O kierunku
O kierunku
Kierunek Etyka dla nauczycieli jest skierowany do nauczycieli, którzy chcą zdobyć dodatkowe kwalifikacje w ramach nauczania kolejnego przedmiotu jakim jest Etyka.
Nowoczesny program studiów podyplomowych na tym kierunku obejmuje treści kształcenia przygotowujące do:
oraz
W ramach 3-semestralnych studiów podyplomowych na kierunku: Etyka dla nauczycieli uczestnicy zostaną zapoznania z wymaganiami nowej podstawy programowej i nabędą wiedzę oraz praktyczne umiejętności dla efektywnego i skutecznego nauczania Etyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
Uczestnicy poznają metody i narzędzia wspomagające realizację założeń podstawy programowej takich jak: budzenie i rozwijanie refleksyjności i wrażliwości aksjologicznej ucznia oraz kształtowanie postawy szacunku, otwartości, współdziałania i odpowiedzialności. Zgodnie z założeniami podstawy programowej Etyka jako przedmiot szkolny stara się respektować charakter etyki jako dyscypliny filozoficznej o ugruntowanej, wielowiekowej tradycji, bogatym dorobku teoretycznym i licznych zastosowaniach praktycznych. Wyeksponowano przede wszystkim jej charakter praktyczny, ale nie pomija się wymiaru teoretycznego. Umiejętne powiązanie tych dwóch aspektów edukacji etycznej pozwala rozwijać fundamentalną dla procesu edukacji umiejętność myślenia, którego istotą jest nieustanna interakcja między teoretyzowaniem (tym, co ogólne) a konkretnymi symulacjami i samym działaniem (tym, co szczegółowe). Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się jak budować świadomość uczniów, aby nabyli umiejętność budowania ocen moralnych dotyczących faktycznych zdarzeń i osób.
W ramach studiów podyplomowych nasi uczestnicy poznają:
• miejsce przedmiotu w ramowych planach nauczania na poszczególnych etapach
• podstawę programową kształcenia na II i III etapie edukacyjnym,
• cele kształcenia,
• treści nauczania poszczególnych etapach edukacyjnych,
• przedmiot w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia,
• strukturę wiedzy w zakresie przedmiotu,
• kompetencje kluczowe i ich kształtowanie w ramach nauczania przedmiotu,
Absolwenci kierunku będą wiedzieć jak:
Absolwenci kierunku będą przygotowani do:
Cel studiów
Kształcenia na studiach podyplomowych na kierunku Etyka dla nauczycieli przygotowuje do wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie przygotowania merytorycznego i dydaktycznego do nauczania kolejnego przedmiotu.
Program studiów jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz. 1450).
Studia podyplomowe Etyka dla nauczycieli przygotowują uczestników do wykonywania zawodu nauczyciela Etyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
Zadaniem kadry dydaktycznej na kierunku Etyka dla nauczycieli w Wyższej Szkole Humanitas jest wyposażenie uczestników w wysoko ceniony warsztat. Zajęcia prowadzone będą przez nauczycieli akademickich oraz osoby posiadające kompetencje zawodowe lub naukowe, a także doświadczenie w zakresie przygotowania do nauczania dla prowadzonych zajęć.
Adresaci
Uczestnikami studiów podyplomowych na tym kierunku mogą być osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych I i II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich (kierunków, których programy studiów określały efekty uczenia się obejmujące wiedzę i umiejętności odpowiadające wymaganiom ogólnym podstawy programowej przedmiotu nauczania, posiadających przygotowanie merytoryczne, psychologiczno-pedagogiczne, w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu oraz dydaktyczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć).
Zatrudnienie w placówce oświatowej nie jest wymagane, jednak do podjęcia studiów konieczne jest posiadanie przygotowania pedagogicznego.
Absolwent studiów
Studia nadają kwalifikacje.
Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dające, w połączeniu
z pozostałymi wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1289), uprawnienia do nauczania Etyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
Absolwenci znają:
• podstawę programową,
• cele kształcenia,
• treści nauczania poszczególnych etapach edukacyjnych,
• przedmiot w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia,
• strukturę wiedzy w zakresie przedmiotu,
• kompetencje kluczowe i ich kształtowanie w ramach nauczania przedmiotu,
Absolwenci wiedzą jak:
Absolwenci kierunku są przygotowani do:
Absolwenci kierunku potrafią m.in.:
Program
Program studiów jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz. 1450).
Program swym zakresem obejmuje m.in. treści:
MODUŁ I
PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE DO NAUCZANIA ETYKI JAKO KOLEJNEGO PRZEDMIOTU (180 GODZIN)
W ramach modułu I w trakcie zajęć omówione zostaną m.in.:
Uczestnicy w ramach kształcenia przygotowującego do nauczania Etyki w klasach IV-VIII m.in.:
Uczestnicy w ramach kształcenia przygotowującego do nauczania Etyki na III etapie edukacyjnym (szkoła ponadpodstawowa) m.in.:
MODUŁ II
PRZYGOTOWANIE DYDAKTYCZNE DO NAUCZANIA ETYKI JAKO KOLEJNEGO PRZEDMIOTU (90 GODZIN)
Praktyki zawodowe:
Celem praktyk zawodowych jest zdobywanie doświadczenia związanego z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela Etyki i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki szczegółowej (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną. Jeżeli przedmiot jest nauczany lub rodzaj zajęć jest prowadzony zarówno w szkole podstawowej, jak i ponadpodstawowej, praktyki zawodowe odbywają się w obu typach szkół.
Czas trwania studiów:
Dni i godziny zajęć:
Zajęcia realizowane są w ciągu weekendowych zjazdów w soboty i niedziele.
Zajęcia są planowane pomiędzy: 8.00–20.00.
Forma realizacji:
Organizacja zajęć: DWA TRYBY REALIZACJI*
* ZAJĘCIA HYBRYDOWE:
Studia podyplomowe realizowane przez AH organizowane będą w formule blended learning (hybrydowej) polegającej na łączeniu zajęć stacjonarnych (odbywających się na terenie uczelni) z zajęciami prowadzonymi w trybie on-line (poprzez platformę ClickMeeting, Zoom), pozwalającymi na uczestnictwo w spotkaniu z każdego miejsca na świecie.
*ZAJĘCIA ONLINE:
Studia podyplomowe realizowane przez AH prowadzone będą w 100% trybie on-line (poprzez platformę ClickMeeting, Zoom, Moodle), pozwalającymi na uczestnictwo w spotkaniu z każdego miejsca na świecie.
Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest:
Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Opłaty
Wariant płatności |
Cena studiów |
Płatność
|
Cena regularna |
4 500 zł |
450 zł |
Bonifikata terminowa -30%
|
3 150 zł* |
315 zł |
*Najniższa cena z 30 dni 3 150 zł
Zapisz się
1. Wypełnij i wydrukuj kwestionariusz on-line
2.Skompletuj następujące dokumenty:
* W przypadku poniższych kierunków od kandydata wymagane są dodatkowe dokumenty:
- Logopedia - zaświadczenie od logopedy, foniatr y o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu
logopedy (według dowolnego wzoru).
- Psychologia transportu/Psychologia sądowa - kopia świadectwa ukończenia studiów wyższych na kierunku psychologia (oryginał do wglądu przy podpisaniu umowy).
3. Dokonaj opłat za studia:
(wpłat należy dokonywać z wpisanym czytelnie imieniem, nazwiskiem oraz adresem)
KONTO
Akademia Humanitas
ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu
24 1050 1360 1000 0008 0337 9932
4. Wybierz formę podpisania umowy finansowej.
Wariant 1
Skompletowane dokumenty dostarcz osoboście do punktu rekrutacyjnego w siedzibie Akademii Humanitas w Sosnowcu
Wariant 2
Skompletowane dokumenty wyślij na adres e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl i oczekuj kontaktu od nas.
Po zweryfikowaniu dokumentacji otrzymasz od nas umowę finansową i dalsze szczegółowe informacje.
*W przypadku zapisu ONLINE na wybrany kierunek proszę o wysłanie skanów wymaganych dokumentów jako standardowe załączniki PDF (zdjęcia dokumentów nie są przyjmowane do dokumentacji).
W razie pytań zachęcamy do kontaktu!
Punkt Rekrutacyjny
ul. Kilińskiego 43, Sosnowiec
tel. 032 - 36 - 31 - 206
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl