Przejdź do treści
Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy

Aktualności

05/02/2024

Otwarcie Laboratorium symulacji i badań Technologii VR i Robotyki

VR i robotyka – kiedy technologia pomaga w rozwiązywaniu realnych problemów 

Otwarcie Laboratorium to kamień milowy w naszym dążeniu do wdrażania innowacyjnych metod dydaktycznych. Laboratorium zostało zaprojektowane, by sprostać rosnącym wymaganiom rynku w zakresie praktycznego kształcenia. To przestrzeń, gdzie wykładowcy i studenci będą mogli kreować interaktywne i angażujące doświadczenia edukacyjne, przekraczające granice tradycyjnego nauczania – tak przywitał przybyłych na otwarcie Laboratorium symulacji i badań Technologii VR i Robotyki, dr Mariusz Lekston, prorektor ds. organizacyjno-prawnych i polityki kadrowej Akademii Humanitas.  

Nowoczesne Laboratorium, będące efektem współfinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, wyposażone jest w zaawansowane technologicznie narzędzia dydaktyczne.  

- Symulatory wirtualnej rzeczywistości, okulary VR, programowalne platformy kroczące, symulatory cyberbezpieczeństwa oraz nowoczesne laptopy tworzą przestrzeń, gdzie teoria łączy się z praktyką, oferując studentom kierunków takich jak Psychologia, Elektroradiologia, Informatyka, Pedagogika, Bezpieczeństwo narodowe, Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz Zarządzanie, nieporównywalne z żadnym innym miejscem możliwości rozwoju – mówi Szymon Potocki, specjalista ds. technologii wspierających Akademii Humanitas. 

Podczas otwarcia laboratorium, kierownik działu Administracji, Radosław Pilnicki podkreślił znaczenie innowacyjnych metod dydaktycznych dla rozwoju akademickiego i badawczego. - Laboratorium to przestrzeń, gdzie granice tradycyjnego nauczania zostają przekroczone. Chcemy nadal rozwijać współpracę między wydziałami, stwarzając okazję do tworzenia złożonych projektów interdyscyplinarnych, a przez co wspierać również rozwój poszczególnych branż, których przedstawicieli dziś możemy tu przywitać. 

- To niezwykłe jak świat się zmienia, jak rozwija się technologia. Wcześniej kojarzona ze światem gier, dziś realnie może pomagać innym i uczyć innych. To właśnie technologia VR sprawia, że każdy z nas staje się na nowo pasjonatem np. Biologii. Spójrzmy na ekran, na bojące serce – dodała Paulina Górecka, wykładowczyni Instytutu Psychologii.  

Wśród zaproszonych gości powitaliśmy Mateusza Kruka (Pełnomocnik Prezydenta Miasta Sosnowiec), a także: prof. AH dr. hab Walerego Okulicz-Kozaryna, MBA, dr. inż. Tadeusza Topór-Kamińskiego (Dyrektor Instytutu Informatyki AH), dr. inż. Artura Pollaka (Prezes Zarządu APA sp. z o.o.), mgr. inż. Maciej Gdula (Prezes Zarządu Skillforce.pl sp. z o.o.), inż. Rafał Błauciak (Prezes Zarządu TK-Med. sp. z o.o.), mgr. Marka Walczaka (Dyrektor Sprzedaży Omnilogy sp. z o.o.), mgr. Adama Szyrajewa (Właściciel INOQ), dr inż. Aldonę Rosner (Kierownik Działu Kształcenia i Popularyzacji Nauki, Centrum Kształcenia Ustawicznego - filia Politechniki Śląskiej w Rybniku), dyrektorów szkół Sieci Współpracy Edukacyjnej oraz pracowników i wykładowców Instytutu Psychologii.  

- Dzięki tym narzędziom, tej technologii możemy oferować naszym studentom nie tylko teoretyczną wiedzę, ale przede wszystkim praktyczne doświadczenie, które jest nieocenione w kształtowaniu przyszłych ekspertów. A co za tym idzie kształcimy specjalistów, jakich potrzebuje obecny rynek pracy. Stąd też tak ważna jest nie tylko sama inwestycja, ale też i współpraca z naszym otoczeniem biznesowym, które wspiera ten proces – podkreśliła Ewa Kraus, Dziekan Wydziału Nauk Stosowanych Akademii Humanitas. 

Prezentacja możliwości technologii oraz sesja pytań i odpowiedzi pozwoliła przybyłym na bezpośrednie zapoznanie się z możliwościami, jakie oferuje nowo otwarte Laboratorium symulacji i badań Technologii VR i Robotyki. Briefing zakończył wykład dr Anny Piętoń z Instytutu Psychologii Akademii Humanitas „VR – kilka przykładów na to, jak wirtualna rzeczywistość leczy realne problemy”, co pokazuje, że pracownia jest centrum innowacji i rozwoju. 

Dzisiejsze wydarzenie to ważny krok naprzód w dziedzinie edukacji i badań naukowych w Polsce, promując tym samym interdyscyplinarne podejście do nauki i rozwoju technologicznego.