Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy

Informatyka - studia podyplomowe

W razie pytań zachęcamy do kontaktu!

ZADZWOŃ TERAZ lub FORMULARZ KONTAKTOWY

O kierunku

Cel studiów:

Kształcenie na studiach podyplomowych jest prowadzone w zakresie przygotowania merytorycznego i dydaktycznego do nauczania kolejnego przedmiotu.

Studia podyplomowe na tym kierunku przygotowują do wykonywania zawodu nauczyciela informatyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.

Uczestnicy studiów poznają i zrozumieją:

  • cele kształcenia przedmiotu, wyrażone w wymaganiach ogólnych podstawy programowej nauczanego przedmiotu
  • treści nauczania przedmiotu, wyrażone w wymaganiach szczegółowych podstawy programowej nauczanego przedmiotu
  • powiązania nauczanych treści z innymi obszarami wiedzy i kultury.

W trakcie studiów uczestnicy nabędą umiejętności pozwalające na biegłe operowanie pojęciami i faktami z zakresu treści nauczania. Zostaną oni przygotowani do interpretowania treści nauczania z perspektywy aktualnego stanu wiedzy, nauczą się jak dobierać treści
i zadania umożliwiające rozwijanie zainteresowań uczniów szczególnie uzdolnionych.

Uczestnicy tego kierunku są przygotowywani do pracy z uczniem, tak aby skutecznie zrealizować m.in. takie cele określone w podstawie programowej jak:

  • Rozumienie,  analizowanie  i  rozwiązywanie  problemów  na  bazie  logicznego i abstrakcyjnego  myślenia,  myślenia  algorytmicznego  i  sposobów  reprezentowania informacji. 
  • Programowanie  i  rozwiązywanie  problemów  z  wykorzystaniem  komputera  oraz  innych urządzeń cyfrowych: układanie i programowanie algorytmów, organizowanie, wyszukiwanie i udostępnianie informacji, posługiwanie się aplikacjami komputerowymi. 
  • Posługiwanie  się  komputerem,  urządzeniami  cyfrowymi  i  sieciami  komputerowymi, w tym  znajomość  zasad  działania  urządzeń  cyfrowych  i  sieci  komputerowych  oraz wykonywania obliczeń i programów. 
  • Rozwijanie  kompetencji  społecznych,  takich  jak  komunikacja  i  współpraca  w  grupie, w tym  w  środowiskach  wirtualnych,  udział  w  projektach  zespołowych  oraz  zarządzanie projektami. 
  • Przestrzeganie  prawa  i  zasad  bezpieczeństwa.  Respektowanie  prywatności  informacji i ochrony danych, praw własności intelektualnej, etykiety w komunikacji i norm współżycia społecznego,  ocena  zagrożeń  związanych  z  technologią  i  ich  uwzględnienie  dla bezpieczeństwa swojego i innych.

Adresaci:

Uczestnikami studiów podyplomowych na tym kierunku mogą być nauczyciele legitymujący się dyplomem ukończenia studiów magisterskich. Zatrudnienie w placówce oświatowej nie jest wymagane.

Uzyskane kwalifikacje: 

Studia nadają kwalifikacje.

Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dające, w połączeniu z pozostałymi wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, uprawnienia do nauczania informatyki do poziomu szkół ponadpodstawowych włącznie.

Kadra dydaktyczna:

Kadrę dydaktyczną stanowią pracownicy naukowi Wyższej Szkoły Humanitas oraz specjaliści z wyższych uczelni o uznanym autorytecie w dziedzinach objętych zakresem studiów.

 

Program

 

Program studiów jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r.
w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).

 

Program ramowy składa się z trzech modułów: 

I Moduł

  • Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania informatyki – 180 godzin

II Moduł

  • Przygotowanie dydaktyczne do nauczania informatyki – 90 godzin

III Moduł

  • Praktyki zawodowe – 90 godzin

Sylwetka absolwenta:

W zakresie wiedzy absolwent tego kierunku m.in. zna i rozumie:

  • cele kształcenia przedmiotu, wyrażone w wymaganiach ogólnych podstawy programowej nauczanego przedmiotu
  • treści nauczania przedmiotu, wyrażone w wymaganiach szczegółowych podstawy programowej nauczanego przedmiotu
  • miejsce przedmiotu w ramowych planach nauczania na poszczególnych etapach edukacyjnych
  • podstawę programową, cele kształcenia i treści na poszczególnych etapach edukacyjnych,
  • strukturę wiedzy w zakresie przedmiotu, kompetencje kluczowe i ich kształtowanie w ramach nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć
  • zagadnienia związane z programem nauczania - tworzenie i modyfikację, analizę, ocenę, dobór i zatwierdzanie oraz zasady projektowania procesu kształcenia oraz rozkładu materiału
  • kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela, w tym potrzebę zawodowego rozwoju
  • znaczenie autorytetu nauczyciela oraz zasady interakcji ucznia i nauczyciela w toku lekcji
  • rolę nauczyciela jako popularyzatora wiedzy
  • znaczenie współpracy nauczyciela w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym
  • konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania, w tym metody aktywizujące i metodę projektów, proces uczenia się przez działanie, odkrywanie lub dociekanie naukowe oraz pracę badawczą ucznia, a także zasady doboru metod nauczania typowych dla danego przedmiotu lub rodzaju zajęć
  • metodykę realizacji poszczególnych treści kształcenia w obrębie przedmiotu - rozwiązania merytoryczne i metodyczne, dobre praktyki, dostosowanie oddziaływań do potrzeb i możliwości uczniów lub grup uczniowskich o różnym potencjale i stylu uczenia się, typowe dla przedmiotu lub rodzaju zajęć błędy uczniowskie, ich rolę i sposoby wykorzystania w procesie dydaktycznym
  • organizację pracy w klasie szkolnej i grupach
  • sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej, z uwzględnieniem zasad projektowania uniwersalnego
  • metody kształcenia w odniesieniu do nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć
  • rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej
  • diagnozę wstępną grupy uczniowskiej i każdego ucznia w kontekście nauczanego przedmiotu
  • znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów
  • warsztat pracy nauczyciela

W zakresie umiejętności absolwent potrafi m.in:

  • biegle operować pojęciami i faktami z zakresu treści nauczania
  • interpretować treści nauczania z perspektywy aktualnego stanu wiedzy
  • dobierać treści i zadania umożliwiające rozwijanie zainteresowań uczniów szczególnie uzdolnionych
  • identyfikować typowe zadania szkolne z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej, oraz z kompetencjami kluczowymi
  • przeanalizować rozkład materiału
  • identyfikować powiązania treści nauczanego przedmiotu z innymi treściami nauczania
  • dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów
  • kreować sytuacje dydaktyczne służące aktywności i rozwojowi zainteresowań uczniów
  • merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu
  • skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów
  • przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia

W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów m.in. do:

  • ciągłego doskonalenia swojej wiedzy merytorycznej;
  • poszukiwania nowych zasobów wzbogacających treści nauczania i podnoszących efektywność kształcenia uczniów
  • adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów
  • popularyzowania wiedzy wśród uczniów i w środowisku szkolnym oraz pozaszkolnym
  • zachęcania uczniów do podejmowania prób badawczych oraz systematycznej aktywności fizycznej;
  • promowania odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej;
  • kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów;
  • budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych;
  • rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia;
  • kształtowania nawyku systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu;
  • stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę.

Czas trwania studiów

  • 3 semestry
  • 270 godzin
  • 90 godzin praktyk zawodowych
  • Planowane rozpoczęcie: luty 2022 r. 

Organizacja zajęć:

Planowane rozpoczęcie studiów: semestr zimowy roku akademickiego 2022/2023
Planowane zakończenie studiów: 
semestr zimowy roku akademickiego 2022/2023
Planowana realizacja zajęć dydaktycznych: 
luty 2022 r. - luty 2023 r. 

Zajęcia realizowane są w soboty i niedziele (maksymalnie dwa razy w miesiącu)
Zajęcia są planowane pomiędzy: 8.00-18.00

Studia podyplomowe realizowane przez Wyższą Szkołę Humanitas w roku akademickim 2020/2021 będą  organizowane w formule blended learning polegającej na łączeniu zajęć stacjonarnych (odbywających się na terenie uczelni) z zajęciami prowadzonymi w trybie on-line (poprzez platformę ClickMeeting, Zoom), pozwalającymi na uczestnictwo w spotkaniu z każdego miejsca na świecie.

Warunki zaliczenia:

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych  jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych ze wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, zaliczenie egzaminów semestralnych i praktyki zawodowej. Ocenę końcową stanowi średnia ocen z 3 egzaminów semestralnych.

Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

Kadra dydaktyczna

Kadrę dydaktyczną stanowią pracownicy naukowi Wyższej Szkoły Humanitas oraz specjaliści z wyższych uczelni o uznanym autorytecie w dziedzinach objętych zakresem studiów.

Opłaty

Atuty:
  • Niezmienne czesne
  • Brak dodatkowych opłat (np. za materiały szkoleniowe, egzaminy, egzamin końcowy)
  • Brak opłaty wakacyjnej
  • Możliwość płatności w ratach (nie powoduje zwiększenia ceny studiów)

Wariant płatności

Płatność
w 8 ratach

Płatność
w 2 ratach

Cena studiów

Cena regularna

 437,50 zł     

   1 750 zł        

3 500 zł

Absolwenci  i studenci Humanitas
(20% mniej)

350 zł

1 400 zł

2 800 zł

Promocja „Im wcześniej tym lepiej”
(800 zł mniej do 9 października 2022 r.)

337,50 zł

1 350 zł

2 700 zł

Zapisz się

Etapy rekrutacji

1 . Wypełnij i wydrukuj  kwestionariusz online 

2. Skompletuj następujące dokumenty:
(Komplet wymaganych dokumentów może różnić się w zależności od kategorii studiów podyplomowych)

  • Wydrukowany kwestionariusz (on-line)
  • Kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu)
  • Dowód osobisty (należy przedstawić do wglądu w celu potwierdzenia tożsamości)
  • Potwierdzenie dokonania wymaganych wpłat.

3. Dokonaj opłat za studia:​
(wpłat należy dokonywać z wpisanym czytelnie imieniem, nazwiskiem oraz adresem)

  • opłata rekrutacyjna - 85 zł,

KONTO
Wyższa Szkoła Humanitas
ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu
24 1050 1360 1000 0008 0337 9932

4.  Prześlij zeskanowane dokumenty e – mailem na adres: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl

Umowa finansowa jest podpisywana po zweryfikowaniu przesłanych dokumentów przez specjalistę ds. rekrutacji. Termin podpisania umowy ustalany jest maksymalnie do 7 dni od przesłania wszystkich wymaganych dokumentów lub indywidualnie.

5. Na miejscu otrzymasz umowę o warunkach płatności za usługi edukacyjne.

  • Kandydat wybiera wariant płatności oraz otrzymuje harmonogram wpłat.
  • Płatność za studia dokonywana jest na indywidualne konto. Opłata za studia może być uiszczana w ratach.
  • Cena studiów obejmuje całość kosztów, łącznie z materiałami, zaświadczeniami wydawanymi na wniosek słuchacza oraz świadectwem ukończenia studiów.

Dbając o Państwa, zachowujemy najwyższe standardy bezpieczeństwa w związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną.

W razie pytań zachęcamy do kontaktu!

tel.: 32 363-12-27 (ZADZWOŃ TERAZ)
fax.: 
32 363-12-07
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl
Pokój: 009 (parter)