Przejdź do treści
Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy

Aktualności

10/05/2023

Delegacja Humanitas z wizytą w Turynie

W dniach od 7 do 10 maja odbyła się wizyta studyjna na renomowanym Uniwersytecie w Turynie, zorganizowana w ramach realizacji projektu nr POWR.03.05.00-00-A028/19 pt. "Humanitas bez barier". Delegacja złożona z przedstawicieli Wyższej Szkoły Humanitas miała za zadanie podniesienie kompetencji kadry uczelni w zakresie tworzenia warunków umożliwiających udział w procesie kształcenia i działalności naukowej dla osób o różnych rodzajach niepełnosprawności.

W skład delegacji wchodzili:

  • JM Rektor dr hab. Michał Kaczmarczyk, prof. WSH
  • Dziekan Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych dr hab. Maciej Borski, prof. WSH
  • Dziekan Wydziału Nauk Stosowanych mgr Ewa Kraus
  • Pełnomocnik Rektora ds. nauki, Dyrektor Biblioteki dr Małgorzata Caban
  • Koordynatorka Programu Erasmus+ dr Agata Sitko

Celem wizyty studyjnej było zdobycie wiedzy i doświadczenia z zakresu tworzenia sprzyjających warunków dla osób z niepełnosprawnościami, które uczestniczą w procesie kształcenia i działalności naukowej. Delegacja miała okazję odwiedzić wiodące ośrodki akademickie, które oferują wsparcie edukacyjne dla osób z niepełnosprawnościami.

Podczas pobytu na Uniwersytecie w Turynie zaplanowano realizację kilku istotnych celów. Przede wszystkim delegacja miała możliwość zebrania niezbędnych materiałów do opracowania miniporadnika dobrych praktyk dotyczących prowadzenia zajęć z języków obcych dla osób niepełnosprawnych w ramach Wyższej Szkoły Humanitas. Wizyta studyjna na Uniwersytecie w Turynie umożliwi efektywną realizację projektu w tym zakresie, co przyczyni się do poprawy jakości kształcenia osób z niepełnosprawnościami.

Ponadto, delegacja miała okazję przeanalizować działanie systemu bibliotecznego, który został specjalnie dostosowany do potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami. Uwzględniono szczególnie potrzeby osób z wadami wzroku, znacznymi upośledzeniami ruchowymi oraz osobami z rozpoznaną dysleksją. Poznanie takiego systemu funkcjonowania biblioteki w Turynie może posłużyć jako inspiracja i przykład dla doskonalenia podobnych rozwiązań w Wyższej Szkole Humanitas.