O kierunku
Prawidłowe funkcjonowanie i organizacja w administracji publicznej wymaga kierunkowej wiedzy w tym zakresie. Specyfika działalności administracji publicznej dzieli się na dwie sfery: rządową i samorządową. Należy podkreślić, że administracja publiczna nie jest ustawodawstwem ani sądownictwem. Jest natomiast działalnością państwa, w ramach której realizowane są zadania w zakresie władzy wykonawczej, spraw publicznych, w tym zaspokajania potrzeb zbiorowych i indywidualnych obywateli.
W ramach administracji rządowej są to kwestie krajowe, natomiast w zakresie administracji samorządowej rozpatrywane są sprawy regionalne.
Cel studiów:
Celem studiów podyplomowych Administracja Publiczna jest zapoznanie słuchaczy z zasadami funkcjonowania administracji publicznej w jej dualistycznym modelu sfery rządowej, w tym terenowej i samorządowej. Zasadniczym elementem będzie wykształcenie u słuchacza umiejętności analizy struktury administracji publicznej i jej funkcjonowania w obszarach takich jak: wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach, tworzenie prawa miejscowego, w tym budżetowego, finansowanie zadań publicznych, gospodarki komunalnej i działalności wykraczającej poza zadania o charakterze użyteczności publicznej, prawa pracy w administracji publicznej.
Ukończenie studiów pozwala na uzyskanie kwalifikacji Specjalisty administracji publicznej – kod zawodu 242217 w „Kwalifikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy” zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 07 sierpnia 2014r.
Adresaci:
Studia podyplomowe Administracja Publiczna skierowane są do obecnych lub przyszłych pracowników administracji publicznej, w tym osób pracujących w jednostkach samorządowych, rządowych oraz terytorialnych. Zapraszamy wszystkie osoby, które pragną pogłębić swoją wiedzę z zakresu prawa administracyjnego, finansów i zamówień publicznych oraz chcące zdobyć praktyczne umiejętności potrzebne do pracy w jednostkach samorządowych i rządowych. Słuchaczami studiów mogą być osoby posiadające wyższe wykształcenie bez względu na ukończony wcześniej kierunek.
Atuty:
Absolwent:
Metody pracy:
Program
Czas trwania studiów:
2 semestry; 190 godzin dydaktycznych - studia w całości prowadzone online.
Organizacja zajęć:
Zajęcia odbywają się raz w miesiącu w weekendy (sobota i niedziela, w godzinach między 9.00 a 17.45).
Terminy zjazdów dla I semestru:
15-16.04.2023
06-07.05.2023
27-28.05.2023
24-25.06.2023
ZAJĘCIA HYBRYDOWE:
Studia podyplomowe realizowane przez AH organizowane będą w formule blended learning (hybrydowej) polegającej na łączeniu zajęć stacjonarnych (odbywających się w Gliwicach) z zajęciami prowadzonymi w trybie on-line (poprzez platformę ClickMeeting, Zoom), pozwalającymi na uczestnictwo w spotkaniu z każdego miejsca na świecie.
Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów oraz zdanie egzaminu końcowego.
Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Kadra dydaktyczna
Kadrę dydaktyczną stanowią pracownicy naukowi Wyższej Szkoły Humanitas, pracownicy naukowi Wydziału Prawa Uniwersytetu Śląskiego, Katedry Europeistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, radcy prawni, sędziowie, specjaliści prawa europejskiego a także przedstawiciele władz samorządowych.
Doktor nauk prawnych, radca prawny, wykładowca akademicki. Uczestniczka kilkudziesięciu konferencji naukowych, w tym międzynarodowych. Autorka ponad 70 publikacji i opracowań naukowych, ukazujących się m. in. na łamach
„Samorządu terytorialnego”, „Przeglądu Prawa Publicznego”, „Administracji. Teorii. Dydaktyki. Praktyki” oraz ”Ius Et Administratio”. Współpracuje z czasopismem samorządowym „Wspólnota”, na łach którego udziela porad prawnych w rubryce „Prawnik odpowiada”. Ponadto prowadzi szkolenia z radnymi oraz pracownikami samorządowymi.
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii. Kierownik komórki zamówień publicznych w administracji samorządowej. Wykładowca akademicki, autor wielu artykułów o charakterze ekonomicznym i z zakresu zamówień publicznych. Współautor książki „Zamówienia Publiczne. Zarządzanie Organizacją, Ludźmi i Problemami”. Występował jako pełnomocnik w wielu postępowaniach odwoławczych przed zespołami arbitrów i Krajową Izbą Odwoławczą w Warszawie.
Kierunek objęty honorowym patronatem Prezydenta Miasta Sosnowca
Ukończenie kierunku studiów administracja daje szerokie możliwości zatrudnienia, pod warunkiem, że absolwent łączy posiadaną wiedzę z praktycznymi umiejętnościami przydatnymi w pracy zawodowej. Program studiów na kierunku administracja w Wyższej Szkole Humanitas jest przygotowany właśnie w ten sposób - z myślą o potrzebach rynku pracy, który oczekuje holistycznie wykształconych specjalistów administracji i zarządzania publicznego o kreatywnym sposobie myślenia i działania. Ukończenie tego kierunku ułatwi znalezienie pracy w różnych instytucjach administracji publicznej, takich jak urzędy, kancelarie prawne czy organizacje społeczne i polityczne. Jestem przekonany, że studia z zakresu administracji, które od wielu lat oferuje Wyższa Szkoła Humanitas, są gwarancją zdobycia interdyscyplinarnej wiedzy i wielu umiejętności praktycznych - kluczowych na konkurencyjnym rynku pracy.
Arkadiusz Chęciński
Prezydent Miasta Sosnowca
Opłaty
Wariant płatności
Płatność
w 8 ratach
Płatność
w 2 ratach
Cena studiów
Cena regularna
537,50 zł
2 150 zł
4 300 zł
Absolwenci i studenci Humanitas
(20% mniej)
430 zł
1 720 zł
3 440 zł
Promocja „Im wcześniej tym lepiej”
(800 zł mniej do 6 czercwa 2023 r. )
462,50 zł
1 850 zł
3 700 zł
Zapisz się
1 . Wypełnij i wydrukuj kwestionariusz online
2. Skompletuj następujące dokumenty:
(Komplet wymaganych dokumentów może różnić się w zależności od kategorii studiów podyplomowych)
3. Dokonaj opłat za studia:
(wpłat należy dokonywać z wpisanym czytelnie imieniem, nazwiskiem oraz adresem)
KONTO
Akademia Humanitas
ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu
24 1050 1360 1000 0008 0337 9932
4. Prześlij zeskanowane dokumenty e – mailem na adres: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl
Umowa finansowa jest podpisywana po zweryfikowaniu przesłanych dokumentów przez specjalistę ds. rekrutacji. Termin podpisania umowy ustalany jest maksymalnie do 7 dni od przesłania wszystkich wymaganych dokumentów lub indywidualnie.
5. Na miejscu otrzymasz umowę o warunkach płatności za usługi edukacyjne.
Dbając o Państwa, zachowujemy najwyższe standardy bezpieczeństwa w związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną.
W razie pytań zachęcamy do kontaktu!
tel.: 32 363-12-27 (ZADZWOŃ TERAZ)
fax.: 32 363-12-07
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl
Pokój: 009 (parter)