Przejdź do treści
Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy
 

Akademia menedżera


ZAPISZ SIĘ


W razie pytań zachęcamy do kontaktu:

ZADZWOŃ TERAZ   FORMULARZ KONTAKTOWY

O kierunku

 


Cel studiów: 

   Akademia menedżera jest konceptem kompleksowego rozwoju kompetencji menedżerskich odpowiadającym na wyzwania, z jakimi spotykają się współcześni liderzy w turbulentnym i zmiennym środowisku pracy. Program zajęć składa się z trzech modułów, w ramach których uczestnicy w sposób aktywny rozwijać będą swoją wiedzę, umiejętności i postawy w obszarze efektywności osobistej, zespołowej i operacyjnej.

   Efektywność osobista to pierwszy krok do sprawnego zarządzania podległym kapitałem ludzkim i sprawczości biznesowej. Moduł I Akademii Menedżera to kompleksowy trening rozwoju osobistych zasobów w obszarach budowania siły i odporności psychicznej, budowania marki i autorytetu lidera, autoprezentacji oraz kompetencji w zakresie mentoringu i coachingu czy etykiety i savoir-vivre w biznesie. Dodatkowo w ramach wstępnej diagnozy kompetencji menedżerskich uczestnicy wezmą udział w sesji Development Center, zyskując informację o swoich mocnych stronach oraz obszarach, w których mogą się rozwijać.

   Moduł II to odpowiedź na wyzwania, jakie stoją przed menedżerem w kontekście pracy zespołowej. Ta część poświęcona jest kształtowaniu umiejętności tworzenia więzi zespołowych, budowania zaufania, zaangażowania i współodpowiedzialności. Znajomość potencjału swojego i członków zespołu, umiejętność zarządzania nim i relacjami – to kolejne ważne kroki na drodze do sukcesu w biznesie. W ramach modułu uczestnicy dokonają diagnozy swojego stylu zachowań metodą MaxieDISC®. Poznają różne style zachowań, dowiedzą się jak wpływają one na komunikację, motywację, budowanie relacji, efektywność pracy zespołu i organizacji. Zapoznają się również ze sposobami efektywnego prowadzenia spotkań grupowych oraz kreatywnych technik w pracy zespołowej.

   Sprawność w zakresie realizacji zadań menedżera, planowanie, wyznaczanie celów, delegowanie, monitoring i ewaluacja, praca z informacją zwrotną, zarządzanie zmianą, konfliktem czy różnorodnością pokoleniową to kolejne czynniki, które wpływają na skuteczność i efektywność procesów zarządzania zasobami w organizacji i realizacji celów biznesowych. Jaki styl zarządzania preferuję? Jaki będzie najlepszy? W jakich okolicznościach? Dzięki Modułowi III Akademii Menedżera uczestnicy będą mogli kształtować swoje umiejętności w tym zakresie.

Adresaci:

  • Osoby, legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: I stopnia, II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich, zainteresowane rozwojem w obszarze kompetencji menedżerskich,
  • Kadra zarządzająca, menedżerowie, team liderzy, kierownicy odpowiadający za zarządzanie zasobami ludzkimi i osiąganie celów biznesowych,
  • Osoby, które zarządzają zespołami lub projektami i potrzebują treningu w obszarze kompetencji menedżerskich,
  • Osoby, które przygotowują się do objęcia stanowisk związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi i chcą zdobyć wiedzę oraz umiejętności wpływające na efektywność pracy menedżera,
  • Przedsiębiorcy, właściciele firm,
  • Osoby, dla których ważne jest zdobycie wiedzy, umiejętności oraz poznanie praktycznych narzędzi pracy współczesnego menedżera.

Atuty:

  • Warsztatowy charakter zajęć: nastawienie na praktyczne ćwiczenie umiejętności w odniesieniu do realnych sytuacji biznesowych,
  • Przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych – warsztat diagnostyczny DC - Development Center, określenie indywidualnego potencjału uczestników, wskazanie obszarów  do rozwoju w zakresie kompetencji menedżerskich
  • Aktywne formy pracy z wykorzystaniem gier i ćwiczeń szkoleniowych,
  • Diagnoza behawioralna MaxieDISC®, raport indywidualny z informacją zwrotną dla każdego uczestnika w obszarze stylu zachowań, mocnych stron,  atrybutów, współpracy, motywacji itd.  (bezpłatnie)
  • Zajęcia prowadzone przez praktyków biznesu, menedżerów, konsultantów, trenerów biznesu, coachów z doświadczeniem w prowadzeniu treningów menedżerskich oraz specjalistów z zakresu zarządzania i psychologii,
  • Wymiana praktyk liderskich oraz doświadczeń z różnorodnego środowiska zawodowego.

Absolwent studiów:

  • Nabędzie wiedzę praktyczną w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi i sprawowania funkcji kierowniczej,
  • Otrzyma narzędzia diagnostyczne, dzięki którym określi swój potencjał, rozpocznie pracę ze swoimi mocnymi stronami, dostrzeże siłę różnic indywidualnych i stylów działania,
  • Nabędzie umiejętności rozumienia siebie i innych, wzmocni swoją odporność psychiczną oraz  postawę otwartości i współpracy,
  • Dowie się jak budować autorytet szefa, opracuje własne reguły, zgodnie z którymi chciałby zarządzać zespołem,
  • Rozwinie swoje umiejętności komunikacyjne w zakresie wystąpień, podejmowania i przekazywania trudnych decyzji, budowania zaangażowania, wyznaczania celów, delegowania, udzielania informacji zwrotnej pozytywnej i korygującej, oceniania oraz dyscyplinowania pracowników,
  • Pozna różne metody, techniki i narzędzia pracy menedżera z zespołem,
  • Nabędzie elastyczności i pewności siebie w zakresie wyboru stylu przywództwa,
  • Zyska umiejętności niezbędne menedżerowi w procesie wdrażania zmian w organizacji, zarządzania różnorodnością czy konfliktem,
  • W sposób harmonijny i kompatybilny rozwinie kompetencje kluczowe dla efektywnego sprawowania roli menedżera w organizacji.

Metody pracy:

  • mini wykład, prezentacja,
  • gra szkoleniowa,
  • testy, kwestionariusze,
  • aktywne ćwiczenia szkoleniowe,
  • odgrywanie scenek rodzajowych,
  • praca z kamerą,
  • dyskusja,
  • studium przypadku (Case study),
  • praca w parach, grupach,
  • praca indywidualna.

Program

Program:

Przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych – warsztat diagnostyczny DC - Development Center, określenie indywidualnego potencjału uczestników, wskazanie obszarów  do rozwoju w zakresie kompetencji menedżerskich

I MODUŁ: KOMPETENCJE OSOBISTE MENEDŻERA

  • Trening siły i odporności psychicznej lidera
  • Marka osobista i autorytet lidera
  • Lider wystąpień i prezentacji
  • Lider w roli mentora i coacha
  • Etykieta w praktyce zawodowej lidera
  • Trening podejmowania decyji

II MODUŁ: DNA PRACY ZESPOŁOWEJ

  • Budowanie efektywnych zespołów
  • Prowadzenie efektywnych spotkań
  • Rozwiązywanie problemów, techniki pracy z grupą 
  • Zespół rozproszony i wirtualny 

III MODUŁ: EFEKTYWNE PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI

  • Skuteczne przywództwo w modelu VUCA i BANI
  • Zarządzanie przez cele zgodnie z modelem zrównoważonego rozwoju
  • Delegowanie zadań pracownikom i udzielanie informacji zwrotnej
  • Komunikacja menedżerska i trudne rozmowy
  • Zarządzanie zmianą i sytuacją kryzysową. Integracja celu ochrony środowiska z ogólnymi celami bizesowymi
  • Budowanie kultury organizacyjnej na potrzeby zrównoważonego rozwoju i zielonej transformacji
  • Zarządzanie międzykulturowe i międzypokoleniowe
  • Lider negocjacji i mediacji – negocjacje i mediacje wewnątrzorganizacyjne
  • Inteligencja emocjonalna lidera

W ramach studiów diagnoza behawioralna MaxieDISC®, raport indywidualny z informacją zwrotną dla każdego uczestnika w obszarze stylu zachowań, mocnych stron,  atrybutów, współpracy, motywacji itd.  (bezpłatnie)

Czas trwania studiów:

  • 2 semestry
  • 180 godzin dydaktycznych

Organizacja zajęć 

Zajęcia realizowane są w ciągu weekendowych zjazdów w soboty i niedziele.

Studia podyplomowe realizowane przez AH organizowane będą w formule blended learning (hybrydowej) polegającej na łączeniu zajęć stacjonarnych (odbywających się na terenie uczelni) z zajęciami prowadzonymi w trybie on-line (poprzez platformę ClickMeeting), pozwalającymi na uczestnictwo w spotkaniu z każdego miejsca na świecie (około 30% zajęć online i 70% zajęć stacjonarnych).

Daty zajazdów*:

  • 19-20.10.2024
  • 30.11-01.12.2024
  • 14-15.12.2024
  • 18-19.01.2025
  • 15-16.02.2025
  • 22-23.03.2025
  • 26-27.04.2025
  • 10-11.05.2025
  • 7-8.06.2025

 *w szczególnych przypadkach możliwa jest zmiana terminu zajęć

Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych  jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów. Brak egzaminu końcowego.

Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

Kontakt:
tel.: 32 363-12-21 (ZADZWOŃ TERAZ)
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl

ZAPISZ SIĘ

Kadra dydaktyczna

 

Katarzyna Porembska

Psycholog, Pedagog, Trener biznesu, akredytowany Coach. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego (wydział Pedagogiki), Politechniki Śląskiej (wydział Zarządzania) i Uniwersytetu SWPS (wydział Psychologii). Menadżer z dwudziestopięcioletnim doświadczeniem  zawodowym. Wiceprezes  Europejskiego Stowarzyszenia Coachów Psychologów. Ukończyła kilkadziesiąt certyfikowanych szkoleń w zakresie zarządzania, budowania zespołów, sprzedaży oraz innych umiejętności miękkich. Dzieli się swoim doświadczeniem zawodowym tworząc programy rozwojowe w zakresie rozwoju kompetencji pracowniczych. Od 16 lat prowadzi szkolenia, a od 7 lat również coachingi dla menadżerów i pracowników przedsiębiorstw. Koncentruje się na skutecznych technikach i narzędziach, zwraca uwagę na ich warsztatowo-praktyczną stronę. Realizuje zarówno krótkie projekty szkoleniowe jak i wielomiesięczne procesy zmiany w obszarze zarządzania, budowania zespołów, motywowania, rozwoju osobistego takich jak: inteligencja emocjonalna, radzenie sobie ze stresem, asertywność, zarzadzanie sobą w czasie i organizacja pracy, a także sprzedaży, obsługi klienta, komunikacji, wystąpień publicznych i prezentacji.

Oktawia Gorzeńska

Autorka książki „Projekt zmiana – od frustracji do satysfakcji z pracy w szkole – warsztatownik”, blogerka, mówczyni TEDx. Absolwentka Leadership Academy for Poland. Wieloletnia dyrektorka szkoły z mocą zmieniania świata, twórczyni Flagowej Szkoły Microsoft. Współautorka i koordynatorka projektu Pracowni Aktywnego Korzystania z Technologii. Doradczyni dyrektorów w ogólnopolskich programach, wykładowczyni. Założycielka Akademii Przywództwa Edukacyjnego, współinicjatorka platformy EduLab oraz ogólnopolskiego ruchu #wiosnaedukacji. Współtwórczyni #ProjektZMiana (www.projektzmiana.com).   Jutronautka 2022 według Gazety Wyborczej.

Aldona Haarschack-Bokiewicz

Opiekun merytoryczny kierunku Zarządzanie kapitałem ludzkim, certyfikowany HR Business Partner. Absolwentka socjologii oraz studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Śląskim. Od 15 lat związana zawodowo z obszarem HR. Posiada praktyczne doświadczenie w kreowaniu i wdrażaniu strategii oraz procesów HR w organizacjach z różnych branż i różnej wielkości, dostosowanych do ich potrzeb oraz możliwości. Doświadczenia zawodowe obejmują takie obszary i branże jak gastronomia i hotelarstwo, sprzedaż RTV/AGD, dystrybucja farmaceutyczna, transport, sprzedaż i dystrybucja motoryzacyjna oraz szkolnictwo wyższe.

Tworzyła i realizowała politykę rekrutacji, onboardingu, szkoleń i rozwoju, offboardingu. Budowała i wdrażała modele kompetencyjne, macierze umiejętności oraz procesy okresowych ocen pracowniczych. Współtworzyła politykę wynagrodzeń i benefitów oraz systemy motywacyjne. Realizowała projekty z zakresu employer brandingu oraz komunikacji wewnętrznej.  Ma szerokie doświadczenie w zakresie rekrutacji, w szczególności w zakresie stanowisk c- level i budowania relacji z kandydatami, pracownikami, kadrą managerską różnych szczebli, jak również z zarządami oraz instytucjami zewnętrznymi.

 Jako HR-owiec stara się być zawsze na bieżąco z przepisami prawa, jak również aktualnymi trendami branżowymi.

Największą pasją jest praca z ludźmi i działanie w oparciu o relacje, z drugiej strony ma zawsze świadomość celów biznesowych organizacji.

Monika Szczepanik

Certyfikowana trenerka Porozumienia bez Przemocy. Trenerka Odysei Umysłu i Mindfulnnes dla dzieci i młodzieży. Tutorka. Uznana edukatorka. Założycielka Fundacji Miejsce prowadzącej program alternatywnej edukacji dla młodzieży pod nazwą Liceum Miejsce. Dyrektorka niepublicznej szkoły podstawowej „Nasza Dobra Szkoła” opartej na alternatywnych metodach i narzędziach pracy.
Autorka książki „Jak zrozumieć się w rodzinie” wydawnictwa Natulii i autorka wielu artykułów adresowanych do rodziców i pedagogów.
Organizatorka trzech Konferencji Empatii, letnich i zimowych obozów rodzinnych w duchu Porozumienia bez Przemocy, kobiecych SUPwypraw i trekingów uważności. Pracuje z edukacją, organizacjami pozarządowymi i biznesem.

 

 

 

Opłaty

 

Atuty:
  • Niezmienne czesne
  • Brak dodatkowych opłat (np. za materiały szkoleniowe, egzaminy, egzamin końcowy)
  • Brak opłaty wakacyjnej
  • Możliwość płatności w 8 ratach (nie powoduje zwiększenia ceny studiów)

Wariant płatności

Cena studiów

Płatność 
8 rat

Cena regularna

5 300 zł

662,50 zł

Absolwenci i studenci Humanitas
30% mniej do 31.07.2024 r.

3 710 zł

463,75 zł

Bonifikata terminowa 1.000 zł
do dnia 31.07.2024 r.  

4 300 zł

537,50 zł

 

 

 Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką 3 710 zł 

 

Rekrutacja

Etapy rekrutacji

 1. Wypełnij i wydrukuj  kwestionariusz online 

2. Skompletuj następujące dokumenty:
(Komplet wymaganych dokumentów może różnić się w zależności od kategorii studiów podyplomowych)

  • Wydrukowany kwestionariusz (on-line)
  • Kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu)
  • Dowód osobisty (należy przedstawić do wglądu w celu potwierdzenia tożsamości podczas zapisu osobistego, nie kserować)
  • Potwierdzenie dokonania wymaganych wpłat.

3. Dokonaj opłat za studia:​
(wpłat należy dokonywać z wpisanym czytelnie imieniem, nazwiskiem oraz adresem)

  • opłata rekrutacyjna - 85 zł,

KONTO
Akademia Humanitas
ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu
24 1050 1360 1000 0008 0337 9932

 

4. Wybierz formę podpisania umowy finansowej.

Wariant 1
Skompletowane dokumenty dostarcz osoboście do punktu rekrutacyjnego w siedzibie Akademii Humanitas w Sosnowcu

Wariant 2
Skompletowane dokumenty wyślij na adres e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl i oczekuj kontaktu od nas.
Po zweryfikowaniu dokumentacji otrzymasz od nas umowę finansową i dalsze szczegółowe informacje. 

 *W przypadku zapisu ONLINE na wybrany kierunek proszę o wysłanie skanów wymaganych dokumentów jako standardowe załączniki PDF  (zdjęcia dokumentów nie są przyjmowane do dokumentacji).

 

 

W razie pytań zachęcamy do kontaktu!

Punkt Rekrutacyjny
ul. Kilińskiego 43, Sosnowiec
tel. 032 - 36 - 31 - 206
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl