Przejdź do treści
Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy

Tutoring

W razie pytań zachęcamy do kontaktu!

ZADZWOŃ TERAZ lub FORMULARZ KONTAKTOWY

O kierunku

CEL STUDIÓW:

Celem studiów podyplomowych „Tutoring” jest przekazanie wiedzy, a przede wszystkim nabycie przez uczestników umiejętności planowania, prowadzenia i ewaluacji procesów tutoringowych odbiorów w różnym wieku.  

Tutoring to innowacyjna metoda pracy, pozwalająca na nawiązywanie autentycznych relacji pomiędzy dorosłymi, a młodymi ludźmi w rzeczywistości szkolnej. Pomaga zmieniać perspektywę wyrównywania defitytów na aktywne poszukiwanie i rozwijanie talentów oraz mocnych stron. To doskonałe narzędzie wspierające profilaktykę zdrowia psychicznego i pracę wychowawczą. Wspiera motywacje uczniów do eksploracji interesujących ich treści. Dla nauczycieli to także okazja na przełamanie zawodowej rutyny i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu oraz wyjście ze swoimi umiejętnościami poza mury szkolne poprzez prace w programach rozwojowych opartych na tutoringu.  

W organizacjach pozarządowych może być przydatnym narzędziem wspierającym realizację misji i wartości w różnych grupach wiekowych. Programy tutoringowe w fundacjach i stowarzyszeniach to doskonałe sposoby na budowanie zaangażowanej społeczności. Tutoring wspiera rozwój wielu ważnych kompetencji jak umiejętności liderskie, sprawczość, budowanie poczucia wpływu na własne rozwój, branie odpowiedzialności, określanie czy samoświadomość.  

Tutoring to świetne uzupełnienie kompetencji i oferty osób pracujących z ludźmi. Pozwala na prowadzenie procesów rozwojowych dzieci, młodzieży i osób dorosłych 

Studia podyplomowe z zakresu tutoringu to szansa na kompleksowe wyposażenie siebie w kompetencje z zakresu budowania dobrej, jakościowej relacji z drugim człowiekiem, w umiejętności do wspierania siebie, a także w narzędzia do rozpoznawania talentów, wyznaczania i realizacji celów, udzielania informacji zwrotnej, projektowania ścieżki zawodowej. 

ADRESACI:

  • Nauczyciele, wychowawcy, psycholodzy szkolni, dyrektorzy szkół, liderzy edukacyjni,
  • Specjaliści pracując na co dzień z ludźmi (trenerzy, coachowie) , chcący poszerzyć ofertę i wzbogacić swój warsztat pracy,
  • Aktywiści i działacze organizacji pozarządowych i edukatorzy szkół pozasystemowych

ATUTY:

  • Na uczestników studiów podyplomowych z zakresu tutoringu czeka nie tylko wachlarz nowych kompetencji, ale także bezpieczna przestrzeń do ich praktykowania, którą tworzymy podczas zajęć.
  • Zajęcia są prowadzone wyłącznie przez praktyków tutoringu (aktywnych tutorów i superwizorów), dzięki czemu uczestnicy bardzo szybko mogą przełożyć zdobyte informacje na swoja zawodową rzeczywistość i otrzymywać konkretne odpowiedzi na własne pytania czy wątpliwości,
  • Realizujemy zajęcia w formie warsztatowej - nastawionej na praktyczne ćwiczenie umiejętności i szybkie wdrażanie ich w warsztat pracy,
  • Budujemy przestrzeń do praktykowania tutoringu oraz wymiany doświadczeń z różnych środowisk zawodowych.
  • Umożliwiamy integrację rozwoju kompetencji zawodowych i osobistych.

ABSOLWENT STUDIÓW:

  • Zna założenia tutoringu,
  • Potrafi planować, prowadzić i ewaluować procesy tutoringowe z odbiorcami w różnym wieku,
  • Zna i stosuje narzędzia tutoringowe,
  • Potrafi zadawać pytania uruchamiające myślenie i odpowiedzialność,
  • Posiada umiejętność konstruowania, udzielania oraz przyjmowania informacji zwrotnej, która angażuje i wspiera w rozwoju.
  • Wie, że najważniejszym narzędziem w tutoringu jest tutor. Aktywnie pracuje z samym/samą sobą, szczególnie w obszarach przekonań, emocji, wartości i potrzeb,
  • Wie, jak przygotować się do stworzenia własnego programu tutoringowego,
  • Potrafi poddać swoją prace refleksji i poszukać wsparcia,

FORMY PRACY:

  • Aktywne ćwiczenia szkoleniowe,
  • Mini wykład interaktywny,
  • Studium przypadku,
  • Studia w formule hybrydowej – w trybie stacjonarnym i online.

Program

RAMOWY PROGRAM:

Oferujemy kompleksowy program podnoszący kwalifikacje z zakresu tutoringu.

Program studiów podyplomowych zawiera zagadnienia z obszarów:  

  • Wprowadzenie do tutoringu- podstawowe założenia, 
  • Dobre praktyki- gdzie tutoring działa, 
  • Pierwsze spotkanie i rozpoczęcie procesu tutoringowego, 
  • Kompetencje tutora – komunikacja, granice, samoświadomość,  
  • Narzędzia dotyczące wartości, talentow, pracy z teraźniejszością, wyznaczania celu, planowania działań, pracy z przekonaniami, udzielania informacji zwrotnej, 
  • Trudne sytuacje i superwizja grupowa,  
  • Tutoring w organizacji - wdrożenie tutoringu w szkole/organizacji i projektowanie programów tutoringowych,  
  • Esej - narzędzie tutoringu naukowego, 
  • JA Jako TUTOR – moje wartości i tożsamość, 
  • Tutor jako marka - jak wyjść do świata ze swoją ofertą, 
  • Moduł podsumowujący i egzamin. 

Czas trwania studiów:

  • 2 semestry
  • 180 godzin dydaktycznych

Organizacja zajęć: 

Zajęcia realizowane są w ciągu weekendowych zjazdów w soboty i niedziele.

Studia podyplomowe realizowane przez AH organizowane będą w formule blended learning (hybrydowej) polegającej na łączeniu zajęć stacjonarnych (odbywających się na terenie uczelni) z zajęciami prowadzonymi w trybie on-line (poprzez platformę ClickMeeting), pozwalającymi na uczestnictwo w spotkaniu z każdego miejsca na świecie.

Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych  jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów oraz zdanie egzaminu końcowego. 

Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

Kontakt:
tel.: 32 363-12-21 (ZADZWOŃ TERAZ)
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl

ZAPISZ SIĘ

Kadra dydaktyczna

dr Beata Master

Doktorka nauk społecznych, trenerka kompetencji interpersonalnych, tutorka, superwizorka procesów tutorskich, facylitatorka, coach, wykładowczyni akademicka, scrum masterka/Agile Coach w branży IT, autorka książki pt. „Edukacja spersonalizowana. Tutoring. Coaching. Mentoring. Edukacja domowa”oraz „Proces grupowy”, twórczyni marki BE-MASTER oraz wiceprezeska Fundacji Pracownia Jutr.

Tworzy programy i prowadzi zajęcia w ramach edukacji spersonalizowanej (tutoringu), procesy facylitacyjne w różnorodnych obszarach dla firm, NGOs, organizacji edukacyjnych, uczelni wyższych, coaching dla przedstawicieli firm, organizacji pozarządowych, instytucji publicznych od 13 lat. Ma na swoim koncie ponad 700 godzin doświadczenia w obszarze procesów indywidualnych, w tym tutoringu oraz ponad 4000 godzin trenerskich i facylitacyjnych. 

Aktualnie wspiera procesy zmiany, rozwija agile mindset w międzynarodowych zespołach IT.

Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie doradztwa zawodowego i funduszy europejskich, zdobyte w Górnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego w Katowicach, Regionalnym Ośrodku EFS oraz na Uniwersytecie Śląskim. Realizowała zadnia zlecone przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Swoją karierę zawodową zaczynała w Regionalnym Centrum Informacji Europejskiej w Katowicach oraz Punkcie Informacyjnym Komisji Europejskiej - Europe Direct Katowice.

Doktor, dziedzina nauk społecznych, dyscyplina: nauki polityczne, rok nadania 2015.

 

Joanna Gardynik

Psycholożka, tutorka, współwłaścicielka autorskiego Liceum Miejsce w Katowicach. Współzałożycielka Leśnej Szkoły Wataha w Katowicach.

Od 15 lat zajmuje się wspieraniem innych ludzi w rozwoju. Najpierw był to coaching i konsultacje psychologiczne, później tutoring i szkolenia. Specjalizuje się w metodzie tutoringu. Od 12 lat uczy tutoringu. Projektowała i prowadziła kursy tutorigu dla Collegium Wratislaviense, Fundacji TDJ, Fundacji Miejsce. Towarzyszy w procesach tutorskich młodzieży (młodym w Liceum Miejsce) i dorosłym (obecnie pracuje tutoringowo z kobietami wracającymi po urodzeniu dziecka na rynek pracy).

Prowadzi superwizję indywidualną i grupową dla tutorów i nauczycieli.

Posiada wieloletnie doświadczenie pracy jako psycholog szkolny. Spędziła już ponad 3 tysiące godzin na sali szkoleniowej, ucząc nauczycieli tutoringu, radzenia sobie ze stresem, współpracy z rodzicami i przekazując wiedzę dotyczącą zaburzeń psychicznych i psychologii poznawczej.

Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu coachingu na WSB w Opolu a także Szkoły Trenerow Meritum w Katowicach.

Prywatnie żona, mama i opiekunka szczeniaka. Lubi bycie w przyrodzie i czarną kawę.

Bartłomiej Marszałek

Obecnie Dyrektor ds. Edukacji Pozaformalnej w Fundacji Campus Bemke, odpowiedzialny za 4-letnią strategię programową w ramach edukacji pozaformlanej obejmującej programy tutoringowe dla ponad 200 młodzieży rocznie. Z powodzeniem współtworzył projekty, które obejmowały rekrutację i wyszkolenie ponad 100-osobowej kadry wychowawczej, tutorskiej i eksperckiej, pracującej z blisko 500 młodymi ludźmi w Polsce. Od 2012 aktywnie zaangażowany zawodowo w realizację projektów społecznych. Trener w szkole trenerów. Poza szkoleniami dla edukatorów z zakresu pracy z młodzieżą, w tym tutoringu, prowadzi również szkolenia dla kadry menadżerskiej z zakresu rozwijania kompetencji swoich pracowników, prowadzenia zespołów, mentoringu, komunikacji wzmacniającej zasoby. 

Wykształcenie: mgr psychologii rozwoju osobistego i coachingu, certyfikatII stopnia FPL Masterclass Management 

Doświadczenie zawodowe: od 2012 do 2018 koordynator w ramach projektu Fortum dla Śląskich Dzieci obejmujący wsparcie dla ponad 120 dzieci rocznie, współtwórca programu profilaktycznego dla dzieci ze śląskich szkół, od 2018 współtworzył programy edukacyjne-rozwojowe wraz z wyszkoleniem kadr, które obecnie obejmują 400 dzieci rocznie w sezonie letnim, ponad 200 w programie tutoringowym oraz mentoringowym. Od 2020 zaangażowany w budowanie wyjątkowego miejsca w Polsce poświęcone edukacji – Campus Bemke. Od 2024 pełni funkcję dyrektora odpowiadającego za całość oferty edukacji pozaformalnej Campusu Bemke. Od 2019 wykładowca na uczelniach na kierunku psychologia oraz studiów podyplomowych „coaching, tutoring, mentoring”. 

Osiągnięcia: współtwórca rozdziału podręcznika akademickiego „Psychologia Edukacyjna” pt. „Spersonalizowane formy wsparcia w edukacji – tutoring i mentoring”. Wielokrotnie nagradzany przez rektora za osiągnięcia na tle społecznym. Prelegent międzynarodowych konferencji, w tym Międzynarodowego Kongresu Tutoringu w Kijowie w 2020.Międzynarodowej Konferencji Uniwersytetu SWPS w 2014 dotyczącej programów społecznych. 

 

Anna Żymełka

Certyfikowana trenerka mentalna i tutorka, pianistka, trenerka komunikacji empatycznej (dla której fundamentem jest NVC) oraz superwizorka współpracująca z nauczycielami. Od 7 lat praktykująca tutorka, od dwóch lat współpracująca z Liceum Miejsce w Katowicach, gdzie prowadzi tutoring rozwojowy. Pracuje m.in. z utalentowanymi artystami z branży muzycznej, czy młodzieżą o wysokiej wrażliwości. Współpracuje indywidualnie oraz prowadzi warsztaty na tematy dotyczące m.in. pewności siebie, oswajania stresu przed wystąpieniem publicznym, koncentracji, motywacji, wewnętrznego spokoju, planowania, czy komunikacji opartej na usłyszeniu siebie nawzajem. Wspiera ludzi w odkrywaniu osobistego potencjału. W swojej pracy łączy elementy treningu mentalnego i tutoringu, z efektywną komunikacją i neurodydaktyką.

Słucha by usłyszeć.

 

Opłaty

OPŁATY
  • Niezmienne czesne
  • Brak dodatkowych opłat (np. za materiały szkoleniowe, egzaminy, egzamin końcowy)
  • Brak opłaty wakacyjnej
  • Możliwość płatności w 12 ratach (nie powoduje zwiększenia ceny studiów)

 

Wariant płatności

Cena studiów

Płatność 
12 rat

Cena regularna

5 000 zł

11 x 417 zł
1 x 413 zł

Absolwenci i studenci Humanitas
Szkoły Partnerskie 
(20% mniej)

4 000 zł

11 x 334 zł
1 x 326 zł 

Bonifikata terminowa 800 zł
do dnia 09.03.2025 r.  

4 200 zł

12 x 350 zł 

 

Rekrutacja

Etapy rekrutacji

1. Wypełnij i wydrukuj kwestionariusz on-line 

2. Skompletuj następujące dokumenty: 

  • Wydrukowany kwestionariusz (on-line)
  • Kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych I,II stopień lub jednolite magisterskie (oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu)
  • Suplement do dyplomu lub akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela (wymagane odnośnie studiów podyplomowych kwalifikacyjnych) 
  • Dowód osobisty (należy przedstawić do wglądu w celu potwierdzenia tożsamości, podczas zapisu osobistego nie kserować)
  • Potwierdzenie dokonania wymaganych wpłat.

3. Dokonaj opłat za studia:​ 
(wpłat należy dokonywać z wpisanym czytelnie imieniem, nazwiskiem oraz adresem)
opłata rekrutacyjna - 85 zł, 

KONTO 
Akademia Humanitas 
ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu 
24 1050 1360 1000 0008 0337 9932 

4. Wybierz formę podpisania umowy finansowej. 

Wariant 1 
Skompletowane dokumenty dostarcz osobiście do punktu rekrutacyjnego w siedzibie Akademii Humanitas w Sosnowcu 
Wariant 2 
Skompletowane dokumenty wyślij na adres e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl i oczekuj kontaktu od nas.
Po zweryfikowaniu dokumentacji otrzymasz od nas umowę finansową i dalsze szczegółowe informacje.  

 *W przypadku zapisu ONLINE na wybrany kierunek proszę o wysłanie skanów wymaganych dokumentów jako standardowe załączniki PDF  (zdjęcia dokumentów nie są przyjmowane do dokumentacji). 

 W razie pytań zachęcamy do kontaktu! 

Punkt Rekrutacyjny 
ul. Kilińskiego 43, Sosnowiec 
tel. 032 - 36 - 31 - 206 
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl