Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy

Logopedia studia kwalifikacyjne dla pedspec

W razie pytań zachęcamy do kontaktu!

ZADZWOŃ TERAZ lub FORMULARZ KONTAKTOWY

O kierunku

Logopedialogo

Kierunek uzyskał rekomendację Polskiego Związku Logopedów

Cel studiów:

   Celem studiów jest zdobycie umiejętności diagnozy i terapii dzieci, młodzieży i osób dorosłych z zaburzeniami mowy. Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dające uprawnienia do podjęcia pracy na stanowisku logopedy w placówkach oświatowych (np. szkołach, przedszkolach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, placówkach oświatowo-wychowawczych i in.). Wybranie tego kierunku to gwarancja poznania wszelkich ujęć i wymiarów praktyki zawodowej, umożliwiającej absolwentom prowadzenie samodzielnej terapii poważnych zaburzeń mowy.

Adresaci:

  • Osoby, które posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.
  • Uczestnikami studiów podyplomowych na tym kierunku mogą być osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: I stopnia, I i II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich, które posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalneji chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.

    Zatrudnienie w placówce oświatowej nie jest wymagane, jednak do podjęcia studiów konieczne jest posiadanie przygotowania pedagogicznego*.

**w rozumieniu Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1575) w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

UWAGA! Wymaganym dokumentem od kandydata jest Zaświadczenie od logopedy, foniatry lub laryngologa o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu logopedy.

Atuty:

W trakcie studiów podyplomowych z logopedii, uczestnicy* będą brać udział w certyfikowanych zajęciach z zakresu wykorzystania standaryzowanego narzędzia - Karty Oceny Logopedycznej Dziecka-KOLD.

KOLD jest pierwszym polskim testem logopedycznym służącym do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca życia do ukończenia 9 roku życia. Badanie KOLD-em obejmuje 12 grup wiekowych w następujących obszarach: rozumienie mowy, nadawanie mowy, reakcje słuchowe, narządy mowy, artykulację i sprawność narządów artykulacyjnych (od 2 roku życia) oraz umiejętności pragmatyczno-społeczne (od 3 roku życia). Konstrukcja testu umożliwia szybką i sprawną ocenę umiejętności dzieci w poszczególnych grupach wiekowych, a ustalenie norm rozwojowych pozwala na zorientowanie się, czy badane dziecko rozwija się w poszczególnych obszarach badania logopedycznego prawidłowo, czy wykazuje nieprawidłowości.

Ukończenie zajęć prowadzonych przez autorkę testu dr Joannę Grubę i otrzymanie certyfikatu potwierdzającego umiejętności wykorzystania narzędzia, uprawnia do wykorzystania go w przyszłej pracy logopedycznej.

*dotyczy uczestników studiów realizowanych stacjonarnie w Sosnowcu

Uzyskane kwalifikacje:

Studia nadają kwalifikacje.
Absolwenci studiów będą posiadali pełne kwalifikacje zawodowe potwierdzone świadectwem ukończenia studiów logopedycznych, z uwzględnieniem uchwały Kolegium Logopedycznego z dnia 16 lutego 1998 roku w sprawie minimum programowego studiów logopedycznych. Są to standardy umożliwiające zdobycie absolwentom Certyfikatu Zawodowego Logopedy, który jest dokumentem potwierdzającym posiadanie wysokich kwalifikacji zawodowych.

   Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, absolwenci uzyskają kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela – logopedy oraz do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

Absolwent studiów:

  • Zdobędzie wiedzę umożliwiającą podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń mowy,
  • Będzie przygotowany do prowadzenia diagnozy i terapii logopedycznej zarówno indywidualnej jak i grupowej u osób w równym wieku z różnymi zaburzeniami mowy,
  • Nabędzie umiejętność współpracy z innymi specjalistami zajmującymi się diagnozą i terapią deficytów rozwojowych,
  • Pozna szereg objawów językowych i niejęzykowych zaburzeń mowy oraz sposoby usprawniania osób z rozwojowymi i nabytymi zaburzeniami mowy.

Program

Program studiów jest zgodny z nowym Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).


Program obejmuje m.in.:

I MODUŁ: PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE

  • Medyczne podstawy logopedii – anatomia i fizjologia narządu głosu, mowy i słuchu
  • Podstawy audiologii i foniatrii – anatomia i patologia narządu mowy
  • Podstawy ortodoncji
  • Podstawy psychopatologii i psychiatrii w logopedii
  • Podstawy fizjoterapii w logopedii
  • Językoznawcze podstawy logopedii, fonetyki i fonologii języka polskiego
  • Podstawy wiedzy o języku – słowotwórstwo, składna i fleksja języka polskiego
  • Wprowadzenie do fonetyki akustycznej i wizualnej
  • Psychologiczno-pedagogiczne podstawy logopedii i działań profilaktyczno-wspomagających
  • Podstawy neuropsychologii w logopedii
  • Integracja sensoryczna w rozwoju mowy i przyswajaniu języka
  • Podstawy audiofonologii pedagogicznej
  • Zaburzenia mowy – diagnoza i terapia
  • Podstawy logorytmiki i logopedii artystycznej
  • Metody i nowe technologie w terapii oraz komunikacji logopedycznej
  • Zasady organizacji pomocy logopedycznej – metodyka pracy i warsztat pracy logopedy

II MODUŁ: PRZYGOTOWANIE DYDAKTYCZNO-METODYCZNE

  • Wprowadzenie do diagnostyki logopedycznej oraz postępowania rehabilitacyjnego w zaburzeniach połykania
  • Wczesna interwencja logopedyczna – profilaktyka i diagnozowanie logopedyczne
  • Psychogenne zaburzenia mowy oraz zaburzenia wymowy i płynności mówienia
  • Zasady diagnozy i terapii logopedycznej
  • Metodyka postępowania logopedycznego - konstruowanie programów terapii logopedycznej
  • Zagadnienia balbutologopedii, surdologopedii i tyflologopedii
  • Gerontologopedia i onkologopedia z podstawami rehabilitacji głosu po laryngektomii
  • Metody wychowania słuchowego i językowego oraz rewalidacji indywidualnej

Czas trwania studiów:

  • 4 semestry
  • 120 godzin praktyk zawodowych

Organizacja zajęć:

Planowane rozpoczęcie studiów: semestr letni roku akademickiego 2022/2023
Planowane zakończenie studiów: 
semestr letni roku akademickiego 2022/2023
Planowana realizacja zajęć dydaktycznych: października 
2022 r. – październik 2024 r.

Zajęcia realizowane są w soboty i niedziele (maksymalnie dwa razy w miesiącu).
Zajęcia odbywają się w dwóch blokach (porannym i popołudniowym) w godzinach: 8.00 – 18.00.

Studia podyplomowe realizowane przez WSH będą organizowane w formule blended learning (hybrydowej) polegającej na łączeniu zajęć stacjonarnych (odbywających się na terenie uczelni) z zajęciami prowadzonymi w trybie on-line (poprzez platformę ClickMeeting), pozwalającymi na uczestnictwo w spotkaniu z każdego miejsca na świecie.

Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych  jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, zaliczenie praktyk oraz zdanie egzaminu końcowego.

Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE:

tel.:
32 363-12-06
fax.:
32 363-12-07
  e-mail:
podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl 
Pokój:
009 (parter)

ZAPISZ SIĘ

Kadra dydaktyczna

Kadra dydaktyczna:

   Głównym celem kadry dydaktycznej na kierunku Logopedia w Wyższej Szkole Humanitas jest wyposażenie uczestników w wysoko ceniony warsztat, stąd program realizują znakomici wykładowcy akademiccy, doświadczeni praktycy, pedagodzy, psychologowie i lekarze specjaliści.

dr Joanna Gruba

Nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu oraz Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Pedagog i logopeda. Pracuje również jako logopeda w przedszkolu. Autorka i współautorka standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, m.in. testów „Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD” oraz „Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego – KORP”. Autorka licznych książek naukowych i dydaktyczno-naukowych oraz pomocy logopedycznych. Redaktor naczelna czasopisma Przegląd logopedyczno-pedagogiczno-psychologiczny.

Zainteresowania zawodowe: diagnoza i terapia pedagogiczna i logopedyczna dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Dr n. hum. Amelia Dziurda-Multan

Polonistka, logopeda, surdopedagog, oligofrenopedagog, terapeuta Integracji Sensorycznej, absolwentka kursu mistrzowskiego Metody Fonogestów, studiów z emisji głosu oraz rewalidacji i edukacji osób ze spektrum autyzmu. Wykładowca akademicki i trener kadry oświatowej, autorka artykułów i publikacji naukowych z zakresu pedagogiki specjalnej. Pracuje w szkole ogólnodostępnej, gdzie prowadzi lekcje języka polskiego i terapię dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Miłośniczka jazdy na rowerze, wędrówek po Roztoczu (oczywiście rowerowych) oraz spacerów wzdłuż piaszczystych plaż Bałtyku.

 

Opłaty

Atuty:
  • Niezmienne czesne
  • Brak dodatkowych opłat (np. za materiały szkoleniowe, egzaminy, egzamin końcowy)
  • Brak opłaty wakacyjnej
  • Możliwość płatności w ratach (nie powoduje zwiększenia ceny studiów)

Wariant płatności

Płatność
w 8 ratach

Płatność
w 2 ratach

Cena studiów

Cena regularna

525 zł

2 100 zł

4 200 zł

Absolwenci i studenci Humanitas
(20% mniej)

420 zł

1 680 zł

3 360 zł

Promocja „Im wcześniej tym lepiej”
(800 zł mniej do 9 października 2022 r. )

425 zł

1 700 zł

3 400 zł

Zapisz się

Etapy rekrutacji

1. Wypełnij i wydrukuj kwestionariusz on-line

2.Skompletuj następujące dokumenty:

  • Wydrukowany kwestionariusz (on-line)
  • Kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu)
  • Suplement do dyplomu lub akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela (wymagane odnośnie studiów podyplomowych kwalifikacyjnych) 
  • Dowód osobisty (należy przedstawić do wglądu w celu potwierdzenia tożsamości, nie kserować)
  • Potwierdzenie dokonania wymaganych wpłat.

* W przypadku poniższych kierunków od kandydata wymagane są dodatkowe dokumenty:

Logopedia - zaświadczenie od logopedy, foniatr y o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu
  logopedy (według dowolnego wzoru).
Psychologia transportu/Psychologia sądowa - kopia świadectwa ukończenia studiów wyższych na kierunku psychologia (oryginał do wglądu przy podpisaniu umowy).

3. Dokonaj opłat za studia:​
(wpłat należy dokonywać z wpisanym czytelnie imieniem, nazwiskiem oraz adresem)

  • opłata rekrutacyjna - 85 zł,


KONTO

Wyższa Szkoła Humanitas
ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu
24 1050 1360 1000 0008 0337 9932



4.  Prześlij zeskanowane dokumenty e – mailem na adres:
podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl

Umowa finansowa jest podpisywana po zweryfikowaniu przesłanych dokumentów przez specjalistę ds. rekrutacji. Termin podpisania umowy ustalany jest maksymalnie do 7 dni od przesłania wszystkich wymaganych dokumentów lub indywidualnie.


5. Na miejscu otrzymasz umowę o warunkach płatności za usługi edukacyjne
.

  • Kandydat wybiera wariant płatności oraz otrzymuje harmonogram wpłat.
  • Płatność za studia dokonywana jest na indywidualne konto. Opłata za studia może być uiszczana w ratach.
  • Cena studiów obejmuje całość kosztów, łącznie z materiałami, zaświadczeniami wydawanymi na wniosek słuchacza oraz świadectwem ukończenia studiów.

Dbając o Państwa, zachowujemy najwyższe standardy bezpieczeństwa w związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną.


W razie pytań zachęcamy do kontaktu!

tel.: 32 363-12-27 (ZADZWOŃ TERAZ)
fax.: 
32 363-12-07
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl
Pokój: 
009 (parter)