Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy
Wydziały:
Oddziały:
Wydziały i Oddziały
Sosnowiec Vestin Kraków Poznań Lublin Rzeszów

V Kongres Praktyków Biznesu

Wyższa Szkoła HumanitasUrząd Miasta Sosnowca i Powiatowy Urząd Pracy w Sosnowcu
zapraszają na

Podczas jubileuszowej V edycji Kongresu Praktyków Biznesu skupimy się na dwóch wiodących obszarach:

  • nowoczesnych formach komunikacji i promocji z wykorzystaniem social mediów,
  • zarządzaniu zasobami ludzkimi.

Nasi eksperci z zakresu social mediów powiedzą jak bazując na małym budżecie osiągać duże efekty i wyróżniać się na tle konkurencji, a fachowcy z zakresu zarządzania poruszą kwestie coraz trudniejszego dzisiaj rekrutowania pracowników, budowania i zarządzania zespołem, rozwiązywania konfliktów, motywowania, a także efektywnego przywództwa i liderstwa.

Wśród zaproszonych prelegentów tradycyjnie są najlepsi specjaliści w kraju, znani z udziału w największych i najbardziej prestiżowych konferencjach branżowych na czele z Jackiem Santorskim, Maciejem Budzichem, Jakubem Bielem, Konradem Wilkiem czy wykładowcami Humanitas: dr Joanną Tokar i dr. Krystianem Dudkiem. Wśród prelegentów obecni będą też przedstawiciele czołowej śląskiej Kancelarii Prawnej - Ślązak, Zapiór i Wspólnicy, która została Partnerem Wydarzenia.

FORMULARZ REJESTARACYJNY (TUTAJ)

 Program wydarzenia:

 

Prelegenci wydarzenia

Jacek Santorski

Psycholog społeczny i psycholog biznesu, były psychoterapeuta. Doradca przedsiębiorców, wykładowca i mentor. Od wielu lat nieprzerwanie popularyzuje psychologię w mediach, jest autorem 10 poczytnych książek. Założył z Dominiką Kulczyk firmę doradczą Values. Specjalizuje się w doradztwie dla top managerów i przedsiębiorców, znany jest z inspirujących wykładów dla kadry zarządzającej. Dyrektor programowy studiów podyplomowych Akademia Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. W latach 1979 - 1999 założył i współprowadził ośrodek psychoterapii i treningu Laboratorium Psychoedukacji, a w latach 1990-2005 autorskie wydawnictwo Jacek Santorski & Co.

Opis prelekcji:

Druga dekada XXI w przynosi kolejne przyśpieszenia i przełom w modelach prowadzenia biznesu i paradygmatów prowadzenia firm. Nowe technologie wymagają nowego podejścia do relacji  międzyludzkich, wzorców zarządzania i przywództwa. Ruch ten dociera do Polski i różnicuje nasz rynek. Podczas gdy wiele firm utrzymuje biznesowe status quo (czyli się cofa), inne transformują się i poszukują nowych czynników przewagi strategicznej. Należy do nich „just culture”, systemy mierników i standardów ujawniania, omawiania błędów i uczenia sie z nich - oraz radical meritocracy - kultura otwartości, transparentności, odpowiedzialności w oparciu o autentyczne wartości. Wobec naszego „charakteru narodowego”, stereotypów nieufności, obwiniania i unikania odpowiedzialności - to droga pod prąd. Opowiem o doświadczeniach firm, które ją podejmują i korzyściach jakie z tego czerpią

Maciej Budzich

Maciek „mediafun” Budzich Autor bloga o mediach, marketingu i internecie – mediafun.pl. Pasjonat, obserwator i komentator nowych mediów, niestandardowych działań reklamowych i wszystkiego co jest związane z nowymi technologiami i ich zastosowaniem w budowaniu  marki, wizerunku,  promocji  firmy i przedsiębiorczością. Przygląda się kampaniom reklamowym, działaniom public relations, mniej lub bardziej udanym akcjom wirusowym, tropi nieetyczny marketing „szemrany”, Przez Onet „Blog Roku” wybrany blogerem dekady, przez blogerów (Blog Forum Gdańsk) wybrany blogerem odpowiedzialnym społecznie. W wolnym chwilach wielki fan Skandynawii i Islandii oraz dobrej whisky. Nadal nie wie czy reklama kłamie.

Opis prelekcji:
Opowiem o tym jak w dzisiejszym świecie, zdominowanym przez media społecznościowe, kulturą wideo, influencerami, setkami narzędzi odnaleźć się i skutecznie komunikować swój przekaz marketingowy. Oprowadzę uczestników po świecie influencerów, blogerów, youtuberów - pokażę przykłady jak ich wykorzystywać i jakich błędów uniknąć przy pracy podczas kampanii reklamowych. Opowiem również jak skutecznie zaplanować i przeprowadzić kampanię crowdfundingową.

Jakub Biel

Odpowiada za PR i całą komunikację marki x-kom. Wcześniej Dyrektor ds. marketingu i handlu w firmie Solgaz, współzałożyciel Instytutu Medialnego, oraz pracownik Grupy Onet.pl, prasy lokalnej i kilku regionalnych rozgłośni radiowych. Nominowany do tytułu Człowieka Roku 2015 magazynu Brief w kategorii PR. Jego eksperckie wypowiedzi można było zobaczyć w największych stacjach telewizyjnych (m.in. TVN24), radiach (RMF) i prasie w Polsce, a także Litwie, Ukrainie, Rosji a nawet Wietnamie, RPA czy Malezji. O marketingu i mediach opowiadał na różnych konferencjach i spotkaniach (TEDx, infoShare, Czwartki Social Media, I  Marketing, Mobile Silesia, Kongres E-handlu i wiele innych) a także uczelniach (Uniwersytet Jagielloński, Warszawski, Łódzki, SGH, Collegium DaVinci, UKSW i nie tylko).

Opis prelekcji:
Czasem nie ma sensu konkurować na wielkość budżetu i głośność reklamy w telewizji. Niestandardowe podejście do kampanii reklamowych nie tylko zmniejsza wydatki na marketing, ale i zbliża klienta do marki. Opowiem o najlepszych kampaniach, które wykorzystały powiedzenie „wyróżnij się albo zgiń” oraz real-time marketing.

dr Krystian Dudek

Pełnomocnik Kanclerza Wyższej Szkoły Humanitas ds. Public Relations. Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu (2013-2016). Właściciel Instytutu PUBLICO – agencji świadczącej kompleksową obsługę PR i promocyjną, zarządzającą komunikacją kryzysową. Doktor nauk humanistycznych w zakresie komunikacji społecznej i PR (z wyróżnieniem). Ukończył studia dziennikarskie oraz z zakresu psychologii zarządzania. Dyplomowany trener biznesu (KSB MBA Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz ST Brainstorm). Trener, doradca, wykładowca akademicki, konsultant, komentator i praktyk. Specjalista w zakresie: public relations, promocji, relacji medialnych, komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, marketingu politycznego, PR kryzysowego, kreowania wizerunku osób publicznych, autoprezentacji i wystąpień publicznych, mowy ciała i custom publishing. Komentarze eksperckie m.in. dla TVP1, TVN, TVN24, Polsat News, TVP Info, TV Silesia, Tygodnika Newsweek, Tygodnika Polityka, Pulsu Biznesu, Dziennika Zachodniego, Gazety Wyborczej, Gazety Finansowej, wirtualnemedia.pl, Bankier.pl, PRoto.pl czy Home&Market. Honorowy Członek i Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations(2015-2019), Członek Rady Etyki Public Relations.  Laureat Wyróżnienia Specjalnego LEW PR 2013 oraz nagrody branżowej PRoton 2014 w kategorii Nagroda Publiczności, przyznawanej profesjonalistom w dziedzinie komunikacji, którzy odznaczają się nieprzeciętnym myśleniem, innowacyjnością i talentem; wyznaczających standardy w branży PR i przyczyniających się do sukcesu firm, w których pracują. Prowadził i konsultował kilkadziesiąt kampanii wyborczych w wyborach samorządowych, parlamentarnych i europejskich. Odbył cztery staże w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz Kancelarii Prezydenta RP, koncentrując się na analizie procesu kreowania wizerunku rządu i głowy Państwa. Autor programu studiów podyplomowych. Były współpracownik mediów śląskich. Redaktor naczelny i wydawca pism i magazynów nagradzanych w ogólnopolskich konkursach branżowych. Autor treści stron internetowych oraz scenariuszy spotów radiowych i telewizyjnych. Wybrane projekty PR i szkoleniowe zrealizowane dla marek: Ministerstwo Obrony Narodowej - szkolenia dla Żandarmerii Wojskowej, Wojska Polskiego, Dyrekcji Służby Więziennej, rzeczników prasowych różnych rodzajów Sił Zbrojnych; Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach (funkcja rzecznika prasowego), Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach (funkcja rzecznika prasowego), KGHM, Tauron, Fiat Polska, LUX MED, deweloperów m.in.: Dębowe Tarasy, Okam Trzy Stawy, Stowarzyszenie Sędziów Polskich Iustitia, Izba Administracji Skarbowej, Grupa Górażdże, liczne szpitale wojewódzkie i powiatowe, prywatne kliniki medyczne, firmy z branży farmaceutycznej, Mazowiecki Urząd Wojewódzki, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, Opolski Urząd Wojewódzki, Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody Mazowieckiego, Międzynarodowe Targi w Krakowie, Międzynarodowe Targi Poznańskie, PTK Holding S.A., Mazowiecki Inspektorat Weterynarii, Park Naukowo-Technologiczny w Łodzi, jednostki samorządu terytorialnego, szkoły trenerów biznesu. Prowadzi także indywidualne sesje dla menadżerów wyższego szczebla oraz osób publicznych, posłów, senatorów, artystów. Posiada uprawniania pedagogiczne. Ma na koncie kilka tysięcy godzin szkoleniowych i dydaktycznych. Prowadził wykłady na kilkudziesięciu uczelniach w Polsce.

Opis prelekcji:
Motywacja i komunikacja wewnętrzna to naczynia połączone, stanowiące fundament funkcjonowania i sukcesu każdej organizacji. Wpływają one także na komunikację zewnętrzną oraz wizerunek pracodawcy (employer branding), który w obliczu "rynku pracownika" staje się kluczowy w kontekście przyciągania najlepszych kandydatów.

  • Jak zrozumieć zespół i potrzeby poszczególnych jego członków?
  • Jak wykorzystać tę wiedzę w budowaniu i zarządzaniu zespołem?
  • Jakich błędów nie popełniać?
  • Jak motywować grupę, jednostki i siebie samego?
  • Jakie motywatory są najbardziej pożądane przez pracowników?

Odpowiedzi na te pytania usłyszą Państwo podczas prelekcji „Co nas kręci? Dlaczego i jak skutecznie motywować siebie i zespół.”

Konrad Wilk

Trener rozwoju, psycholog biznesu, kognitywista. Mówi o sobie ODUCZYCIEL, bo wspiera swoich klientów w wewnętrznym uwalnianiu się z tego, co przeszkadza, ogranicza, staje na drodze. Pracuje głównie w nurtach: transpersonalnym, systemowym i procesowym. Prowadzi szkolenia, wystąpienia, zajęcia na uczelniach, pisze książki. Koncentruje się na zagadnieniach świadomego przywództwa, wystąpień publicznych, inteligencji emocjonalnej i duchowej, efektywnej komunikacji, marki osobistej, zarządzania stresem. Autor modelów rozwojowych: TY® i Lider Przyszłości – TERAZ. Szkolenia, sesje indywidualne i wystąpienia prowadzi w języku polskim i angielskim. Stale obecny w mediach, autor książki podróżniczej: Naga Asu oraz poradnika psychologicznego prezentującego autorski program odkrywania osobistej autentyczności:  Jak się zabić, by zmartwychwstać… Publikuje artykuły, udziela wywiadów, pełni rolę eksperta (przez 1,5 roku ekspert magazynu „Sukces” ds. psychologii biznesu). Kocha samotne wyprawy na bezludne, tropikalne wyspy, gdzie żyje w symbiozie z naturą ćwicząc się w sztuce przetrwania. Miłośnik i znawca Azji południowej. Wspina się po górach, przedziera po lasach, żegluje, nurkuje, biega maratony. |

konradwilk.pl

Opis prelekcji:
Nie tylko stres, nadmiar obowiązków, tempo pracy, oczekiwania, presja należą do czynników sprzyjających formowaniu się konfliktów, choć z pewnością mają na nie istotny wpływ. Różnice zdań, odmienne spojrzenie, rozbieżne interesy, ambicje również się do nich przyczyniają. Są również czynniki spoza zasięgu naszej percepcji, nie dostrzegamy ich, a one mimo to prowadzą nas prosto ku kolejnym konfliktom. Czym są? Jak działają? Jak je identyfikować? Jak neutralizować? W jaki sposób nimi skutecznie zarządzać? Nie ma świadomego przywództwa bez znajomości tajników zarządzania trudnymi relacjami i konfliktem w biznesie. Czas zatem je poznać i wprowadzić z korzyścią w swoją zawodową codzienność.

dr inż. Joanna Tokar

Dyrektor HR agencji reklamowej .bringMore advertising, asesor, rekruter, dyplomowany trener i wykładowca HR, doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Absolwentka Politechniki Śląskiej Wydziału Organizacji i Zarządzania. Ukończyła Akademię Trenerów Biznesu w Wyższej Szkole Bankowej w Chorzowie i Studium Doskonalenia Pedagogicznego dla nauczycieli akademickich w Gliwicach. W swojej pracy specjalizuje się m.in. w rekrutacjach kandydatów na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie, audytach personalnych z wykorzystaniem metody development center, projektowaniu i realizacji procesów rekrutacji, badaniu kultury organizacyjnej, systemów ocen okresowych, projektowaniem i realizacją szkoleń oraz projektów badawczych na rynku pracy. Zaprojektowała wiele procesów Assessment Center i od lat pełni funkcję głównego asesora w tych procesach. Autorka ponad 80 publikacji, w tym książek (Samodoskonalenie menedżerów – rozwój kompetencji przywódczych, WŁAŚCIWY KURS – OD białego kołnierzyka MENEDŻERA DO żółtej koszulki LIDERA) i artykułów zarówno w czasopismach naukowych jak i branżowych. Autorka scenariuszy e-learningowych. Jako trener prowadzi m.in. szkolenia z zakresu doskonalenia kompetencji osobistych i menedżerskich: skutecznej komunikacji interpersonalnej, psychologii zarządzania. Posiada również doświadczenie w prowadzeniu spotkań konsultacyjnych i coachingowych dla kadry menedżerskiej. Łącznie zrealizowała ponad 2500 godzin szkoleniowych. Autor programów szkoleń i studiów podyplomowych, w tym kierunku „Akademia Rekrutera i Asesora“.

Opis prelekcji:
Grupa jest jak żywy organizm, który rozwijając się przechodzi przez różne stadia. Według mnie, jednym z najważniejszych zadań lidera jest pomoc zespołowi w osiągnieciu czwartego etapu rozwoju - działania. Podczas mojego wystąpienia opowiem na pytania: czym jest grupa i kiedy grupa przeistacza się w zespół, oraz jak sprostać oczekiwaniom grupy na różnych etapach jej rozwoju, by mogła aspirować do miana zespołu.

Tomasz Palak

Jest radcą prawnym w Prawo Plus Podatki działającym w strukturach Grupy Profit Plus. Wykłada na Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku, Wyższej Szkole Ekonomii i Informatyki w Krakowie oraz Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Występował na I love marketing, Infoshare, TEDx Fuckup Nights i licznych innych wydarzeniach. Często proszony o wypowiedź przez podmioty z zewnątrz - między innymi TVN, Rzeczpospolitą czy money.pl. Za wartego obserwowania uznały go przykładowo portale firmy.net i sprawnymarketing.pl.

Opis prelekcji:
,,Jak nie hamować marketingu prawem?''
Kreatywność - często o niej słyszymy przy okazji marketingu. Do czasu, aż nie zderzy się z prawem i nie przegra. A może nie musi być tak źle? A może są możliwości, by było jeszcze lepiej? Są. I o nich właśnie opowiem.Prawo nie musi kreować marketingu, a może z nim współgrać. Opowiem o tym, co każdy musi wiedzieć, by prawa nie naruszać, a wykorzystywać w marketingu jako przewagę rynkową.

 

 

Agata Majewska

Specjalistka z zakresu prawa pracy, prawa samorządowego, prawa nieruchomości oraz prawa mieszkaniowego. Doradza przedsiębiorcom oraz jednostkom samorządu terytorialnego, w szczególności z zakresu prawa pracy. Pomaga konstruować warunki zawierania i wypowiadania stosunku pracy zarówno na rynku krajowym oraz międzynarodowym. Analizowała między innymi warunki zatrudniania rdzennej ludności w RPA przez podmiot z branży przemysłu ciężkiego. Doradzała także w kwestiach zatrudniania pracowników samorządowych, zasad zatrudniania i zwalniania nauczycieli w oparciu o Kartę Nauczyciela oraz zmiany związane z reformą oświaty, czy zatrudnienia pracownika niepełnosprawnego na stanowisku kierowniczym. Wspiera pracodawców branży medycznej, górniczej oraz jednostki samorządu terytorialnego przy kształtowaniu regulaminów wynagrodzeń oraz regulaminów zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (ZFŚS). Świadczy pomoc prawną w postępowaniach sądowych na gruncie Kodeksu pracy, w tym: w sprawach związanych ze stwierdzeniem istnienia stosunku pracy, z rozwiązaniem umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika oraz związanych z roszczeniami z tytułu wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych. Posiada także doświadczenie w doradztwie związanym z ochroną danych osobowych w HR. Dla jednego z wiodących podmiotów branży automotive analizowała wykorzystywanie wizerunku pracowników przez pracodawcę oraz przetwarzanie ich danych osobowych. Prowadzi stałą obsługę prawną jednostek samorządowych pod kątem gospodarowania mieniem komunalnym.Aplikantka radcowska przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Katowicach. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego.  Wielokrotnie nagradzana stypendium rektora dla najlepszych studentów. Angażowała się w studencką działalność wolontariacką, między innymi na rzecz Ośrodka Mediacji „Facultas Iuridica” oraz Studenckiej Poradni Prawnej WPiA UŚ, gdzie pełniła funkcję Koordynatora Sekcji Prawa Karnego. Ukończyła szkolenie uprawniające do wykonywania zawodu mediatora prowadzone przez Ośrodek Mediacji "Facultas Iuridica" przy WPiA UŚ.

Opis prelekcji:

Masz już zespół, jesteś liderem, menadżerem? A może jesteś członkiem zespołu? Czy wiesz jakie zjawiska w obszarze funkcjonowania zespołu mogą go zniszczyć? Znasz te zagrożenia? Wiesz, gdzie one drzemią? I jak reguluje je polskie prawo, co nam wolno, a co jest zabronione?

Ślązak, Zapiór i Wspólnicy - Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych sp. k. w Katowicach to jedna z największych kancelarii prawniczych w południowej Polsce. Od 2002 roku pomaga odnaleźć się w szybko zmieniającym się otoczeniu gospodarczym i prawnym. Tworzy ją 50-osobowy zespół ekspertów specjalizujących się w niemal wszystkich gałęziach prawa. Mocno zaangażowana w działalność społeczną i wspieranie młodych prawników.

Znamy potrzeby biznesu, ponieważ dbamy o bardzo dobrą znajomość trendów i sytuacji, które pozwalają tworzyć rozwiązania prawne dopasowane do konkretnych sektorów rynku. Bogate doświadczenie, potencjał intelektualny i kreatywność naszego zespołu sprawiły, że ciągu 17 lat zaufało nam już prawie 3 500 przedsiębiorców. 

Michał Badura
Radca prawny, Wspólnik Zarządzający

Angelika Chimkowska

Strateg Social Sellingu i Silnych Marek. Ze wzajemnością zakochana w Linkedin. Specjalizuję się w wykorzystaniu social mediów jako skutecznego kanału komunikacji i sprzedaży w firmach z sektora B2B. Autorka książki „Psychologia zmiany w życiu i biznesie". Prowadzi szkolenia, wykłady i indywidualne procesy mentorskie. Równie często, co na sali wykładowej można spotkać ją na scenie: Retail Summit, Europejskie Forum Gospodarcze, Social Media Week czy I Love Marketing czy Festiwal Inspiracji. Członkini Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. Posiada unikalne managerskie doświadczenie ponad 18 lat w branży B2B (8 lat brand marketing, 10 lat sprzedaż) dla wielu znanych marek i firm (m.in. Henkel, Lyreco, L'Oreal). Obecnie prowadzi wdrożenia programów social sellingowych oraz strategii pozyskiwania klientów przez social media. Wśród jej klientów byli m.in. Nokia, 3M, Viviamo, LGK, PwC, Colliers International, Orange, ŁARR, OBV i wielu innych. Wywiady i publikacje jej autorstwa do tej pory ukazały się w m.in.: Wysokie Obcasy, Coaching, Benefit, Biznesmen, Marketer Plus.

Więcej na: https://chimkowska.com

Opis prelekcji:
LinkedIn to nadal nieodkryty ląd dla wielu osób i firm. Omijając tą platformę tracisz szansę na duże zasięgi organiczne i wartościowe relacje biznesowe. W czasie prezentacji dowiesz się jak oswoić Linkedin, odkryjesz mało znane funkcje i zobaczysz na przykładach, jakie treści i strategiczne działania przynoszą najlepsze rezultaty. Dowiesz sie również jak stworzyć proces cyklicznego publikowania i nawiązywania relacji, aby zapewnić sobie uwagę właściwego odbiorcy niezależnie czy będzie nim potencjalnym pracownik, pracodawca czy klient.