Przejdź do treści
Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy

VI Kongres Praktyków Biznesu

Kongres Praktyków Biznesu - reaktywacja!

Po przeszło 5-letniej przerwie, z przyjemnością wracamy do organizacji wydarzenia, które oficjalnie zapowiada EUROPEJSKI KONGRES Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Tegoroczna, VI edycja Kongresu Praktyków Biznesu odbędzie się 25 września 2024 r. - tradycyjnie, w auli Akademii Humanitas w Sosnowcu, przy ul. Kilińskiego 43. Start wydarzenia o godz. 10.00.

Serdecznie wszystkich Państwa zapraszamy - przekonajcie się, że warto było czekać.

 

RAMOWY PROGRAM KONGRESU

godz. 9.00-9.45
Rejestracja uczestników Kongresu na podstawie zgłoszeń dokonanych wcześniej drogą elektroniczną >>

godz. 10.00-10.15
Uroczyste rozpoczęcie wydarzenia przez Przedstawicieli Władz:

  • Akademii Humanitas
  • Regionalnej Izby Gospodarczej - głównego patrona wydarzenia
  • Miasta Sosnowca

godz. 10.15-11.00
AI vs Ludzkość. Jakie mamy szanse?
- wystąpienie eksperckie, Przemysław Pająk - Spider's Web

godz. 11.00-12.30
Wyzwania współczesnego biznesu w dobie transformacji cyfrowej
- debata ekspercka; moderator: dr Tadeusz Topór-Kamiński - Dyrektor Instytutu Informatyki Akademii Humanitas

godz. 12.30-13.00
Przerwa kawowa – networking

godz. 13.00-14.30
Sesja warsztatów >>

godz. 14.30-15.00
Uroczyste zakończenie wydarzenia

ZAPISZ SIĘ - FORMULARZ REJESTRACYJNY

Zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w szóstej edycji Kongresu Praktyków Biznesu,
który jest oficjalnym wydarzeniem zapowiadającym:


Na Państwa zgłoszenia czekamy do dnia 22 września 2024 r.

>>  LINK REJESTRACYJNY <<

Jeśli jesteście Państwo zainteresowani wzięciem udziału w warsztatach zaplanowanych w godz. 13.00-14.30,
prosimy - po dokonaniu rejestracji udziału w Kongresie - wypełnić formularz zgłoszenia na wybrany warsztat.
Formularze zgłoszenia udziału w poszczególnych warsztatach znajdują się w zakładce WARSZTATY.

PRELEGENCI

Przemysław Pająk
  • Założyciel i redaktor naczelny Spider’s Web (spidersweb.pl) - jednego z największych serwisów technologicznych w Polsce, odwiedzanego przez ponad 4 mln. ludzi miesięcznie.
  • Twórca Grupy Spider’s Web, do której obok Spider’s Web należą: Spider’s Web Rozrywka, Autoblog, Bizblog.pl, Magazyn Spider’s Web + oraz Bezprawnik.pl. Grupa Spider’s Web łącznie dociera do ponad 7 mln. osób miesięcznie, zatrudnia ponad 50 osób.
  • Ekspert telewizyjny posiadający na koncie ponad 200 występów w TVN24, a także TVN, TVP oraz Polsat.
  • Nominowany do prestiżowej nagrody Grand Press Digital w 2014 r.
  • Uwzględniony w zestawieniu New Europe 100  wiodących przedsiębiorców z tzw. nowej Europy poniżej 40 roku życia (projekt Google, Res Publici oraz Funduszu Wyszehradzkiego).
dr inż. Sebastian Temich
  • Ekspert w dziedzinie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego oraz analizy danych, z szerokim doświadczeniem w przemyśle, badaniach naukowych i edukacji. Regularnie publikuje wyniki swoich badań w renomowanych czasopismach naukowych oraz występuje jako prelegent na międzynarodowych konferencjach.
  • W codziennej pracy skupia się na wykorzystaniu metod sztucznej inteligencji w diagnostyce prewencyjnej procesów produkcyjnych. Współpracuje z globalnymi klientami, wspierając ich w implementacji nowoczesnych technologii, optymalizacji procesów oraz integracji strategii ESG.
  • Wykładowca akademicki na studiach MBA i prelegent na międzynarodowych konferencjach, gdzie dzieli się wiedzą z zakresu innowacji, technologii oraz zrównoważonego rozwoju.
dr inż. Joanna Tokar

Aktywnie popularyzuje tematykę HR, przywództwa i kultury organizacyjnej poprzez media społecznościowe, konferencje, publikacje oraz prowadzenie szkoleń wewnętrznych dla firm, warsztatów i wykładów dla studentów.

Jest autorką 5 książek i ponad 80 artykułów naukowych i branżowych. Opracowała m. in. kilkanaście programów sesji Assessment Center/Development Center oraz liczne programy edukacyjne i scenariusze e-learningowe.

Od ponad 20 lat wspiera organizacje w optymalizacji procesów HR, z myślą o najnowszych trendach i innowacyjnych rozwiązaniach. Jej doświadczenie obejmuje:

  • Projektowanie, koordynację i realizację szkoleń rozwojowych dla kadry zarządzającej i działów HR
  • Rekrutację na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie, często wykorzystując zaawansowane techniki Assessment Center, aby zapewnić najlepszy dobór talentów.
  • Koordynację audytów personalnych z wykorzystaniem metody Development Center, umożliwiających dokładną analizę i rozwój potencjału pracowników.
  • Badanie kultury organizacyjnej i zaangażowania pracowników, pomagając firmom tworzyć inspirujące środowiska pracy.
  • Realizację projektów badawczych na rynku pracy, dostarczających cennych danych i insightów wspierających strategiczne decyzje HR.

Współpraca z klientami z różnych sektorów gospodarki (publicznego i komercyjnego) skłoniła ją do intensywnych poszukiwań i badań nad nowoczesnymi narzędziami wspierającymi procesy pracy, zwłaszcza z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Uczestniczy w interdyscyplinarnych badaniach nad zastosowaniem AI i potrzebą rozwoju kompetencji cyfrowych. Jest członkiem krajowych i międzynarodowych zespołów badawczych, ostatnio zaangażowana w projekt badawczy NAWA dotyczący kultury organizacyjnej, przywództwa i efektywnej pracy zdalnej.

Absolwentka Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Politechnice Śląskiej, gdzie obroniła również pracę doktorską pt. "Proces samodoskonalenia menedżerów a przywództwo organizacyjne w praktyce". Jest dyplomowanym trenerem biznesu, ukończyła Akademię Trenerów Biznesu w Wyższej Szkole Bankowej (obecnie Uniwersytet WSB Merito).

dr inż. Tadeusz Topór-Kamiński

Absolwent Politechniki Śląskiej, autor i współautor licznych artykułów naukowych opublikowanych w czasopismach i materiałach konferencyjnych o zasięgu krajowym i zagranicznym, w tym punktowanych na liście filadelfijskiej. Pasjonat nowych technologii, zwolennik wykorzystania uczenia maszynowego i AI w pracy zawodowej. Znaczące doświadczenie praktyczne w informatyce i telekomunikacji zdobył współpracując z wiodącymi podmiotami sektora prywatnego w tym z podmiotami notowanymi na warszawskiej GPW jak i z podmiotami sektora publicznego, głównie z obszaru zdrowia. Posiada bogaty zasób wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie transmisji danych, bezpieczeństwa i przetwarzania danych, zdobyty dzięki uczestnictwu w wielu szkoleniach, konferencjach i warsztatach w kraju i za granicą, w tym z technologii takich firm jak: CISCO, IBM, Fortigate, Huawei, NetGear, Dlink, Alcatel i innych. Jest posiadaczem międzynarodowych certyfikatów z zakresu zarządzania projektami, zarządzania ryzykiem oraz usługami IT. Posiada certyfikat Audytora Wiodącego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg ISO/IEC 27001:2022. Od roku 2020 pełni funkcję Dyrektora Instytutu Informatyki Akademii Humanitas.

dr Aleksander Kwaśniak

Radca prawny, doktor nauk prawnych, dyrektor Instytutu Nauk Prawnych oraz nauczyciel akademicki w Akademii Humanitas. Specjalista w zakresie prawa publicznego, a w szczególności prawa administracyjnego, prawa konstytucyjnego, procedury administracyjnej i sądowoadministracyjnej oraz dostępu do informacji publicznej. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych, w tym monografii, artykułów i glos. Poza karierą naukową, członek korpusu służby cywilnej. Jako naczelnik Wydziału Prawnego w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Środowiska w Katowicach odpowiada m. in. za nakładanie administracyjnych kar pieniężnych. W latach 2016-2023 pełnił funkcję ławnika, orzekając m. in. w sprawach karnych w Sądzie Okręgowym w Katowicach.

dr Agnieszka Wyciślik-Kupicha

MBA Trener, konsultant z ponad 30-letnią praktyką zawodową. Ekspert w dziedzinie cyrkularności.

„Pomagam organizacjom rozwijać się w sposób zrównoważony, minimalizując ryzyka i tworząc efektywne modele biznesowe. Moje kompetencje i wiedza pozwalają mi na opracowywanie efektywnych rozwiązań wspierających zrównoważoną gospodarkę.”

Absolwentka Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej w zakresie Master of Business Administration (Partner kierunku: EY Academy of Business), ukończyła Śląskie Środowiskowe Studium Doktoranckie (ŚŚSD) w Katowicach i uzyskała tytuł Doktora nauk technicznych w dyscyplinie Inżynieria środowiska. Posiadaczka certyfikatów: Circular Globe Transformation Coach, Certyfikat EY Academy of Business, Environmental System Manager, Auditor Zintegrowanych Systemów Zarządzania ISO 9001:2015, 14001:2015 i ISO 45001:2018, Pełnomocnik ds. Zarządzania Ryzykiem wg ISO 31000; Certyfikat Verification and Validation of Green House Gases according to ISO 14064-1 and ISO 14064-2, Certyfikat Akademii Raportowania ESG - Raportowanie zgodne ze standardami ESRS.
Prowadzi szkolenia i doradztwo z zakresu zarządzania strategicznego i operacyjnego przedsiębiorstwem, ekoefektywnego zarządzania ryzykiem, transformacji biznesowej w kierunku cyrkularności organizacji, zrównoważonego rozwoju, ekonomii cyrkularnej oraz ESG.

Pracowała jako Inżynier ds. bezpieczeństwa, Quality Manager, Dräger Academy Leader Trener i Audytor trzeciej strony ISO9001, ISO14001, ISO45001; Environmental System Manager; Circular Globe Transformation Coach; Manager ds. Certyfikacji; Dyrektor ds. Rozwoju, CEO Eco Smart Management Prosta S.A. i fundator i wiceprezeska Fundacji Zrównoważonego Rozwoju.
W zakresie szkoleń i doradztwa współpracowała m.in. z: Synthos S.A., ArcelorMittal Poland S.A., PKN Orlen (Grupa Lotos), Grupa Azoty S.A., Gaz-System S.A., PCC Rokita, GlaxoSmithKlein, TÜV Rheinland, Siemens Polska, Diehl Metering Grupa, Strabag Group, Castolin Eutectic Gliwice, Gamrat S.A., Grupa Mondi, Grupa Rauch, Kayser Automotive Systems Polska Sp. z o.o., Mineral Polska Sp. z o.o.- Grupa Strabag SE, Re Alloys Sp. z o.o./Huta Łaziska, SELT Sp. z o.o., Alupol Films Sp z o.o., Śląskie Centrum Naukowo - Technologiczne Przemysłu Lotniczego Sp. z o. o. oraz wieloma innymi.

Aktywnie współpracuje z wieloma jednostkami naukowymi m.in.: Akademią Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie, Politechniką Śląska, Głównym Instytutem Górnictwa w Katowicach, Škoda Auto University, Instytutem Ekologii Terenów Uprzemysłowionych – IETU Katowice oraz Instytutem Metali Nieżelaznych Sieci Badawczej Łukasiewicz.

Agnieszka Fonfara
  • Konsultant Lean Management
  • Trener biznesu
  • Współautor książki “Wiedza warta miliony”
  • Mówca konferencyjny
  • Audytor systemów zarządzania
  • Certyfikowany Trener Behavior Based Safety (BBS)
  • Autor publikacji branżowych
  • Wykładowca akademicki

Z wykształcenia biolog, z zamiłowania praktyk ciągłego doskonalenia. Od kilkunstu lat jest związana z Nestle Polska. Konsultingiem w zakresie Lean Management zajmuje się od 7 lat. Na co dzień wykorzystuje doświadczenia zdobyte w działach jakości, BHP, zarządzania projektami i operacyjnych. Z sukcesami wdraża strategie doskonalenia w największych światowych korporacjach oraz małych rodzinnych firmach. W swoim portfolio ma współpracę z takimi firmami jak: Velux, Electrolux, InPost, Danone, Meble Forte, Kompania Piwowarska, Lajkonik, Stanley Black&Decker, ABB, ING, Rockwool, Diety od Brokuła i wiele innych. W pracy łączy holistyczne podejście ukierunkowane na poprawę produktywności, jakości, bezpieczeństwa pracowników i rozwój kompetencji. Interesuje się produktywnością osobistą. Uwielbia zmiany i nie znosi powtarzalności. Lubi jazdę na łyżwach i prace ogrodowe, ale docenia też chwile radosnej bezczynności. Jest spełnioną kobietą, mamą i żoną.

Maciej Gdula

Magister inżynier automatyk. W branżę IT zaangażowany od wczesnych lat 90-tch XX wieku - od czasów amigowej "demosceny". W 1999 roku założył Studio Animacji Komputerowej "Spot", które z czasem przekształcił w 60-osobowy software house. Przez 5 lat był Dyrektorem Sprzedaży w firmie Euvic SA, a następnie kierował działem Reality 51 w firmie The Farm 51 SA. Obecnie zarządza software housem Skillforce.pl specjalizującym się w rozwiązaniach AI i machine vision oraz aplikacjach mobilnych.

Joanna Giemza
  • Zastępca Dyrektora ds. Dochodów w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Sosnowcu.
  • Absolwentka MBA (partner kierunku EY Academy of Business).
  • Ukończyła Psychologię menadżerską oraz Zarządzanie i marketing na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, Europeistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.
Piotr Gil
  • Prezes Rady Zagłębiowskiej Izby Gospodarczej oraz Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Dąbrowskich Wodociągów.
  • Doświadczony menedżer i przedsiębiorca, który specjalizuje się we wdrażaniu i usprawnianiu procesów i strategicznym rozwoju przedsiębiorstw, którymi zarządza.
  • Od 2004 roku związany z sektorem prywatnym, gdzie budował swoje doświadczenie pełniąc m.in. funkcje dyrektora finansowego oraz zasiadając w zarządach wielu spółek kapitałowych.
  • W zarządzaniu zwolennik ewolucji, a nie rewolucji oraz pracy zespołowej, ponieważ tylko zgrany zespół jest w stanie stawić czoła nawet najbardziej wymagającym wyzwaniom.
Miłosz Omastka
  • Prezes Śląskiego Klubu Biznesu.
  • Od blisko 30 lat przedsiębiorca, menedżer. Zatrudniony w firmach i organizacjach jako dyrektor, członek zarządów i rad nadzorczych.
  • Prelegent i moderator ponad 600 seminariów, konferencji i kongresów gospodarczych.
  • Przez wiele lat wykładał na uczelniach wyższych zagadnienia związane z zarządzaniem, komunikacją i coachingiem.
  • Trener biznesu, coach, doradca i audytor gospodarczy (przeprowadził ponad 500 audytów w polskich przedsiębiorstwach).
Justyna Pokładnik

Od ponad 10 lat "odczarowuje BHP":

  • z jednej strony wspiera kadrę kierowniczą firm produkcyjnych wiedzą z zakresu psychologii, pedagogiki, ochrony zdrowia i bezpieczeństwa pracy - przeprowadza analizy kultury bezpieczeństwa, współtworzy programy umożliwiające jej efektywny rozwój, wpiera kadrę kierowniczą w obszarze zarządzania bezpieczeństwem pracy, budowania relacji z pracownikami oraz efektywnej realizacji zadań z tego zakresu odpowiedzialności za bezpieczeństwo. Wszystko po to, aby BHP było postrzegane jako ciekawe i potrzebne wyzwanie, którego podjęcie przynosi firmie wiele korzyści i satysfakcji;
  • z drugiej strony zajmuje się podwyższaniem jakości szkoleń BHP - opracowuje własne gry szkoleniowe i prowadzi warsztaty z zakresu prowadzenia szkoleń BHP metodami aktywizującymi. W swojej pracy chętnie korzysta z nowoczesnych technologii.

Jest wykładowcą przedmiotów „Psychologia i socjologia pracy” oraz „Zarządzanie BHP w Oświacie” w Akademii Humanitas. Posiada certyfikat dla trenerów „Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie”. Stale się uczy i rozwija. Ukończyła m.in. szkolenia z zakresu myślenia wizualnego, projektowania rozwiązań metodą Design Thinking, wykorzystania grywalizacji w procesach rozwoju kompetencji i wdrażania zmian zachowań. Jest również asesorem Assessment/Development Center.

Katarzyna Porembska

Psycholog, pedagog, trener biznesu, akredytowany coach. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego (Wydział Pedagogiki), Politechniki Śląskiej (Wydział Zarządzania) i Uniwersytetu SWPS (Wydział Psychologii). Menedżer z dwudziestopięcioletnim doświadczeniem zawodowym. Wiceprezes Europejskiego Stowarzyszenia Coachów Psychologów. Ukończyła kilkadziesiąt certyfikowanych szkoleń w zakresie zarządzania, budowania zespołów, sprzedaży oraz innych umiejętności miękkich. Dzieli się swoim doświadczeniem zawodowym tworząc programy rozwojowe w zakresie rozwoju kompetencji pracowniczych. Od 16 lat prowadzi szkolenia, a od 7 lat również coachingi dla menedżerów i pracowników przedsiębiorstw. Koncentruje się na skutecznych technikach i narzędziach, zwraca uwagę na ich warsztatowo-praktyczną stronę. Realizuje zarówno krótkie projekty szkoleniowe jak i wielomiesięczne procesy zmiany w obszarze zarządzania, budowania zespołów, motywowania, rozwoju osobistego takich jak: inteligencja emocjonalna, radzenie sobie ze stresem, asertywność, zarzadzanie sobą w czasie i organizacja pracy, a także sprzedaży, obsługi klienta, komunikacji, wystąpień publicznych i prezentacji.

Przemysław Rakoczy

Prezes Fundacji Zrównoważonego Rozwoju oraz Ambasador Paktu Klimatycznego z ramienia Komisji Europejskiej UE, wszechstronny ekspert z bogatym doświadczeniem w zarządzaniu „zielonymi” projektami, komunikacji oraz zrównoważonego rozwoju. Jego kariera zawodowa obejmuje kluczowe role w różnych organizacjach, gdzie pełnił funkcje Dyrektora Operacyjnego (Eco Smart Management P.S.A. oraz Quality Austria Polska Sp. z o.o.), lidera działów marketingu i PR (m in. Hobby, Immobile S.A.), a także eksperta zielonej komunikacji.  Ekspert w zarządzaniu projektami oraz zarządzaniem interesariuszami. Właściciel firm Green Management czy Solutions 4 Bussines Sp. z o.o. Ekspert planowania strategicznego, tworzenia i implementowania strategii i modeli biznesowych. Certyfikowany Change Manager oraz Project Manager (Agile, PMP, Prince2, Waterfall).

Jako lider, skutecznie buduje interdyscyplinarne zespoły projektowe, zarządza ryzykiem i kosztami oraz planuje i organizuje działania w projektach. Jego doświadczenie w coachingu i mentoringu pozwala mu wspierać rozwój zawodowy członków swoich zespołów. Ekspert Zrównoważonego Rozwoju zaangażowany w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i wdrażania ESG (Environmental, Social, and Governance).

W zakresie zarządzania projektami posiada doświadczenie w metodologiach Agile, Waterfall, PMP, Prince2, zarządzaniu zmianami, zwinnych metodykach zarządzania (Scrum, Kanban, Gant), komunikacji z interesariuszami oraz zarządzaniu ryzykiem i kosztami w projekcie.
Aktywnie współpracuje z jednostkami naukowymi w zakresie posiadanych kompetencji, m in. Politechniką Śląską, Instytutem Ekologii Terenów Uprzemysłowionych – IETU Katowice oraz Instytutem Metali Nieżelaznych Sieci Badawczej Łukasiewicz.

Jego pasje obejmują historię, Busch-crafting, militaria oraz eko-projekty, takie jak plantacje wertykalne i hydroponika. Dzięki swojemu wszechstronnemu doświadczeniu i zaangażowaniu, jest cenionym ekspertem i liderem w dziedzinie zarządzania zrównoważonym rozwojem, komunikacji i wdrożeń ESG do firm. Jego umiejętności i wiedza pozwalają mu skutecznie realizować projekty i wspierać rozwój organizacji, z którymi współpracuje.

Grzegorz Szuba

Ekspert AI z 18-letnim doświadczeniem w zarządzaniu, produkcji, sprzedaży i marketingu. Od 4 lat skupiony na pracy ze sztuczną inteligencją. Specjalizuje się w analizie danych i automatyzacji procesów biznesowych. Uczy przede wszystkim poprzez praktykę. Chętnie podejmuje się wyzwań związanych z technologią Sztucznej Inteligencji. Pracował nad projektem Computer Vision w czasach pandemii. Założyciel firmy Just AI Solutions.

Aleksandra Wanat

Wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, Dyrektor ds. Rozwoju, menadżer z wieloletnim doświadczeniem w obszarze budowania strategii, optymalizacji procesów biznesowych i zarządzania projektami. Od ponad 20 lat współtworzy i konsekwentnie wdraża strategię rozwoju RIG w Katowicach oraz rozwija jej flagowe wydarzenia i kluczowe przedsięwzięcia.

Paulina Wiecheć
  • Naczelnik Wydziału Ubezpieczeń i Składek w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Sosnowcu - sprawuje nadzór nad prawidłowością ustalania obowiązku podlegania i podstaw wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne.
  • Uczestniczy w projektach, zespołach optymalizujących i usprawniających działanie aplikacji interakcyjnych.
  • Reprezentuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych na konferencjach, spotkaniach.

WARSZTATY

Wszystkie warsztaty przeznaczone są wyłącznie dla zarejestrowanych uczestników VI Kongresu Praktyków Biznesu tj. osób, które wypełniły FORMULARZ REJESTRACYJNY >>

Liczba miejsc na poszczególnych warsztatch jest ograniczona - o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Wszystkich Państwa zainteresowanych udziałem w jednym z warsztatów, po dokonaniu rejestracji udziału w Kongresie, prosimy o dokonanie zgłoszenia na wybrany warsztat za pomocą poniższych formularzy online:

WARSZTAT 1
Kroki w budowaniu zrównoważonej strategii w biznesie
prowadzący: dr Agnieszka Wyciślik-Kupicha, Przemysław Rakoczy - Fundacja Zrównoważonego Rozwoju
Formularz zgłoszenia udziału w warsztacie 1 >>

Opis warsztatu
Warsztat rozpocznie się od krótkiego wprowadzenia do zrównoważonego rozwoju. Prowadzący omówią definicję tego pojęcia oraz jego znaczenie dla MŚP w kontekście raportowania ESG, jak i celów realizacji SDG w Europie. Uczestnicy dowiedzą się, jakie korzyści ekonomiczne, społeczne i środowiskowe mogą wyniknąć z wdrożenia zrównoważonych praktyk. Przedstawimy, od czego zacząć wdrażanie zrównoważonego rozwoju w firmie oraz jakie narzędzia i metody mogą w tym pomóc. Następnie omówimy, jak definiować cele ESG w MŚP, prezentując przykładowe cele zrównoważonego rozwoju w obszarach powszechnie dostępnych. Następnie prowadzący wyjaśnią, jak skutecznie wdrażać i komunikować działania zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie, oraz jak wykorzystać zrównoważony rozwój w strategii biznesowej w MŚP. Warsztat zakończy się sesją Q&A, podczas której uczestnicy będą mieli okazję zadać pytania prowadzącym. Analiza przykładowych firm, które wdrożyły zrównoważone praktyki, pozwoli uczestnikom uchwycić zastosowanie teorii w praktyce swoich firmach i zainspirować do działania.Dodatkowo sesja Q&A, pozwoli na wyjaśnienie wątpliwości i pogłębienie zrozumienia omawianych tematów.

WARSZTAT 2
Innowacje w ofercie ZUS dla przedsiębiorców
prowadząca: Joanna Giemza - Zastępca Dyrektora Oddziału ZUS w Sosnowcu; Paulina Wiecheć - Naczelnik Wydziału Ubezpieczeń i Składek
Formularz zgłoszenia udziału w warsztacie 2 >>

Opis warsztatu
Wykład wraz z prezentacją, przedstawiający:

  • „Najważniejsze zmiany w przepisach – co przedsiębiorcy powinni wiedzieć?”
  • „Ulgi i zwolnienia w ubezpieczeniach – Jakie możliwości oferuje ZUS?”
  • „Innowacje w ZUS – Nowoczesne narzędzia i technologie wspierające przedsiębiorców”

Po wykładzie prowadzęce będą udzielały odpowiedzi na kwestie związane z przedstawianymi zagadnieniami.

WARSZTAT 3
Sztuczna inteligencja w biznesie - wiedza w praktyce
prowadzący: Grzegorz Szuba
Formularz zgłoszenia udziału w warsztacie 3 >>

Opis warsztatu
Ten warsztat to nie teoria, ale konkretne działania, które możesz podjąć już dziś!
Krótkie wprowadzenie do AI: zamiast teorii, skoncentrujemy się na tym, co naprawdę działa. Przedstawimy konkretne narzędzia – modele językowe i narzędzia biznesowe, które możesz wykorzystać od razu.
Praktyczne przykłady: zamiast omawiać ogólne koncepcje, pokażę, jak te narzędzia już teraz automatyzują procesy, wspierają biznes w firmach takich jak Twoja.
Warsztat na żywo: spośród publiczności wybierzemy wyzwanie biznesowe i razem, krok po kroku, stworzymy rozwiązanie z wykorzystaniem AI. Będziesz mógł zobaczyć, jak to działa w praktyce, na Twoich oczach.
Podsumowanie: zostaniesz z wstępnym planem, jak wdrożyć AI w swojej firmie bez dużych nakładów finansowych – najważniejsza jest chęć działania.

WARSZTAT 4
Czego Norwegowie mogą nauczyć nas o upadaniu, czyli jak menedżerowie mogą efektywnie rozwijać bezpieczeństwo pracy w swoich firmach
prowadząca: Justyna Pokładnik
Formularz zgłoszenia udziału w warsztacie 4 >>

Opis warsztatu
Podczas warsztatu wybierzemy się do Norwegii. Jednak nie po to, aby zwiedzać, ale aby dzięki pewnej historii poznać przyczyny niebezpiecznych zachowań. Przećwiczymy również prowadzenie rozmów o niebezpiecznych zachowaniach i poznamy narzędzia stosowane w przedsiębiorstwach w Polsce, które umożliwiają efektywne budowanie  kultury bezpieczeństwa i realizację przez kadrę kierowniczą  zadań związanych z odpowiedzialnością za bezpieczeństwo pracy.

WARSZTAT 5
Okiem rekrutera - kluczowe elementy efektywnej rozmowy kwalifikacyjnej
prowadząca: dr inż. Joanna Tokar
Formularz zgłoszenia udziału w warsztacie 5 >>

Opis warsztatu
To wyjątkowa okazja, aby poznać perspektywę rekrutera. W trakcie warsztatu dowiesz się, na co rekruterzy zwracają szczególną uwagę, jakich błędów unikać oraz jak najlepiej oceniać umiejętności i doświadczenie kandydatów. Trener przedstawi Ci praktyczne wskazówki, które pomogą zwiększyć skuteczność Twoich rozmów kwalifikacyjnych i wybrać najlepszych pracowników dla Twojej firmy.

WARSZTAT 6
Jak oswoić szarego nosorożca, czyli o przewidywaniu nieprzewidywalnego
prowadząca: Agnieszka Fonfara
Formularz zgłoszenia udziału w warsztacie 6 >>

Opis warsztatu
Czy wiesz, że największe zagrożenia dla Twojej firmy mogą być tuż przed Tobą, ale pozostają niewidoczne? Szare Nosorożce to przewidywalne, ale często ignorowane ryzyka, które mogą wywrócić Twoje plany do góry nogami. Dołącz do naszych warsztatów i zyskaj:

  • umiejętność identyfikowania ukrytych zagrożeń. Nauczysz się dostrzegać problemy, które mogą wydawać się mało istotne, ale mają ogromny wpływ na działanie Twojej firmy,
  • praktyczne narzędzia do zarządzania ryzykiem. Dowiesz się, jak efektywnie minimalizować zagrożenia i zapobiegać ich eskalacji,
  • optykę, wiedzę i doświadczenia innych managerów, co pozwoli Ci na nowo spojrzeć na wyzwania, przed którymi stoisz.

Nie czekaj, aż szary nosorożec uderzy – naucz się go dostrzegać i skutecznie reagować!

WARSZTAT 7
Odporność psychiczna przedsiębiorcy
prowadząca: Katarzyna Porembska
Formularz zgłoszenia udziału w warsztacie 7 >>

Opis warsztatu
Odporność psychiczna Liderów i Liderek jest kluczowym elementem skutecznego przywództwa. Umożliwia ona radzenie sobie ze stresem, podejmowanie trafnych decyzji, zarządzanie zmianą, motywowanie zespołu, utrzymywanie zdrowia psychicznego, budowanie relacji i realizację wizji. Liderzy i Liderki, którzy rozwijają swoją odporność psychiczną, są lepiej przygotowani do stawienia czoła wyzwaniom, jakie niesie ze sobą rola przywódcy, co bezpośrednio przekłada się na sukces całej organizacji. Podczas warsztatu odpowiemy sobie na pytanie czym właściwie jest odpornośc psychiczna, co wchodzi w jej skład oraz dowiemy się jak rozwijać kompetencje związane z odpornościa psychiczną tak, by lepiej radzić sobie z zawodowymi wyzwaniami.

WARSZTAT 8
Przedsiębiorca w obliczu administracyjnej kary pieniężnej
prowadzący: dr Aleksander Kwaśniak
Formularz zgłoszenia udziału w warsztacie 8 >>

Opis warsztatu
W Polsce funkcjonują dziesiątki organów administracji, których głównym zadaniem jest kontrolowanie przedsiębiorców i wymierzanie sankcji w razie stwierdzenia działania niezgodnego z prawem. Sankcje te często przybierają postać administracyjnych kar pieniężnych, zupełnie niesłusznie mylonych ze znaną z prawa karnego karą grzywny. Kary administracyjne są nakładane na przedsiębiorców w bardzo szerokim spektrum działalności gospodarczej: od transportu drogowego po import drewna i od ochrony środowiska po radiofonię. Warto, by każda osoba prowadząca działalność gospodarczą, niezależnie od profilu tej działalności, miała pojęcie o tym jak funkcjonuje system nakładania administracyjnych kar pieniężnych, gdyż nigdy nie wiadomo, kiedy taka sankcja ze strony państwa może nadejść. Warsztaty posłużą wyposażeniu przedsiębiorców w niezbędną wiedzę i umiejętności, które mogą pomóc bronić się przed sankcjami ze strony organów władzy publicznej. 

 

PATRONAT

PATRONAT HONOROWY

 

PATRONAT MEDIALNY

PARTNERZY VI EDYCJI KONGRESU

KONTAKT Z ORGANIZATOREM

Biuro VI Kongresu Praktyków Biznesu
Akademia Humanitas
ul. Kilińskiego 43
41-200 Sosnowiec
tel.: 32 363 12 03
e-mail: kpb@humanitas.edu.pl

Katarzyna Łopacińska
Koordynator ds. współpracy z otoczeniem
e-mail: katarzyna.lopacinska@humanitas.edu.pl
tel. 505 575 142