O kierunku W trakcie studiów, studenci nabywać będą wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy z dziećmi. Uczyć się będą przede wszystkim praktycznych umiejętności posługiwania się najnowocześniejszymi metodami pracy w zakresie nauczania i wychowania, a także wykorzystania w procesie nauczania, nowoczesnych technologii. W procesie kształcenia korzystać będziemy między innymi z Laboratorium Pedagogiki z elementami Sali Doświadczania Świata i Integracji Sensorycznej, ogrodu sensorycznego. Zajęcia z metodyk realizowane będą za pomocą nowoczesnych pomocy dydaktycznych, w tym maty edukacyjnej, okularów rozszerzonej rzeczywistości VR, tablic interaktywnych, specjalnie zaprojektowanego rzutnika tworzącego wirtualny, magiczny dywan, a zajęcia z zajęci z programowania realizowane będą z wykorzystaniem Lego Mindstorms, robotów Dash i Dotoraz Ozoboty. Program kształcenia nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych uwzględnia najnowsze osiągnięcia pedagogiki jako dyscypliny naukowej oraz nauk z nią współpracujących: psychologii, socjologii, prawa i innych nauk. Jest mocno nakierowany na personalizację pracy studenta, który w toku studiów będzie miał stały kontakt z coachem, a dodatkowo swobodę w wyborze dodatkowych modułów zgodnych z indywidualnymi zainteresowaniami. Studenci, zarówno na zajęciach praktycznych jak i praktykach pedagogicznych, kształtować będą swój warsztat zawodowy, co możliwe będzie poprzez organizację zajęć w formie ćwiczeń i warsztatów i treningów, a także zajęć praktycznych w wiodących placówkach edukacyjnych. Kadrę dydaktyczną i badawczo-dydaktyczną prowadzącą wykłady, konwersatoria i seminaria stanowić będą pracownicy o bogatym dorobku zawodowym i naukowym w zakresie pedagogiki, psychologii, socjologii, prawa oświatowego itp. Absolwent tego kierunku wyposażamy będzie w wiedzę i umiejętności pozwalające sprawnie organizować środowisko wychowawcze, nawiązywać kontakty społeczne, kreatywnie organizować przestrzeń edukacyjną. Z godnie z modelowym programem kształcenia nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej, kandydat na nauczyciela to: - w obszarze wiedzy i umiejętności o charakterze profesjonalnym: ˗ w obszarze kształtowania relacji wobec siebie i innych: Rezultatem kształcenia na tym kierunku jest gruntowne, kompleksowe i wszechstronne przygotowanie absolwenta do samodzielnej pracy pedagogicznej i ciagłego podnoszenia swoich kompetencji. Sylwetka absolwenta Absolwent jednolitych studiów magisterskich na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w Akademii Humanitas: Opłaty Zasady rekrutacji Ogrodowa pracownia sensoryczna Witamy na podstronie ogrodowej pracowni sensorycznej Humanitas zwanej również OGRODEM ZMYSŁÓW lub PARKIEM POLISENSORYCZNYM. Pracownia powstała na terenach zileonych należących do Wyższej Szkoły Humanitas w ramach projektu pt. Pedagogia Przedszkolna i Wczesnoszkolna w Wyżej Szkole Humanitas. Zadanie, żyjącej w cyklu zgodnym z porami roku pracowni, jest zarówno edukacyjne, jak i terapeutyczne. Powstające w jej ramach przyjazne i wielofunkcyjne miejsca przeznaczone są do praktycznej nauki rozpoznawania i realizowania potrzeb osób (szczególnie dzieci) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Teren został zaprojektowany w oparciu o swobodne linie i geometryczne kształty - sprawia zatem wrażenie uporządkowanej i wygodnej przestrzeni. Każdy zakątek ogrodu ma dostarczać doświadczeń dla innych zmysłów. W trakcie I etapu prac powstały m. in.: Roślinom rabatowym towarzyszą pięknie kwitnące wiosną a owocujące latem i wczesną jesienią drzewa: W ogrodzie nie brakuje zarówno zimozielonych iglaków - sosen i świerków, jak i zrzucających na zimę igieł modrzewi, pod którymi wiosną kwitną kolorowe tulipany i pachnące konwalie. W różnych częściach ogrodu w lecie będzie można podziwiać intensywnie pachnące róże oraz wielokształtne i wielobarwne hortensje. Krzywy i byliny zaplanowane do nasadzeń w ogrodzie w trakcie poszczególnych etapów prac zostały tak dobrane, aby podczas całego sezonu wegetacyjnego charakteryzowały się bogatą paletą harmonijnych barw. Przed nami jeszcze kilka etapów realizacyjnych, aby ogród sensoryczny nabrał ostatecznego kształtu, a tym samym został w pełni zrealizowany cel nadrzędny jakim jest: stworzenie studentom Humanitas możliwości efektywniejszej nauki w bezpośrednim kontakcie z przyrodą oraz pozostałymi elementami zaprojektowanymi w ramach pracowni i doświadczania ich faktycznego wpływu na zmysły, by łatwiej mogli wykorzystać poznane metody w przyszłej pracy z uczniami. Laboratoria kierunkowe
Laboratorium pedagogiczne Laboratorium pedagogiczne znajduje się w sali 310 na III piętrze. Zostało zaprojektowane w sposób, by mogły odbywać się w nim zajęcia różnego typu. Laboratorium pedagogiczne składa się z trzech pomieszczeń: Sala A została wyposażona w: Pomieszczenia B i C są miejscami, w których wyeksponowano kierunkowe pomoce dydaktyczne. Są one oddzielone od pomieszczenia A specjalną taśmą. Korzystanie z pomieszczeń B i C odbywa się w obuwiu zmiennym. Pomieszczenia B i C składają się na część przeznaczoną do realizacji zajęć warsztatowych z użyciem: Ponadto, wykładowcy w ramach zajęć ze studentami mogą wykorzystywać pomoce niezbędne do rozwoju u dzieci myślenia komputacyjnego, nauki kodowania i programowania, takie jak: Pomoce dydaktyczne i sprzęt, w który zostało wyposażone laboratorium pedagogiczne WSH są coraz częściej stosowane w przedszkolach i szkołach, co sprawia, że absolwent po otrzymaniu dyplomu może od razu przystąpić do wykonywanej pracy zgodnie z wykształceniem. Stworzone w WSH laboratorium pedagogiczne pozwala: Pomoce dydaktyczne i sprzęt multimedialny zostały zakupione w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020
Laboratorium językowe Laboratorium językowe znajduje się w sali 110 na I piętrze. Zostało wyposażone w nowoczesny system do tłumaczeń symultanicznych w skład którego wchodzą m. in.: Ponadto w laboratorium znajdują się: Dzięki wyposażeniu laboratorium w system tłumaczenia symultanicznego, studenci Humanitas mają unikalną możliwość sprawdzenia w praktyce na czym polega i jak wygląda praca tłumacza podczas obcojęzycznych konferencji, zjazdów branżowych czy innych wydarzeń, w trakcie których koniecznym jest tego typu tłumaczenie. Pomoce dydaktyczne i sprzęt multimedialny zostały zakupione w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020 Zapisz się Działania AH w obszarze PEDAGOGIKA W celu zapoznania się z pełną ofertą studiów podyplomowych skierowanych do absolwentów i studentów ostatnich lat kierunków pedagogicznych, nauczycieli, dyrektorów wszystkich typów szkół i placówek oraz do wszystkich zainteresowanych, pragnących podnosić swoje kwalifikacje zawodowe oraz pogłębiać posiadaną wiedzę zapraszamy do odwiedzenia dedykowanych im podstron: Żyjemy w czasach dynamicznych zmian cywilizacyjnych, które w kluczowy sposób wpływają na kształt współczesnej edukacji. Przez organizowanie seminariów, konferencji, warsztatów otwartych oraz forów, zapraszamy wszystkich Państwa do wspólnego poszukiwania rozwiązań i otwartej dyskusji na temat najistotniejszych problemów, z którymi musi mierzyć się współczesna oświata. Tutaj odnajdziecie Państwo zarówno historię dot. naszych działań w tym zakresie, jak również dowiecie się o nowych, planowanych wydarzeniach, na które już w tej chwili serdecznie zapraszamy >> Mata edukacyjna Humanitas to fantastyczna pomoc dydaktyczna z szerokim zastosowaniem głównie w edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej, w tym w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest pomocą w ocenie prawidłowości rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym. Zajęcia przeprowadzane przy wykorzystaniu maty edukacyjnej Humanitas łączą w sobie realizację podstawy programowej z rozwojem umiejętności algorytmicznego i logicznego myślenia, kreatywności, kompetencji społecznych itd. Dzieci uczą się w trakcie świetnej zabawy. Wszelkie szczegóły i aktualne informacje związane z procesem rozwoju narzędzia o kolejne funkcjonalności oraz zestawy kafli edukacyjnych znajdują się na podstronie >> Stale powiększająca się o kolejne szkoły partnerskie, Sieć Współpracy Edukacyjnej, w ramach której wspólnie ze szkołami realizujemy projekty naukowe, kulturalne i społeczne. W ramach współpracy, m. in. proponujemy szkołom preferencyjne warunki w zakresie udziału dyrektorów, nauczycieli oraz rodziców uczniów w realizowanych przez nas usługach rozwojowych. Na podstronie poświęconej Sieci Współpracy Edukacyjnej WSH, możecie Państwo sprawdzić, czy szkoła, z którą jesteście Państwo związani jako nauczyciel, uczeń czy też rodzic, podpisała już porozumienie o współpracy z Wyższą Szkołą Humanitas. TSN to cykl konferencji stanowiących platformę wymiany poglądów w najważniejszych kwestiach dotyczących edukacji i nauk o niej, równocześnie - jedna z wielu działalności naukowych podejmowanych przez Instytut Pedagogiki WSH. Uczestnikami corocznych spotkań górskich są naukowcy, nauczyciele oraz przedstawiciele instytucji zarządzających oświatą z kraju i z zagranicy. Z tematyką i relacjami ze wszystkich sympozjów, w których głównym organizatorem była Wyższa Szkoła Humanitas, możecie zapoznać się Państwo na podstronie poświęconej Tatrzańskim Sympozjom Naukowym. Cykl wydarzeń edukacyjnych wpisujących się w podejmowane przez Wyższą Szkołę Humanitas działania propagujące wysoką jakość kształcenia, wspierające rozwój edukacji i lokalnego szkolnictwa. Adresowany przede wszystkim do dyrektorów szkół i placówek oświatowych, jak również do Naczelników Wydziałów Edukacji w gminach woj. śląskiego. Zainaugurowany w roku 2015 przez Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń WSH, w listopadzie 2018 roku włączony do zadań ODN Humanitas. Z tematyką i relacjami z dotychczas zrealizowanych w ramach cyklu konferencji możecie się Państwo zapoznać na dedykowanej mu podstronie. Ponieważ organizowane przez Dział Szkoleń WSH szkolenia doskonalące nauczycieli cieszyły się dużym powodzeniem wśród szkół i placówek oświatowych woj. śląskiego, WSH we wrześniu 2018 r. powołała do życia Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Humanitas. To co wyróżniało Dział Szkoleń WSH, a teraz wyróżnia ODN Humanitas to: szeroka, na bieżąco aktualizowana i odświeżana oferta tematyczna, elastyczność w tworzeniu warsztatów pod konkretne potrzeby danej placówki, skrupulatnie dobrane grono specjalistów - ekspertów praktyków. Zapraszamy do zapoznania się z bieżącą ofertą oraz do kontaktu z ODN Humanitas, również w celu stworzenia dla Państwa placówki szkolenia "szytego na miarę" :) Tworzą go specjaliści - praktycy, którzy od wielu lat, z sukcesami działają na rzecz unowocześnienia polskiej oświaty. Do zadań Instytutu należą m. in.: aktywna działalność na rzecz społeczeństwa w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych w procesie edukacji całożyciowej; współpraca z instytucjami wspierającymi rozwój kompetencji cyfrowych społeczeństwa, czy tworzenie sieci współpracy instytucji oświatowych podejmujących aktywną działalność na rzecz rozwoju kompetencji oczekiwanych w cyfrowym świecie. Więcej informacji nt. działaności Instytutu >> Od 2016 roku WSH realizuje 36 projektów edukacyjnych. Tylko w roku 2018 rozpoczęto realizację 14 projektów, w ramach których wsparciem obejmowane są głównie szkoły, przedszkola, nauczyciele, uczniowie (RPO WSL 2014-2020; PO Polska Cyfrowa 2014-2020, RPO WM 2014-2020), jak również studenci oraz osoby dorosłe pragnące podnieść swoje kwalifikacje na rynku pracy (PO Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020). Szczegółowe opisy projektów znajdują się na dedykowanej tej sferze działalności WSH podstronie. To cykl projektów, w których nauczyciele zdobywają umiejętności z zakresu efektywnego wykorzystywania narzędzi informatycznych w edukacji wczesnoszkolnej, a uczniowie klas 1-3 szkół podstawowych uczą się podstaw programowania z użyciem programów Scratch, Scratch Jr lub Baltie, zaś na zajęciach z użyciem maty edukacyjnej i klocków LEGO WeDo 2.0 rozwijają: Więcej o projektach można przeczytać na stronie Ekspertów programowania to program opracowany przez WSH w trosce o zapewnienie warunków umożliwiających konstruowanie w placówkach oświatowych kompleksowych systemów bezpieczeństwa, dostosowanych do indywidualnych potrzeb każdej z nich, celem zapewnienia możliwie najlepszej ochrony zarówno uczniom, jak i nauczycielom. Oparty na założeniach profilaktyki systemowej, zakłada, że nie ma uniwersalnych systemów bezpieczeństwa, odpowiadających potrzebom wszystkich placówek oświatowych. Więcej o programie, jego założeniach i etapach możecie Państwo przeczytać na podstronie Programu. Zachęcamy do kontaktu z nami celem skonstruowania założeń realizacyjnych dostosowanych do indywidualnych potrzeb Państwa Placówki, czy też sieci placówek w Państwa Gminie.TUTYŁ MAGISTRA W 4,5 roku w trybie niestacjonarnym!
ZAPISZ SIĘ ON-LINE! (KLIKNIJ TUTAJ)