O projekcie
Celem projektu "Młody da Vinci - innowacyjne zajęcia dla dzieci i młodzieży w Orzeszu" jest opracowanie programów kształcenia i realizacja działań dydaktycznych przez WSH przy współpracy Urzędów Miasta dla 128 uczniów.
Wsparciem edukacyjnym zostana objęci uczniowie z klas 4,5,6,7 szkoły podstawowej.
Umożliwi im to rozwijanie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych z zakresu: nauk matematyczno-przyrodniczych, metod szybkiego uczenia się, ICT, rozwiązywania problemów, kreatywności oraz umiejętności pracy zespołowej niezbędnych na rynku pracy:
Realizacja celu nastąpi poprzez następujące zadania:
- Opracowanie programu kształcenia w ramach innowacyjnych zajęć
- Realizacje zajęć w bloku tematycznym MŁODY GENIUSZ zawierających warsztaty z zakresu technik pamięciowych i technik szybkiego czytania
- Realizacje zajęć w bloku tematycznym MŁODY BADACZ zawierających warsztaty z przedmiotów przyrodniczo-matematycznych z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, metod laboratoryjnych i wycieczek edukacyjnych
- Realizacje zajęć w bloku tematycznym MŁODY PROGRAMISTA zawierających warsztaty z robotyki i programowania z wykorzyst różnorodnych robotów.
Rekrutacja
Rekrutacja do II. edycji projektu odbywa się w terminie:
10.09.2019 – 30.09.2019 r.
Trwa rekrutacja uzupełniająca do projektu.
Rejestracji można dokonac tylko i wyłącznie drogą elektroniczną poprzez wypełnienie FORMULARZA REKRUTACYJNEGO (dostępny po kliknięciu w link).
Listy zakwalifikowanych uczestników:
dostępna po zakończeniu rekrutacji
Regulamin
Uczestnicy projektu zobligowani są do zapoznania się z poniższym oświadczeniem dot. ochrony danych osobowych: OŚWIADCZENIE
Regulamin Projektu
„Młody da Vinci – innowacyjne zajęcia dla dzieci i młodzieży w Orzeszu”
o nr POWR.03.01.00-00-U163/17,
realizowanym przez Wyższą Szkołę Humanitas, w ramach Europejski Fundusz Społeczny ze środków POWER na lata 2014-2020 dla osi priorytetowej: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Działanie 3.1. Kompetencje w szkolnictwie wyższym.
§1
Postanowienia ogólne
- Regulamin Projektu określa:
a)zasady uczestnictwa dzieci i młodzieży (DM) oraz ich rodziców (RO) w projekcie nr POWR.03.01.00-00-U163/17 pt.: Młody da Vinci – innowacyjne zajęcia dla dzieci i młodzieży w Orzeszu;
b)warunki organizacji i rodzaje form wsparcia przewidziane dla uczniów/uczennic;
c)procedury jakie będą stosowane w projekcie w stosunku do jego uczestników.
2. Regulamin stosuje się do uczniów/uczennic oraz rodziców biorących udział w projekcie nr POWR.03.01.00-00-U163/17 pt.: Młody da Vinci – innowacyjne zajęcia dla dzieci i młodzieży w Orzeszu.
3. Zamówienia realizowane w ramach projektu przeprowadzane są zgodnie z Zarządzeniem Kanclerza nr K062016 oraz obowiązującymi Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz FS na lata 2014-2020.
§2
Definicje
Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
- Projekt – projekt nr POWR.03.01.00-00-U163/17. „Młody da Vinci – innowacyjne zajęcia dla dzieci i młodzieży w Orzeszu”, realizowany w ramach umowy o dofinansowanie nr POWR.03.01.00-00-U163/17 z dnia 26.07.2018 r. zawartej pomiędzy Narodowym Centrum Badań i Rozwoju w Warszawie, a Wyższą Szkołą Humanitas;
- Projektodawca(Beneficjent)- Wyższa Szkoła Humanitas z siedzibą w Sosnowcu, przy ul. Kilińskiego 43, 41-200 Sosnowiec;
- Wniosek o dofinansowanie projektu - wniosek o dofinansowanie projektu nr POWR.03.01.00-00-U163/17 złożony przez Projektodawcę w odpowiedzi na konkurs numer POWER.03.01.00-IP.08-00-UMO/17, w przypadku wprowadzenia zmian we wniosku przez wniosek o dofinansowanie projektu rozumie się aktualną wersję wniosku wraz ze zmianami;
- Instytucja Pośrednicząca – Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, z siedzibą: Warszawa 00-695, przy ul. Nowogrodzka 47a.
- Umowa o dofinansowanie projektu– umowa nr POWR.03.01.00-00-U163/17 zawarta pomiędzy Instytucją Pośredniczącą a Projektodawcą, określająca zasady realizacji i finansowania projektu w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020;
- Biuro Projektu – komórka organizacyjna Projektodawcy utworzona celem zarządzania i obsługi Projektu oraz kontaktu i współpracy z Uczestnikami Projektu, itd. z siedzibą w Wyższej Szkoły Humanitas, przy ul. Kilińskiego 43, 41-200 Sosnowiec;
- Uczestnik Projektu – osoba zakwalifikowana do udziału w projekcie;(D/M) dzieci i młodzież ze Szkół Podstawowych, dla których Organem Prowadzącym jest gmina Michałowice / Iwanowice w rocznikach uczących się w klasach 4,5,6,7; (R/O) rodzice lub opiekunowie prawni dzieci i młodzieży objętej wsparciem w projekcie.
- Dziecko/Młodzież z niepełnosprawnością - dziecko w wieku szkolnym posiadające:
- orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność, wydane przez zespół z poradni psychologiczno-pedagogicznej lub
- orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych lub
- opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.
9. Rodzic (opiekun prawny) z niepełnosprawnością – osoba posiadająca niepełnosprawność potwierdzoną orzeczeniem o zakwalifikowaniu przez organy orzekające do jednego z trzech stopni niepełnosprawności lub
o całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy.
10.Komisja Rekrutacyjna- zespół osób powołanych przez Projektodawcę weryfikujących dokumenty rekrutacyjne, wydających decyzje rekrutacyjne, zatwierdzających listy Uczestników Projektu, listę osób rezerwowych itp.
§3
Koszty uczestnictwa w Projekcie
- Projekt jest finansowany ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014 -2020 (Europejski Fundusz Społeczny) dla osi priorytetowej: III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym – konkurs.
- Uczestnik projektu nie ponosi żadnych opłat za udział w projekcie, jednak w przypadku przerwania udziału w projekcie z winy uczestnika odpowiada on za szkodę poniesioną przez Projektodawcę w związku z nieukończeniem przez niego udziału w projekcie.
- Za przerwanie udziału w projekcie z winy uczestnika uważa się rezygnację uczestnika z udziału w projekcie z naruszeniem postanowień §9, a także skreślenie uczestnika z listy uczestników projektu z przyczyn leżących po stronie uczestnika i przez niego zawinionych.
§4
Cel Projektu i postanowienia programowo – organizacyjne
- Celem głównym Projektu „Młody Da Vinci” jest opracowanie programów kształcenia i realizacja działań dydaktycznych dla 128 dzieci/młodzieży (D/M) - uczniów i uczennic klas 4, 5, 6, 7 szkół podstawowych w Orzeszu w tym min. 3 D/M z niepełnosprawnością oraz 32 rodziców/opiekunów prawnych), umożliwiających rozwijanie u D/M kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy w zakresie tematów matematyczno-przyrodniczych, uczenia się, ICT, rozwiązywania problemów, kreatywności, umiejętności pracy zespołowej, natomiast u rodziców kompetencji wychowawczych i społecznych, w wyniku realizacji trzeciej misji uczelni skutkującej podniesieniem kompetencji przez co najmniej 75%uczestników projektu (96 D/M oraz 24 rodziców).
- Realizacja celu nastąpi poprzez następujące zadania:
- opracowanie programu kształcenia w ramach innowacyjnych zajęć;
- realizację warsztatów z zakresu technik pamięciowych i technik szybkiego czytania - Młody Geniusz;
- realizację warsztatów z przedmiotów przyrodniczo-matematycznych prowadzonych z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, metod laboratoryjnych i wycieczek edukacyjnych – Młody Badacz;
- realizację warsztatów z robotyki i programowania z wykorzystaniem robotów – Młody Programista.
- Realizacja celu głównego projektu przyczyni się do wzrostu kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy (tj.; matematyczno-przyrodniczych, uczenia się, ICT, kreatywności, umiejętności pracy zespołowej), natomiast u rodziców kompetencji wychowawczych i społecznych. Wzrost kompetencji dotyczyć będzie co najmniej 75% uczestników projektu.
- Projekt realizowany będzie w okresie 2018-08-01 – 2020-06-30
§5
Kryteria rekrutacji
- Rekrutacja prowadzona będzie osobno do każdej z edycji projektu, realizowanych w latach szkolnych 2018/2019 oraz 2019/2020, odrębnie dla dwóch miejsc realizacji zajęć (Orzeszu).
- Uczestnikiem Projektu może zostać osoba spełniająca kryteria formalne oraz taka, która otrzymała największą ilość punktów wg. kryteriów punktowanych- do wyczerpania miejsc w projekcie.
- Kryteria formalne, oceniane zgodnie z zasadą spełnia/ nie spełnia:
- uczestnikiem projektu może zostać D/M z roczników uczących się w klasach; 4, 5, 6, 7 w szkołach podstawowych, dla których Organem Prowadzącym jest Orzesze
- uczestnikiem projektu może zostać R/O, którego dziecko uzyskało status uczestnika Projektu.
1. Kryteria punktowane w przypadku rekrutacji Dzieci/Młodzieży (D/M):
- 2 pkt. – osoba niepełnosprawna (ON),
- 1 pkt – dzieci/młodzież z problemami w nauce,
- 1 pkt – kobieta (K).
2.Kryteria punktowane w przypadku rekrutacji Rodziców/Opiekunów prawnych:
- 2 pkt rodzice z potwierdzonymi problemami wychowawczymi (złe wyniki w nauce dziecka, problemy z zachowaniem -np. opinia nauczyciela, orzeczenie),
- 1 pkt – ojcowie,
- 1 pkt – osoba niepełnosprawna (ON).
§6
Przebieg procesu rekrutacji Dzieci/Młodzieży
- Osoby zgłaszające chęć udziału w zajęciach realizowanych w ramach projektu są zobowiązane do wypełnienia Formularza zgłoszeniowego dostepnego na stronie www: http://www.humanitas.edu.pl.
- Zgłoszenia do udziału w projekcie przyjmowane będą drogą elektroniczną w terminach rekrutacji ogłoszonych na stronie projektu.
- Po wypełnieniu zgłoszenia wygenerowany zostanie indywidualny kod identyfikacyjny.
- Spośród złożonych Zgłoszeń spełniających kryteria formalne wskazane w §5 ust. 3 a) utworzona zostanie lista rankingowa, odrębnie dla miejsc realizacji zajęć w podziale na cztery kategorie wiekowe dzieci (klasy: 4, 5, 6 i 7).
- Kandydaci na każdej z list zostaną uszeregowani w kolejności zgodnej z liczbą otrzymanych punktów, w oparciu o kryteria punktowe wskazane w § 5 ust. 4.
- W przypadku uzyskania przez kilku kandydatów równej liczby punktów pierwszeństwo mają kolejno; ON, następnie D/M z problemami w nauce, następnie kobiety, następnie o kolejności na liście rankingowej decydowała będzie data i godzina wpływu zgłoszenia.
- Listy zakwalifikowanych kandydatów zostaną opublikowane na stronie projektu.
- Osoby zakwalifikowane do udziału w Projekcie zobowiązane będą do złożenia w terminie 7 dni od dnia upublicznienia listy osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie pisemnej deklaracji udziału w projekcie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu wraz z pisemną zgodą na przetwarzanie danych osobowych uczestnika projektu zgodnie z wzorem wymaganym przez Instytucję Pośredniczącą oraz podpisać umowę potwierdzającą zgodę na udział dziecka w projekcie.
- Niezłożenie przez osobę zakwalifikowaną dokumentów wskazanych w ust. 8 skutkuje utratą przez nią prawa udziału w projekcie.
10. W przypadku, gdy osoba zakwalifikowana do udziału w projekcie zrezygnuje z uczestnictwa w projekcie lub utraci prawo udziału w projekcie, na jego miejsce przyjmowany jest pierwszy kandydat z listy rezerwowej, który zadeklaruje chęć uczestnictwa w projekcie i dopełni wymogi określone ust. 8.
§7
Przebieg procesu rekrutacji Rodziców/Opiekunów
- W procesie rekrutacji mogą uczestniczyć rodzice i/lub opiekunowie prawni uczennic/uczniów będących uczestnikami projektu.
- Rodzice i/lub opiekunowie uczennic/uczniów będących uczestnikami projektu wyrażający chęć udziału w projekcie są zobowiązani do wypełnienia Formularza zgłoszeniowego, który zostanie do nich przesłany drogą elektroniczną po zakończeniu rekrutacji wśród dzieci.
- Zgłoszenia do udziału w projekcie przyjmowane będą drogą elektroniczną w terminach rekrutacji ogłoszonych na stronie projektu, po wypełnieniu zgłoszenia wygenerowany zostanie indywidualny kod identyfikacyjny.
- Spośród złożonych Zgłoszeń utworzona zostanie lista rankingowa, odrębnie dla każdego miejsca realizacji zajęć.
- Kandydaci na każdej z dwóch list zostaną uszeregowani w kolejności zgodnej z liczbą otrzymanych punktów, w oparciu o kryteria punktowe wskazane w § 5 ust. 5.
- W przypadku uzyskania przez Kandydatów równej liczby punktów pierwszeństwo mają kolejno; rodzice mający problemy wychowawcze, następnie ojcowie, następnie o kolejności na liście rankingowej decydowała będzie data i godzina wpływu zgłoszenia.
- Listy zakwalifikowanych kandydatów zostaną opublikowane na stronie projektu.
- Osoby zakwalifikowane do udziału w Projekcie zobowiązane będą do złożenia w terminie 7 dni od dnia upublicznienia listy osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie pisemnej deklaracji udziału w projekcie według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu wraz z pisemną zgodą na przetwarzanie danych osobowych uczestnika projektu zgodnie z wzorem wymaganym przez Instytucję Pośredniczącą oraz podpisać umowę potwierdzającą zgodę na udział rodzica w projekcie.
- Niezłożenie przez osobę zakwalifikowaną dokumentów wskazanych w ust. 8 skutkuje utratą przez nią prawa udziału w projekcie.
- W przypadku, gdy osoba zakwalifikowana do udziału w projekcie zrezygnuje z uczestnictwa w projekcie lub utraci prawo udziału w projekcie, na jego miejsce przyjmowany jest pierwszy kandydat z listy rezerwowej, który zadeklaruje chęć uczestnictwa w projekcie i dopełni wymogi określone ust. 8.
§8
- W ramach rekrutacji D/M Projektodawca planuje uruchomienie w każdym roku szkolnym realizacji Projektu dwóch ośmioosobowych grup uczniowskich, w każdej kategorii wiekowej, tj. uczniów z klas 4, 5, 6 i 7, w każdej z gmin biorących udział w Projekcie.
- Projektodawca zastrzega możliwość zwiększenia liczebności grup D/M maksymalnie do 12 osób.
- Projektodawca zastrzega możliwość nieuruchomienia grupy D/M w przypadku zebrania grupy uczniów mniejszej niż 6 osób.
- Projektodawca zastrzega możliwość zmiany ilości grup D/M w poszczególnych gminach oraz w poszczególnych kategoriach wiekowych.
- W ramach rekrutacji R/O Projektodawca planuje uruchomienie w każdym roku szkolnym realizacji Projektu dwóch ośmioosobowych grup, po jednej w każdej z gmin biorących udział w Projekcie.
- Projektodawca zastrzega możliwość zwiększenia liczebności grup R/O maksymalnie do 12 osób.
- Projektodawca zastrzega możliwość nieuruchomienia grupy R/O w przypadku zebrania grupy mniejszej niż 6 osób.
- Projektodawca zastrzega możliwość zmiany ilości grup R/O w poszczególnych gminach.
§9
Zajęcia prowadzone w ramach projektu
- W ramach Projektu zaplanowano realizację zróżnicowanych tematycznie bezpłatnych, dodatkowych zajęć z zakresu:
a)technik pamięciowych i technik szybkiego czytania - Młody Geniusz
b)przedmiotów przyrodniczo – matematycznych z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, metod laboratoryjnych i wycieczki edukacyjnych - Młody Badacz
c)robotyki i programowania z wykorzystaniem robotów - Młody Programista
d)kompetencji wychowawczych i społecznych – zajęcia skierowane do rodziców/opiekunów prawnych uczennic/uczniów będących uczestnikami projektu.
§10
1. Warsztaty „Młody Geniusz” dla D/M.
1)Warsztaty „Młody Geniusz” z technik pamięciowych i technik szybkiego czytania, prowadzone będą w dwóch edycjach, w następujących po sobie latach szkolnych 2018/2019 oraz 2019/2020.
2)Blok zajęć rozwija umiejętności dotyczące uczenia się, pracy zespołowej oraz kreatywności.
3)Zajęcia realizowane będą w formie 1 lub 2-godz. Warsztatów prowadzonych przez doświadczonych w pracy z dziećmi i młodzieżą wykładowców.
4)W ramach każdej z dwóch edycji zajęć dla dzieci zrealizowanych zostanie łącznie 34h, w tym:
- 6h – uroczysta konferencja Młody da Vinci organizowana w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu
- 28 h – warsztaty z zakresu technik pamięciowych i szybkiego czytania.
2. Warsztaty „Młody Geniusz” dla R/O.
1) Warsztaty dla R/O mają na celu rozwijanie u rodziców kompetencji wychowawczych i społecznych.
2) Prowadzone będą w formie 2 -godzinnych zajęć, obejmujących 4 grupy w 2-óch edycjach.
3) Zakres tematyczny zajęć będzie obejmował:
- Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży-zjawisko czy epidemia?
- Moje dziecko moim szefem jak zarządzać swoim pracodawcą
- Młodzi gniewni - rola postawy rodziców w obliczu zachowań agresywnych dzieci i młodzieży
- Media i Internet -wrogowie czy sprzymierzeńcy?
- Jak rozwijać talenty u dziecka?
- Stalking, child grooming i inne niewiadome
- Ja tu jestem-obserwuj, reaguj, rozmawiaj
- Kreatywny Rodzic & Kreatywne Dziecko
4) Harmonogram zajęć opiekunów będzie dostosowany do zajęć D/M, zajęcia prowadzone będą równolegle.
§11
1. Warsztaty „Młody Badacz” dla D/M.
1) Warsztaty „Młody Badacz” z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, prowadzone będą w dwóch edycjach, w następujących po sobie latach szkolnych 2018/2019 oraz 2019/2020.
2) W ramach warsztatów dla każdej grupy uczniów zrealizowanych zostanie 28h zajęć.
3) Zajęcia realizowane w formie 2-godzinych warsztatów prowadzone będą przez doświadczonych w pracy z dziećmi i młodzieżą wykładowców, z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych i materiałów zużywalnych niezbędnych do przeprowadzenia przez D/M doświadczeń (odczynniki chemiczne, preparaty biologiczne, materiały papiernicze itp.). Zajęcia mają rozbudzić ciekawość poznawczą D/M oraz inspirować do twórczego myślenia i rozwijania zainteresowań i pasji.
4) W ramach warsztatów zaplanowano realizację zajęć w formie interaktywnych warsztatów z doświadczeniami oraz z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości (okulary VR w zestawie z telefonem). Wykorzystywane podczas zajęć aplikacje umożliwią m.in. symulacje budowy anatomicznej zwierząt, budowy roślin, zjawisk i procesów fizycznych i chemicznych w wirtualnych laboratoriach, podróży kosmicznej. Wykorzystane będą bezpłatne aplikacje do VR m.in.: VR Education& Learning360 (anatomia, astronomia, biologia), Human body VR 3D, Matematyka VR).
5) Warsztaty „Młody Badacz” obejmują 2-dniowy wyjazd edukacyjny.
§12
1. Warsztaty „Młody Programista” dla D/M.
1) Warsztaty „Młody Programista” z zakresu programowania, prowadzone będą w dwóch edycjach, w następujących po sobie latach szkolnych 2018/2019 oraz 2019/2020.
2) Blok zajęć rozwija umiejętności: pracy zespołowej, ICT, kreatywność.
3) Zajęcia realizowane będą w formie 2-godzinnych warsztatów prowadzonych przez doświadczonych w pracy z dziećmi i młodzieżą wykładowców/trenerów z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań ICT (Lego roboty, tablety, roboty Dash i Dot, programy do programowania dla D/M) i innowacyjnej maty edukacyjnej do programowania. Zajęcia pobudzać będą kreatywność, wyobraźnię, będą uczyć podstaw programowania, umiejętności ICT w atmosferze zabawy, zainteresowanie informatyką i programowaniem oraz nabywanie umiejętności pracy zespołowej (szczególnie w trakcie pracy na macie i z 2 kompletami robotów Dash i Dot).
4) W ramach każdej z dwóch edycji zajęć dla dzieci zrealizowanych zostanie łącznie 34h, w tym:
- 28 h – warsztaty z zakresu programowania
- 6h – uroczysta konferencja podsumowująca Młody da Vinci organizowana w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu
§ 13
Obowiązki Uczestnika Projektu
Uczestnik Projektu biorący udział w zajęciach/warsztatach jest zobowiązany do:
- obecności i aktywnego udziału w zajęciach – odpowiednio do formy wsparcia w Projekcie, do udziału w której dany uczestnik/uczestniczka zostali zakwalifikowani,
- przestrzegania wewnętrznych regulaminów, zasad i reguł obowiązujących uczestników zajęć,
- udziału w badaniach monitorujących zaplanowanych w ramach projektu,
- informowania Projektodawcy o wszelkich zmianach, jakie wystąpią w zakresie danych podanych przez uczestnika Projektu w Deklaracji uczestnictwa w projekcie,
- Rodzic/Opiekun prawny D/M biorącego udział w zajęciach zobowiązany jest do umożliwienia dziecku udziału w zajęciach oraz informowania Projektodawcy o wszelkich zmianach, jakie wystąpią w zakresie danych podanych przez uczestnika Projektu w Deklaracji uczestnictwa w projekcie.
§ 14
Obecność na zajęciach i warunki rezygnacji z udziału w Projekcie
- Nieobecności wynikające z powodów niezawinionych przez Uczestnika Projektu, które zostaną usprawiedliwione, Projektodawca uznaje za obecność na zajęciach.
- Projektodawca zastrzega sobie prawo skreślenia uczestnika Projektu z listy uczestników Projektu w przypadku naruszenia przez niego niniejszego Regulaminu.
- Uczestnik Projektu nie ponosi kosztów zajęć/warsztatów, na które został zakwalifikowany pod warunkiem, że:
1) nie zostanie skreślony z listy uczestników Projektu,
2) zrezygnuje z uczestnictwa w Projekcie w formie pisemnego oświadczenia wraz z podaniem uzasadnienia, nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed ich rozpoczęciem,
3) Projektodawca może wymagać od Uczestnika Projektu w przypadku rezygnacji, dodatkowych dokumentów potwierdzających uzasadnienie rezygnacji z Projektu np. zaświadczenia lekarskiego w przypadku choroby.
4. W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji z udziału w Projekcie lub w przypadku rażącego naruszenia Regulaminu, uczestnik Projektu może zostać obciążony kosztami udziału w Projekcie oraz kosztami wynikającymi z udokumentowanych strat poniesionych z tego tytułu przez Projektodawcę, o ile Instytucja Pośrednicząca również zastosuje wobec Projektodawcy sankcje finansowe.
§15
Postanowienia końcowe
- Regulamin Projektu wchodzi w życie z dniem jego zatwierdzenia przez Projektodawcę.
- Regulamin jest zgodny z zapisami wniosku o dofinansowanie nr POWR.03.01.00-00-U163/17 i wypełnia jego założenia.
- Projektodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w przypadku, gdy będzie to konieczne z uwagi na zmianę obowiązujących przepisów prawa, zmiany w umowie o dofinansowanie projektu lub we wniosku o dofinansowanie projektu, a także w przypadku pisemnego zalecenia wprowadzenia określonych zmian ze strony Instytucji Pośredniczącej, bądź innych organów lub instytucji uprawnionych do prowadzenia kontroli i dokonywania oceny realizacji projektu.
- Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Projektodawcy w oparciu o stosowne dokumenty zawarte na stronie Ministerstwa Rozwoju oraz na stronach Instytucji Pośredniczącej.
- W sprawach nie uregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy prawa Wspólnot Europejskich dotyczące funduszy strukturalnych oraz przepisy prawa krajowego i zasady odnoszące się do Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020.
Do pobrania:
Konferencja
Informacje dostępne niebawem