O kierunku W trakcie studiów, studenci nabywać będą wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy z dziećmi. Uczyć się będą przede wszystkim praktycznych umiejętności posługiwania się najnowocześniejszymi metodami pracy w zakresie nauczania i wychowania, a także wykorzystania w procesie nauczania, nowoczesnych technologii. W procesie kształcenia korzystać będziemy między innymi z Laboratorium Pedagogiki z elementami Sali Doświadczania Świata i Integracji Sensorycznej, ogrodu sensorycznego. Zajęcia z metodyk realizowane będą za pomocą nowoczesnych pomocy dydaktycznych, w tym maty edukacyjnej, okularów rozszerzonej rzeczywistości VR, tablic interaktywnych, specjalnie zaprojektowanego rzutnika tworzącego wirtualny, magiczny dywan, a zajęcia z zajęci z programowania realizowane będą z wykorzystaniem Lego Mindstorms, robotów Dash i Dotoraz Ozoboty. Program kształcenia nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych uwzględnia najnowsze osiągnięcia pedagogiki jako dyscypliny naukowej oraz nauk z nią współpracujących: psychologii, socjologii, prawa i innych nauk. Jest mocno nakierowany na personalizację pracy studenta, który w toku studiów będzie miał stały kontakt z coachem, a dodatkowo swobodę w wyborze dodatkowych modułów zgodnych z indywidualnymi zainteresowaniami. Studenci, zarówno na zajęciach praktycznych jak i praktykach pedagogicznych, kształtować będą swój warsztat zawodowy, co możliwe będzie poprzez organizację zajęć w formie ćwiczeń i warsztatów i treningów, a także zajęć praktycznych w wiodących placówkach edukacyjnych. Kadrę dydaktyczną i badawczo-dydaktyczną prowadzącą wykłady, konwersatoria i seminaria stanowić będą pracownicy o bogatym dorobku zawodowym i naukowym w zakresie pedagogiki, psychologii, socjologii, prawa oświatowego itp. Absolwent tego kierunku wyposażamy będzie w wiedzę i umiejętności pozwalające sprawnie organizować środowisko wychowawcze, nawiązywać kontakty społeczne, kreatywnie organizować przestrzeń edukacyjną. Z godnie z modelowym programem kształcenia nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej, kandydat na nauczyciela to: - w obszarze wiedzy i umiejętności o charakterze profesjonalnym: ˗ w obszarze kształtowania relacji wobec siebie i innych: Rezultatem kształcenia na tym kierunku jest gruntowne, kompleksowe i wszechstronne przygotowanie absolwenta do samodzielnej pracy pedagogicznej i ciagłego podnoszenia swoich kompetencji. Opłaty Zasady rekrutacji Ogrodowa pracownia sensoryczna Witamy na podstronie ogrodowej pracowni sensorycznej Humanitas zwanej również OGRODEM ZMYSŁÓW lub PARKIEM POLISENSORYCZNYM. Pracownia powstała na terenach zileonych należących do Wyższej Szkoły Humanitas w ramach projektu pt. Pedagogia Przedszkolna i Wczesnoszkolna w Wyżej Szkole Humanitas. Zadanie, żyjącej w cyklu zgodnym z porami roku pracowni, jest zarówno edukacyjne, jak i terapeutyczne. Powstające w jej ramach przyjazne i wielofunkcyjne miejsca przeznaczone są do praktycznej nauki rozpoznawania i realizowania potrzeb osób (szczególnie dzieci) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Teren został zaprojektowany w oparciu o swobodne linie i geometryczne kształty - sprawia zatem wrażenie uporządkowanej i wygodnej przestrzeni. Każdy zakątek ogrodu ma dostarczać doświadczeń dla innych zmysłów. W trakcie I etapu prac powstały m. in.: Roślinom rabatowym towarzyszą pięknie kwitnące wiosną a owocujące latem i wczesną jesienią drzewa: W ogrodzie nie brakuje zarówno zimozielonych iglaków - sosen i świerków, jak i zrzucających na zimę igieł modrzewi, pod którymi wiosną kwitną kolorowe tulipany i pachnące konwalie. W różnych częściach ogrodu w lecie będzie można podziwiać intensywnie pachnące róże oraz wielokształtne i wielobarwne hortensje. Krzywy i byliny zaplanowane do nasadzeń w ogrodzie w trakcie poszczególnych etapów prac zostały tak dobrane, aby podczas całego sezonu wegetacyjnego charakteryzowały się bogatą paletą harmonijnych barw. Przed nami jeszcze kilka etapów realizacyjnych, aby ogród sensoryczny nabrał ostatecznego kształtu, a tym samym został w pełni zrealizowany cel nadrzędny jakim jest: stworzenie studentom Humanitas możliwości efektywniejszej nauki w bezpośrednim kontakcie z przyrodą oraz pozostałymi elementami zaprojektowanymi w ramach pracowni i doświadczania ich faktycznego wpływu na zmysły, by łatwiej mogli wykorzystać poznane metody w przyszłej pracy z uczniami. Zapisz się Działania WSH w obszarze PEDAGOGIKA W celu zapoznania się z pełną ofertą studiów podyplomowych skierowanych do absolwentów i studentów ostatnich lat kierunków pedagogicznych, nauczycieli, dyrektorów wszystkich typów szkół i placówek oraz do wszystkich zainteresowanych, pragnących podnosić swoje kwalifikacje zawodowe oraz pogłębiać posiadaną wiedzę zapraszamy do odwiedzenia dedykowanych im podstron: Żyjemy w czasach dynamicznych zmian cywilizacyjnych, które w kluczowy sposób wpływają na kształt współczesnej edukacji. Przez organizowanie seminariów, konferencji, warsztatów otwartych oraz forów, zapraszamy wszystkich Państwa do wspólnego poszukiwania rozwiązań i otwartej dyskusji na temat najistotniejszych problemów, z którymi musi mierzyć się współczesna oświata. Tutaj odnajdziecie Państwo zarówno historię dot. naszych działań w tym zakresie, jak również dowiecie się o nowych, planowanych wydarzeniach, na które już w tej chwili serdecznie zapraszamy >> Mata edukacyjna Humanitas to fantastyczna pomoc dydaktyczna z szerokim zastosowaniem głównie w edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej, w tym w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest pomocą w ocenie prawidłowości rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym. Zajęcia przeprowadzane przy wykorzystaniu maty edukacyjnej Humanitas łączą w sobie realizację podstawy programowej z rozwojem umiejętności algorytmicznego i logicznego myślenia, kreatywności, kompetencji społecznych itd. Dzieci uczą się w trakcie świetnej zabawy. Wszelkie szczegóły i aktualne informacje związane z procesem rozwoju narzędzia o kolejne funkcjonalności oraz zestawy kafli edukacyjnych znajdują się na podstronie >> Stale powiększająca się o kolejne szkoły partnerskie, Sieć Współpracy Edukacyjnej, w ramach której wspólnie ze szkołami realizujemy projekty naukowe, kulturalne i społeczne. W ramach współpracy, m. in. proponujemy szkołom preferencyjne warunki w zakresie udziału dyrektorów, nauczycieli oraz rodziców uczniów w realizowanych przez nas usługach rozwojowych. Na podstronie poświęconej Sieci Współpracy Edukacyjnej WSH, możecie Państwo sprawdzić, czy szkoła, z którą jesteście Państwo związani jako nauczyciel, uczeń czy też rodzic, podpisała już porozumienie o współpracy z Wyższą Szkołą Humanitas. TSN to cykl konferencji stanowiących platformę wymiany poglądów w najważniejszych kwestiach dotyczących edukacji i nauk o niej, równocześnie - jedna z wielu działalności naukowych podejmowanych przez Instytut Pedagogiki WSH. Uczestnikami corocznych spotkań górskich są naukowcy, nauczyciele oraz przedstawiciele instytucji zarządzających oświatą z kraju i z zagranicy. Z tematyką i relacjami ze wszystkich sympozjów, w których głównym organizatorem była Wyższa Szkoła Humanitas, możecie zapoznać się Państwo na podstronie poświęconej Tatrzańskim Sympozjom Naukowym. Cykl wydarzeń edukacyjnych wpisujących się w podejmowane przez Wyższą Szkołę Humanitas działania propagujące wysoką jakość kształcenia, wspierające rozwój edukacji i lokalnego szkolnictwa. Adresowany przede wszystkim do dyrektorów szkół i placówek oświatowych, jak również do Naczelników Wydziałów Edukacji w gminach woj. śląskiego. Zainaugurowany w roku 2015 przez Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń WSH, w listopadzie 2018 roku włączony do zadań ODN Humanitas. Z tematyką i relacjami z dotychczas zrealizowanych w ramach cyklu konferencji możecie się Państwo zapoznać na dedykowanej mu podstronie. Ponieważ organizowane przez Dział Szkoleń WSH szkolenia doskonalące nauczycieli cieszyły się dużym powodzeniem wśród szkół i placówek oświatowych woj. śląskiego, WSH we wrześniu 2018 r. powołała do życia Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Humanitas. To co wyróżniało Dział Szkoleń WSH, a teraz wyróżnia ODN Humanitas to: szeroka, na bieżąco aktualizowana i odświeżana oferta tematyczna, elastyczność w tworzeniu warsztatów pod konkretne potrzeby danej placówki, skrupulatnie dobrane grono specjalistów - ekspertów praktyków. Zapraszamy do zapoznania się z bieżącą ofertą oraz do kontaktu z ODN Humanitas, również w celu stworzenia dla Państwa placówki szkolenia "szytego na miarę" :) Tworzą go specjaliści - praktycy, którzy od wielu lat, z sukcesami działają na rzecz unowocześnienia polskiej oświaty. Do zadań Instytutu należą m. in.: aktywna działalność na rzecz społeczeństwa w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych w procesie edukacji całożyciowej; współpraca z instytucjami wspierającymi rozwój kompetencji cyfrowych społeczeństwa, czy tworzenie sieci współpracy instytucji oświatowych podejmujących aktywną działalność na rzecz rozwoju kompetencji oczekiwanych w cyfrowym świecie. Więcej informacji nt. działaności Instytutu >> Od 2016 roku WSH realizuje 36 projektów edukacyjnych. Tylko w roku 2018 rozpoczęto realizację 14 projektów, w ramach których wsparciem obejmowane są głównie szkoły, przedszkola, nauczyciele, uczniowie (RPO WSL 2014-2020; PO Polska Cyfrowa 2014-2020, RPO WM 2014-2020), jak również studenci oraz osoby dorosłe pragnące podnieść swoje kwalifikacje na rynku pracy (PO Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020). Szczegółowe opisy projektów znajdują się na dedykowanej tej sferze działalności WSH podstronie. To cykl projektów, w których nauczyciele zdobywają umiejętności z zakresu efektywnego wykorzystywania narzędzi informatycznych w edukacji wczesnoszkolnej, a uczniowie klas 1-3 szkół podstawowych uczą się podstaw programowania z użyciem programów Scratch, Scratch Jr lub Baltie, zaś na zajęciach z użyciem maty edukacyjnej i klocków LEGO WeDo 2.0 rozwijają: Więcej o projektach można przeczytać na stronie Ekspertów programowania to program opracowany przez WSH w trosce o zapewnienie warunków umożliwiających konstruowanie w placówkach oświatowych kompleksowych systemów bezpieczeństwa, dostosowanych do indywidualnych potrzeb każdej z nich, celem zapewnienia możliwie najlepszej ochrony zarówno uczniom, jak i nauczycielom. Oparty na założeniach profilaktyki systemowej, zakłada, że nie ma uniwersalnych systemów bezpieczeństwa, odpowiadających potrzebom wszystkich placówek oświatowych. Więcej o programie, jego założeniach i etapach możecie Państwo przeczytać na podstronie Programu. Zachęcamy do kontaktu z nami celem skonstruowania założeń realizacyjnych dostosowanych do indywidualnych potrzeb Państwa Placówki, czy też sieci placówek w Państwa Gminie.TUTYŁ MAGISTRA W 4,5 roku w trybie niestacjonarnym!
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie
tryb niestacjonarny/stacjonarny
ZAPISZ SIĘ ON-LINE! (KLIKNIJ TUTAJ)