał Kaczmarczyk, prof. WSH - rektor Wyższej Szkoły Humanitas.   

W ostatniej dekadzie obserwujemy w części polskich firm, oraz środowisku startupów nastawienie na nowe modele biznesowe i nowe paradygmaty prowadzenia firm, podczas gdy w tym samym czasie wiele firm, i to w różnej skali, zachowuje „status quo”. Często wynika to z braku dostatecznego rozeznania w tym, jakie kompetencje biznesowe, zarządcze i przywódcze budują przewagi strategiczne w czasach złożoności i nieprzewidywalności społecznej i biznesowej. Warto o tym rozmawiać i dzielić się dobrymi praktykami, które mogą inspirować innych – mówi Jacek Santorski, psycholog i psychoterapeta pracujący z biznesem, jeden z głównych prelegentów V Kongresu Praktyków Biznesu.

- V edycja Kongresu Praktyków Biznesu to mały jubileusz tego projektu - dlatego cieszy nas wyjątkowa obsada prelegencka tegorocznej edycji. Właśnie dzięki obecności najlepszych ekspertów w skali kraju oraz zaangażowaniu naszych Partnerów - Urzędu Miasta Sosnowiec, Powiatowego Urzędu Pracy w Sosnowcu oraz I.D.C. Holding SA możemy realizować Kongres, który stał się marką samą w sobie i wyczekiwanym wydarzeniem w kalendarzu imprez dedykowanych biznesowi w województwie śląskim. Pozytywne opinie uczestników z całego województwa utwierdzają nas w przekonaniu, że Wyższa Szkoła Humanitas doskonale odpowiada na potrzeby zarówno pracodawców i przedsiębiorców, jak i uczestników rynku pracy, chcących wyróżnić się na rynku i odnieść sukces - podsumował dr Krystian Dudek, dyrektor programowy Kongresu Praktyków Biznesu, Pełnomocnik Kanclerza WSH ds. Public Relations.

Tradycją już stało się, że podczas Kongresu wręczane są nagrody HumanitAS Biznesu. W tym roku, nagrody dedykowane były tym przedsiębiorstwom, które swoją działalnością wyróżniają się pod kątem: społecznej odpowiedzialności biznesu – CSR, innowacji oraz tradycji.

Wyróżnienie Specjalne otrzymaili:

- Prof. Štefan Kassay

- Jacek Santorski

Kategoria  CSR:

Nagroda: Wake Zone Stawiki
Wyróżnienia: ArcelorMittal Poland, Bitron Poland Sp. z o.o., Whitebox

Kategoria Innowacje:

Nagroda: Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków Sp. z. o. o.
Wyróżnienie: Wasko S.A.

Kategoria Tradycja:

Nagroda: Kontakt-Simon S.A.
Wyróżnienie: Magiel Kulinarny

Jacek Santorski - jeden z najbardziej znanych psychologów biznesu w Polsce opowiedział o wyzwaniach polskich liderów i jak się z nimi zmierzyć. Mówił o przywództwie i liderstwie na miarę naszych czasów. Doradzał, by z każdego spotkania szkoleniowego wyciągać wnioski i na ich podstawie realizować choćby mikrokorekty w naszym działaniu. Ciekawym rozwiązaniem, zasugerowanym liderom była zasada 2 minut- zgodnie z którą każdy pracownik ma prawo do 2 minut rozmowy z szefem, na temat swoich spostrzeżeń dotyczących funkcjonowania firmy.

Maciej Budzich - ceniony blogger, pasjonat i komentator nowych mediów - rozszerzył warsztat narzędzi marketingowych i pokazał m.in jak powinna wyglądać współpraca z influencerami. Wśród wielu przykładów, które podał znaleźć można było sposoby na niesztampowe kampanie promocyjne, generujące duże zasięgi. Sporo uwagi poświęcił też coraz popularniejszemu crowdfundingowi.

Jakub Biel - szef PR i komunikacji X-KOM, ekspert social media podzielił się sposobem efektownej i efektywnej promocji małych firm w Internecie - lepszej niż w telewizji. Opowiedział o nietypowych i niskokosztowych działanich promocyjnych różnych marek - m.in. X-KOM; np. o akcji wystrzelenia w stratosferę komputera, która w internecie wygenorowała publikacji o wartości ponad 2 mln. zł.

dr Krystian Dudek - Autorytet marketingu politycznego i guru Public Relations przedstawił wykład pt. ,,Co nas kręci? - Czyli jak skutecznie motywować siebie i zespół''. Tym razem opowiedział o komunikacji w budowaniu zespołu i motywowaniu ludzi. Dobry zespół powinien składać się z osób o różnych cechach i potrzebach, by mógł się uzupełniać. A sama motywacja jest ścieśle połączona z komunikacją wewnętrzną w firmie, a co za tym idzie także z PR zewnętrznym. Każdy z nas powinien tez pamiętać, że w relacjach z ludzmi nie liczą się intencje tylko fakty. Zaprezentował też dane dotyczące najsilniej motywujących czynników oraz sposobie reagowania na motywatory przez kobiety i mężczyzn w różnym wieku.

Konrad Wilk - trener rozwoju i psycholog biznesu, autor innowacyjnych studiów podyplomowych na WSH - Akademia Świadomego Przywództwa zaprezentował skuteczne sposoby zarządzania konfliktem. Skupił się na specyfice funkcjonowania mózgu w sytuacji kryzysowej. Po swoim wykładzie K. Wilk przeprowadził warsztaty praktyczne dla zainteresowanych osób.

dr Joanna Tokar - dyrektor HR agencji reklamowej .bringMore advertising - zabrała uczestników na plac budowy zespołu. Opowiedziała jak istotna jest świadomość tego, że każdy zespół przechodzi różne etapy: formowania, ścierania, normowania i działania - co jest naturalnym cyklem tworzenia zespołu.

Tomasz Palak - doświadczony radca prawny pokazał jak wrzucić wyższy bieg w social media - zamiast wciskać hamulec prawny. W lekkiej formie przekazał jak można przyjaźnie połączyć aspekty prawne z odwagą w działaniach marketingowych. Jakie błędy można popełnić i jak wiele ansurdalnych sytuacji może wynikać z nieodpowiedniego podejścia do relacji prawo-marketing.

Angelika Chimkowska - ekspert LinkedIn - przedstawiła wykład o tym jak budować silną markę właśnie na jednym z największych portali społecznościowych - LinkedIn. Uczestnicy poznali potencjał tego medium spłecznościowego, różnice jakie dzielą go od Facebooka, sposoby wykorzystania w kontekście promocji swojej marki osobistej i firmy. Jak mogliśmy się przekonać, warto wykorzystywać to narzędzie.

Agata Majewska - przedstawicielka kancelarii prawnej Ślązak, Zapiór i Wspólnicy - opowiedziała o mobbingu, bullyingu i staffingu w pracy. Uczestnicy poznali różnice i cechy charakterstyczne każdego z tych zjawisk oraz ich osadzenie w prawie pracy. Co ciekawe dla wielu osób, niektóre z tych terminów były zupełnie nowe.

Dziękujemy współorganizatorom, tj. Urzędowi Miasta Sosnowiec oraz Powiatowemu Urzędowi Pracy w Sosnowcu, Partnerom tj. Regionalnej Izbie Gospodarczej w Katowicach, Izbie Rzemieślniczej oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości, I.D.C. POLONIA S.A., Wojewódzkiemu Urządowi Pracy w Katowicach i Ślązak, Zapiór i Wspólnicy Kancelarii Adwokatów i Radców Prawnych. Bez Państwa ten Kongres nie wyglądałby tak samo.

Dziękujemy za udział i mamy nadzieję na ponowne spotkanie z Państwem w przyszłym roku!

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wydarzenia