Rekrutacja Rekrutacja do II. edycji projektu odbywa się w terminie: 10.09.2019 – 30.09.2019 r. Trwa rekrutacja uzupełnijąca. Rejestracji można dokonac tylko i wyłącznie drogą elektroniczną poprzez wypełnienie FORMULARZA REKRUTACYJNEGO (dostępny po kliknięciu w link). Listy zakwalifikowanych uczestników: dostępna po zakończeniu rekrutacji O projekcie Celem projektu "Młody da Vinci - innowacyjne zajęcia dla dzieci i młodzieży w gminach Michałowice i Iwanowice jest opracowanie programów kształcenia i realizacja działań dydaktycznych przez WSH przy współpracy Urzędów Miasta dla 128 uczniów. Wsparciem edukacyjnym zostana objęci uczniowie z klas 4,5,6,7 szkoły podstawowej. Realizacja celu nastąpi poprzez następujące zadania: Regulamin Uczestnicy projektu zobligowani są do zapoznania się z poniższym oświadczeniem dot. ochrony danych osobowych: OŚWIADCZENIE Regulamin Projektu „Młody da Vinci – innowacyjne zajęcia dla dzieci i młodzieży w gminach Michałkowice i Iwanowice” o nr POWR.03.01.00-00-U181/17, realizowanym przez Wyższą Szkołę Humanitas, w ramach Europejski Fundusz Społeczny ze środków POWER na lata 2014-2020 dla osi priorytetowej: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Działanie 3.1. Kompetencje w szkolnictwie wyższym. §1 Postanowienia ogólne a) zasady uczestnictwa dzieci i młodzieży (DM) oraz ich rodziców (RO) w projekcie nr POWR.03.01.00-00-U181/17 pt.: Młody da Vinci – innowacyjne zajęcia dla dzieci i młodzieży w gminach Michałowice i Iwanowice; b) warunki organizacji i rodzaje form wsparcia przewidziane dla uczniów/uczennic; c) procedury jakie będą stosowane w projekcie w stosunku do jego uczestników. 2. Regulamin stosuje się do uczniów/uczennic oraz rodziców biorących udział w projekcie nr POWR.03.01.00-00-U181/17 pt.: Młody da Vinci – innowacyjne zajęcia dla dzieci i młodzieży w gminach Michałowice i Iwanowice. 3. Zamówienia realizowane w ramach projektu przeprowadzane są zgodnie z Zarządzeniem Kanclerza nr K062016 oraz obowiązującymi Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz FS na lata 2014-2020. §2 Definicje Użyte w Regulaminie określenia oznaczają: 9. Rodzic (opiekun prawny) z niepełnosprawnością – osoba posiadająca niepełnosprawność potwierdzoną orzeczeniem o zakwalifikowaniu przez organy orzekające do jednego z trzech stopni niepełnosprawności lub 10. Komisja Rekrutacyjna- zespół osób powołanych przez Projektodawcę weryfikujących dokumenty rekrutacyjne, wydających decyzje rekrutacyjne, zatwierdzających listy Uczestników Projektu, listę osób rezerwowych itp. §3 Koszty uczestnictwa w Projekcie §4 Cel Projektu i postanowienia programowo – organizacyjne §5 Kryteria rekrutacji 6. Kryteria punktowane w przypadku rekrutacji Rodziców/Opiekunów prawnych: §6 Przebieg procesu rekrutacji Dzieci/Młodzieży §7 Przebieg procesu rekrutacji Rodziców/Opiekunów §8 §9 Zajęcia prowadzone w ramach projektu a) technik pamięciowych i technik szybkiego czytania - Młody Geniusz b) przedmiotów przyrodniczo – matematycznych z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, metod laboratoryjnych i wycieczki edukacyjnych - Młody Badacz c) robotyki i programowania z wykorzystaniem robotów - Młody Programista d) kompetencji wychowawczych i społecznych – zajęcia skierowane do rodziców/opiekunów prawnych uczennic/uczniów będących uczestnikami projektu. §10 1. Warsztaty „Młody Geniusz” dla D/M. 1) Warsztaty „Młody Geniusz” z technik pamięciowych i technik szybkiego czytania, prowadzone będą w dwóch edycjach, w następujących po sobie latach szkolnych 2018/2019 oraz 2019/2020. 2)Blok zajęć rozwija umiejętności dotyczące uczenia się, pracy zespołowej oraz kreatywności. 3) Zajęcia realizowane będą w formie 1 lub 2-godz. Warsztatów prowadzonych przez doświadczonych w pracy z dziećmi i młodzieżą wykładowców. 4) W ramach każdej z dwóch edycji zajęć dla dzieci zrealizowanych zostanie łącznie 34h, w tym: 2. Warsztaty „Młody Geniusz” dla R/O. 1) Warsztaty dla R/O mają na celu rozwijanie u rodziców kompetencji wychowawczych i społecznych. 2) Prowadzone będą w formie 2 -godzinnych zajęć, obejmujących 4 grupy w 2-óch edycjach. 3) Zakres tematyczny zajęć będzie obejmował: 4) Harmonogram zajęć opiekunów będzie dostosowany do zajęć D/M, zajęcia prowadzone będą równolegle. §11 1. Warsztaty „Młody Badacz” dla D/M. 1) Warsztaty „Młody Badacz” z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, prowadzone będą w dwóch edycjach, w następujących po sobie latach szkolnych 2018/2019 oraz 2019/2020. 2) W ramach warsztatów dla każdej grupy uczniów zrealizowanych zostanie 28h zajęć. 3) Zajęcia realizowane w formie 2-godzinych warsztatów prowadzone będą przez doświadczonych w pracy z dziećmi i młodzieżą wykładowców, z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych i materiałów zużywalnych niezbędnych do przeprowadzenia przez D/M doświadczeń (odczynniki chemiczne, preparaty biologiczne, materiały papiernicze itp.). Zajęcia mają rozbudzić ciekawość poznawczą D/M oraz inspirować do twórczego myślenia i rozwijania zainteresowań i pasji. 4) W ramach warsztatów zaplanowano realizację zajęć w formie interaktywnych warsztatów z doświadczeniami oraz z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości (okulary VR w zestawie z telefonem). Wykorzystywane podczas zajęć aplikacje umożliwią m.in. symulacje budowy anatomicznej zwierząt, budowy roślin, zjawisk i procesów fizycznych i chemicznych w wirtualnych laboratoriach, podróży kosmicznej. Wykorzystane będą bezpłatne aplikacje do VR m.in.: VR Education& Learning360 (anatomia, astronomia, biologia), Human body VR 3D, Matematyka VR). 5) Warsztaty „Młody Badacz” obejmują 2-dniowy wyjazd edukacyjny. §12 1. Warsztaty „Młody Programista” dla D/M. 1) Warsztaty „Młody Programista” z zakresu programowania, prowadzone będą w dwóch edycjach, w następujących po sobie latach szkolnych 2018/2019 oraz 2019/2020. 2) Blok zajęć rozwija umiejętności: pracy zespołowej, ICT, kreatywność. 3) Zajęcia realizowane będą w formie 2-godzinnych warsztatów prowadzonych przez doświadczonych w pracy z dziećmi i młodzieżą wykładowców/trenerów z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań ICT (Lego roboty, tablety, roboty Dash i Dot, programy do programowania dla D/M) i innowacyjnej maty edukacyjnej do programowania. Zajęcia pobudzać będą kreatywność, wyobraźnię, będą uczyć podstaw programowania, umiejętności ICT w atmosferze zabawy, zainteresowanie informatyką i programowaniem oraz nabywanie umiejętności pracy zespołowej (szczególnie w trakcie pracy na macie i z 2 kompletami robotów Dash i Dot). 4) W ramach każdej z dwóch edycji zajęć dla dzieci zrealizowanych zostanie łącznie 34h, w tym: § 13 Obowiązki Uczestnika Projektu Uczestnik Projektu biorący udział w zajęciach/warsztatach jest zobowiązany do: § 14 Obecność na zajęciach i warunki rezygnacji z udziału w Projekcie 1) nie zostanie skreślony z listy uczestników Projektu, 2) zrezygnuje z uczestnictwa w Projekcie w formie pisemnego oświadczenia wraz z podaniem uzasadnienia, nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed ich rozpoczęciem, 3) Projektodawca może wymagać od Uczestnika Projektu w przypadku rezygnacji, dodatkowych dokumentów potwierdzających uzasadnienie rezygnacji z Projektu np. zaświadczenia lekarskiego w przypadku choroby. 4. W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji z udziału w Projekcie lub w przypadku rażącego naruszenia Regulaminu, uczestnik Projektu może zostać obciążony kosztami udziału w Projekcie oraz kosztami wynikającymi z udokumentowanych strat poniesionych z tego tytułu przez Projektodawcę, o ile Instytucja Pośrednicząca również zastosuje wobec Projektodawcy sankcje finansowe. §15 Postanowienia końcowe Do pobrania: Konferencja
Umożliwi im to rozwijanie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych z zakresu: nauk matematyczno-przyrodniczych, metod szybkiego uczenia się, ICT, rozwiązywania problemów, kreatywności oraz umiejętności pracy zespołowej niezbędnych na rynku pracy:
o całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy.
Języki/Languages