O kierunku
ZAPISZ SIĘ (kliknij tutaj)Studia I stopnia, studia II stopnia Administracja to ceniony i poszukiwany kierunek, pozwalający na zdobycie wszechstronnej wiedzy i umiejętności, które z powodzeniem mogą być wykorzystywane w pracy urzędniczej i biurowej, zarówno w sektorze państwowym, jak i prywatnym. Wykładowcy Akademii Humanitas, wśród których nie brakuje praktyków, nauczą studentów, jak interpretować ustawy, przedstawią tajniki zarządzania oraz wytłumaczą, w jaki sposób stosować normy prawne w działalności administracji. |
Administracja to kierunek dla osób interesujących się prawem, polityką, gospodarką i historią. Odpowiedni dla tych, którzy cenią sobie jasno określony zakres obowiązków, marzą o stabilnej i dającej poczucie bezpieczeństwa pracy, umiejących pracować w zespole i ceniących sobie kontakty z ludźmi. Polecany wszystkim, którzy chcą uzupełnić wykształcenie i zdobyć nowe kwalifikacje niezbędne w pracy na stanowiskach urzędniczych.
Absolwent Administracji znajdzie zatrudnienie:
Specjalności
Administracja rządowa i samorządowa -
dawniej Administracja publiczna i samorządowa
Cel studiów
Celem kształcenia w ramach specjalności jest wykształcenie wysoko wykwalifikowanej kadry, przygotowanej do rozwiązywania problemów w jednostkach administracji publicznej. Absolwent zdobędzie odpowiednią wiedzę prawną, ekonomiczną, o społeczeństwie
i funkcjonowaniu organizacji i zbiorowości ludzkich, pozna problemy współczesnej, nowoczesnej administracji i będzie potrafił je rozwiązywać. Dodatkowo student zdobędzie wiedzę oraz praktyczne umiejętności i kompetencje z zakresu praw materialnych. Pozna różne procedury, m.in. administracyjną, sądowo-administracyjną i egzekucyjną.
Wybrane przedmioty specjalnościowe
Główny atut specjalności – Administracja rządowa i samorządowa – to ponad 100 godzin zajęć kształtujących kompetencje praktyczne. Zajęcia te odbywają się w formie: ćwiczeń, warsztatów praktycznych i konwersatoriów.
Wśród realizowanych przedmiotów znajdują się:
Sylwetka absolwenta
Absolwent specjalności Administracja rządowa i samorządowa:
Perspektywy zawodowe
Absolwenci specjalności Administracja rządowa i samorządowabędą mogli podjąć pracę:
Administracja skarbowa
Cel studiów
Specjalność Administracja skarbowa przygotowuje studentów i przyszłych absolwentów
do pracy w organach administracji skarbowej lub w komórkach administracyjnych dowolnego podmiotu gospodarczego. Celem kształcenia jest poznanie problematyki funkcjonowania aparatu fiskalnego państwa z uwzględnieniem oddziaływań na inne sfery np. sektor bankowy
i gospodarczy.
Wybrane przedmioty specjalnościowe
Główny atut specjalności – Administracja skarbowa – to ponad 100 godzin zajęć kształtujących kompetencje praktyczne. Zajęcia te odbywają się w formie: ćwiczeń, warsztatów praktycznych i konwersatoriów.
Wśród realizowanych przedmiotów wraz z zagadnieniami znajdują się:
Sylwetka absolwenta
Absolwent specjalnościAdministracja skarbowa:
Perspektywy zawodowe
Absolwenci specjalności Administracja skarbowa będą mogli podejmować pracę:
Prawo pracy i ubezpieczenia społeczne
Cel studiów
Celem studiów na specjalności Prawo pracy i ubezpieczenia społeczne jest uzyskanie wiedzy i umiejętności z zakresu dwóch dyscyplin prawa związanych z zatrudnieniem – prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Przy współpracy z Radą Konsultacyjną ds. Kształcenia i Współpracy z Otoczeniem Gospodarczym, stworzyliśmy doskonały program studiów, którego treści specjalności odnoszą się do potrzeb otoczenia społeczno-gospodarczego. Za kluczowe uznaliśmy zagadnienia takie jak: część ogólna prawa pracy, indywidualne prawo pracy, zbiorowe prawo zatrudnienia, procesowe prawo pracy, prawo ubezpieczeń społecznych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Interesariuszy zewnętrznych i wewnętrznych, włączyliśmy w program specjalności projektowanie zmianą, którego treść odnosi się do pracy zdalnej i pracy hybrydowej.
Wybrane przedmioty specjalnościowe
Główny atut specjalności - Prawo pracy i ubezpieczenia społeczne - to ponad 100 godzin zajęć, kształtujących kompetencje praktyczne. Zajęcia te odbywają się w formie: ćwiczeń, warsztatów praktycznych i konwersatoriów. Wśród realizowanych przedmiotów znajdują się:
Sylwetka absolwenta
Absolwent specjalności Prawo pracy i ubezpieczenia społeczne:
Perspektywy zawodowe
Absolwenci specjalności Prawo pracy i ubezpieczenia społeczne będą mogli podejmować pracę:
Administracja i prawo w biznesie
Cel studiów
Specjalność oparta jest na innowacyjnym programie kształcenia. Absolwent zdobędzie wiedzę, umiejętności i kompetencje menedżerskie niezbędne do organizowania działalności podmiotów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem prawnych aspektów ich funkcjonowania oraz do efektywnego wspierania podmiotu lub departamentu zapewniającego obsługę prawną przedsiębiorstwa. Jego kompetencje będą mogły jednak zostać wykorzystane w różnych obszarach funkcjonalnych zarówno departamentów organizacyjno-administracyjnych i finansowo-księgowych jak i działów związanych z działalnością produkcyjną bądź usługową na jednostkach zajmujących się marketingiem, sprzedażą
i logistyką kończąc.
Wybrane przedmioty specjalnościowe
Główny atut specjalności – Administracja i prawo w biznesie – to ponad 100 godzin zajęć kształtujących kompetencje praktyczne. Zajęcia te odbywają się w formie: ćwiczeń, warsztatów praktycznych i konwersatoriów.
Wśród realizowanych przedmiotów znajdują się:
Sylwetka absolwenta
Absolwent specjalności Administracja i prawo w biznesie:
Perspektywy zawodowe
Absolwenci specjalności Administracja i prawo w biznesiebędą mogli podejmować pracę:
Zarządzanie miastem - NOWOŚĆ
Cel studiów
Obecnie ranking Smart City stał się cennym źródłem wiedzy na temat tego, jak Europejczycy postrzegają wady i zalety miejskiego życia. Miasto to przecież tętniące życiem przestrzenie, pełne ludzi otwartych na spotkanie z innymi. Wszyscy używamy ulicy na swój własny, dowolnie wybrany sposób. Nie da się ukryć, że jedną z podstawowych wartości człowieka jest wolność wyboru, dlatego na specjalności – zarządzanie miastem – szukamy odpowiedzi na podstawowe pytania: czy należy zmieniać prowadzoną politykę kształtowania przestrzeni miejskiej? Jaki jest sens stosowania rozwiązań inteligentnego miasta w europejskich warunkach? Czy inteligentne miasto to jedynie technologia? Pamiętając, że efektywność energetyczna, zielona infrastruktura miejska, mobilność i strategiczny plan rozwoju to tylko przedwstęp do wyzwań, które czekają dla zrównoważonego rozwoju miast i metropolii.
Wybrane przedmioty specjalnościowe
Główny atut specjalności – Zarządzanie miastem – to ponad 100 godzin zajęć kształtujących kompetencje praktyczne. Zajęcia te odbywają się w formie: ćwiczeń, warsztatów praktycznych i konwersatoriów.
Wśród realizowanych przedmiotów znajdują się:
Sylwetka absolwenta
Absolwent specjalności Zarządzanie miastem:
Perspektywy zawodowe
Absolwenci specjalności Zarządzanie miastembędą mogli podejmować pracę:
Koordynator ds. dostępności - NOWOŚĆ
Cel studiów
Funkcjonalność oraz dostępność infrastruktury, w tym budynków użyteczności publicznej wiąże się z poprawą jakości życia u osób ze szczególnymi potrzebami. Obecnie Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zachęca, by podmioty publiczne dążyły do świadczenia usług w dostępnie do informacji na jak najwyższym poziomie. W tym celu podmioty publiczne, zgodnie z Ustawą o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, mają za zadanie wyznaczyć koordynatora, którego głównym zadaniem jest ułatwić kontakt i dostęp do usług świadczonych przez dany podmiot publiczny. Aby pomóc zgłębić wiedzę i dobrze przygotować absolwenta kierunku administracja do pełnienia tej funkcji, przygotowaliśmy specjalność, której bogaty program i wsparcie specjalistów pomoże nabyć kompetencje i umiejętności w tym zakresie.
Wybrane przedmioty specjalnościowe
Główny atut specjalności – Koordynator ds. dostępności – to ponad 100 godzin zajęć kształtujących kompetencje praktyczne. Zajęcia te odbywają się w formie: ćwiczeń, warsztatów praktycznych i konwersatoriów.
Wśród realizowanych przedmiotów znajdują się:
Sylwetka absolwenta
Absolwent specjalności Koordynator ds. dostępności:
Perspektywy zawodowe
Absolwenci specjalności koordynator ds. dostępności będą mogli podejmować pracę:
Administracja celno-skarbowa - NOWOŚĆ
Cel studiów
Zapewnienie rzetelności i sprawności w działaniu instytucji publicznych to wyzwanie stojące przed współczesnym prawodawcą. Modernizacja administracji finansów publicznych, konsolidacja dotychczasowych pionów organizacyjnych administracji podatkowej, celnej i kontrolnej ukształtowały nowy ustrój aparatu skarbowego, który dał pretekst dla ustawodawcy do rozszerzenia obszarów i uprawnień organów kontrolnych. Obecnie zakres kontroli celno-skarbowej daje dużą swobodę np. w kontekście polityki planistycznej, dlatego naszym celem jest wyposażyć absolwenta tej specjalności w elementarną wiedzę, kompetencje i umiejętności z zakresu administracji celno-skarbowej, w tym umiejętności określenia ryzyka, procedury gromadzenia dowodów w sprawie podatkowej i autonomiczności kontroli celno-skarbowej.
Wybrane przedmioty specjalnościowe
Główny atut specjalności – Administracja celno-skarbowa – to ponad 100 godzin zajęć kształtujących kompetencje praktyczne. Zajęcia te odbywają się w formie: ćwiczeń, warsztatów praktycznych i konwersatoriów.
Wśród realizowanych przedmiotów znajdują się:
Sylwetka absolwenta
Absolwent specjalności Administracja celno-skarbowa:
Perspektywy zawodowe
Absolwenci specjalności Administracja celno-skarbowabędą mogli podejmować pracę:
Administracja i zarządzanie bezpieczeństwem państwa
Cel studiów
Problematyka funkcjonowania służb mundurowych, służb specjalnych oraz zagadnienia szeroko rozumianego bezpieczeństwa publicznego są dziś nieodłącznym elementem naszego życia. Na specjalności Administracja i zarządzanie bezpieczeństwem państwa nabędziesz wiedzę, która w dobie toczącego się kryzysu na płaszczyźnie ekonomicznej, społecznej, politycznej i ekologicznej pomoże zrozumieć wyzwania i zagrożenia dla bezpieczeństwa publicznego, tworzyć strategie w zakresie bezpieczeństwa państwa i jego struktur, organizować pracę służb porządku publicznego oraz skutecznie zarządzać zespołami ludzkimi i projektami w warunkach kryzysowych.
Wybrane przedmioty specjalnościowe
Główny atut specjalności – Administracja i zarządzanie bezpieczeństwem państwa – to ponad 100 godzin zajęć kształtujących kompetencje praktyczne. Zajęcia te odbywają się w formie: ćwiczeń, warsztatów praktycznych i konwersatoriów.
Wśród realizowanych przedmiotów znajdują się:
Sylwetka absolwenta
Absolwent specjalności Administracja i zarządzanie bezpieczeństwem państwa:
Perspektywy zawodowe
Absolwenci specjalności Administracja i zarządzanie bezpieczeństwem państwa będą mogli podejmować pracę:
Administracja rządowa i samorządowa
dawniej Administracja publiczna i samorządowa
Cel studiów
Wykształcenie wysoko wykwalifikowanej kadry, przygotowanej do rozwiązywania problemów w jednostkach administracji publicznej z uwzględnieniem odpowiedniej wiedzy prawnej, ekonomicznej i gospodarczej stanowi fundament tej specjalności. Naszym zadaniem jest ukształtować u absolwenta umiejętność zarządzania procesami, w tym audytem wewnętrznym, zamówieniami publicznymi, służbami finansowo-księgowymi. Studia pierwszego stopnia na tej specjalności cieszą się szczególnym zainteresowaniem, dlatego na studiach drugiego stopnia postanowiliśmy poszerzyć program kształcenia o nowoczesne narzędzia wspierające procedury urzędowe w rozwijaniu potencjału własnego biznesu.
Wybrane przedmioty specjalnościowe
Główny atut specjalności – Administracja rządowa i samorządowa – to ponad 100 godzin zajęć kształtujących kompetencje praktyczne. Zajęcia te odbywają się w formie: ćwiczeń, warsztatów praktycznych i konwersatoriów.
Wśród realizowanych przedmiotów znajdują się:
Sylwetka absolwenta
Absolwent specjalności Administracja rządowo-samorządowa:
Perspektywy zawodowe
Absolwenci specjalności Administracja rządowa i samorządowabędą mogli podejmować pracę:
Prawo pracy i ubezpieczenia społeczne
Cel studiów
Absolwent studiów drugiego stopnia, na specjalności prawo pracy i ubezpieczenia społeczne, niezależnie od kwalifikacji przewidzianych dla studiów pierwszego stopnia, dodatkowo posiada umiejętności doboru i stosowania instrumentów indywidualnego i zbiorowego prawa pracy w działalności pracodawców, jak również umiejętności interpretacji treści indywidualnych stosunków pracy, z uwzględnieniem źródeł, w tym o charakterze autonomicznym.
Wybrane przedmioty specjalnościowe
Główny atut specjalności – Prawo pracy i ubezpieczenia społeczne – to ponad 100 godzin zajęć kształtujących kompetencje praktyczne. Zajęcia te odbywają się w formie: ćwiczeń, warsztatów praktycznych i konwersatoriów.
Wśród realizowanych przedmiotów znajdują się:
Sylwetka absolwenta
Absolwent specjalności Prawo pracy i ubezpieczenia społeczne:
Perspektywy zawodowe
Absolwenci specjalności Prawo pracy i ubezpieczenia społecznebędą mogli podejmować pracę:
Sylwetka absolwenta
Atuty kierunku
Opłaty
3-semestralne studia II stopnia
Akademia Humanitas umożliwia studentom studiów niestacjonarnych zdobycie tytułu magistra w 1,5 roku zgodnie z Ustawą z dnia 20 lipca Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce ( rozdział 2, Art. 65.) . W innych uczelniach studia na tym kierunku trwają 2 lata. Dzięki temu studenci mogą zrealizować pełny program studiów w krótszym czasie. Studia, które trwają 1,5 roku, obejmują ten sam materiał, co studia realizowane w tradycyjnym, dwuletnim trybie, ale są realizowane wg. autorskiego, dostosowanego do oczekiwań studenta trybu kształcenia. Nasi studenci uzyskują tę samą wiedzę, kwalifikacje i umiejętności, którą nabywają studenci kształcący się na studiach realizowanych w standardowym, niezindywidualizowanym trybie.
Potwierdzenie efektów uczenia
Akademia Humanitas proponuje kandydatom przyjęcie na studia poprzez potwierdzenie efektów uczenia się (PEU) - procedura poprzedzająca proces rekrutacyjny na studia, która umozliwia kandydatom ubiegać się o zaliczenie określonych modułów z programu studiów na podstawie doświadczenia zawodowego, odbytych kursów i szkoleń, samodoskonalenia czy wolontariatu. Pozwala to znacznie przyspieszyć uzyskanie dyplomu lub studiować w mniej intensywnym trybie.
Potwierdzenie efektów uczenia się to doskonała propozycja dla osób aktywnych zawodowo, które chcą poszerzyć swoje kwalifikacje i zdobyć dyplom studiów wyższych, a jednocześnie nie mogą sobie pozwolić na codzienne uczestnictwo w zajęciach na uczelni.
Szczegółowe informacje dot. PEU i wykaz dokumentów znajdziesz TUTAJ.
Działania AH w obszarze PRAWO
Decyzją Centralnej Komisji ds. Stopni i Tytułów, począwszy od lutego 2020 r., Wyższa Szkoła Humanitas uzyskała uprawnienia do nadawania stopnia doktora w dziedzinie nauk społecznych, w dyscyplinie nauki prawne. Wyższa Szkoła Humanitas to pierwsza niepubliczna uczelnia w województwie śląskim i 7. w Polsce z uprawnieniami do nadawania stopnia doktora nauk prawnych. Tutaj możecie Państwo dowiedzieć się wszystkiego nt. prowadzonego przez WSH seminarium doktorskiego >>
Wszystkie kierunki studiów podyplomowych z zakresu Prawa i Administracji proponowane przez WSH zostały objęte honorowym patronatem Prezydenta Miasta Sosnowca. Udział w wielu z nich dofinansowany jest w 50% w ramach projektu "Partnerstwo dla wiedzy". Studia skierowane są głównie do absolwentów i studentów ostatnich lat kierunków związanych z prawem i administracją oraz do pozostałych zainteresowanych osób, pragnących pogębiać swoją wiedzę, czy też podnosić kwalifikacje zawodowe. W celu zapoznania się z pełną ofertą studiów, zapraszamy do odwiedzenia dedykowanej im podstrony www.
W obliczu konieczności propagowania działań oraz postaw prawników ukierunkowanych na umacnianie w Polsce i Europie zasad praworządności i urzeczywistnianie najwyższych standardów etycznych i profesjonalnych w funkcjonowaniu wymiaru sprawiedliwości, Wyższa Szkoła Humanitas oraz Fundacja Humanitas w roku 2020 rozpoczęły organizację Ogólnopolskiego Konkursu o Nagrodę „Złotej Temidy”. W skład Wysokiej Kapituły wchodzą znakomitości w dziedzinie prawa.
Cykl konferencji „Ochrona dziedzictwa narodowego” to interdyscyplinarna inicjatywa naukowo-kulturalna, której celem jest krzewienie idei ochrony dziedzictwa narodowego. Wydarzenia te adresowane są do szerokiego grona odbiorców, w tym prawników, muzealników, archeologów, historyków i historyków sztuki, przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, pracowników instytucji publicznych, pracowników organizacji pozarządowych oraz studentów. Zapraszamy do odwiedzenia strony poświęconej konferencjom zrealizowanym w ramach tego cyklu.
"Stosowanie prawa w praktyce" to szereg wydarzeń naukowych, realizowanych przez Instytut Nauk Prawnych Wyższej Szkoły Humanitas, we współpracy ze Stowarzyszeniem Badań nad Źródłami i Funkcjami Prawa "Fontes" oraz Kołem Naukowym Studentów i Absolwentów Prawa WSH "Prawo w praktyce". Seria wydarzeń została zapoczątkowana w 2014 roku. W jej ramach odbyły się cztery spotkania, niebawem zaprosimy Państwa na kolejne. Tymczasem zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami tematycznymi dotychczasowych wydarzeń.
Koło Naukowe Studentów i Absolwentów Prawa Wyższej Szkoły Humanitas "Prawo w praktyce" powstało dnia 30 marca 2013 r. Opiekunem naukowym Koła jest Pani dr hab. Magdalena Gurdek, prof. WSH. W ramach koła działa pięć sekcji:
Członkowie Koła angażują się m. in. w organizowanie i współorganizowanie spotkań naukowych i dyskusyjnych oraz krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych. Biorą udział w rozprawach sądowych, wyjazdach na krajowe i zagraniczne seminaria, konferencje, itp. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami działalności Koła >>
Instytut Nauk Prawnych Wyższej Szkoły Humanitas na bieżąco podejmuje współpracę ze stowarzyszeniami o charakterze naukowym. Wspólnie podejmowane są inicjatywy takie jak np. organizacja konferencji i seminariów naukowych, w trakcie których następuje wymiana poglądów i stanowisk w sprawach istotnych z punktu widzenia rozwoju naukowego jego uczestników i poszerzenia wiedzy z danego obszaru.
Owocem jw. jest m. in. ścisła współpraca Instytutu z powstałym w 2017 roku w Sosnowcu, Oddziałem Stowarzyszenia Badań nad Źródłami i Funkcjami Prawa "Fontes". Władze Oddziału Stowarzyszenia, co kwartał organizują w Wyższej Szkole Humanitas seminaria naukowe, w których absolwenci i studenci kierunku Prawo WSH mają możliwość uczestniczenia, zarówno w roli słuchaczy, jak i prelegentów oraz aktywnych uczestników dyskusji.
Legia Akademicka
Stypendium dla kandydatów na żołnierzy
Program stypendialny to nowość wprowadzona Ustawą o obronie ojczyzny >>
Zakłada on wsparcie finansowe dla studentów kierunków cywilnych, których nie ma na uczelniach wojskowych, a które oferują zdobycie kwalifikacji przydatnych w wojsku, w związku z czym znajdują się w zainteresowaniu Sił Zbrojnych RP.
Rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2022 r. w sprawie stypendiów dla kandydatów na żołnierzy, określa sposoby i tryb przyznawania stypendium na naukę w uczelni wyższej na kierunku zapewniającym nabycie kwalifikacji przydatnych w Siłach Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej.
W związku z powyższym, Studenci następujących kierunków realizowanych przez WSH:
zainteresowani powołaniem do zawodowej służby wojskowej (m. in. przystępujący/uczestniczący w Szkole Legii Akademickiej) mogą starać się o uzyskanie stypendium przyznawanego przez Ministra Obrony Narodowej na czas trwania studiów realizowanych zgodnie z programem.
Student może wystąpić z wnioskiem o przyznanie stypendium na naukę do Szefa Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji.
Wniosek składa najpóźniej do dnia 31 sierpnia roku kalendarzowego za pośrednictwem dowolnego Wojskowego Centrum Rekrutacji.
Więcej szczegółowych informacji możecie Państwo odznaleźć na stronie mojestypendium.pl lub w najbliższym Wojskowym Centrum Rekrutacji.
Zasady rekrutacji
Zapisz się na studia w Akademii Humanitas
1. Dokonaj rejestracji w systemie rekrutacyjnym -> kwestionariusz online
2. Skompletuj następujące dokumenty:
3. Dokonaj opłat za studia:
(wpłat należy dokonywać z wpisanym czytelnie imieniem, nazwiskiem oraz adresem)
4. Wybierz formę podpisania umowy finansowej.
Wariant 1
Skompletowane dokumenty dostarcz osoboście do punktu rekrutacyjnego w siedzibie Akademii Humanitas w Sosnowcu
Wariant 2
Skompletowane dokumenty wyślij na adres e-mail: rekrutacja@humanitas.edu.pl i oczekuj kontaktu od nas.
Po zweryfikowaniu dokumentacji otrzymasz od nas umowę finansową - tutaj możesz zapoznać się z jej wzorem
W razie pytań zachęcamy do kontaktu!
Punkt Rekrutacyjny
ul. Kilińskiego 43, Sosnowiec
tel. 032 - 36 - 31 - 206
e-mail: rekrutacja@humanitas.edu.pl
Zapisz się