O kierunku
Kierunek realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Wspierania Organizacji Pozarządowych MOST
Cel studiów:
Udział w studiach pozwoli słuchaczom na zdobycie kompendium wiedzy i umiejętności w zakresie efektywnego i profesjonalnego pozyskiwania środków finansowych na rzecz organizacji. Uczestnicy uzyskają kompetencje w zakresie budowania pozytywnego wizerunku organizacji oraz trwałej i satysfakcjonującej relacji z partnerami biznesowymi i samorządowymi, sponsorami i darczyńcami.
Adresaci studiów:
Studia adresowane są do osób pracujących lub pragnących podjąć pracę w organizacjach pozarządowych oraz innych instytucjach społecznie użytecznych.
Kadra dydaktyczna:
Zajęcia na studiach podyplomowych prowadzą pracownicy naukowo-dydaktyczni Wyższej Szkoły HUmanitas oraz praktycy posiadający bogate doświadczenie zawodowe w pracy w organizacjach pozarządowych.
Wśród kadry m.in.
Doktor nauk humanistycznych, wykładowca akademicki, zawodowy dziennikarz, specjalista ds. PR współpracujący z firmami oraz NGO, doradca z zakresu PR i media relations.
Fotograf, psycholog pracy i organizacji, specjalista ds. PR w projekcie "Śląska Sieć 3 sektora".
Menager CSR i ekspert ds. Komunikacji Wewnętrznej
Koordynatorka projektów „Śląska Sieć 3 Sektora” oraz "Z-dialogowani". Specjalistka ds. rozliczeń projektu "My Part". W Stowarzyszeniu MOST zajmuje się sprawami organizacyjnymi oraz doradztwem dla innych organizacji pozarządowych z zakresu pozyskiwania środków na działalność. Zewnętrzna ekspertka Komisji Oceny Projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
Doktor nauk społecznych, trenerka z zakresu fundrisingu i budowania zespołu. Certyfikowany coach. Koordynatorka projektu "Współpraca - to się opłaca!" oraz animatorka w projekcie "Z-dialogowani".
Program
Program studiów:
- Rodzaje i formy prawne organizacji pozarządowych.
- Rozwój fundraisingu w Polsce i na świecie.
- Budowanie strategii fundraisingowej w organizacji pozarządowej.
- Narzędzia budowania wizerunku organizacji pozarządowej.
- PR organizacji i projektu.
- Wykorzystanie portali społecznościowych
- Pozyskiwanie środków z UE, granty i dotacje.
- Logika projektowa.
- Przygotowanie projektów i ich rozliczanie.
- Ewaluacja projektów.
- Współpraca z samorządem i administracją publiczną.
- Budowanie relacji z partnerem biznesowym, sponsoring.
- Techniki pozyskiwania funduszy od osób indywidualnych.
- Wykorzystanie mechanizmu 1%.
- Komunikacja interpersonalna.
- Prezentacja i autoprezentacja.
- Sztuka prowadzenia negocjacji.
- Kwestie prawne związane z pozyskiwaniem funduszy – formy umów z darczyńcami.
- Kodeks etyczny fundraisera.
Czas trwania studiów:
2 semestry; 180 godzin dydaktycznych.
Organizacja zajęć:
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu (czwartek), sporadycznie w inny dzień tygodnia w godzinach 16.30 - 20.30.
Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów oraz zdanie egzaminu końcowego.
Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Kontakt:
tel.: 32 363-12-21
e-mail: podyplomowe@humanitas.edu.pl
Opłaty
Atuty:
- Niezmienne czesne
- Brak dodatkowych opłat (np. za materiały szkoleniowe, egzaminy, egzamin końcowy)
- Brak opłaty wakacyjnej
- Możliwość płatności w ratach (nie powoduje zwiększenia ceny studiów)
Wariant płatności | Płatność w 8 ratach | Płatność w 2 ratach | Cena studiów |
Cena regularna | 425 zł | 1 700 zł | 3 400 zł |
Absolwenci i studenci Humanitas (30% mniej) |
297,50 zł | 1 190 zł | 2 380 zł |