O projekcie Celem projektu Genialny umysł w każdym wieku - zajęcia dla dzieci i młodzieży Gminie Jaworzno jest opracowanie programów kształcenia i realizacja działań dydaktycznych z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz programowania technik pamięciowych, umiejętności uczenia się i kreatywności przez Wyższą Szkołę Humanitas przy współpracy gminy, umożliwiających rozwijanie u dzieci i młodzieży kompetencji kluczowych odpowiadających potrzebom rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa. W ramach projektukażdy uczestnik weźmie udział w 3 blokach warsztatowych: Zajęcia realizowane będą przy użyciu najnowocześniejszego sprzętu i pomocy dydaktycznych do nauki przedmiotów przyrodniczo-matematycznych oraz programowania: Na potrzeby projektu zostanie opracowany program kształcenia i realizacji działań dydaktycznych przez Wyższą Szkołę Humanitas przy współpracy jednostek samorządu terytorialnego - Urzędu Gminy Jaworzno dla 288 osób, umożliwiających rozwijanie u Uczestników kompetencji kluczowych odpowiadających potrzebom rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa pozwalających na: sierpień 2019 – lipiec 2022 Regulamin Regulamin Projektu „Genialny umysł w każdym wieku – zajęcia dla dzieci, młodzieży i seniorów w Gminie Jaworzno” o nr POWR.03.01.00-00-T185/18, realizowanym przez Wyższą Szkołę Humanitas, w ramach Europejski Fundusz Społeczny ze środków POWER na lata 2014-2020 dla osi priorytetowej: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju §1 Postanowienia ogólne a) zasady uczestnictwa dzieci i młodzieży (DM) oraz seniorów (S) w projekcie nr POWR.03.01.00-00-T185/18 pt.: „Genialny umysł w każdym wieku – zajęcia dla dzieci, młodzieży i seniorów w Jaworzno”; b) warunki organizacji i rodzaje form wsparcia przewidziane dla uczniów/uczennic oraz seniorów; c) procedury jakie będą stosowane w projekcie w stosunku do jego uczestników. §2 Definicje Użyte w Regulaminie określenia oznaczają: §3 Koszty uczestnictwa w Projekcie §4 Cel Projektu i postanowienia programowo – organizacyjne §5 Kryteria rekrutacji §6 Przebieg procesu rekrutacji Dzieci/Młodzieży §7 Przebieg procesu rekrutacji Seniorów §8 Liczebność grup Zajęcia prowadzone w ramach projektu a) technik pamięciowych i ćwiczeń rozwijających logiczne myślenie (D/M i S) oraz tańca lub jogi dla S – Genialny umysł. b) przedmiotów przyrodniczo – matematycznych z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, metod laboratoryjnych, zajęć artystycznych i wycieczki edukacyjno-kulturalnych – Genialny naukowiec i artysta. c) robotyki i programowania z wykorzystaniem robotów – Cyfrowy Geniusz. a) technik pamięciowych i ćwiczeń rozwijających logiczne myślenie (D/M i S) oraz tańca lub jogi dla S – Genialny umysł. b) przedmiotów przyrodniczo – matematycznych z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, metod laboratoryjnych, zajęć artystycznych i wycieczki edukacyjno-kulturalnych – Genialny naukowiec i artysta. c) robotyki i programowania z wykorzystaniem robotów – Cyfrowy Geniusz. §10 Kurs „Genialny umysł” Blok zajęć „Genialny umysł” dla D/M. 1)Kurs „Genialny umysł”, czyli warsztaty z technik pamięciowych i ćwiczeń rozwijających logiczne myślenie, prowadzone będą w trzech edycjach, w następujących po sobie latach szkolnych 2019/2020, 2020/2021 oraz 2021/2022. 2) Blok zajęć rozwija umiejętności dotyczące uczenia się, pracy zespołowej oraz kreatywności. 3) Zajęcia realizowane będą w formie 1 lub 2-godz. warsztatów prowadzonych przez doświadczonych w pracy z dziećmi i młodzieżą wykładowców. 4) W ramach każdej z trzech edycji zajęć dla dzieci w wieku 7-9 lat zrealizowanych zostanie łącznie 6h warsztatów, dla 6 grup z zakresu technik pamięciowych i ćwiczeń rozwijających logiczne myślenie. 5) W ramach każdej z trzech edycji zajęć dla dzieci w wieku 10-12 lat zrealizowanych zostanie łącznie 14h warsztatów dla 6 grup, z zakresu technik pamięciowych i ćwiczeń rozwijających logiczne myślenie. Blok zajęć „Genialny umysł” dla S. 1) Kurs „Genialny umysł”, czyli warsztaty z technik pamięciowych i ćwiczeń rozwijających logiczne myślenie, prowadzone będą w trzech edycjach, w następujących po sobie latach szkolnych 2019/2020, 2020/2021 oraz 2021/2022. 2) Blok zajęć rozwija umiejętności dotyczące neurodydaktyki, pracy zespołowej oraz kreatywności. 3) Zajęcia realizowane będą w formie 2-godz. warsztatów prowadzonych przez doświadczonych w pracy z seniorami wykładowców. 4) W ramach każdej z trzech edycji zajęć w ramach kursu zrealizowanych zostanie łącznie 6h warsztatów z zakresu technik pamięciowych i ćwiczeń rozwijających logiczne myślenie dla każdej z 4 grup. 5) Kurs „Genialny tancerz/mistrz jogi”, czyli warsztaty taneczne lub z jogi (do wyboru), prowadzone będą w trzech edycjach, w następujących po sobie latach szkolnych 2019/2020, 2020/2021 oraz 2021/2022. 6) Zajęcia ruchowe dla Seniorów są niezbędnym elementem do aktywizacji społecznej oraz dają wiele korzyści fizycznych i psychologicznych. 7) W ramach każdej z trzech edycji zajęć w ramach kursu zrealizowanych zostanie łącznie 14h warsztatów ruchowych dla każdej z 4 grup. §11 Kurs „Genialny naukowiec i artysta” 1) Kurs „Genialny naukowiec” czyli warsztaty z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, prowadzone będą w trzech edycjach, w następujących po sobie latach szkolnych 2019/2020, 2020/2021 oraz 2021/2022. 2) W ramach każdej z trzech edycji zajęć dla dzieci w wieku 7-9 lat, zrealizowanych zostanie łącznie 10h warsztatów, dla każdej z 6 grup. 3) W ramach każdej z trzech edycji zajęć dla dzieci w wieku 10-12 lat, zrealizowanych zostanie łącznie 14h warsztatów, dla każdej z 6 grup. 4) Zajęcia realizowane w formie 2-godzinych warsztatów prowadzone będą przez doświadczonych w pracy z dziećmi i młodzieżą wykładowców, z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych i materiałów zużywalnych niezbędnych do przeprowadzenia przez D/M doświadczeń (odczynniki chemiczne, preparaty biologiczne, materiały papiernicze itp.). Zajęcia mają rozbudzić ciekawość poznawczą D/M oraz inspirować do twórczego myślenia i rozwijania zainteresowań, pasji i aktywności. 5) W ramach warsztatów zaplanowano realizację zajęć w formie interaktywnych warsztatów z doświadczeniami oraz z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości. 6) Wykorzystywane podczas zajęć aplikacje umożliwią m.in. symulacje budowy anatomicznej zwierząt, budowy roślin, zjawisk i procesów fizycznych i chemicznych w wirtualnych laboratoriach, podróży kosmicznej. 7) Blok zajęć „Genialny naukowiec i artysta” obejmuje 2-dniowy wyjazd edukacyjny dla dzieci w wieku 10-12 lat oraz dwa 1-dniowe wyjazdy edukacyjne dla dzieci w wieku 7-9 lat. 8) Kurs „Genialny artysta” czyli warsztaty z zakresu szeroko pojętej kultury prowadzone będą w trzech edycjach, w następujących po sobie latach szkolnych 2019/2020, 2020/2021 oraz 2021/2022. 9) W ramach każdej z trzech edycji zajęć zrealizowanych zostanie łącznie 6h warsztatów, dla 6 grup. 10) Zajęcia realizowane w formie 2-godzinych warsztatów prowadzone będą przez doświadczonych w pracy z dziećmi i młodzieżą wykładowców. 1) Kurs „Genialny naukowiec” czyli warsztaty z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, prowadzone będą w trzech edycjach, w następujących po sobie latach szkolnych 2019/2020, 2020/2021 oraz 2021/2022. 2) W ramach każdej z trzech edycji zajęć zrealizowanych zostanie łącznie 6h warsztatów, dla 4 grup. 3) Zajęcia realizowane w formie 2-godzinych warsztatów prowadzone będą przez doświadczonych w pracy z seniorami wykładowców, z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych i materiałów zużywalnych niezbędnych do przeprowadzenia przez S doświadczeń (odczynniki chemiczne, preparaty biologiczne, materiały papiernicze itp.). Zajęcia mają rozbudzić ciekawość poznawczą S oraz inspirować do twórczego myślenia i rozwijania zainteresowań, pasji i aktywności. 4) Blok zajęć „Genialny naukowiec i artysta” obejmuje 2-dniowy wyjazd edukacyjny. 5) Kurs „Genialny artysta” czyli warsztaty z zakresu szeroko pojętej kultury prowadzone będą w trzech edycjach, w następujących po sobie latach szkolnych 2019/2020, 2020/2021 oraz 2021/2022. 6) W ramach każdej z trzech edycji zajęć zrealizowanych zostanie łącznie 6h warsztatów, dla 4 grup. 7) Zajęcia realizowane w formie 2-godzinych warsztatów prowadzone będą przez doświadczonych w pracy z seniorami wykładowców. §12 Kurs „Cyfrowy Geniusz” § 13 Obowiązki Uczestnika Projektu Uczestnik Projektu biorący udział w zajęciach/warsztatach jest zobowiązany do: § 14 Obecność na zajęciach i warunki rezygnacji z udziału w Projekcie §15 Postanowienia końcowe Konferencja Konferencja inaugurująca projekt odbędzie się w dniu Miejsce konferencji: WYŻSZA SZKOŁA HUMANITAS W SOSNOWCU Informujemy, że autokar którym zabierzemy dzieci na naszą Uczelnię zostanie podstawiony o godzinie 8:15 pod budynek Szkoły Podstawowej nr 1 w Jaworznie (Jana Matejki 3, 43-600 Jaworzno). Tam również ok godziny 16:30 dzieci zostaną odwiezione po zakończonych zajęciach. Zapewniamy w tym dniu całkowita opiekę nad dziećmi oraz wyżywienie. Prosimy o potwierdzenie obecności dziecka! Rekrutacja Rekrutacja do I. edycji projektu odbywa się w terminie: 10.09.2019 – 30.09.2019 r. REKRUTACJA ZAKOŃCZONA Listy zakwalifikowanych uczestników:
Uczestnicy projektu:
Realizacja projektu:
Działanie 3.1. Kompetencje w szkolnictwie wyższym.
a Wyższą Szkołą Humanitas;
ul. Nowogrodzka 47a.
w klasach 1,2,3,4,5,6 oraz seniorzy (S) zamieszkali w gminie Jaworzno, którzy zakończyli pracę zawodową (emeryt, rencista) którzy zakończyli pracę zawodową (emeryt, rencista) oraz ukończyli 50 rok życia.
9. Senior z niepełnosprawnością – osoba posiadająca niepełnosprawność potwierdzoną orzeczeniem o zakwalifikowaniu przez organy orzekające do jednego z trzech stopni niepełnosprawności lub o całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy.
10. Komisja Rekrutacyjna- zespół osób powołanych przez Projektodawcę weryfikujących dokumenty rekrutacyjne, wydających decyzje rekrutacyjne, zatwierdzających listy Uczestników Projektu, listę osób rezerwowych itp.
w wypadku S warsztatów tanecznych lub jogi – GENIALNY UMYSŁ;
i specjalistycznej, rozwoju zainteresowań, pobudzeniu aktywności edukacyjnej i kulturalnej oraz zapobieganie społecznemu wykluczeniu). Wzrost kompetencji dotyczyć będzie co najmniej 75% D/M oraz 60% S.
w oparciu o kryteria punktowe wskazane w § 5 ust. 5.
a następnie o kolejności na liście rankingowej decydowała będzie data i godzina wpływu zgłoszenia.
w następujących po sobie latach szkolnych 2019/2020, 2020/2021 oraz 2021/2022.
i innowacyjnej maty edukacyjnej do programowania. Zajęcia pobudzać będą kreatywność, wyobraźnię, będą uczyć podstaw programowania, umiejętności ICT w atmosferze zabawy, zainteresowanie informatyką i programowaniem oraz nabywanie umiejętności pracy zespołowej (szczególnie w trakcie pracy na macie, interaktywnej podłodze, z 2 kompletami robotów Dash i Dot oraz Ozobotami).
w następujących po sobie latach szkolnych 2019/2020, 2020/2021 oraz 2021/2022.
08.11.2019r. (piątek) od godziny 9:30 do godz. 15:30
Języki/Languages