O kierunku
Zarządzanie placówkami oświatowymi wymaga posiadania niezbędnych umiejętności i wiedzy, dzięki którym osoba na stanowisku kierowniczym będzie sprawnie, efektywnie i twórczo potrafiła kierować daną placówką. W zakres obowiązków wchodzi również uwzględnienie potrzeb wynikających z zasad reformy oświatowej i regionalnej polityki edukacyjnej. Umiejętność rozwiązywania wszelkich pojawiających się problemów w życiu danej placówki jest niezwykle ważną cechą w kontekście samodzielnej pracy na stanowisku kierowniczym. Biorąc pod uwagę ogrom odpowiedzialności i wymagań, wykwalifikowana kadra menedżerska jest kluczem do profesjonalnego zarządzania szkołą, przedszkolem, żłobkiem czy też inną placówką oświatową.
Kierunek uzyskał dofinansowanie z BUR – SPRAWDŹ
Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie - LINK
Cel studiów:
Celem studiów podyplomowych Zarządzanie oświatą – menedżer placówki oświatowej jest przekazanie niezbędnej wiedzy oraz podniesienie kompetencji potrzebnych do sprawowania stanowiska kierowniczego placówek opiekuńczo – wychowawczych. Intencją jest również wykształcenie samodzielnych menedżerów, którzy pragnął zarządzać placówkami oświatowymi w sposób zorganizowany, sprawny, skuteczny i zgodny z prawem.
Realizowane przedmioty pozwalają na przyswojenie najważniejszej wiedzy z zakresu edukacji, prawa i zarządzania zasobami ludzkimi w tych organizacjach. Studia mają na celu również udoskonalenie jakości pracy i posiadanych już kompetencji przez osoby sprawujące stanowiska kierownicze w placówkach edukacyjnych. Wybranie tego kierunku to gwarancja poznania wszelkich ujęć i wymiarów bycia menedżerem, jak również skutecznego planowania regionalnej polityki oświatowej.
Adresaci:
Atuty:
W trakcie studiów słuchacze nabywają kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowisk dyrektorskich oraz innych stanowisk kierowniczych w placówkach oświatowych zgodnie z wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli z dnia 14 września 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 2102) w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce.
A ponadto Uczestnicy studiów podyplomowych otrzymują dostęp do pełnego pakietu Office 365. Pakiet ten oferuje dostęp do najpopularniejszych aplikacji biurowych takich jak:
Dodatkowo Uczestnicy studiów podyplomowych uzyskują dostęp do:
Absolwent:
Metody pracy:
Program
I MODUŁ: TEORETYCZNE PODSTAWY ZARZĄDZANIA PLACÓWKĄ OŚWIATOWĄ
II MODUŁ: PRAWNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA PLACÓWKĄ OŚWIATOWĄ
III MODUŁ: PRAKTYCZNE ZARZĄDZANIE PLACÓWKĄ OŚWIATOWĄ
IV MODUŁ: ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W PLACÓWCE OŚWIATOWEJ
V MODUŁ: KOMPETENCJE OSOBISTE DYREKTORA PLACÓWKI OŚWIATOWEJ
Czas trwania studiów:
Organizacja zajęć:
Zajęcia realizowane są w środę i czwartek w godz. 17:00 - 21:00.
Zajęcia prowadzone są w trybie on-line (poprzez platformę ClickMeeting, Zoom, Moodle), pozwalającymi na uczestnictwo w spotkaniu z każdego miejsca na świecie.
Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów. Brak egzaminu końcowego.
Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE:
tel.: 32 363-12-06 (ZADZWOŃ TERAZ)
fax.: 32 363-12-07
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl
Pokój: 009 (parter)
Kadra dydaktyczna
Głównym celem kadry dydaktycznej na kierunku Zarządzanie oświatą - menedżer placówki oświatowej w Akademii Humanitas jest wyposażenie uczestników w wysoko ceniony warsztat, stąd program realizują znakomici wykładowcy akademiccy, doświadczeni praktycy, pedagodzy, dyrektorzy szkół, psycholodzy, pracownicy Kuratorium Oświaty.
Ambasador kierunku Zarządzanie oświatą - menedżer placówki oświatowej. Absolwent Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie i wychowania do życia w rodzinie, menadżer i dyrektor szkoły, polityk, samorządowiec i działacz społeczny. Mieszkaniec Będzina od urodzenia w 1979 roku.
Ponad dwudziestoletni staż pracy w oświacie, w tym ponad pięcioletni na stanowisku kierowniczym. Obecnie Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 w Siemianowicach Śląskich, zmieniający oblicze tej placówki. Jego priorytetami w pracy w oświacie są m.in. ułatwianie dzieciom i młodzieży przekraczania progów edukacyjnych, monitorowanie dalszych losów absolwentów placówki, badanie jakości pracy szkoły, szersze stosowanie oceniania kształtującego kosztem oceniania sumującego, dbałość o dobrostan uczniów, poszerzanie bazy zajęć pozalekcyjnych, współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym i edukacja regionalna. Marcin Lazar był także przez szereg lat wykładowca w Akademii Humanitas oraz trenerem Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie, koordynatorem Ogólnopolskiego Programu CEO Ślady Przeszłości, współpracował także z fundacją Ochrony Dziedzictwa Żydowskiego w Polsce organizując konferencje i szkolenia z zakresu wielokulturowości i dialogu Polsko - Żydowskiego.
Radny Rady Miejskiej Będzina przez ponad 18 lat, obecnie (od 2024 roku) radny Rady Powiatu Będzińskiego, przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów. W swojej pracy samorządowej zajmuje się w szczególności zagadnieniami z zakresu edukacji (zarówno szczebla gminy jak i powiatu), kultury, spraw społecznych, ochrony środowiska i klimatu oraz finansów publicznych.
Od lat zaangażowany w życie lokalnej społeczności, współtworzył szereg organizacji pozarządowych, min. stowarzyszenie ProEuropa, Stowarzyszanie Króla Kazimierza Wielkiego, Stowarzyszenie Dzieciom Będzina, czy Stowarzyszenie Polska 2050. Od ponad dekady jest prezesem Towarzystwa Przyjaciół Będzina – największej i najstarszej organizacji pozarządowej w Jego mieście i jednej z najstarszych w Zagłębiu Dąbrowskim. Towarzystwo słynie w regionie z organizacji Będzińskiej Kwesty na rzecz ratowania zabytków najstarszej w Będzinie nekropolii, koncertów i wydarzeń artystycznych oraz bogatej działalności wydawniczej.
Psycholog, Pedagog, Trener biznesu, akredytowany Coach. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego (wydział Pedagogiki), Politechniki Śląskiej (wydział Zarządzania) i Uniwersytetu SWPS (wydział Psychologii). Menadżer z dwudziestopięcioletnim doświadczeniem zawodowym. Wiceprezes Europejskiego Stowarzyszenia Coachów Psychologów. Ukończyła kilkadziesiąt certyfikowanych szkoleń w zakresie zarządzania, budowania zespołów, sprzedaży oraz innych umiejętności miękkich. Dzieli się swoim doświadczeniem zawodowym tworząc programy rozwojowe w zakresie rozwoju kompetencji pracowniczych. Od 16 lat prowadzi szkolenia, a od 7 lat również coachingi dla menadżerów i pracowników przedsiębiorstw. Koncentruje się na skutecznych technikach i narzędziach, zwraca uwagę na ich warsztatowo-praktyczną stronę. Realizuje zarówno krótkie projekty szkoleniowe jak i wielomiesięczne procesy zmiany w obszarze zarządzania, budowania zespołów, motywowania, rozwoju osobistego takich jak: inteligencja emocjonalna, radzenie sobie ze stresem, asertywność, zarzadzanie sobą w czasie i organizacja pracy, a także sprzedaży, obsługi klienta, komunikacji, wystąpień publicznych i prezentacji.
Autorka książki „Projekt zmiana – od frustracji do satysfakcji z pracy w szkole – warsztatownik”, blogerka, mówczyni TEDx. Absolwentka Leadership Academy for Poland. Wieloletnia dyrektorka szkoły z mocą zmieniania świata, twórczyni Flagowej Szkoły Microsoft. Współautorka i koordynatorka projektu Pracowni Aktywnego Korzystania z Technologii. Doradczyni dyrektorów w ogólnopolskich programach, wykładowczyni. Założycielka Akademii Przywództwa Edukacyjnego, współinicjatorka platformy EduLab oraz ogólnopolskiego ruchu #wiosnaedukacji. Współtwórczyni #ProjektZMiana (www.projektzmiana.com). Jutronautka 2022 według Gazety Wyborczej.
Dyrektor Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli "WOM" w Katowicach, Śląski Kurator Oświaty w Katowicach w latach 2002-2006. Doktor nauk technicznych specjalista w zakresie: zarządzania finansami, organizacji i zarządzania oświatą,nadzoru pedagogicznego.
Dyrektor Liceum Ogólnokształcącego, były pracownik Kuratorium Oświaty w Katowicach.
Absolwentka Wydziału Matematyki, Fizyki i Chemii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Ukończyła liczne formy doskonalenia zawodowego, w tym studia podyplomowe z organizacji i zarządzania oraz przedsiębiorczości. Posiada wiedzę oraz doświadczenie w zakresie prawa oraz nadzoru pedagogicznego. Wieloletni pracownik Kuratorium Oświaty w Katowicach oraz dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Będzinie. W ramach współpracy z uczelniami prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych. Doskonali swoje umiejętności trenerskie realizując projekty współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Współautora materiałów związanych z wdrażaniem reform systemu oświaty. Autorka licznych publikacji na temat nadzoru pedagogicznego i akredytacji. Ekspert do spraw awansu zawodowego nauczycieli oraz egzaminator OKE.
Magister psychologii, który podczas studiów ukończył specjalizację kliniczną i sądową. Zainteresowania oraz rozwój zawodowy koncentrują się na obszarach psychologii klinicznej, neuropsychologii, psychopatologii, psychologii rozwojowej oraz sądowej. Posiada kwalifikacje w dziedzinie oligofrenopedagogiki oraz wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji dzieci z autyzmem. Doświadczenie zawodowe obejmuje ponad dwadzieścia lat pracy z osobami w każdej grupie wiekowej i na każdym poziomie funkcjonowania. Pracowała zarówno z dziećmi i młodzieżą, jak i osobami dorosłymi, w różnorodnych środowiskach, takich jak szkoły, przedszkola, ośrodki specjalne, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, poradnie zdrowia psychicznego oraz szpitale psychiatryczne. W ramach pracy zdobywała doświadczenie między innymi z osobami z: spektrum autyzmu, ADHD, niepełnosprawnością intelektualną, depresją, lękami, fobiami, schizofrenią, demencją, zaburzeniami neurologicznymi, zespołami genetycznymi, ofiarami przemocy i innymi. Aktualnie specjalizacja skupia się na diagnozie i terapii dzieci i młodzieży. Przez ostatnie dwie dekady rozwijała umiejętności poprzez prowadzenie pomocy psychologicznej, działań diagnostycznych, terapii indywidualnej i grupowej, interwencji kryzysowej, opiniowania oraz udziału w zespołach orzekających, udziału w zespołach związanych z niebieską kartą. Dodatkowo, angażuje się jako terapeutka w Szkole dla Rodziców i Wychowawców, gdzie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z rodzicami oraz opiekunami.
Współczesna szkoła wymaga zupełnie nowego podejścia do zagadnień związanych z zarządzaniem oświatą. "Dyrektor placówki oświatowej powinien być nowoczesnym menedżerem, którego charakteryzuje chęć zdobywania wiedzy i samokształcenia, myślenie koncepcyjne, poszanowanie postaw innych ludzi. Nowoczesny menedżer powinien przewodzić zmianom, mobilizować podwładnych do działania a zarazem monitorować proces zmian i korygować niekorzystne elementy. Stworzenie nowoczesnego menedżera oświaty jest celem studiów podyplomowych na kierunku Organizacja i zarządzanie oświatą w Wyższej Szkole Humanitas".
dr Jerzy Grad |
Opłaty
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką 3 500 zł*
Wariant płatności
Cena studiów
Płatność
8 rat
Cena regularna
4 500 zł
562,50 zł
Absolwenci i studenci Humanitas
30% mniej do dnia 10.01.2025 r.
3 150 zł
393,75 zł
Bonifikata terminowa 1000 zł
do dnia 10.01.2025 r.
3 500 zł
437,50 zł
Rekrutacja
1. Wypełnij i wydrukuj kwestionariusz online
2. Skompletuj następujące dokumenty:
(Komplet wymaganych dokumentów może różnić się w zależności od kategorii studiów podyplomowych)
3. Dokonaj opłat za studia:
(wpłat należy dokonywać z wpisanym czytelnie imieniem, nazwiskiem oraz adresem)
KONTO
Akademia Humanitas
ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu
24 1050 1360 1000 0008 0337 9932
4. Wybierz formę podpisania umowy finansowej.
Wariant 1
Skompletowane dokumenty dostarcz osoboście do punktu rekrutacyjnego w siedzibie Akademii Humanitas w Sosnowcu
Wariant 2
Skompletowane dokumenty wyślij na adres e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl i oczekuj kontaktu od nas.
Po zweryfikowaniu dokumentacji otrzymasz od nas umowę finansową i dalsze szczegółowe informacje.
*W przypadku zapisu ONLINE na wybrany kierunek proszę o wysłanie skanów wymaganych dokumentów jako standardowe załączniki PDF (zdjęcia dokumentów nie są przyjmowane do dokumentacji).
W razie pytań zachęcamy do kontaktu!
Punkt Rekrutacyjny
ul. Kilińskiego 43, Sosnowiec
tel. 032 - 36 - 31 - 206
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl