Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy
Wydziały i Oddziały
Sosnowiec Vestin Kraków Poznań Lublin Rzeszów

Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

O kierunku

Cel:

Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności pracy z osobami z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, środowiskiem społecznym i rodzinnym ucznia oraz zwrócenie uwagi na potrzebę zintegrowania działań rehabilitacyjnych i edukacyjnych w tym kierunku.

Adresaci:

Uczestnikami studiów podyplomowych na tym kierunku mogą być osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych:I stopnia*, I i II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich. Zatrudnienie w placówce oświatowej nie jest wymagane.

Do podjęcia studiów wymagane jest posiadanie przygotowania pedagogicznego**

**w rozumieniu Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1575) w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

Uzyskane kwalifikacje:

Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych potwierdzające kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych i terapeutycznych oraz podejmowania działań edukacyjnych i wspierających przyszłego podopiecznego z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera na poziomie indywidualnym jaki i klasy szkolnej we wszystkich typach szkół, w których przebywa dziecko autystyczne i w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.

Kadra dydaktyczna:

Kadrę dydaktyczną stanowią pracownicy naukowi Wyższej Szkoły Humanitas oraz specjaliści z wyższych uczelni o uznanym autorytecie w dziedzinach objętych zakresem studiów jak również praktycy na co dzień współpracujący z rodzinami dotkniętymi problemem autyzmu.

Program

Program studiów jest zgodny z nowym Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).

Program studiów obejmuje m.in zagadnienia:

  • Rozwój układu nerwowego i jego zaburzenia
  • Psychologiczne metody diagnozy i oceny rozwoju osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Podstawy edukacji, terapii i rehabilitacji osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Podstawy prawne specjalistycznych zajęć dla osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Diagnoza poziomu funkcjonowania dziecka z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Wczesny autyzm dziecięcy
  • Wspieranie rozwoju dziecka z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Procesy poznawcze osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Edukacja osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergerai innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Metody terapii osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Rodzina dziecka z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju-funkcjonowanie rodziny, wsparcie, metody pracy z rodziną
  • Metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Stymulacja zmysłów i integracja sensoryczno-motoryczna
  • Zarządzanie stresem i sytuacjami trudnymi w pracy z osobami ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Metodyka nauczania i wychowania osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Metodyka zajęć edukacyjno-terapeutycznych dla osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Uzupełniające metody terapii-terapia zajęciowa, hipoterapia, dogoterapia
  • Rozwijanie kompetencji społecznych niezależnego funkcjonowania osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Metodyka pracy z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami autystycznymi, w tym z zespołem Aspergera
  • Opracowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego wraz z ewaluacją oraz programu rewalidacji osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju

Czas trwania studiów

  • 3 semestry,
  • 450 godzin,
  • 180 godzin praktyk zawodowych

Organizacja zajęć:
Zajęcia realizowane są w ciągu weekendowych zjazdów w piątki, soboty i niedziele (maksymalnie dwa razy w miesiącu).
W piątek zajęcia trwają od 16.30 do 20.30.
Zajęcia w sobotę i niedzielę są planowane w dwóch blokach (porannymi i popołudniowym) pomiędzy: 8.00 - 20.00.

*Część spotkań może być prowadzona przy wykorzystaniu innowacyjnej platformy edukacyjnej działającej on-line. Taka forma kształcenia jest dużym atutem i udogodnieniem dla uczestników studiów podyplomowych umożliwiając udział w niektórych zajęciach z dowolnej lokalizacji bez konieczności dojazdu.

Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych  jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, zaliczenie praktyki zawodowej oraz zdanie egzaminu końcowego.

Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE:

tel.:
32 363-12-06
fax.:
32 363-12-07
e-mail:
malgorzata.jamroz@humanitas.edu.pl
Pokój:
009 (parter)

ZAPISZ SIĘ

Opłaty

Atuty:

  • Niezmienne czesne
  • Brak dodatkowych opłat (np. za materiały szkoleniowe, egzaminy, egzamin końcowy)
  • Brak opłaty wakacyjnej
  • Możliwość płatności w ratach (nie powoduje zwiększenia ceny studiów)
Wariant płatności Płatność w 8 ratach Płatność w 2 ratach Cena studiów
Cena regularna 562,50 zł 2 250 zł 4 500 zł
Absolwenci  i studenci Humanitas
(30% mniej)
393,75 zł 1 575 zł 3 150 zł
Promocja „Im wcześniej tym lepiej” (1000mniej do 22 maja 2020 r.) 437,50 zł  1 750 zł 3 500 zł