Konkurs dla placówek edukacji szkolnej i przedszkolnej (przedszkola i szkoły klasy 1-3).
Zapraszamy do udziału w konkursie, którego celem jest szeroko pojęta integracja dzieci z dysfunkcjami lub zaburzeniami, w przestrzeni i społeczności przedszkolnej lub szkolnej. Zadanie konkursowe polega na stworzeniu i udokumentowaniu projektu poruszającego tematykę „Rozumiem, szanuję, akceptuję – już od najmłodszych lat” w kontekście pracy z grupą szkolną lub przedszkolną, w oparciu o różnorodność psycho – społeczną.
Wiemy, że coraz więcej jest grup, szkół i klas integracyjnych i chcemy uwrażliwić społeczeństwo na ten temat, a także zainspirować do jego zgłębiania. Być może właśnie Twój pomysł zmotywuje kogoś do refleksji i wzbudzi potrzebę zadbania o komfort funkcjonowania i rozwoju dzieciaków ze spektrum autyzmu, zespołem Aspergera, czy borykających się z trudnościami związanymi z integracją sensoryczną.
Wiemy też, jak ważna jest psychoedukacja dzieci już od najmłodszych lat i że to od wszystkich maluchów w grupie i właśnie ich akceptacji i zrozumienia, zależy w dużej mierze efektywność procesu edukacji i wychowania.
Dzieci są różne. Jedne głośne, inne cichutkie. Jedne aktywne, drugie bierne. A wszystkie tworzą jedną grupę i te różnice mogą być sporym wyzwaniem dla nauczyciela. Opowiedz nam o tym jak motywujesz do działania i poznawania siebie nawzajem lub jakie narzędzia, sposoby wykorzystujesz do obserwacji swojej grupy, jej temperamentu i zachowań. Podziel się ze wszystkimi swoim doświadczeniem i pokaż jak pięknie i mądrze edukujesz dzieci – już od najmłodszych lat!