O warsztatach
WebQuest to innowacyjna metoda uczenia się w oparciu o wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z wykorzystaniem Internetu jako integralnej części nauczania dowolnego przedmiotu na każdym poziomie nauczania lub prowadzenia zajęć interdyscyplinarnych. Stworzył ją w roku 1995 Bernie Dodge - Profesor of Educational Technology z San Diego University w oparciu o założenia konstruktywizmu. W swej istocie WQ jest projektem edukacyjnym opartym na scenariuszu internetowym, którego głównym celem jest stawianie problemów (zadań) odpowiednich (zwłaszcza atrakcyjnych) dla uczniów i organizowania nauczania wokół jakiś podstawowych pojęć.
Podczas realizacji WebQuestów przez uczniów najważniejszą sprawą staje się nie zdobywanie informacji, ale jej krytyczna ocena, selekcja i porządkowanie oraz przekształcanie informacji w wiedzę i umiejętność jej zaprezentowania (przedstawienia) często w postaci kreatywnego produktu.
Cel szkolenia
Podniesienie kompetencji metodycznych i merytorycznych nauczycieli w zakresie wykorzystywania w swojej pracy innowacyjnych metod kształcenia wykorzystujących zasoby Internetu oraz wskazanie możliwości i sposobów prowadzenia zajęć dydaktycznych z zastosowaniem metody WebQuest.
Cele szczegółowe:
- zapoznanie z metodą WebQuest i uwarunkowaniami wdrażania jej w edukacji,
- przygotowanie nauczycieli do wykorzystywania cyfrowych narzędzi do konstruowania WebQuestów,
- kształcenie kompetencji i umiejętności niezbędnych w projektowaniu i konstruowaniu autorskiego WebQuestu,
- kształcenie kompetencji i umiejętności w zakresie oceny i ewaluacji efektów pracy uczniów Metodą WebQuest.
Korzyści
Umiejętności nabyte przez uczestnika w trakcie szkolenia:
- nauczyciele mają świadomość różnorodnych uwarunkowań wdrażania Metody WebQuest w edukacji, w tym świadomość roli WebQuestu w prowadzenia zajęć metodą projektu edukacyjnego,
- nauczyciele potrafią zdefiniować WebQuest oraz określić jego cele i funkcje,
- nauczyciele potrafią odszukać i obsługiwać przynajmniej jedno dostępne w Internecie narzędzie cyfrowe do konstruowania WebQuestu (matryca WebQuestu),
- nauczyciele potrafią zaprojektować konspekt autorskiego WebQuestu i posiadają umiejętność jego konstruowania w oparciu o matrycę WebQuestu.
Metody i formy pracy
- wykład interaktywny z prezentacją multimedialną,
- dyskusja,
- praca w grupach,
- grupowa sesja podsumowująca.
Program
Wprowadzenie do metody WebQuest
- Metoda WebQuest i cele jej stosowania
- Definicja, geneza i funkcje WebQuestu
- WebQuest jako metoda projektu grupowego realizowana w oparciu o elektroniczne narzędzia i przy wykorzystaniu zasobów internetowych
- Zasady konstruowania WebQuestu – typy zadań
- Planowanie procesu wdrażania WebQuestu
Przykłady „dobrych praktyk”
- Analiza przykładowych WebQuestów stosowanych w edukacji przedszkolnej
- Przegląd portali internetowych z WebQuestami
Warsztat - Konstruowanie konspektu WebQuestu
- Projektowanie własnego WebQuestu – opracowanie konspektu
Sylwetka trenera
Autor kilkudziesięciu publikacji i artykułów naukowych, popularno-naukowych, publicystycznych, recenzji, referatów, raportów, programów i materiałów szkoleniowych oraz organizator i uczestnik wielu konferencji krajowych i międzynarodowych. Ponadto autor lub współautor 3 przewodników metodycznych z zakresu konstruowania WebQuestów w opracowanych i wydanych w ramach projektów finansowanych z EFS.
Termin i cena
Czas trwania: 2 spotkania - 10 godzin dydaktycznych (2 spotkania x 5 godz. dyd.)
Termin realizacji: maj, wrzesień 2018 r.
Cena:
Standardowa - 230 zł
Dla Nauczycieli Szkół Partnerskich - 190 zł
Dla Absolwentów/Słuchaczy WSH - 20% zniżki od ceny standardowej
Wypełnij formularz zgłoszenia online
W przypadku realizacji warsztatów w formule szkolenia zamkniętego (dla 10 – 20 osobowej grupy uczestników z jednej instytucji) założenia programowe, czas realizacji, termin i miejsce szkolenia oraz odpłatność ustalamy indywidualnie ze Zleceniodawcą.
Pobierz formularz zapytania dot. realizacji szkolenia zamkniętego