Opis projektu
Projekt „Aktywnie – Bezpośrednio – Kompetentnie – profesjonalizacja i rozszerzenie usług ABK Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu” ma na celu podniesienie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych studentów ostatnich semestrów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu. W ramach projektu przewidziano dwie edycje, każda trwająca dwa semestry. Wsparciem w ramach projektu zostanie objętych 120 studentów Wyższej Szkoły Humanitas.
Celem głównym projektu jest podniesienie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych u 120 uczestników projektu-studentów Wyższej Szkoły Humanitas w zakresie rozpoczęcia aktywności zawodowej na rynku pracy w wyniku poprawy jakości i poszerzenia zakresu świadczonych usług Akademickiego Biura Karier Wyższej Szkoły Humanitas, która przełoży się bezpośrednio na wzrost zatrudnienia absolwentów uczelni.
Rodzaje wsparcia dla uczestników
Podczas wsparcia realizowane będą cele dot.: analizy potrzeb, oczekiwań, motywacji, kwalifikacji, doświadczeń i predyspozycji zawodowych (testy kompetencji), dostarczenie informacji o rynku pracy, tendencji w zakresie szkoleń, podnoszenia kwalifikacji i przekwalifikowania. Uczestnicy projektu objęci wsparciem będą definiować cele zawodowe oraz uczyć się jak korzystać z silnych stron i szans, przeciwdziałać słabym stronom, efektywnie poruszać się po rynku pracy, zwiększać pewność siebie. Pozyskane informacje o sobie i zewnętrznych uwarunkowaniach umożliwiają uczestnikom opracować strategię poszukiwania pracy i plan kariery zawodowych. Wsparcie jest dostosowane do efektów kształcenia na kierunku studiów, na jakim studiuje osoba objęta wsparciem.
Sesje coachingu kariery prowadzone przez doradców zawodowych, będą rozwijały kompetencje swobodnego poruszania się na rynku pracy. Sesje prowadzone będą w formie zaproponowanej przez doradcę, co będzie uzależnione od indywidualnych preferencji i potrzeb uczestników i obszaru, który poszczególnym uczestnikom sprawia najwięcej trudności, m.in.:
- symulacja rozmowy o pracę
- osobisty plan na 12 m-cy/strategia rozwoju kariery
- problemy osób niepełnosprawnych w rekrutacji i po podjęciu pracy
- atuty osób niepełnosprawnych na rynku pracy i wykorzystanie ich w poszukiwaniu pracy
- marketing własnej osoby na rynku pracy (personal marketing)
- networking w karierze
- nowoczesne metody rekrutacji (np. grywalizacja, assessment center)
Indywidualne poradnictwo w zakresie zakładania własnej działalności gospodarczej oraz warsztaty grupowe kształcące postawy przedsiębiorcze prowadzone przez doradcę ds. przedsiębiorczości. Poradnictwo indywidualne prowadzone jest z zakresu: zakładania działalności gospodarczej, prawnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej, pozyskiwania dofinansowania i preferencyjnych pożyczek oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych
Uczestnicy projektu, którzy znajdą zatrudnienie po uzyskaniu wsparcia w ramach Akademickiego Biura Karier otrzymają 3miesięczne wsparcie mentora wyznaczonego przez pracodawcę. Rolę mentora będzie pełniła doświadczona i szanowana w firmie osoba, która będzie służyła radami i informacjami nowemu pracownikowi.
Uczestnicy projektu, którzy podejmą zatrudnienie otrzymają wsparcie doradcy zawodowego, w zakresie:
- przygotowania do roli pracownika
- zwiększenia odporności na stres i pewności siebie
- nabycia umiejętności pracy w grupie
- zarzadzania sobą w czasie
- świadomości swojej roli w organizacji
- budowania relacji ze współpracownikami
Okres realizacji projektu
Od: 2017-09-01 do: 2020-02-28
Wartość projektu
451 750, 00 zł
Dofinansowanie
438 150,00 zł
Dokumenty rekrutacyjne
Dyżury doradców zawodowych
W związku z planowanym wznowieniem działań uczelni nasi doradcy będą do Państwa dyspozycji.
Szczegółowe terminy oraz wytyczne dot. zasad bezpieczeństwa podamy w najbliższym czasie.
Obowiązek informacyjny
Obowiązek informacyjny realizowany w związku z art. 13 par. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Dotyczy projektu nr POWR.03.01.00-00-B014/15
pn. Aktywnie-Bezpośrednio-Kompetentnie – profesjonalizacja i rozszerzenie usług ABK Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1303/2013 z dnia 17.12.2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz.U.UE.L.2013.347.320, z późn. zm.);
- rozporządzenia Wykonawczego Komisji (UE) nr 1011/2014 z dnia 22 września 2014 r. ustanawiającego szczegółowe przepisy wykonawcze do Rozporządzenia Parlamentu europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 w odniesieniu do wzorów służących do przekazywania Komisji określonych informacji oraz szczegółowe przepisy dotyczące wymiany informacji między beneficjentami a instytucjami zarządzającymi, certyfikującymi, audytowymi i pośredniczącymi(Dz. Urz. UE L 286 z 30.09.2014);
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 1304/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego i uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1081/2006 (Dz.U.UE.L.2013.347.470) oraz załącznika I i II do tego rozporządzenia;
- ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020.