Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy
Wydziały i Oddziały
Sosnowiec Vestin Kraków Poznań Lublin Rzeszów

Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna 4,5 letnie studia magisterskie niestacjonarne

O kierunku

 

TUTYŁ MAGISTRA W 4,5 roku w trybie niestacjonarnym!

ZAPISZ SIĘ (kliknij)

W trakcie studiów, studenci nabywać będą wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy z dziećmi. Uczyć się będą przede wszystkim praktycznych umiejętności posługiwania się najnowocześniejszymi metodami pracy w zakresie nauczania i wychowania, a także wykorzystania w procesie nauczania, nowoczesnych technologii. 

W procesie kształcenia korzystać będziemy między innymi z Laboratorium Pedagogiki z elementami Sali Doświadczania Świata i Integracji Sensorycznej,  ogrodu sensorycznego. Zajęcia z metodyk realizowane będą za pomocą nowoczesnych pomocy dydaktycznych, w tym maty edukacyjnej, okularów rozszerzonej rzeczywistości VR, tablic interaktywnych, specjalnie zaprojektowanego rzutnika tworzącego wirtualny, magiczny dywan, a zajęcia z zajęci z programowania realizowane będą z wykorzystaniem Lego Mindstorms, robotów Dash i Dotoraz Ozoboty.

Program kształcenia nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych uwzględnia najnowsze osiągnięcia pedagogiki jako dyscypliny naukowej oraz nauk z nią współpracujących: psychologii, socjologii, prawa i innych nauk. Jest mocno nakierowany na personalizację pracy studenta, który w toku studiów będzie miał stały kontakt z coachem, a dodatkowo swobodę w wyborze dodatkowych modułów zgodnych z indywidualnymi zainteresowaniami.

Studenci, zarówno na zajęciach praktycznych jak i praktykach pedagogicznych,  kształtować będą swój warsztat zawodowy, co możliwe będzie poprzez organizację zajęć w formie ćwiczeń i warsztatów i treningów, a także zajęć praktycznych w wiodących placówkach edukacyjnych. Kadrę dydaktyczną i badawczo-dydaktyczną prowadzącą wykłady, konwersatoria i seminaria stanowić będą  pracownicy o bogatym dorobku zawodowym i  naukowym w zakresie pedagogiki, psychologii, socjologii, prawa oświatowego itp.

Absolwent tego kierunku wyposażamy będzie w wiedzę i umiejętności pozwalające sprawnie organizować środowisko wychowawcze, nawiązywać kontakty społeczne, kreatywnie organizować przestrzeń edukacyjną.

Z godnie z modelowym programem kształcenia nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej, kandydat na nauczyciela to:

- w obszarze wiedzy i umiejętności o charakterze profesjonalnym:

  •  refleksyjny praktyk, który poddaje analizie i namysłowi zarówno realizowaną koncepcję pedagogiczną, posiadaną wiedzę, kompetencje, jak i swój światopogląd; badacz praktyki edukacyjnej – refleksja nad doświadczeniem pozwala mu na ciągłe identyfikowanie i rozwijanie (w sposób formalny i pozaformalny) własnych zasobów wykorzystywanych w dynamicznym procesie kształtowania relacji z dzieckiem/uczniem, rodzicami i lokalnym środowiskiem;
  • ekspert od wspierania rozwoju dziecka wyposażony w bogatą wiedzę psychopedagogiczną oraz dotyczącą praw dziecka pozwalającą mu na integralne ujęcie funkcjonowania swoich podopiecznych z uwzględnieniem ich zasobów, jak i deficytów, umiejętnie planujący i realizujący proces dydaktyczno-wychowawczy wzmacniający autonomię i potrzebę samostanowienia dzieci/uczniów;
  • erudyta posiadający interdyscyplinarną i zinterioryzowaną wiedzę o świecie umożliwiającą mu realizację skutecznej i profesjonalnej propedeutyki przedmiotów takich jak: język polski, historia, przyroda (w tym: biologia, chemia, fizyka, geografia), ma-tematyka, plastyka, muzyka, technika, informatyka);

˗       w obszarze kształtowania relacji wobec siebie i innych:  

  • spolegliwy opiekun charakteryzujący się gotowością do autentycznej troski o zrównoważony rozwój podopiecznych; troska to jednak nie dyrektywne i podające nauczanie, ale elastyczne i responsywne wykorzystywanie i stwarzanie sytuacji dydaktyczno-wychowawczych sprzyjających identyfikacji i samodzielnemu rozwiązywaniu problemów (poznawczych, emocjonalnych, społecznych, etycznych) przez dziecko/ucznia;
  • członek zespołu/ów - osoba efektywnie współpracująca z innymi nauczycielami i pozostałymi podmiotami uczestniczącymi w procesie edukacji, kooperatywnie uczą-ca się od innych i nauczająca innych (umiejętność uczenia na podstawie doświadczenia innych, ale również dzielenia się własną wiedzą i negocjowania wspólnego rozumienia celów i zadań edukacyjnych);
  • człowiek pozytywnie nastawiony do nowych doświadczeń, poszukujący innowacyjnych rozwiązań pedagogicznych (wychowawczo-dydaktycznych), skutecznie adaptujący się do zmieniających się warunków, gotowy do inicjowania i wdrażania zmian;
  • osoba mająca świadomość swoich zainteresowań (nie tylko pedagogicznych) i potrafiąca wykorzystać je w procesie samorealizacji z jednoczesnym pożytkiem dla swoich podopiecznych (zjawisko tzw. modelowania pasji);
  • człowiek uczciwy, starający się działać na podstawie uniwersalnych zasad etycznych.

 

Rezultatem kształcenia na tym kierunku jest gruntowne, kompleksowe i wszechstronne przygotowanie absolwenta do samodzielnej pracy pedagogicznej i ciagłego podnoszenia swoich kompetencji.

Opłaty

 


Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie

tryb niestacjonarny/stacjonarny
Czesne już od 340 zł

Zasady rekrutacji

  • Na I rok studiów licencjackich lub jednolitych magisterskich mogą być przyjęci kandydaci, którzy zdali egzamin maturalny (suma uzyskanych punktów z części pisemnej egzaminu maturalnego z dwóch przedmiotów (zdawanych na poziomie podstawowym lub rozszerzonym z wynikiem minimum 30%).
  • Na I rok studiów magisterskich mogą być przyjęci kandydaci, którzy ukończyli studia pierwszego stopnia lub jednoliote magisterskie oraz uzyskali pozytywny wynik z egzaminu dyplomowego.

Laboratorium i ogród sensoryczny

Laboratorium pedagogiczne zostało wyposażone w podłogę interaktywną, salę doświadczania świata raz inne pomoce dydaktyczne do ćwiczeń, gier czy zabaw ruchowych. Podłoga interaktywna to nowoczesny nośnik treści multimedialnych, który łączy w sobie wyświetlanie obrazów z intuicyjnym ruchem osób wchodzących w interakcje z systemem. Stworzenie Laboratorium Pedagogiki pozwala wykładowcom na przeprowadzenie praktycznych zajęć z zastosowaniem najnowszych technik pracy ze studentem. Student będzie może doświadczać procesy w trakcie pracy z dziećmi i uczniami.

Z kolei sala doświadczania świata jest wyposażona w elementy umożliwiające pobudzanie zmysłów przy jednoczesnej redukcji bodźców zbędnych, które zakłócają postrzeganie. Urządzenia pozwalają na wyrównanie i urealnienie warunków odbywania zajęć pod względem przyszłego warsztatu pracy, ponieważ jest to wyposażenie coraz częściej stosowane w przedszkolach i szkołach, co sprawia, że absolwent po otrzymaniu dyplomu może od razu przystąpić do wykonywanej pracy zgodnie z wykształceniem.

Ogród zmysłów zwany ogrodem sensorycznym to kolejna pomoc dydaktyczna, która ma za zadanie aby w sposób celowy i zintensyfikowany oddziaływać na zmysły pozawzrokowe w zdecydowanie większym stopniu niż zwykle. Spełnia także funkcje terapeutyczne, które student będzie może poznawać. Na terenach WSH zostaną zagospodarowane obszary zielone, przyjazne, wielofunkcyjne miejsca przeznaczone do praktycznej nauki i rozpoznawania potrzeb osób (szczególnie dzieci) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Każdy zakątek to inne doświadczenie i zmysły. Poprzez doświadczenie studenci dużo więcej i efektywniej uczą się tego co jest wokół nich i zapoznają się z metodami wykorzystania tych elementów w przyszłej pracy zawodowej. Ogród będzie praktyczną pomocą dydaktyczną w postaci ogrodowej pracowni sensorycznej.

Zapisz się

ZAPISZ SIĘ ON-LINE! (KLIKNIJ TUTAJ)


 

Działania WSH w obszarze PEDAGOGIKA

Studia Podyplomowe
  • 38 kierunków studiów
  • 300 grup
  • 7 394 absolwentów
  • 21 ośrodków zamiejscowych

W celu zapoznania się z pełną ofertą studiów podyplomowych skierowanych do absolwentów i studentów ostatnich lat kierunków pedagogicznych, nauczycieli, dyrektorów wszystkich typów szkół i placówek oraz do wszystkich zainteresowanych, pragnących podnosić swoje kwalifikacje zawodowe oraz pogłębiać posiadaną wiedzę zapraszamy do odwiedzenia dedykowanych im podstron:

 

Nowoczesna edukacja - wydarzenia

Żyjemy w czasach dynamicznych zmian cywilizacyjnych, które w kluczowy sposób wpływają na kształt współczesnej edukacji. Przez organizowanie seminariów, konferencji, warsztatów otwartych oraz forów, zapraszamy wszystkich Państwa do wspólnego poszukiwania rozwiązań i otwartej dyskusji na temat najistotniejszych problemów, z którymi musi mierzyć się współczesna oświata. Tutaj odnajdziecie Państwo zarówno historię dot. naszych działań w tym zakresie, jak również dowiecie się o nowych, planowanych wydarzeniach, na które już w tej chwili serdecznie zapraszamy >>

Mata edukacyjna Humanitas

Mata edukacyjna Humanitas to fantastyczna pomoc dydaktyczna z szerokim zastosowaniem głównie w edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej, w tym w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest pomocą w ocenie prawidłowości rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym. Zajęcia przeprowadzane przy wykorzystaniu maty edukacyjnej Humanitas łączą w sobie realizację podstawy programowej z rozwojem umiejętności algorytmicznego i logicznego myślenia, kreatywności, kompetencji społecznych itd. Dzieci uczą się w trakcie świetnej zabawy. Wszelkie szczegóły i aktualne informacje związane z procesem rozwoju narzędzia o kolejne funkcjonalności oraz zestawy kafli edukacyjnych znajdują się na podstronie >>

Sieć Współpracy Edukacyjnej
  • 3 lata doświadczeń
  • 63 porozumienia o współpracy zawarte z placówkami edukacyjnymi
  • 76 szkół partnerskich

Stale powiększająca się o kolejne szkoły partnerskie, Sieć Współpracy Edukacyjnej, w ramach której wspólnie ze szkołami realizujemy projekty naukowe, kulturalne i społeczne. W ramach współpracy, m. in. proponujemy szkołom preferencyjne warunki w zakresie udziału dyrektorów, nauczycieli oraz rodziców uczniów w realizowanych przez nas usługach rozwojowych. Na podstronie poświęconej Sieci Współpracy Edukacyjnej WSH, możecie Państwo sprawdzić, czy szkoła, z którą jesteście Państwo związani jako nauczyciel, uczeń czy też rodzic, podpisała już porozumienie o współpracy z Wyższą Szkołą Humanitas.

Tatrzańskie Sympozja Naukowe
  • 25 sympozjów
  • 120 artykułów
  • 8 numerów zeszytów naukowych
  • 44 monografie w j. polskim i angielskim

TSN to cykl konferencji stanowiących platformę wymiany poglądów w najważniejszych kwestiach dotyczących edukacji i nauk o niej, równocześnie - jedna z wielu działalności naukowych podejmowanych przez Instytut Pedagogiki WSH. Uczestnikami corocznych spotkań górskich są naukowcy, nauczyciele oraz przedstawiciele instytucji zarządzających oświatą z kraju i z zagranicy. Z tematyką i relacjami ze wszystkich sympozjów, w których głównym organizatorem była Wyższa Szkoła Humanitas, możecie zapoznać się Państwo na podstronie poświęconej Tatrzańskim Sympozjom Naukowym.

Dyrektor Liderem
  • 9 konferencji
  • 11 warsztatów konferencyjnych
  • 51 prelegentów
  • 1 120 uczestników

Cykl wydarzeń edukacyjnych wpisujących się w podejmowane przez Wyższą Szkołę Humanitas działania propagujące wysoką jakość kształcenia, wspierające rozwój edukacji i lokalnego szkolnictwa. Adresowany przede wszystkim do dyrektorów szkół i placówek oświatowych, jak również do Naczelników Wydziałów Edukacji w gminach woj. śląskiego. Zainaugurowany w roku 2015 przez Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń WSH, w listopadzie 2018 roku włączony do zadań ODN Humanitas. Z tematyką i relacjami z dotychczas zrealizowanych w ramach cyklu konferencji możecie się Państwo zapoznać na dedykowanej mu podstronie.

 

Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli
  • ponad 13 000 przeszkolonych nauczycieli

Ponieważ organizowane przez Dział Szkoleń WSH szkolenia doskonalące nauczycieli cieszyły się dużym powodzeniem wśród szkół i placówek oświatowych woj. śląskiego, WSH we wrześniu 2018 r. powołała do życia Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Humanitas. To co wyróżniało Dział Szkoleń WSH, a teraz wyróżnia ODN Humanitas to: szeroka, na bieżąco aktualizowana i odświeżana oferta tematyczna, elastyczność w tworzeniu warsztatów pod konkretne potrzeby danej placówki, skrupulatnie dobrane grono specjalistów - ekspertów praktyków. Zapraszamy do zapoznania się z bieżącą ofertą oraz do kontaktu z ODN Humanitas, również w celu stworzenia dla Państwa placówki szkolenia "szytego na miarę" :)

Instytut Innowacyjnej Edukacji

Tworzą go specjaliści - praktycy, którzy od wielu lat, z sukcesami działają na rzecz unowocześnienia polskiej oświaty. Do zadań Instytutu należą m. in.: aktywna działalność na rzecz społeczeństwa w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych w procesie edukacji całożyciowej; współpraca z instytucjami wspierającymi rozwój kompetencji cyfrowych społeczeństwa, czy tworzenie sieci współpracy instytucji oświatowych podejmujących aktywną działalność na rzecz rozwoju kompetencji oczekiwanych w cyfrowym świecie. Więcej informacji nt. działaności Instytutu >>

Projekty edukacyjne dofinansowywane z funduszy UE
  • 36 projektów
  • 38,5 mln zł wartość
  • 35,5 mln zł pozyskanego dofinansowania

Od 2016 roku WSH realizuje 36 projektów edukacyjnych. Tylko w roku 2018 rozpoczęto realizację 14 projektów, w ramach których wsparciem obejmowane są głównie szkoły, przedszkola, nauczyciele, uczniowie (RPO WSL 2014-2020; PO Polska Cyfrowa 2014-2020, RPO WM 2014-2020), jak również studenci oraz osoby dorosłe pragnące podnieść swoje kwalifikacje na rynku pracy (PO Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020). Szczegółowe opisy projektów znajdują się na dedykowanej tej sferze działalności WSH podstronie.

Eksperci Programowania
  • 7 projektów
  • 57 gmin
  • 221 szkół
  • 800 nauczycieli
  • 11 100 uczniów
  • 3 000 000 zł = wartość zakupionego sprzętu dla szkół

To cykl projektów, w których nauczyciele zdobywają umiejętności z zakresu efektywnego wykorzystywania narzędzi informatycznych w edukacji wczesnoszkolnej, a uczniowie klas 1-3 szkół podstawowych uczą się podstaw programowania z użyciem programów Scratch, Scratch Jr lub Baltie, zaś na zajęciach z użyciem maty edukacyjnej i klocków LEGO WeDo 2.0 rozwijają:

  • kompetencje informatyczne,
  • myślenie komputacyjne,
  • zdolność do kreatywnego rozwiązywania problemów
  • i myślenia algorytmicznego.

Więcej o projektach można przeczytać na stronie Ekspertów programowania

Placówka Oświatowa Azylem Bezpieczeństwa

to program opracowany przez WSH w trosce o zapewnienie warunków umożliwiających konstruowanie w placówkach oświatowych kompleksowych systemów bezpieczeństwa, dostosowanych do indywidualnych potrzeb każdej z nich, celem zapewnienia możliwie najlepszej ochrony zarówno uczniom, jak i nauczycielom. Oparty na założeniach profilaktyki systemowej, zakłada, że nie ma uniwersalnych systemów bezpieczeństwa, odpowiadających potrzebom wszystkich placówek oświatowych. Więcej o programie, jego założeniach i etapach możecie Państwo przeczytać na podstronie Programu. Zachęcamy do kontaktu z nami celem skonstruowania założeń realizacyjnych dostosowanych do indywidualnych potrzeb Państwa Placówki, czy też sieci placówek w Państwa Gminie.