Przejdź do treści
Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy

MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION

W razie pytań zachęcamy do kontaktu!

Zapisz się! lub Zadzwoń teraz

Partner strategiczny

Bratislava University of Economics and Management is modern private university offering all three levels of university education with a focus on Economics and Management. Bratislava is located in the heart of Europe, just 60 km from the Vienna International airport, it’s a modern city with around 650 000 inhabitants, linked with the history of former Austrian- Hungarian Empire as a coronation city. Slovakia is a member of the Schengen area European Union, NATO, and OECD.

Education
Our university is training professionals for private as well as public sector administration by providing higher education in study programs in the study field Economics and Management according to the current European educational trends.

Research
Bratislava University of Economics and Management has a Certification by the Ministry of Education, Science, Research and Sports of the Slovak Republic, of the qualification to perform research and development. Performing basic research and widening the knowledge of economics, management of enterprises and in public administration by disseminating its results. Promoting current knowledge on trends in the understanding and approach to individual fields of economics and management of Small and Medium Entrepreneurship as well as in Public Administration and thereby contributing to enhanced employment opportunity of its graduates in an increasingly competitive environment of an integrating world.

Study programs
Bratislava University of Economics and Management based on the resolution of the Minister of Education, Science, Research and Sports of the Slovak Republic after the prior approval of the Accreditation Commission is entitled to provide higher education in the following study programs within the study field Economics and Management:

  • Business Economics and Management
  • Management of Small and Medium Entrepreneurship
  • Public Administration

PhD study
Bratislava University of Economics and Management is entitled to award an academic degree Philosophiae doctor “PhD.” to graduates of full-time and part-time studies in doctoral study programs:

  • Management of Small and Medium Entrepreneurship
  • Public Administration

Prezentacja kierunku

Celem programu MBA

jest rozwój kompetencji menedżerskich, które umożliwiają efektywne zarządzanie w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju. Absolwenci zdobywają umiejętności pozwalające na prowadzenie organizacji w sposób odpowiedzialny społecznie i środowiskowo, uwzględniając długofalowy wpływ działań na otoczenie.

Program kładzie nacisk na rozwój kluczowych kompetencji niezbędnych do efektywnego zarządzania organizacją w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym oraz w dobie ekologicznej transformacji. Skupia się na rozwijaniu umiejętności strategicznego myślenia, zarządzania finansami, zespołami i procesami biznesowymi, a także na kształtowaniu zdolności przywódczych, komunikacyjnych i negocjacyjnych.  

W odpowiedzi na współczesne wyzwania, program przygotowuje liderów do prowadzenia firm w sposób zrównoważony, uwzględniając cele ekologiczne, społeczne i ekonomiczne. Uwzględnia zasady ESG (Environmental, Social, Governance) oraz idee zrównoważonego rozwoju, ucząc uczestników, jak integrować te elementy w codziennym zarządzaniu, aby budować trwałe, odpowiedzialne i etyczne organizacje.

Program rozwija umiejętności menedżerskie, które pomagają nie tylko w osiąganiu wyników finansowych, ale także wspierają ochronę środowiska, rozwój społeczny oraz przestrzeganie najwyższych standardów etycznych. Dzięki połączeniu wiedzy z zakresu zarządzania, finansów nowoczesnych technologii, prawa z kompetencjami przywódczymi i społeczną odpowiedzialnością, absolwenci będą gotowi do skutecznego kierowania organizacjami w sposób zrównoważony.

Adresaci studiów:

  • Menedżerowie średniego i wyższego szczebla
  • Przedsiębiorcy i właściciele firm
  • Kandydaci aspirujący do stanowisk zarządczych (np. osoby planujące karierę na stanowiskach kierowniczych, które chcą zyskać przewagę na rynku pracy dzięki wiedzy z zakresu zielonego zarządzania)
  • Pracownicy organizacji non-profit i sektora publicznego (np. osoby, które chcą zwiększyć swoje umiejętności w zarządzaniu i skutecznej realizacji projektów proekologicznych)
  • Specjaliści ds. zrównoważonego rozwoju (np. osoby odpowiedzialne za polityki środowiskowe i społeczne w firmach, które chcą poszerzyć swoją wiedzę i kompetencje w zakresie zarządzania organizacją oraz efektywnego wdrażania zielonych strategii)
  • Liderzy działów HR (np. specjaliści odpowiedzialni za zarządzanie kapitałem ludzkim, którzy chcą rozwijać kompetencje w zakresie przywództwa i wspierania kulturyzrównoważonego rozwoju w organizacji)
  • Kierownicy projektów związanych z ESG (np. profesjonaliści, którzy zarządzają projektami mającymi na celu poprawę wyników organizacji w obszarze ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego)
  • Specjaliści branż przemysłowych, energetycznych i technologicznych: (np. profesjonaliści pracujący w sektorach o znaczącym wpływie na środowisko, którzy chcą zdobyć umiejętności pozwalające na skuteczne wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju i optymalizacji procesów produkcyjnych)
  • Konsultanci biznesowi (np. doradcy, którzy chcą poszerzyć swoje kompetencje, aby lepiej wspierać klientów w transformacji w kierunku zrównoważonego i odpowiedzialnego zarządzania)

Absolwenci studiów podyplomowych MBA nabywają wykształcenie stanowiące kryterium do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa (Art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 16 grudnia 2016r. – o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z 2019r. poz. 1302, 1309, 1571, 1655).

Co wyróżnia studia MBA w Akademii Humanitas:

  • Loża Ekspertów – to cykl dodatkowych wykładów prowadzonych przez ekspertów praktyków specjalizujących się w różnych dziedzinach zarządzania. Loża ma na celu prezentowanie bieżących trendów w zarządzaniu oraz pomoc w rozwiązaniu problemów, z jakimi spotykasz się w codziennej pracy,
  • wizyty studyjne w firmach
  • zajęcia prowadzone przez ekspertów i praktyków,
  • warsztat diagnostyki kompetencji menedżerskich,
  • zastosowanie licencjonowanych narzędzi diagnostycznych np. CCQ®, MaxieDISC®, MTQ48® oraz symulacji/gier biznesowych
  • warsztatowy charakter zajęć - nastawiamy się na praktykę i ćwiczenie umiejętności,
  • scenariusze realnych przypadków (case study) biznesowych uczestników,
  • wymiana praktyk liderskich oraz doświadczeń z różnorodnego środowiska biznesowego, 
  • wysoki poziom kompetencji zawodowych innych słuchaczy, który umożliwia wymianę doświadczeń,
  • możliwość uczestnictwa w otwartych dyskusjach z wykładowcami osadzonymi w praktyce gospodarczej.

Co zyskujesz dzięki studiom MBA w Akademii Humanitas ?

  • rozwój kluczowych kompetencji niezbędnych do efektywnego zarządzania organizacją w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym oraz w dobie ekologicznej transformacji
  • przekrojową wiedzę na temat istotnych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstw, 
  • wiedzę dotyczącą najnowszych rozwiązań i metodyk funkcjonujących w zarządzaniu,
  • umiejętności tworzenia i kierowania zespołami projektowymi, 
  • umiejętności opracowania i wdrażania strategii
  • umiejętności operowania uniwersalnym językiem menedżerskim, 
  • umiejętności przywódcze, negocjacyjne, 
  • umiejętności wprowadzania i zarządzania zmianą w firmie,
  • wiedzę w zakresie współpracy w środowisku wielokulturowym,
  • dodatkowy dyplom potwierdzający ukończenie studiów  realizowanych we współpracy z partnerem zagranicznym, wydany przez Bratislava University of Economics and Management,
  • po ukończeniu programu - bezpłatną przynależność do elitarnego Klubu Liderów Humanitas.

Program

MODUŁ I KOMPETENCJE OSOBISTE/DOBROSTAN MENEDŻERA

  1. Warsztat diagnostyczny DC - sesja diagnostyczna kompetencji menedżerskich
  2. Trening siły i odporności psychicznej
  3. Inteligencja emocjonalna lidera
  4. Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
  5. Networking i personal branding

MODUŁ II ZARZĄDZANIE ORGNIZACJĄ

  1. Zarządzanie strategiczne
  2. Ekonomia menedżerska
  3. Finanse przedsiębiorstwa
  4. Rachunkowość finansowa i zarządcza
  5. Marketing i budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku
  6. Zarządzanie procesami biznesowymi
  7. Organizacja cyfrowa
  8. Zrównoważony rozwój organizacji
  9. Zarządzanie jakością

MODUŁ III ŚWIADOME PRZYWÓDZTWO I ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM

  1. Efektywne przywództwo
  2. Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim
  3. Zarządzanie zespołem
  4. Zarządzanie zmianą
  5. Lider w roli negocjatora
  6. Komunikacja menedżerska

MODUŁ IV PRAWO W BIZNESIE

  1. Prawne aspekty zarządzania kapitałem ludzkim
  2. Prawo ochrony środowiska
  3. Podstawy prawa gospodarczego

MODUŁ V DYPLOMOWY

  1. Wizyta studyjna
  2. Projekt końcowy

Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych MBA (Master of Business Administration) jest:

  • uczestnictwo, w co najmniej 80% zajęć,
  • zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów,
  • obrona projektu końcowego przygotowanego pod kierunkiem opiekuna merytorycznego. 

Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych oraz dyplom potwierdzający realizację studiów we współpracy z partnerem zagranicznym Bratislava University of Economics and Management  

Czas trwania i organizacja zajęć

Czas trwania studiów:

  • 2 semestry, 315 godz. dyd. zajęć (w tym wizyta studyjna) + 2 godz. dyd. poświęcone na walidację semestralną
  • zajęcia realizowane średnio co 2 tygodnie w piątki 17:00-21:00 (online) oraz soboty i niedziele 9:00-17:30 (stacjonarnie lub online) z wyłączeniem świąt i wakacji oraz wolnych weekendów. Organizator w sytuacjach losowych zastrzega możliwość realizacji dodatkowego terminu zjazdu.

Organizacja zajęć:

  • Miejsce realizacji zajęć: Filia Akademii Humanitas w Gliwicach
  • Zajęcia stacjonarne i online w czasie rzeczywistym realizowane są w postaci wykładów multimedialnych, w tym wykładów specjalnych, ćwiczeń, warsztatów, gier strategicznych, pracy z kamerą oraz wizyty studyjnej
  • Zajęcia online odbywają się za pośrednictwem platformy ClickMeeting lub Zoom
  • Uczestnicy mają również dostęp do platformy Moodle, na której prowadzący zamieszczają materiały dydaktyczne
  • Wykłady specjalne w ramach Loży Ekspertów odbywają się poza wyznaczonymi terminami zjazdów
  • Zajęcia prowadzone są w języku polskim oraz angielskim (zajęcia w jezyku angielskim z tłumaczem)

Rozpoczęcie/zakończenie zajęć w edycji 2024/2025:

30 listopada 2024/30 września 2025, w tym przerwa wakacyjna

Kadra dydaktyczna

Przemysław Rakoczy

Prezes Fundacji Zrównoważonego Rozwoju oraz Ambasador Paktu Klimatycznego z ramienia Komisji Europejskiej UE. Wszechstronny ekspert w zakresie komunikacji z bogatym doświadczeniem w zarządzaniu „zielonymi” projektami i ich interesariuszami. Ekspert planowania strategicznego, tworzenia i implementowania strategii i modeli biznesowych. Ekspert zaangażowany w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i wdrażania ESG (Environmental, Social, and Governance). Certyfikowany Change Manager oraz Project Manager. Posiada doświadczenie w metodologiach Waterfall, PMP, Prince2 oraz metodykach zwinnych (Agile, Scrum, Kanban, Gant).

Jego kariera zawodowa obejmuje kluczowe role w różnych organizacjach, gdzie pełnił funkcje Dyrektora Operacyjnego (Eco Smart Management P.S.A. oraz Quality Austria Polska Sp. z o.o.), lidera działów marketingu i PR (m in. Hobby, Immobile S.A.), a także eksperta zielonej komunikacji. Właściciel firm Green Management i Solutions 4 Bussines Sp. z o.o.

Aktywnie współpracuje z jednostkami naukowymi w zakresie posiadanych kompetencji, m in. Politechniką Śląską, Instytutem Ekologii Terenów Uprzemysłowionych – IETU Katowice oraz Instytutem Metali Nieżelaznych Sieci Badawczej Łukasiewicz.

Jego pasje obejmują m. in. eko-projekty, takie jak plantacje wertykalne i hydroponika. Dzięki swojemu wszechstronnemu doświadczeniu i zaangażowaniu, jest cenionym ekspertem i liderem w dziedzinie zarządzania zrównoważonym rozwojem, komunikacji i wdrożeń ESG do firm. Jego umiejętności i wiedza pozwalają mu skutecznie realizować projekty i wspierać rozwój organizacji, z którymi współpracuje

dr Agnieszka Wyciślik-Kupicha

Trener, konsultant z ponad 30-letnią praktyką zawodową. Ekspert w dziedzinie cyrkularności. Pomaga organizacjom rozwijać się w sposób zrównoważony, minimalizując ryzyka i tworząc efektywne modele biznesowe. Jej kompetencje i wiedza pozwalają na opracowywanie efektywnych rozwiązań wspierających zrównoważoną gospodarkę.

Absolwentka Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej w zakresie Master of Business Administration (Partner kierunku: EY Academy of Business). Ukończyła Śląskie Środowiskowe Studium Doktoranckie (ŚŚSD) w Katowicach i uzyskała tytuł Doktora nauk technicznych w dyscyplinie Inżynieria środowiska. Posiadaczka certyfikatów: Circular Globe Transformation Coach, Certyfikat EY Academy of Business, Environmental System Manager, Auditor Zintegrowanych Systemów Zarządzania ISO 9001:2015, 14001:2015 i ISO 45001:2018, Pełnomocnik ds. Zarządzania Ryzykiem wg ISO 31000; Certyfikat Verification and Validation of Green House Gases according to ISO 14064-1 and ISO 14064-2, Certyfikat Akademii Raportowania ESG - Raportowanie zgodne ze standardami ESRS.

Pracowała jako Inżynier ds. bezpieczeństwa, Quality Manager, Dräger Academy Leader Trener i Audytor trzeciej strony ISO9001, ISO14001, ISO45001; Environmental System Manager; Circular Globe Transformation Coach; Manager ds. Certyfikacji; Dyrektor ds. Rozwoju, CEO Eco Smart Management Prosta S.A. Fundator i wiceprezeska Fundacji Zrównoważonego Rozwoju.

Prowadzi szkolenia i doradztwo z zakresu zarządzania strategicznego i operacyjnego przedsiębiorstwem, ekoefektywnego zarządzania ryzykiem, transformacji biznesowej w kierunku cyrkularności organizacji, zrównoważonego rozwoju, ekonomii cyrkularnej oraz ESG. W zakresie szkoleń i doradztwa współpracowała m.in. z: Synthos S.A., ArcelorMittal Poland S.A., PKN Orlen (Grupa Lotos), Grupa Azoty S.A., Gaz-System S.A., PCC Rokita, GlaxoSmithKlein, TÜV Rheinland, Siemens Polska, Diehl Metering Grupa, Strabag Group, Castolin Eutectic Gliwice, Gamrat S.A., Grupa Mondi, Grupa Rauch, Kayser Automotive Systems Polska Sp. z o.o., Mineral Polska Sp. z o.o.- Grupa Strabag SE, Re Alloys Sp. z o.o./Huta Łaziska, SELT Sp. z o.o., Alupol Films Sp z o.o., Śląskie Centrum Naukowo - Technologiczne Przemysłu Lotniczego Sp. z o. o. oraz wieloma innymi. Aktywnie współpracuje z wieloma jednostkami naukowymi m.in.: Akademią Górniczo-Hutniczą im. Stanisława Staszica w Krakowie, Politechniką Śląską, Głównym Instytutem Górnictwa w Katowicach, Škoda Auto University, Instytutem Ekologii Terenów Uprzemysłowionych – IETU Katowice oraz Instytutem Metali Nieżelaznych Sieci Badawczej Łukasiewicz.

Agnieszka Chwastek

Absolwentka romanistyki na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła studia podyplomowe:

  • Zarządzanie biznesem w Śląskiej Międzynarodowej Szkole Handlowej
  • Psychologia działań menadżerskich na SWPS
  • Coach i Trener w Wyższej Szkole Europejskiej.

Od lat 90. XX wieku związana z branżą automotive. Od ponad dwudziestu lat pracuje na stanowiskach menedżerskich w zagranicznych korporacjach działających w tej branży. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu: zasobami ludzkimi, jakością i łańcuchem dostaw.

Jako praktyk biznesu stosuje na co dzień w swojej pracy standardy i rozwiązania typowe dla dużych przedsiębiorstw przemysłu samochodowego, mierząc się również z wyzwaniami postawionymi przed współcześnie funkcjonującymi działami HR, takimi jak: cyfryzacja, różnorodność, ESG i VUCA.

W swojej obecnej roli w Grupie Valeo odpowiada za tworzenie i wdrażanie korporacyjnych programów rozwojowych dla pracowników różnych szczebli w ponad dwudziestu krajach świata. Kieruje kilkunastoosobowym, międzynarodowym zespołem trenerów i współpracuje z działem rozwoju talentów w swojej organizacji. Ponadto w zakładach Grupy Valeo prowadzi audyt wewnętrzy w obszarze HR oraz Zakupów.

Opłaty

ATUTY:

  • Program jest zamieszczony w Bazie Usług Rozwojowych, co umożliwa osobom zainteresowanym udziałem w studiach zdobycie dofinansowania do studiów z projektów realizowanych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, priorytet FESL.10 FE na transformację, działanie FESL.10.17 Kształcenie osób dorosłych FST. Lista wszystkich projektów jw. wraz z ich tytułami i Operatorami znajduje się TUTAJ >>
  • Niezmienne czesne
  • Brak dodatkowych opłat (np. za materiały szkoleniowe, egzaminy, egzamin końcowy)
  • Brak opłaty wakacyjnej
  • Możliwość płatności w ratach (nie powoduje zwiększenia ceny studiów)
  • Możliwość indywidualnego ustalenia rat

ODPŁATNOŚĆ ZA STUDIA:

Wariant 1 - Płatność w całości

  • 15 000 zł - odpłatność regularna
  • 13 500 zł - odpłatność dla studentów/absolwentów Akademii Humanitas (10% zniżki)

Wariant 2. Płatność należności w 3-ech ratach

  • 3 x 5 000 zł
  • 3 x 4 500 zł (dla studentów i absolwentów AH)

Wariant 3. Płatność należności w 9-ciu ratach

  • 1 x 1 600 zł; 8 x 1 675 zł
  • 9 x 1 500 zł (dla studentów i absolwentów AH

Pozostałe opłaty:

  • opłata postępowania kwalifikacyjnego 200 zł
  • wpisowe 300 zł

Opłatę postępowania kwalifikacyjnego należy uiścić w kasie Uczelni lub przelewem na numer konta bankowego:

ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu 24 1050 1360 1000 0008 0337 9932,

tytułem: Imię, nazwisko, kierunek studiów

Przed podpisaniem przez Kandydata umowy o świadczenie usług edukacyjnych należy dokonać opłaty wpisowej w wysokości 300,00 zł. Wpłaty można dokonać w kasie Uczelni lub przelewem na numer konta bankowego, W tytule przelewu należy umieścić: imię i nazwisko, adres, MBA

Etapy procesu rekrutacji

Liczba miejsc limitowana, liczy się kolejność zgłoszeń oraz warunki rekrutacji podane poniżej.


1. Wypełnij i wydrukuj 
kwestionariusz on-line

2. Skompletuj następujące dokumenty:

  • Wydrukowany kwestionariusz (on-line)
  • Kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał dyplomu należy przedstawić jedynie do wglądu)
  • Dowód osobisty (należy przedstawić jedynie do wglądu w celu potwierdzenia tożsamości)
  • CV lub biogram zawodowy 
  • Potwierdzenie dokonania wymaganych wpłat

3. Dokonaj opłat za studia:​

(wpłat należy dokonywać z wpisanym czytelnie imieniem, nazwiskiem oraz adresem)

  • opłata rekrutacyjna – 200 zł

następnie

  • wpisowe - 300 zł

4. Prześlij zeskanowane dokumenty e–mailem na adres mba.rekrutacja@humanitas.edu.pl

5. Postępowanie kwalifikacyjne

Po przesłaniu dokumentów w formie elektronicznej, specjalista ds. studiów MBA skontaktuje się z Państwem w celu potwierdzenia zgłoszenia i informacji zwrotnej o wyniku postępowania kwalifikacyjnego.

6. Następnie otrzymasz umowę o warunkach płatności za usługi edukacyjne.

  • Kandydat wybiera wariant płatności oraz otrzymuje harmonogram wpłat.
  • Płatność za studia dokonywana jest na indywidualne konto. Opłata za studia może być uiszczana w ratach.
  • Cena studiów obejmuje wszystkie koszty, łącznie z materiałami, zaświadczeniami wydawanymi na wniosek słuchacza oraz świadectwem ukończenia studiów.

W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Magdalena Kazimierczuk - Kierownik działu rekrutacji i sprzedaży
tel.:  539 264 917 lub 538 020 103
e-mail: magdalena.kazimierczuk@humanitas.edu.pl