Przejdź do treści
Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy

Terapia dzieci i młodzieży

W razie pytań zachęcamy do kontaktu!

ZADZWOŃ TERAZ lub FORMULARZ KONTAKTOWY

O kierunku

Cel studiów:

Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli, pedagogów oraz psychologów do pracy z dziećmi i młodzieżą w obszarze zdrowia psychicznego. Słuchacze otrzymają wiedzę i umiejętności praktyczne dotyczące profilaktyki zaburzeń, ich diagnozy oraz nowoczesnych metod terapii. Interdyscyplinarny charakter studiów oraz wykwalifikowana kadra specjalistów pozwala na poznanie aktualnej wiedzy dotyczącej pracy z dziećmi i młodzieżą w kryzysach psychicznych, przejawiającymi zachowania autodestrukcyjne oraz z zaburzeniami zachowania i zaburzeniami emocjonalnymi. Szczególny nacisk położony jest na doskonalenie umiejętności terapeutycznych słuchaczy oraz poznanie nowoczesnych metod i technik w pracy z grupami czy z rodziną.

Adresaci:

  • Nauczyciele, psychologowie i terapeuci prowadzący pomoc psychologiczno-pedagogiczną, a także specjaliści pragnący wzbogacić swój warsztat pracy o nowoczesne metody terapii,
  • Osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: I stopnia, II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich. Do podjęcia studiów nie jest wymagane posiadanie przygotowania pedagogicznego ani także zatrudnienie w placówce oświatowej.

Atuty:

  • Wzbogacenie warsztatu pracy o najnowszą wiedzę i umiejętności praktyczne,
  • Interdyscyplinarny charakter studiów w oparciu o autorskie programy (zajęcia ze specjalistami –  praktykami z kilkunastoletnim stażem pracy z dziećmi i młodzieżą),
  • Zajęcia prowadzone metodami praktycznymi, analiza studium przypadku,  a także superwizja przypadków.

Absolwent studiów:

  • Nabędzie wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą diagnozy i terapii zaburzeń eksternalizacyjnych i internalizacyjnych,
  • Zostanie wyposażeni w umiejętności praktyczne prowadzenia zajęć terapeutycznych (indywidualnych i grupowych),
  • Pozna metody diagnozy problemów klienta w oparciu o najnowsze narzędzia,
  • Zapozna się z modelami terapii zaburzeń wieku rozwojowego,
  • Będzie potrafił organizować, monitorować oraz ewaluować pomoc psychologiczno- pedagogiczną,
  • Posiądzie wiedzę z zakresu interwencji kryzysowej,
  • Nabędzie umiejętności związane z udzielaniem wsparcia psychologicznego,
  • Dowie się w jaki sposób prowadzi się poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne, jak radzić sobie z kryzysami rozwojowymi, jak pracować z rodzina dysfunkcyjną oraz w jaki sposób pracować z dziećmi i młodzieżą będącymi ofiarami przemocy,
  • Zrozumie jak efektywnie prowadzić pierwszą pomoc emocjonalną, jak wykorzystywać różne podejścia terapeutyczne podczas sesji indywidualnych i grupowych, jak stosować poznane procedury czy strategie postępowania, oraz jak stosować techniki oparte na modyfikacji zachowań.

Formy pracy:

  • aktywne ćwiczenia szkoleniowe,
  • studium przypadku (Case study),
  • praca na dialogu terapeutycznym oraz superwizji,
  • praca z narzędziami do prowadzenia efektywnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Program

Program:

  • Trening umiejętności społecznych
  • Podstawy psychologii rozwoju człowieka
  • Podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży
  • Elementy diagnozy klinicznej i terapii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji
  • Specyfika współpracy z dziećmi i młodzieżą oraz ich rodzinami 
  • Proces diagnozy u dziecka. Klasyfikacje psychiatryczne (DSM-V, ICD-11)
  • Całościowe zaburzenia rozwoju
  • Zaburzenia depresyjne i lękowe
  • Zaburzenia odżywiania
  • Zaburzenia tożsamości płciowej
  • Zaburzenia zachowania i emocji
  • Uzależnienia behawioralne
  • Wprowadzenie do psychoterapii
  • Dialog terapeutyczny
  • Terapia psychoanalityczna dzieci i młodzieży
  • Terapia poznawczo- behawioralna dzieci i młodzieży
  • Terapia systemowa
  • Kryzys i interwencja kryzysowa
  • Poradnictwo psychopedagogiczne
  • Terapia grupowa
  • Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach w praktyce 
  • Trening umiejętności rodzicielskich
  • Pomoc psychologiczno- pedagogiczna

Czas trwania studiów:

  • 2 semestry
  • 260 godzin dydaktycznych

Organizacja zajęć:
Zajęcia realizowane są w ciągu weekendowych zjazdów w soboty i niedziele (maksymalnie dwa razy w miesiącu).

Studia podyplomowe realizowane przez AH organizowane będą w formule blended learning (hybrydowej) polegającej na łączeniu zajęć stacjonarnych (odbywających się na terenie uczelni) z zajęciami prowadzonymi w trybie on-line (poprzez platformę ClickMeeting, Zoom), pozwalającymi na uczestnictwo w spotkaniu z każdego miejsca na świecie (około 30% zajęć online i 70% zajęć stacjonarnych).

Daty zajazdów w pierwszym semstrze*:

  • 27-28 kwietnia
  • 11-12 i 25-26 maja
  • 8-9 i 15-16 czerwca

 *w szczególnych przypadkach możliwa jest zmiana terminu zajęć

Warunki zaliczenia:

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów.

Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

Kontakt:

tel.: 32 363-12-27 (ZADZWOŃ TERAZ)
fax.:
32 363-12-07
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl

ZAPISZ SIĘ

Kadra dydaktyczna

dr Aleksander Mańka

Adiunkt akademicki, pedagog specjalny, terapeuta, ekspert superwizji rodzinnej, profilaktyk systemowy, trener.

Od wielu lat łączy pracę naukową z działalnością profesjonalną w obszarze wspomagania i rozwoju zdrowia psychicznego. W swojej pracy integruje elementy różnych koncepcji metodycznych. Dominuje w tym podejście spójne z koncepcją eriksonowską i systemową. W swojej strategii oddziaływaniach koncentruje się na rozwiązaniach poprzez regulowanie równowagi i wykorzystanie potencjału indywidualnego i systemowego podmiotu. Jest autorem wielu publikacji, programów profilaktycznych i  terapeutycznych w tym zakresie. 

Barbara Olszewska

Pedagog specjalny, licencjonowany superwizor PLTB, certyfikowany terapeuta behawioralny, oraz tyflopedagog. Od 2006 roku pracuje zawodowo z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, z ukierunkowaniem na pracę z dziećmi z zaburzeniami rozwoju i zachowania. Pracownik Centrum Terapii Behawioralnej w Gliwicach, gdzie prowadzi terapię indywidualną, grupową (trening TUS), punkt konsultacyjny oraz przeprowadza diagnozy różnicujące w kierunku autyzmu i zespołu Aspergera. Zatrudniona w Przedszkolu nr 16 Integracyjnym w Chorzowie w charakterze pedagoga specjalnego. Współpracuje z fundacją z ASPi-racjami w Łodzi, Niepublicznym Punktem Przedszkolnym „Niebieski Zakątek II” w Chorzowie, Niepubliczną Szkołą Podstawową „Niebieski Zakątek” z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi w Chorzowie jako konsultant terapii dzieci i młodzieży – superwizor. Prowadzi zajęcia na Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej i Gliwicach oraz pisze do czasopisma Terapia Specjalna.

 
Beata Pakuła

Magister psychologii, który podczas studiów ukończył specjalizację kliniczną i sądową. Zainteresowania oraz rozwój zawodowy koncentrują się na obszarach psychologii klinicznej, neuropsychologii, psychopatologii, psychologii rozwojowej oraz sądowej. Posiada kwalifikacje w dziedzinie oligofrenopedagogiki oraz wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji dzieci z autyzmem. Doświadczenie zawodowe obejmuje ponad dwadzieścia lat pracy z osobami w każdej grupie wiekowej i na każdym poziomie funkcjonowania. Pracowała zarówno z dziećmi i młodzieżą, jak i osobami dorosłymi, w różnorodnych środowiskach, takich jak szkoły, przedszkola, ośrodki specjalne, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, poradnie zdrowia psychicznego oraz szpitale psychiatryczne. W ramach pracy zdobywała doświadczenie między innymi z osobami z:  spektrum autyzmu, ADHD, niepełnosprawnością intelektualną, depresją, lękami, fobiami, schizofrenią, demencją, zaburzeniami neurologicznymi, zespołami genetycznymi, ofiarami przemocy i innymi. Aktualnie specjalizacja skupia się na diagnozie i terapii dzieci i młodzieży. Przez ostatnie dwie dekady rozwijała umiejętności poprzez prowadzenie pomocy psychologicznej, działań diagnostycznych, terapii indywidualnej i grupowej, interwencji kryzysowej, opiniowania oraz udziału w zespołach orzekających, udziału w zespołach związanych z niebieską kartą. Dodatkowo, angażuje się jako terapeutka w Szkole dla Rodziców i Wychowawców, gdzie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z rodzicami oraz opiekunami.

 

 

 

Opłaty

Atuty:

 

  • Niezmienne czesne
  • Brak dodatkowych opłat (np. za materiały szkoleniowe, egzaminy, egzamin końcowy)
  • Brak opłaty wakacyjnej
  • Możliwość płatności w ratach (nie powoduje zwiększenia ceny studiów)

Wariant płatności

Płatność
w 8 ratach

Płatność
w 2 ratach

Cena studiów

Cena regularna

587,50 zł

2 350 zł

4 700 zł

Absolwenci i studenci Humanitas
(20% mniej)

470 zł

1 880 zł

3 760 zł

Bonifikata terminowa -15%
do dnia 30.04.2024 r.  

1 x 495 zł
 7 x 500 zł 

1 997,50 zł 

3 995 zł*



 Najniższa cena z 30 dni 3 290 zł

 

Zapisz się

Etapy rekrutacji

1. Wypełnij i wydrukuj kwestionariusz on-line

2.Skompletuj następujące dokumenty:

  • Wydrukowany kwestionariusz (on-line)
  • Kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu)
  • Suplement do dyplomu lub akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela (wymagane odnośnie studiów podyplomowych kwalifikacyjnych) 
  • Dowód osobisty (należy przedstawić do wglądu w celu potwierdzenia tożsamości, nie kserować)
  • Potwierdzenie dokonania wymaganych wpłat.

* W przypadku poniższych kierunków od kandydata wymagane są dodatkowe dokumenty:

Logopedia - zaświadczenie od logopedy, foniatr y o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu
  logopedy (według dowolnego wzoru).
Psychologia transportu/Psychologia sądowa - kopia świadectwa ukończenia studiów wyższych na kierunku psychologia (oryginał do wglądu przy podpisaniu umowy).

3. Dokonaj opłat za studia:​
(wpłat należy dokonywać z wpisanym czytelnie imieniem, nazwiskiem oraz adresem)

  • opłata rekrutacyjna - 85 zł,


KONTO

Akademia Humanitas
ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu
24 1050 1360 1000 0008 0337 9932



4.  Prześlij zeskanowane dokumenty e – mailem na adres:
podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl

Umowa finansowa jest podpisywana po zweryfikowaniu przesłanych dokumentów przez specjalistę ds. rekrutacji. Termin podpisania umowy ustalany jest maksymalnie do 7 dni od przesłania wszystkich wymaganych dokumentów lub indywidualnie.


5. Na miejscu otrzymasz umowę o warunkach płatności za usługi edukacyjne
.

  • Kandydat wybiera wariant płatności oraz otrzymuje harmonogram wpłat.
  • Płatność za studia dokonywana jest na indywidualne konto. Opłata za studia może być uiszczana w ratach.
  • Cena studiów obejmuje całość kosztów, łącznie z materiałami, zaświadczeniami wydawanymi na wniosek słuchacza oraz świadectwem ukończenia studiów.

Dbając o Państwa, zachowujemy najwyższe standardy bezpieczeństwa w związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną.


W razie pytań zachęcamy do kontaktu!

tel.: 32 363-12-27 (ZADZWOŃ TERAZ)
fax.: 
32 363-12-07
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl
Pokój: 
009 (parter)