Przejdź do treści
Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy

IV Kongres Praktyków Biznesu

Wyższa Szkoła Humanitas
Urząd Miasta Sosnowiec i Powiatowy Urząd Pracy w Sosnowcu
zapraszają na

Kongres Praktyków Biznesu jest oficjalnym wydarzeniem poprzedzającym i wprowadzającym do Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw. To wydarzenie dedykowane przedsiębiorcom, pracownikom firm, przedstawicielom jednostek samorządowych oraz studentom i uczniom ostatnich klas szkół średnich.  

Współorganizatorem Kongresu Praktyków Biznesu 2018 jest Urząd Miasta Sosnowca, a Partnerem Głównym wydarzenia jest Urząd Pracy w Sosnowcu. Wśród pozostałych Partnerów znaleźli się m.in. Regionalna Izba Gospodarcza, Izba Rzemieślnicza, Izba Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Katowicach oraz ING Bank Śląski. 

Uczestnicy KPB mają okazję zdobycia praktycznej wiedzy z różnych dziedzin od najlepszych ekspertów. Dotychczasowymi prelegentami Kongresu byli m.in.: prof. Andrzej Blikle, red. Szymon Hołownia, red. Maciej Orłoś, dr Iwona Kamińska-Radomska (znana z programu Projekt Ladies), bloger modowy - Ekskluzywny Menel, specjalistka z zakresu social media- Monika Czaplicka czy Przemysław Pająk – założyciel Spider`s Web. 

W ramach Kongresu przyznawane są także nagrody HumanitAS Biznesu. Wśród Laureatów tego wyróżnienia znalazły się m.in. takie marki jak: firma odzieżowa Bytom SA, Siemacha - Fundacja Rafała Sonika, Farmacol, browar Zamkowy w Raciborzu, Brand24. Nagrody specjalne otrzymali Przemysław Pająk oraz prof. Andrzej Blikle.

Kongres Praktyków Biznesu jest wydarzeniem otwartym i bezpłatnym. Warunkiem udziału jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego. O udziale decyduje kolejność zapisów.

Program

Gwiazdy

Maja Sablewska

to jedna z najbardziej znanych doradców wizerunkowych. Swoją przygodę z show biznesem rozpoczynała jako managerka jednych z najbardziej popularnych artystów, takich jak Doda czy Edyta Górniak. W 2011 r. przyjęła również propozycję telewizji TVN zostając jurorem jednej z edycji programu X Factor. Przez 9 sezonów wcielała się w rolę gospodarza programu „Sablewskiej sposób na modę“ na antenie TVN Style, gdzie dokonywała metamorfoz uczestniczek. Maja jest także autorką książek „10 sposobów na modę według Mai Sablewskiej“ oraz „Sposoby na zdrow styl życia wg Mai Sablewskiej“, w których przemyca idee dobrego samopoczucia, odpowiedniego wizerunku oraz przede wszystkim zdrowego trybu życia i cieszenia się z niego. Obecnie jest też gospodarzem kolejnego programu p.t. „SOS – Sablewska od stylu“ na antenie TVN Style, w którym pomaga uczestniczkom w krótkim czasie odnaleźć ich własny i niepowtarzalny styl, który odzwierciedla ich osobowość oraz sposób życia.

Michał Czernecki

polski aktor teatralny, filmowy i telewizyjny. Absolwent krakowskiej PWST. Zadebiutował główną rolą w znanej ekranizacji „Hamleta” Łukasza Barczyka u boku m. in. Janusza Gajosa i Zbigniewa Zapasiewicza. Grał m. in. u Krystiana Lupy, Andrzeja Wajdy, Mai Kleczewskiej, Ondreja Spišaka, Tadeusza Słobodzianka. Zachwycił rolą Lewego w filmie „Wojna polsko-ruska” Xawerego Żuławskiego. Zagrał w ponad 30 serialach i filmach. Ostatnio można go było zobaczyć w takich hitach kinowych jak "Planeta Singli” czy „Podatek od miłości”. Obecnie gra w najpopularniejszych w Polsce produkcjach („Diagnoza”, „Leśniczówka”, "Wojenne dziewczyny", „Ucho Prezesa”). Gościnnie występuje także w programach kabaretowych.

dr Irena Kamińska-Radomska

wykładowca i trener; założycielka firmy szkoleniowej The Protocol School of Poland. Wiedzę z zakresu międzynarodowego protokołu i etykiety biznesu oraz wystąpień publicznych zdobywała w The Protocol School of Washington w Waszyngtonie pod okiem największych ekspertów, m. in. u Jonatana Mollera – szefa protokołu Białego Domu, uzyskując certyfikat i międzynarodową licencję. Przeszkoliła kilkanaście tysięcy osób z zakresu komunikacji międzyludzkiej, etykiety biznesu, dress code’u, międzykulturowego protokołu oraz wystąpień publicznych. Autorka ok. dwustu artykułów wydawanych w Polsce i USA oraz książek: „Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji”, „Kultura biznesu. Normy i formy”, „Współczesna etykieta biznesu w codziennej praktyce w Polsce”, „Dress code dla kobiet” (współautorka) i „Jak zostać damą” (współautorka). 

Prelegenci

dr Agata Błaszczyk

praktyk w dziedzinie stosowania prawa podatkowego, kształtowania strategii podatkowej oraz reprezentowania stron przed organami administracji podatkowej i sądami administracyjnymi. Swoje ponad 15-letnie doświadczenie zdobyła pracując zarówno w Izbie Skarbowej, jak i kancelariach prawniczych. Taki przebieg kariery pozwolił jej doskonale poznać sytuację zarówno z perspektywy podatnika, jak i organu administracji skarbowej. Realizując się zawodowo, uzyskała tytuł doradcy podatkowego, a efektem naukowego podejścia do zagadnień podatkowych było uzyskanie tytułu doktora nauk prawnych na Wydziale Prawa Uniwersytetu Śląskiego w Katedrze Prawa Finansowego. Jest autorką wielu artykułów w fachowych czasopismach, szkoleń oraz książek takich jak „Podatki w organizacjach pozarządowych”, „Komentarz do ustawy o VAT”. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się również poprzez udział w szeregu konferencji w roli prelegenta. Obecnie prowadzi swoja praktykę zawodową, jako doradca podatkowy.

Olga Borgieł

Psycholog ze specjalnością psychologia biznesu. Należy do czołówki trenerów w Polsce, certyfikowany trener TTT University of Wales. W swojej bogatej karierze przeszkoliła kilka tysięcy osób: menedżerów i handlowców w zakresie sprzedaży, kupców w obszarze negocjacji oraz kadrę kierowniczą w obszarze zarządzania i rozwoju osobistego. Jakość szkoleń potwierdzają uczestnicy – najwyższe oceny i zwiększenie sprawności i skuteczności w pracy. Od 1992 roku prowadzi treningi i warsztaty z elementami coachingu dla kadry zarządzającej i menedżerskiej z zakresu zarządzania zespołami poruszające zagadnienia skutecznego przywództwa, kierowania zespołem, komunikacją w zespole, rozwiązywania trudnych sytuacji w zarządzaniu zespołem, rozwoju kompetencji menedżerskich i rozwoju osobistego. Łącznie przeprowadziła dla kadry zarządzającej i menedżerskiej około kilkuset projektów, w tym dla największych instytucji sektora bankowego m. in. BRE Bank SA, NBP, Kredyt Bank SA, PKO BP, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE SA, Polkomtel SA, Magna Polska, Star Foods Ltd., Netia SA, Air Products Polska Sp. z o.o. itd. Pełniła funkcję merytorycznego lidera projektu w zakresie zarządzania zespołem i rozwoju menedżerskiego, który obejmował ponad 5 tysięcy osób – kadry zarządzającej i kierowniczej. Od 1998 roku zajmuje się projektami z zakresu Assessment Centre i Development Centre obejmującymi ocenę i rozwój kadry kierowniczej i zarządzającej w organizacjach. Obecnie jest trenerem, coachem i konsultantem. Prowadzi niezależne projekty coachingowe dla kadry menedżerskiej opierające się na ideach socjo-kognitywistycznych (rozwój osobisty, samo-świadomość, motivation management) i konsultacyjne (komunikacja wewnętrzna w firmie).

Karolina Chrostek

jest eks­per­tką od spo­łecz­nej funk­cji In­ter­ne­tu – zwłaszcza w kon­tek­ście ak­tyw­no­ści firm oraz ma­rek w me­diach spo­łecz­no­ścio­wych. Po­zwa­la zro­zu­mieć czym są so­cial media i jak się w nich po­ru­szać, aby osią­gnąć stra­te­gicz­ne ce­le marki. Założycielka agencji digitalowej Punkt Krytyczny, mentorka w programie StartUp Mentoring powstałym z inicjatywy Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości oraz inicjatorka kilku edycji warsztatów, których celem było podniesienie konkurencyjności organizacji działających na rynku lokalnym. Szkoliła z zakresu e-marketingu oraz social media m. in. ArcelorMittal, Ceramikę Pilch, TT-Line, Sindbad, Urząd Pracy w Rudzie Śląskiej oraz agencję pracy tymczasowej McDo-It. Prowadziła warsztaty dla uczestników School of New Media oraz studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Współpracuje z korporacjami w Polsce i za granicą, spółkami Skarbu Państwa, organizacjami pozarządowymi oraz sektorem małego biznesu ze szczególnym uwzględnieniem rynku lokalnego. 

Sylwia Dąbrowska

Jest trenerem rozwoju biznesu i rozwoju osobistego z ponad 6-letnim doświadczeniem. Szkoli zespoły projektowe oraz sportowe, doskonali ich kompetencje i wspiera w skutecznej komunikacji. Skutecznie łączy wiedzę i umiejętności z obszaru sportu i biznesu. Uczy odkrywania, sztuki autoprezentacji i negocjacji w budowaniu marki. Motywuje przedsiębiorców i liderów do budowania szeroko rozumianej przewagi konkurencyjnej, opartej na autentyczności. Jest specjalistą w zakresie Inteligencji Emocjonalnej i facylitacji zespołów. Z powodzeniem wprowadza pracowników na wyższe stanowiska pracy (awans zawodowy). 

dr Krystian Dudek

Pełnomocnik Kanclerza Wyższej Szkoły Humanitas ds. Public Relations. Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Humanitas. Właściciel Instytutu Publico – agencji PR i szkoleniowej. Doktor nauk humanistycznych w zakresie komunikacji społecznej i PR. Dyplomowany trener biznesu, doradca, wykładowca, konsultant, komentator i praktyk w dziedzinie public relations, marketingu, sprzedaży, negocjacji, promocji, reklamy, relacji medialnych, komunikacji interpersonalnej i kryzysowej oraz marketingu politycznego. Autor dokumentów strategicznych, audytów i badań m. in. na temat skutecznej komunikacji polityków w mediach społecznościowych, oddziaływania mediów lokalnych, skuteczności komunikacji z mediami. Prowadził i konsultował kilkadziesiąt kampanii wyborczych w wyborach samorządowych, parlamentarnych i europejskich. Szkoli sztaby wyborcze i kandydatów. Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Laureat Wyróżnienia Specjalnego LEW PR 2013 i nagrody branżowej PRoton 2014 w kategorii Nagroda Publiczności, przyznawanej profesjonalistom w dziedzinie komunikacji, odznaczającym się nieprzeciętnym myśleniem, innowacyjnością i talentem, wyznaczających standardy w branży PR i przyczyniających się do sukcesu firm, w których pracują. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych i specjalistycznych oraz komentarzy eksperckich m. in. dla TVP1, TVN, TVN24, Polsat News, TVP Info, TVP Katowice, Gazety Wyborczej, Dziennika Zachodniego, TVS, Bankier.pl, PRoto.pl, wirtualnemedia.pl, Gazety Finansowej, magazynu Pierwszy Milion (Forbes) czy Home&Market. Autor programu studiów podyplomowych z zakresu sprzedaży, marketingu politycznego, promocji eventów oraz współautor programu z zakresu PR i nowoczesnej komunikacji. Odbył kilka staży w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz Kancelarii Prezydenta RP, koncentrując się na analizie wizerunku rządu i głowy Państwa. Pełnił funkcję rzecznika prasowego Uniwersytetu Medycznego, śląskich drogowców. Zrealizował kilka tysięcy godzin szkoleniowych i dydaktycznych dla podmiotów różnej wielkości sektora MŚP, ale też firm notowanych na giełdzie, marek międzynarodowych oraz instytucji publicznych. Szkoli z zakresu: komunikacji medialnej, komunikacji w sytuacjach trudnych, sprzedaży, negocjacji, wystąpień publicznych i medialnych, autoprezentacji, komunikacji wewnętrznej, technik motywacyjnych, budowania strategii PR podmiotów i osób, komunikacji politycznej.

Marcin Janowski

Jako wykładowca akademicki prowadzi zajęcia z zakresu: Public Relations, E-PR, Personal Branding, Employer Branding, Content Marketing, Marketing Polityczny, Komunikacja Kryzysowa w Internecie, Social Media, CSR. Na co dzień aktywny obserwator mediów społecznościowych i nowych technologii. Przewodniczący Śląskiego Oddziału Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. W SPACE PR odpowiada za tworzenie strategii wizerunkowych i komunikacyjnych. Szkolił m. in. Centrum Nauki Kopernik, AutoDesk, Kopalnię Soli w Wieliczce, Sodexo, agencję MoMa Marketing. Wspólnie z T-mobile brał udział w projekcie Śniadania Biznesowe z T-mobile. W agencji SPACE PR odpowiada za strategię oraz obsługę klientów agencji m. in. z branży medycznej: Szpital św. Łukasza w Bielsku-Białej, Szpital Pod Bukami, Klinika Galena, Inter-Med, z branży Automotive: Inter-Welm autoryzowany Dealer Audi, Skoda, VW, British Car – autoryzowany Dealer Jaguar, LandRover, Nexteer, Carlex Design, inne branże: Archas Design, Opta Frames.

Fryderyk Karzełek

Sprawny finansista oraz money coach. W branży finansowej od 25 lat. Obecnie jest właścicielem 10 spółek z sektora finansowego. Jako praktyk przeszedł wszelkie szczeble zawodowej i społecznej drabiny. Na własnej skórze przekonał się jak smakuje emigracja zarobkowa. W młodości wyjechał do Niemiec. Zaczynał od kopania rowów, bo tylko taką prace mógł wykonywać nie znając jeszcze języka. Po kilku latach rozpoczął przygodę z finansami  i założył polską gazetę w Niemczech o zasięgu ogólnokrajowym. Wydawnictwo miało licznych odbiorców. Wszystko toczyło się dobrze. Niestety do pewnego momentu. Koszty przerosły wcześniejsze założenia. Zadziałało prawo Murphy’ego. Fryderyk zbankrutował i musiał opuścić swój piękny dom z basenem, oddać samochody i pogodzić się ze stratą przyjaciół.  Dzisiaj mówi o tym wydarzeniu, że to było najlepsze, co mu się mogło w życiu przytrafić. To była dla niego najlepsza, życiowa lekcja. Coś, czego tylko nieliczni doświadczają – spektakularny upadek z dużej wysokości. Po latach walki i podejmowania decyzji przynoszących różne skutki – osiągnął sukces. Kształtował biznes, wspinając się na kolejne szczeble wiedzy. To z kolei skutkowało potrzebą podzielenia się z innymi swoimi szerokimi doświadczeniami w biznesie. Z doradztwa finansowego uczynił prawdziwą sztukę. Zna smaki ubóstwa i zamożności. Dziś pragnie przestrzec swoich słuchaczy i czytelników przed postawą „może jakoś to będzie”. Propaguje energiczne działanie i sam daje wskazówki jak wydostać się z finansowego dołka. Jest autorem wielu myśli np. „Nic nie jest dobre, jeśli się tego nie robi”, z których słynie w swoim środowisku.​ Przebył wyboistą drogę, nieraz się potknął. Ale tylko dzięki wypracowanym przez lata nawykom wstawał silny i zbudowany na nowo. ​Nabierając doświadczenia na rynku niemieckim, a potem na polskim – stworzył wyjątkowy system budowania zamożności wśród swoich klientów. Według jego metod opracowywane są indywidualne plany finansowe. Wyjechał na dawno planowany, długi urlop. W tym czasie spisał swoje historie w książce, która jest autobiograficznym poradnikiem opartym na praktyce. I choć osiągnął sukces i mógłby spocząć na laurach – przepełniony ambicjami wrócił do pracy. To właśnie praca go napędza, jest jego paliwem, bez którego trudno mu funkcjonować. Zaangażował się w kolejny projekt. „Gra o Milion” to misja, to pasja, która dojrzewała w nim od 15 lat. Z pomocą specjalistów, tworzy pionierską koncepcję mającą nauczyć finansowej sprawności. To projekt , który nie jest przeznaczony dla wszystkich. Zaprasza do uczestnictwa tylko tych, którzy podejmą odpowiedzialną decyzję i zaczną konsekwentnie wcielać w swoje życie proponowaną filozofię, niezależnie od tego na jakim poziomie społecznym się znajdują. ​Fryderyk Karzełek to orkiestra w swojej branży. Z pasją szkoli liderów najważniejszych korporacji. Zaufało mu ponad 10 000 osób. I dzięki jego naukom mogły zaplanować nie tylko swoją sytuację finansową, ale także pochylić się nad każdą z ważnych dziedzin życia.

Tomasz Lemański

Współzałożyciel i Prezes Zarządu TOPSUPPORT Sp. z o. o. Absolwent Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania w Katowicach, na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym, kierunek Zarządzanie Przedsiębiorstwem Europejskim oraz Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego na kierunku Międzynarodowe Studia Coachingu. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Networker, ekspert, mówca i trener w zakresie rozwoju kompetencji osobistych (m. in. komunikacja interpersonalna, zarządzanie personelem, asertywność, radzenie sobie ze stresem, automotywacja, budowanie i rozwój kompetencji managerskich) oraz handlowych (techniki sprzedaży, obsługa klienta, negocjacje handlowe). Przeprowadza zarówno szkolenia, jak i coachingi z zakresu rozwoju kompetencji miękkich. Prowadzi wystąpienia motywacyjne i pomaga wytyczać cele i osiągać optymalne rezultaty w życiu osobistym i zawodowym. Posiada doświadczenie w budowaniu oraz zarządzaniu zespołami pracowniczymi oraz obsłudze klienta indywidualnego i biznesowego, w kontakcie bezpośrednim i telefonicznym. Doświadczenia zawodowe zdobywał prowadząc własną działalność gospodarczą oraz pracując na stanowiskach managerskich w firmach handlowych o ugruntowanych pozycjach na rynku polskim jak i międzynarodowym. W wolnych chwilach uwielbia podróże dalsze i bliższe. W zimie narty, latem aktywnie wypoczywa na słońcu i nad wodą. Lubi sztuki walki oraz jazdę motocyklem.

Partnerzy