Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
Zajęcia w kontakcie bezpośrednim zostały zawieszone na okres od 11 marca do 31 maja br. Należy liczyć się z tym, że okres zawieszenia zajęć może zostać wydłużony. Gdy tylko Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego zdecyduje o ponownym uruchomieniu zajęć na polskich uczelniach, Wyższa Szkoła Humanitas wznowi prowadzenie dydaktyki w trybie bezpośrednim.
Zajęcia w trybie online zostały uruchomione dnia 21 marca br. Zajęcia online potrwają przez cały okres zawieszenia zajęć w bezpośrednim kontakcie.
Nie. Zdajemy sobie sprawę, że nie wszyscy studenci w danym momencie mogą uczestniczyć w zajęciach. Dlatego zajęcia będą dostępne zarówno „w czasie rzeczywistym”, jak i „do pobrania” po zakończeniu zajęć - przez najbliższe kilka tygodni, tak aby w dowolnym i najbardziej korzystnym dla siebie czasie studenci mogli zrealizować przygotowane przez wykładowców kursy.
Sesja poprawkowa została przedłużona do 31 maja br. Przedłużenie odbywa się wyłącznie na podstawie wniosku złożonego przez studenta (dotyczy tylko studentów, którym sesja zakończyła się 23.02.2020. Studenci, którym sesja zakończyła się 30.03.2020 mają automatycznie przedłużoną sesję do końca maja 2020 r. bez konieczności składania wniosku). Zwróciliśmy się również do prowadzących o zmianę formy zaliczeń oraz egzaminów w sesji zimowej oraz w sesji wiosennej, a także o stały kontakt ze studentami poprzez wysyłanie wiadomości do studentów za pośrednictwem Wirtualnej Uczelni.
Aktualne informacje dotyczące egzaminów dyplomowych znajdują się na stronie internetowej: www.humanitas.edu.pl/Dziekanat_Ogloszenia. W sprawach indywidualnych terminów egzaminów dyplomowych uprzejmie prosimy o telefoniczny lub mailowy kontakt z dziekanatem.
Nie, na chwilę obecną nie jest to możliwe. Dyplom będzie można odebrać w okresie, gdy Uczelnia znowu będzie otwarta.
Termin składania dokumentów do egzaminu dyplomowego zostaje przedłużony do dnia 31.05.2020; (dotyczy studentów, którym sesja zakończyła się 23.02.2020), oraz do 30.06.2020 (dotyczy studentów, którym sesja zakończyła się 30.03.2020).
Uczelnia pracuje w trybie zdalnym. Pracownicy obsługują kandydatów online - przez maile i telefony oraz chatbox na stronie internetowej. Rekrutacja na studia rozpoczyna się 28 kwietnia br. Od tego dnia jest możliwe zapisanie się na studia.
Nie. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest wiążące. Aby zapisać się na studia należy także dostarczyć wymagane dokumenty i podpisać umowę finansową.
Wymagane dokumenty to:
Na chwilę obecną wszystkich kwestii dotyczących rekrutacji można dopełnić drogą mailową. Dokumenty można wysłać drogą pocztową lub mailową, w formie skanu. Podpisanie umowy finansowej może nastąpić w dniu pierwszego zjazdu.
Wszystkich zmianach dotyczących organizacji roku akademickiego będziemy informować kandydatów na bieżąco drogą mailową.
Należy przesłać skany wymaganych dokumentów na adres rekrutacja@humanitas.edu.pl Pokierujemy jak będą wyglądały dalsze kroki.
Instrukcja do logowania się na konto indywidualne w Wirtualnej Uczelni zostanie przesłana do kandydatów drogą mailową na 7 dni przed pierwszymi zajęciami. Po zalogowaniu się, dostępny będzie aktualny plan zajęć.
Zgodnie z rozporządzeniem MNiSW w budynku Uczelni pracują wyłącznie działy niezbędne do funkcjonowania ale Studenci nie mogą wchodzić na jej teren. Zdecydowana większość pracowników Uczelni przeszła w pełni na pracę zdalną i są dostępni - można się z nimi kontaktować telefonicznie (telefony stacjonarne są przekierowane na telefony komórkowe do pracowników) oraz poprzez e-mail.
Biblioteka jest zamknięta. Natomiast dla studentów przygotowaliśmy dostęp baz:
- prawniczej Legalis LexMonografie i LexCzasopisma
- IBUK Libra - baza umożliwia dostęp do podręczników akademickich i książek naukowych z różnych dziedzin
- NASBI - internetowa wypożyczalnia specjalistycznych ebooków.
- EBSCO - zbiór pełnotekstowych wielodziedzinowych baz danych (głównie anglojęzycznych) z zakresu nauk: ścisłych, humanistycznych, społecznych, psychologii, edukacji, nauk ekonomicznych, zarządzania, biznesu, informatyki, techniki, biologii, chemii, fizyki, nauk medycznych i wielu innych.
- CZASOPISMA ELEKTRONICZNE mają Państwo dostęp do artykułów z czasopism on-line z wybranych dziedzin naukowych - ZA DARMO
dostępy do baz danych prosimy zgłaszać się mailowo pod adresem: biblioteka@humanitas.edu.pl
W tej chwili nie planujemy wydłużenia roku akademickiego ponieważ planujemy zrealizować pełen materiał dydaktyczny. Uczelnia jest zobowiązana do zapewnienia prawidłowej realizacji programu studiów i weryfikację efektów uczenia się odpowiadającą kształceniu w bezpośrednim kontakcie i uznawaną przez Polską Komisje Akredytacyjną. W obecnej sytuacji, aby osiągnąć ten cel kadra akademicka przygotowuje zajęcia online, aby umożliwić prawidłową i sprawną realizację przedmiotów przewidzianych w programie studiów.
Administracja Uczelni na bieżąco dba o odpowiedni stan sanitarny wszystkich pomieszczeń.
Czesne nie ulega zmianie. Zajęcia w uczelni są realizowane, tylko w innym trybie (e-learning). Zawieszeniu uległy wyłącznie zajęcia prowadzone poprzez bezpośredni kontakt studentów z wykładowcami. Dla uczelni priorytetem jest umożliwienie studentom zaliczenia zajęć przewidzianych programem studiów w bieżącym semestrze tak, aby nie powstała konieczność powtórzenia poszczególnych przedmiotów lub całego semestru studiów w kolejnym roku akademickim. Jeżeli ktoś znajdzie się w trudnej sytuacji, prosimy o wystosowanie podania – będziemy na bieżąco reagować i indywidualnie rozpatrywać każdy wniosek.
Obecnie do wniosku o stypendium socjalne przyjmowane są zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o dochodzie za 2018 rok. To samo tyczy się zaświadczenia z ZUS-u dotyczącego wysokości składek zdrowotnych. Proszę pamiętać, że jeżeli sytuacja się zmieniła to należy dołączyć dokumenty potwierdzające uzyskanie lub utracenie dochodów. Szczegółowe wytyczne znajdują się na stronie uczelni w zakładce Strefa studenta -> Stypendia.
Stypendia zawsze są wypłacane pod koniec miesiąca. Nie ma ustalonego konkretnego terminu wypłaty, ponieważ jest on każdorazowo uzależniony od daty wpłynięcia środków finansowych z ministerstwa na konto uczelni. W związku z tym rata stypendium za dany miesiąc będzie wypłacona maksymalnie ostatniego dnia tego miesiąca.
Wszystkie maile udostępnione dla studentów przez wykładowców są dostępne na wirtualnej uczelni w zakładce Kadra Naukowa. Jeżeli e-mail do danego prowadzącego nie jest dostępny to można wysłać treść skierowaną do danego wykładowcy na adres dziekanatu a my prześlemy go dalej bez ingerencji w treść wiadomości.
Kontakt z wykładowcami można także uzyskać przez Dziekanat Wyższej Szkoły Humanitas. W razie pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego z Dziekanatem. Dane kontaktowe: tel. 32 363 12 10, adres e-mail: dziekanat@humanitas.edu.pl
Wytyczne do pisania pracy dyplomowej znajdują się na naszej stronie internetowej w zakładce Strefa Studenta -> Dziekanat -> Prace Dyplomowe.
Zapraszamy do kontaktu drogą mailową. Wszystkie działy Wyższej Szkoły Humanitas pracują zdalnie, można więc kontaktować się z nami telefonicznie lub drogą elektroniczną. Dane kontaktowe znajdują się na naszej stronie internetowej w zakładce Kontakt.
Dziekanat: 32 363 12 10 lub 32 363 12 12
Rekrutacja: 32 363 12 06 lub 32 363 12 27
Praktyki: 32 363 12 26
Dział toku studiów: 32 363 12 17
Punkt rozliczeń: 32 363 12 23
Rekrutacja rozpoczyna się 28 kwietnia 2020r.
Zgłoszenia na studia podyplomowe należy złożyć drogą mailową w formie skanu. Podpisanie umowy nastąpi przed rozpoczęciem się zajęć. Informację o terminie podpisania umowy kandydat otrzyma drogą mailową.
Komunikat Rektora z dnia 17 marca 2020r. [AKTUALIZACJA z dn. 23.03. 2020 godz. 12.00]
W związku z decyzją Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 21 marca br., uprzejmie informujemy, że zajęcia dydaktyczne w Wyższej Szkole Humanitas zostają zawieszone do dnia 10 kwietnia 2020 roku. Zawieszenie obejmuje zajęcia odbywające się w formie bezpośredniego kontaktu nauczycieli akademickich ze studentami. Zajęcia te zostaną zastąpione wykładami i kursami prowadzonymi w formie e-learningowej, w szczególności za pośrednictwem platformy click meeting. W okresie do dnia 10 kwietnia 2020 nie będą się również odbywały zajęcia w ramach uniwersytetu trzeciego wieku, uniwersytetu dziecięcego oraz wszelkie inne spotkania i wydarzenia o charakterze dydaktycznym, konferencyjnym lub szkoleniowym.
Staramy się na bieżąco informować Państwa o szczegółach dotyczących planu zajęć i trybu studiowania, w związku z czym prosimy o śledzenie informacji publikowanych w Wirtualnej Uczelni.
Prosimy, by z uwagi na aktualną sytuację epidemiczną w Polsce wszystkie sprawy wymagające kontaktu z Uczelnią lub Wykładowcami prowadzić z wykorzystaniem komunikacji e-mailowej i telefonicznej. Kontakty do poszczególnych działów znajdują się na stronie internetowej Uczelni: https://www.humanitas.edu.pl/Kontakt.
O wszelkich zmianach w zakresie organizacji zajęć dydaktycznych będziemy Państwa informować na bieżąco za pośrednictwem strony internetowej Uczelni oraz Wirtualnej Uczelni.
Komunikat z dnia 11 marca 2020r.
W trosce o bezpieczeństwo studentów, słuchaczy, partnerów oraz pracowników Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu uprzejmie informujemy o zasadach funkcjonowania uczelni w dniach od 11 marca 2020 r. do 25 marca 2020 r.:
Poniedziałek: nieczynne
Wtorek: 08.00 – 16.00
Środa: 08.00 – 16.00
Czwartek: 08.00 – 16.00
Piątek: 08.00 – 16.00
Sobota: nieczynne
Niedziela: nieczynne
Działajmy razem przeciwko koronawirusowi!
Przez najbliższy czas musimy zrobić wszystko, aby zapobiec szybkiemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce. Stąd szerokie działania rządu – takie jak zawieszenie zajęć w szkołach, przedszkolach, żłobkach i na uczelniach. Odwołanie imprez masowych. Jest to możliwe dzięki specustawie w sprawie przeciwdziałania koronawirusa.
Wiele jednak zależy od Ciebie!
Wszystkie niezbędne i wiarygodne informacje można znaleźć TUTAJ
Jeśli masz objawy towarzyszące koronawirusowi, zadzwoń do najbliższej stacji sanitarno-epidemiologicznej lub na infolinię NFZ pod: 800 190 590.
Zajęcia online
W związku z decyzją Ministra Nauk i Szkolnictwa Wyższego uprzejmie informujemy, że zajęcia dydaktyczne w bezpośrednim kontakcie w Wyższej Szkole Humanitas zostają zawieszone do dnia 10 kwietnia 2020 roku włącznie. Zawieszenie obejmuje zajęcia odbywające się w formie bezpośredniego kontaktu nauczycieli akademickich ze studentami. Zajęcia te zastąpione są wykładami i kursami prowadzonymi w formie e-learningowej, w szczególności poprzez umożliwienie studentom dostępu on-line do materiałów dydaktycznych opracowanych przez wykładowców i za pośrednictwem platformy click meeting.
Informujemy, że materiały dydaktyczne będą na bieżąco publikowane w Wirtualnej Uczelni wraz z instrukcją korzystania z nich. O dostępności zajęć online, odbywających się przez platformę click meeting, Uczelnia będzie informować poprzez komunikaty przekazywane za pomocą WU do poszczególnych grup. Materiały dydaktyczne będą dostępne przez najbliższych kilka tygodni. Oznacza to, że każdy student będzie mógł w dowolnym dla siebie czasie pobrać kurs i go odtworzyć. Uczelnia zapewni także możliwość udziału w zajęciach odbywających się w trybie zdalnym, w czasie rzeczywistym.
KONTAKT Z UCZELNIĄ
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, pracownicy uczelni przeszli w pełni na pracę zdalną. Nastąpiło to w związku z nowelizacja rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. Wobec powyższego uprzejmie prosimy, aby kontakt z pracownikami WSH odbywał się drogą telefoniczną lub za pośrednictwem korespondencji mailowej. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.humanitas.edu.pl/Kontakt
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA I ODPOWIEDZI
Przypominamy, że powstała lista najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi, którą można zobaczyć po wskazanym linkiem:
LINK