O kierunku
Studia I stopnia Kierunek adresowany jest przede wszystkim do osób pracujących już w zawodzie technika elektroradiologii. Studia są również adresowane do absolwentów szkół ponadgimnazjalnych o zainteresowaniach medycznych, technicznych i fizycznych, którzy chcieliby w przyszłości wykonywać zawód elektroradiologa. Studia II stopnia Kierunek adresowany jest przede wszystkim do osób posiadjących tytuł licencjata na kierunku Elektroradiologia, którzy zamierzających uzupełnić swoje wykształcenie wyższe oraz podnieść i rozwinąć posiadane kwalifikacje. Umożliwiamy zdobycie tytułu magistra w 1,5 roku! |
Elektroradiologia I stopnia
Elektroradiologia II stopnia
Specjalności
Radioterapia
Cel studiów
Celem specjalności Radioterapia jest uzyskanie pogłębionej wiedzy oraz umiejętności w zakresie zastosowania radioterapii z wykorzystaniem źródeł zewnętrznych w leczeniu chorób nowotworowych oraz nienowotworowych. Zasadniczym efektem jest nabycie przez Studenta umiejętności praktycznych w zakresie przygotowania chorego do terapii, zaplanowania leczenia, dozymetrii planów leczenia, realizacji napromieniania oraz prowadzenia kontroli jakości w pracowni terapeutycznej wykorzystującej urządzenia do radioterapii.
Adresaci specjalności
Specjalność Radioterapia skierowana jest do absolwentów studiów I stopnia na kierunku Elektroradiologia, którzy zamierzają uzupełnić swoje wykształcenie wyższe oraz podnieść i rozwinąć posiadane kwalifikacje.
Sylwetka absolwenta
Absolwent specjalności Radioterapia posiada pogłębioną wiedzę z zakresu:
potrafi:
jest gotowy do:
Metody kształcenia:
Wybrane przedmioty specjalnościowe:
Perspektywy zawodowe
Studia uprawniają do wykonywania zawodu w zakresie:
Diagnostyka obrazowa
Cel studiów
Celem specjalności Diagnostyka obrazowa jest uzyskanie pogłębionej wiedzy oraz umiejętności w zakresie diagnostyki obrazowej z uwzględnieniem wszystkich metod obrazowych takich jak rentgenodiagnostyka, rezonans magnetyczny, ultrasonografia, medycyna nuklearna. Zasadniczym efektem jest nabycie przez Studenta wiedzy z zakresu podstaw klinicznych badań diagnostycznych oraz umiejętności praktycznych w zakresie przygotowania chorego do badań, zaplanowania i realizacji badania oraz wstępnej oceny obrazów radiologicznych.
Adresaci specjalności
Specjalność Diagnostyka obrazowa skierowana jest do absolwentów studiów I stopnia na kierunku Elektroradiologia, którzy zamierzają uzupełnić swoje wykształcenie wyższe oraz podnieść i rozwinąć posiadane kwalifikacje.
Sylwetka absolwenta
Absolwent specjalności Diagnostyka obrazowa posiada pogłębioną wiedzę z zakresu:
potrafi:
jest gotowy do:
Metody kształcenia:
Wybrane przedmioty specjalnościowe:
Perspektywy zawodowe
Studia skierowane są do osób planujących podjęcie pracy zawodowej lub pracujących m.in. w:
Sylwetka absolwenta
Absolwent specjalności diagnostyka obrazowa:
Absolwenci specjalności radioterapia:
Atuty kierunku
Opłaty
Partnerzy
Erasmus+
University College Cork - National University of Ireland, Cork, Irlandia.
Kauno Kolegija, Kauno, Litwa.
University of Presov, Faculty of Health Care, Presov, Słowacja.
Zasady rekrutacji
Studia I stopnia (forma stacjonarna i niestacjonarna)
Od kandydata ubiegającego się o przyjęcie na studia wymagane jest przede wszystkim świadectwo dojrzałości. Kandydaci na studia na kierunku elektroradiologia będą przyjmowani w ramach limitu miejsc w postępowaniu kwalifikacyjnym (odrębnie dla stacjonarnej
i niestacjonarnej formy studiów) po ustaleniu listy rankingowej, która będzie sporządzona na podstawie świadectw dojrzałości. Limit miejsc w przypadku formy stacjonarnej wynosi 120 miejsc a niestacjonarnej: 90.
Akademia Humanitas oczekuje od kandydatów kompetencji cyfrowych na podstawowym poziomie uzyskanym w toku kształcenia ustawicznego, zgodnych ze standardem DIGCOMP określonym w Polsce. Kompetencje cyfrowe wchodzą w skład kompetencji kluczowych, niezbędnych na rynku.
Zalicza się do nich następujące umiejętności:
Powyższe kompetencje cyfrowe pokrywają się z pięcioma obszarami kompetencji ramy DIGCOMP v1.0 – Informacja, Komunikacja, Tworzenie treści, Bezpieczeństwo, rozwiązywanie problemów w ramach funkcjonującego laboratorium ECDL przy Akademii Humanitas.
Certyfikacja umiejętności komputerowych posiada charakter powszechny i jest zgodny
z europejskim standardem. Dzięki wdrożeniu powyższego standardu studenci Akademii Humanitas mają możliwość w ramach odbytych zajęć z ITC przystąpić do ścieżki certyfikacji ECDL. Warunkiem koniecznym jest również, aby sprawdzanie e-umiejętności odbywało się niezależnie od producentów sprzętu czy oprogramowania komputerowego. Wdrożona certyfikacja umiejętności komputerowych jest niezależna od kraju, w którym jest prowadzona i jednolita we wszystkich krajach, w których jest dostępna. ECDL spełnia wszystkie powyższe wymogi. Certyfikat ECDL jest na bieżąco aktualizowany, uwzględniając zmiany zachodzące w świecie technologii informacyjnych i komunikacyjnych.
Akademia Humanitas posiada synchroniczne (ClickMeeting) i asynchroniczne (LMS Moodle) systemy do zdalnego nauczania, które wymagają do swojego działania tylko przeglądarki internetowej, w związku z czym wymagania sprzętowe dla kandydatów są minimalne. Wystarczy urządzenie wyposażone w przeglądarkę, może to być: smartfon, tablet jak i komputer z dowolnym systemem operacyjnym. Uczelnia zapewnia dostęp do sprzętu ITC na terenie uczelni w pracowniach komputerowych jaki w czytelni biblioteki Akademia Humanitas. W szczególnych przypadkach Uczelnia dysponuje pulą komputerów przenośnych jak i tabletów, które może wypożyczyć studentom.
O przyjęcie na studia pierwszego stopnia mogą ubiegać się zarówno osoby posiadające obywatelstwo polskie, jak i obcokrajowcy, które:
Decyzje w sprawie przyjęcia kandydatów na studia pierwszego stopnia wydawane będą na podstawie dokumentów złożonych przez kandydatów. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do Akademia Humanitas muszą spełnić wymagania formalne określone przepisami wewnętrznymi Uczelni tj. złożyć następujące dokumenty:
W procesie rekrutacyjnym brane są pod uwagę wyniki maturalne. Szczególne preferencje mają kandydaci posiadający świadectwo maturalne z wyróżnieniem i laureaci olimpiad i konkursów przedmiotowych. W postępowaniu rekrutacyjnym na studia stacjonarne i niestacjonarne brane będą pod uwagę wyniki egzaminów maturalnych z takich przedmiotów jak: biologia, chemia, fizyka, język nowożytny. Jeśli egzamin z danego przedmiotu zdawany był na dwóch poziomach, pod uwagę brany jest wynik korzystniejszy. Lista kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na kierunek Elektroradiologia tworzona jest wg kolejności uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym sumy punktów zgodnie z planowanymi limitami przyjęć. Kierunek adresowany jest przede wszystkim do osób pracujących już w zawodzie technika elektroradiologii. Studia są również adresowane do absolwentów szkół średnich o zainteresowaniach medycznych, technicznych i fizycznych, którzy chcieliby w przyszłości wykonywać zawód elektroradiologa. Kandydat na projektowany kierunek studiów wykazywać się powinien umiejętnościami społecznymi takimi jak umiejętność współpracy w grupie, kreatywność, otwartość na drugiego człowieka i gotowość do indywidualnego, nieszablonowego podejścia do drugiej osoby. Od kandydatów na studia wymaga się gotowości do ciągłego uzupełniania wiedzy z tego zakresu i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych. Decyzje o przyjęciu na studia wydaje Komisja Rekrutacyjna powołana przez Senat biorąc pod uwagę wynik postępowania rekrutacyjnego. Od tej decyzji będzie przysługiwać kandydatowi odwołanie, wniesione w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji, do Rektora. Decyzja Rektora będzie ostateczna.
Studia II stopnia (forma stacjonarna i niestacjonarna)
Akademia Humanitas oczekuje od kandydatów kompetencji cyfrowych na podstawowym poziomie uzyskanym w toku kształcenia ustawicznego, zgodnych ze standardem DIGCOMP określonym w Polsce. Kompetencje cyfrowe wchodzą w skład kompetencji kluczowych, niezbędnych na rynku.
Zalicza się do nich następujące umiejętności:
netykiety i umiejętność zarządzania cyfrową tożsamością),
Powyższe kompetencje cyfrowe pokrywają się z pięcioma obszarami kompetencji ramy DIGCOMP v1.0 – Informacja, Komunikacja, Tworzenie treści, Bezpieczeństwo, Rozwiązywanie problemów, w ramach funkcjonującego laboratorium ECDL przy AH.
Certyfikacja umiejętności komputerowych posiada charakter powszechny i jest zgodny
z europejskim standardem. Dzięki wdrożeniu powyższego standardu studenci AH mają możliwość w ramach odbytych zajęć z ITC przystąpić do ścieżki certyfikacji ECDL. Warunkiem koniecznym jest również, aby sprawdzanie e-umiejętności odbywało się niezależnie od producentów sprzętu czy oprogramowania komputerowego. Wdrożona certyfikacja umiejętności komputerowych jest niezależna od kraju, w którym jest prowadzona i jednolita we wszystkich krajach, w których jest dostępna. ECDL spełnia wszystkie powyższe wymogi. Certyfikat ECDL jest na bieżąco aktualizowany, uwzględniając zmiany zachodzące w świecie technologii informacyjnych i komunikacyjnych.
Akademia Humanitas posiada synchroniczne (ClickMeeting) i asynchroniczne (LMS Moodle) systemy do zdalnego nauczania, które wymagają do swojego działania tylko przeglądarki internetowej, w związku z czym wymagania sprzętowe dla kandydatów są minimalne. Wystarczy urządzenie wyposażone w przeglądarkę, może to być: smartfon, tablet jak i komputer z dowolnym systemem operacyjnym. Uczelnia zapewnia dostęp do sprzętu ITC na terenie uczelni w pracowniach komputerowych jaki w czytelni biblioteki Akademia Humanitas. W szczególnych przypadkach Uczelnia dysponuje pulą komputerów przenośnych jak i tabletów, które może wypożyczyć studentom.
Od kandydata ubiegającego się o przyjęcie na studia wymagane jest przede wszystkim legitymowanie się dyplomem ukończenia studiów I stopnia lub jednolitych studiów magisterskich. W przypadku, gdy kandydat ukończył studia na kierunku innym niż: elektroradiologia, Dziekan określa warunki dodatkowe, obejmujące zajęcia, które nie były realizowane w toku studiów I stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, w ramach których osiągnięte zostaną efekty uczenia się uzyskiwane przez absolwentów kierunku Elektroradiologia studia I stopnia. W/w warunki dodatkowe muszą zostać zrealizowane do zakończenia studiów II stopnia. Kandydaci będą przyjmowani w ramach limitu miejsc w postępowaniu kwalifikacyjnym (odrębnie dla stacjonarnej i niestacjonarnej formy studiów) po ustaleniu listy rankingowej, która będzie sporządzona w oparciu o dwa podstawowe kryteria. W pierwszej kolejności brane pod uwagę są oceny uzyskane na dyplomie. Z kolei podstawą do zróżnicowania miejsc kandydatów z taką samą oceną na dyplomie jest porównanie średniej ocen uzyskanej podczas studiów I stopnia lub jednolitych studiów magisterskich. Limit miejsc w przypadku formy stacjonarnej wynosi 120 miejsc a niestacjonarnej: 90.
Laboratoria kierunkowe
Laboratoria elektroradiologiczne
Laboratoria elektroradiologiczne znajdują się w salach 306 i 307 na III piętrze. Zostały zaprojektowane w sposób, by mogły odbywać się w nich zarówno wykłady, jak i ćwiczenia.
![]() |
![]() |
W każdym z dwóch laboratoriów znajdują się m. in.:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ponadto pomiędzy laboratoriami rozdzielono następujące kierunkowe pomoce dydaktyczne:
Oprócz pomocy stanowiących ekspozycję laboratorium, wykładowcy w trakcie zajęć ze studentami mogą także wykorzystywać następujące zestawy diagnostyczne/urządzenia medyczne:
Pomoce dydaktyczne i sprzęt, w który zostały wyposażone laboratoria elektroradiologiczne AH stanowią bazę realnych sprzętów medycznych pozwalających studentom na dokładne zapoznanie się z ich budową i składem, funkcjonalnościami, sposobami przeprowadzania badań diagnostycznych oraz odczytywania wyników uzyskanych dzięki tym badaniom.
Stworzone w AH laboratoria elektroradiologiczne pozwalają:
Pomoce dydaktyczne i sprzęt multimedialny zostały zakupione w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020
Laboratorium językowe
Laboratorium językowe znajduje się w sali 110 na I piętrze. Zostało wyposażone w nowoczesny system do tłumaczeń symultanicznych w skład którego wchodzą m. in.:
Ponadto w laboratorium znajdują się:
Dzięki wyposażeniu laboratorium w system tłumaczenia symultanicznego, studenci Humanitas mają unikalną możliwość sprawdzenia w praktyce na czym polega i jak wygląda praca tłumacza podczas obcojęzycznych konferencji, zjazdów branżowych czy innych wydarzeń, w trakcie których koniecznym jest tego typu tłumaczenie.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pomoce dydaktyczne i sprzęt multimedialny zostały zakupione w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020
3-semestralne studia II stopnia
Akademia Humanitas umożliwia studentom studiów niestacjonarnych zdobycie tytułu magistra w 1,5 roku zgodnie z Ustawą z dnia 20 lipca Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce ( rozdział 2, Art. 65.) . W innych uczelniach studia na tym kierunku trwają 2 lata. Dzięki temu studenci mogą zrealizować pełny program studiów w krótszym czasie. Studia, które trwają 1,5 roku, obejmują ten sam materiał, co studia realizowane w tradycyjnym, dwuletnim trybie, ale są realizowane wg. autorskiego, dostosowanego do oczekiwań studenta trybu kształcenia. Nasi studenci uzyskują tę samą wiedzę, kwalifikacje i umiejętności, którą nabywają studenci kształcący się na studiach realizowanych w standardowym, niezindywidualizowanym trybie.
Zapisz się