Tatrzańskie Sympozjum Naukowe „Edukacja jutra” to cykliczne, organizowane od 1996 roku, wydarzenie, mające za zadanie integrowanie najwybitniejszych przedstawicieli polskiej nauki, reprezentujących nauki społeczne i humanistyczne.
Jego celem jest prezentowanie wyników badań oraz przemyśleń, praktyków, teoretyków oraz badaczy z Polski i z zagranicy, zajmujących się na co dzień szeroko rozumianą edukacją na wszystkich jej poziomach, nauczaniem i uczeniem się, a także wychowaniem oraz problemami z tym związanymi
Uczestnicy sympozjum podjęli również próbę określenia aktualnych zadań przed którymi stoi edukacja oraz wskazania kierunków, w których powinna podążać, chcąc dobrze przygotować człowieka do skutecznego i kreatywnego działania w dynamicznie zmieniającym się świecie.
Głównym organizatorem konferencji jest Wyższa Szkoła Humanitas. Biorą w niej udział naukowcy m.in. z Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu w Białymstoku, Uniwersytetu Śląskiego, Uniwersytetu Rzeszowskiego, Akademii Sztuki Wojennej i Uniwersytetu Wrocławskiego.
Wydarzenie odbyło się w dniach 20-22.09.2021 r., a tematyka XXVII Tatrzańskiego Sympozjum Naukowego skupiała się wokół następujących zagadnień:
Słowo wstępu do uczestników Sympozjum skierował prof. dr hab. Stanisław Palka - Przewodniczący Komitetu Naukowego XXVII Tatrzańskiego Sympozjum Naukowego „Edukacja jutra”.
„Edukacja w Polsce – w III RP – w ostatnich dwóch dekadach podlega tendencjom zmian w stronę centralistycznego zarządzania oświatą i ścisłego nadzorowania. Związane to jest m.in. z przyjmowaniem idei edukacyjnych (naczelnych celów i zadań), z doborem treści humanistycznych i społecznych. Wynika to z polityk oświatowych (rządowych) będących efektem wyborów, a te są zmienne. To nauczyciele, wychowawcy, rodzice, młodzież dorosła (w tym studenci), uczestnicy Tatrzańskich Sympozjów Naukowych występują jako wyborcy i decydują o składach Sejmu i Senatu, pośrednio o osobach rządzących, także oświatą”.