Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy
Wydziały i Oddziały
Sosnowiec Vestin Kraków Poznań Lublin Rzeszów

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

O kierunku

 

Cel studiów:

Celem studiów jest przygotowanie kadry pedagogicznej w zakresie:

  • profilaktyki zaburzeń rozwojowych u dzieci w wieku niemowlęcym
  • wielospecjalistycznej, kompleksowej i ciągłej pomocy w zakresie diagnozy i rehabilitacji małego dziecka w wieku 0-7 lat zagrożonemu niepełnosprawnością, niepełnosprawnością sprzężoną
  • wielospecjalistycznej pomocy rodzinie małego dziecka niepełnosprawnego

Kierunek studiów rozumiany jako zintegrowane oddziaływanie wobec małego dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny o charakterze profilaktycznym, diagnostycznym, rehabilitacyjnym i terapeutycznym.

Adresaci:

Adresatami studiów są absolwenci:

  • jednolitych studiów magisterskich lub studiów I i II stopnia, na kierunku psychologia,
  • jednolitych studiów magisterskich lub studiów I i II stopnia, na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna

posiadający przygotowanie pedagogiczne*.

*w rozumieniu Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1575) w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

UWAGA! Do podjęcia nauki na studiach podyplomowych nie jest wymagane zatrudnienie w placówce oświatowej.

Uzyskane kwalifikacje:

Studia nadają kwalifikacje.

Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dające, w połączeniu z pozostałymi wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w publicznych i niepublicznych: przedszkolach i szkołach podstawowych, w tym specjalnych, innych formach wychowania przedszkolnego, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych, w których mogą być tworzone zespoły wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w celu pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka.

Program studiów jest zgodny z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).

Kadra dydaktyczna:

 

Kadrę dydaktyczną stanowią pracownicy naukowi Wyższej Szkoły Humanitas oraz specjaliści z wyższych uczelni o uznanym autorytecie w dziedzinach objętych zakresem studiów.

 

 

 

 

 

 

 

Program

Program studiów jest zgodny z nowym Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).


Program:

  • Podstawy pedagogiki specjalnej
  • Wczesna interwencja - podstawy teoretyczne
  • Diagnoza funkcjonalna Wczesna interwencja logopedyczna
  • Metodyka pracy z dzieckiem i rodziną
  • Wczesne wspomaganie z dysfunkcją wzroku
  • Wczesne wspomaganie z dysfunkcją słuchu
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna
  • Wczesna diagnoza i terapia małego dziecka zagrożonego niepełnosprawnością
  • Metodyka konstruowania programów terapeutycznych
  • Metody pracy z dzieckiem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi
  • Wczesne wspomaganie dziecka z problemami emocjonalnymi
  • Wspomaganie dziecka w zakresie funkcjonowania społecznego
  • Metody opieki i pielęgnacji dziecka z zaburzonym rozwojem
  • Podstawy prawne kształcenia, rehabilitacji i zabezpieczenia społecznego dzieci edukacyjnych z róznymi potrzebami edukacyjnymi
  • Metodyka pracy z dziećmi o specyficznych potrzebach do 3 roku życia
  • Metodyka pracy z dziećmi o specyficznych potrzebach do 7 roku życia
  • Polityka społeczna i lokalna w rozwoju wczesnego wspomagania rozwoju
  • Wspomaganie uczenia się małego dziecka
  • Podstawy psychologii rozwojowej i klinicznej
  • Podstawy neurologii dziecięcej
  • Psychiatria dziecięca
  • Metody neurofizjologiczne w rehabilitacji małego dziecka
  • Technologia informacyjna we wczesnym wspomaganiu rozwoju
  • Systemowa koncepcja rodziny
  • Metody diagnozy autyzmu oraz metodyka pracy z dziećmi z autyzmem
  • Polski system opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym Wczesne wspomaganie z dysfunkcja mowy i języka

Czas trwania studiów

  • 3 semestry
  • 450 godzin
  • 180 godzin praktyk zawodowych

Organizacja zajęć:
Zajęcia realizowane są w ciągu weekendowych zjazdów w piątki, soboty i niedziele (dwa razy w miesiącu).
W piątek zajęcia trwają od 16.30 do 20.30.
Zajęcia w sobotę i niedzielę są planowane w dwóch blokach (porannymi i popołudniowym) pomiędzy: 8.00 - 20.00.

Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych  jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, zaliczenie praktyki zawodowej oraz zdanie egzaminu końcowego.

*Część spotkań może być prowadzona przy wykorzystaniu innowacyjnej platformy edukacyjnej działającej on-line. Taka forma kształcenia jest dużym atutem i udogodnieniem dla uczestników studiów podyplomowych umożliwiając udział w niektórych zajęciach z dowolnej lokalizacji bez konieczności dojazdu.

Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE:

tel.:
32 363-12-06
fax.:
32 363-12-07
e-mail:
malgorzata.jamroz@humanitas.edu.pl
Pokój:
009 (parter)

ZAPISZ SIĘ

Opłaty

Atuty:

  • Niezmienne czesne
  • Brak dodatkowych opłat (np. za materiały szkoleniowe, egzaminy, egzamin końcowy)
  • Brak opłaty wakacyjnej
  • Możliwość płatności w ratach (nie powoduje zwiększenia ceny studiów)
Wariant płatności Płatność w 8 ratach Płatność w 2 ratach Cena studiów
Cena regularna 562,50 zł 2 250 zł 4 500 zł
Absolwenci  i studenci Humanitas
(30% mniej)
393,75 zł 1 575 zł 3 150 zł
Promocja „Im wcześniej tym lepiej” (1000mniej do 22 maja 2020 r.) 437,50 zł  1 750 zł 3 500 zł